x تبلیغات
آموزش خصوصی سئو

انجام سئو به دو روش کلاه سیاه و کلاه سفید

 

 
التفات بهینه سازی و ارجحیت آن نسبت به تبلیغات گوگل
با وجود اینکه میتوانید با تبلیغات و شبکه‌های‌اجتماعی برای وبسایت خویش ترافیکی ساخت و ساز کنید ، البته خوب می‌باشد بدانید بیشترین بازدید کننده ای که می‌توانید برای وب سایت خویش ساخت و ساز نمایید ، اخذ ترافیک از موتور های جست و جو میباشد. آموزش خصوصی سئو

جذاب هست بدانید در ایالات متهده ی امریکا ، تنها 2.8 بازدید کنندگان روی تبلیغات گوگل کلیک می نمایند. با اینکه این عدد در اینترنت فارسی بسیار بیشتر است البته با این وجود می اقتدار اعلام کرد یوزرها رغبت دارا هستند روی نتایج اورگانیک گوگل کلیک نمایند.
درواقع یوزرها وقتی که وبسایتی را به طور فایده اورگانیک گوگل مشاهده می نمایند ، بیشتر به آن اعتماد می نمایند.
در تبلیغات گوگل مادامی که‌این کار را جاری ساختن می دهید ، به ازای کلیک کاربر نیازمند پرداخت مبلغ میباشید. در صورتیکه که در seo سایت با اینکه بسیار بیشتر زمان خواهد برد ، ولی می‌توانید تا زمان ها وب سایت خویش را جزو نتیجه ها اورگانیک به طور بدون پول در نتیجه ها اول نگه دارید.
 
با سپری شد مجال و توسعه گوگل می اقتدار گفت در آینده گوگل بسیار توسعه یافته گردد به گونه ای که می‌تواند ایجاد کرد محتوا با ارزش را شناسایی کرده و آن را جزو پیوند های اول مرتبه بندی نماید. ولی موقتی لازم میباشد تا به گوگل امداد نمائید تا وبسایت شما‌را باارزش اکانت نماید.
 
آیا برای بهینه سازی نیاز به استخدام متخصص seo دارم؟
اکثری از مدیران وبسایت ها میل دارا هستند آغاز اصول نخستین بهینه سازی را رعایت کرده و آنگاه در فرایند توسعه یافته خیس ، سئو را به یک کارشناس بسپارند. به هر حالا همه چیز بستگی به شما دارد. ممکن است بخواهید تارنما خویش را خودتان سئو فرمایید و یا این که تمایلی به ایفا این شغل نداشته باشید.
 
با این وجود باید ترازو ها و سطح علم و عشق را نظر نمائید. در شرایطی که رغبت داشتید وبسایت خویش را به یک تاکسی دیجیتال مارکتینگ بسپارید ، می‌توانید از روش کاغذ تماس با ما ، از کارشناسان سئوکار بخواهید عملیات بهینه سازی را برای وب سایت شما استارت نمایند.
 
ایفا سئو به دو روش کلاه سیاه و کلاه سپید
 
 
Black hat بهینه سازی که در میانگین فارسی به آن سئو کلاه سیاه گفته می شود ، تیم ای از فعالت هایی است که برای دور زدن قوانین گوگل جاری ساختن می‌گردد و قادر است در ظواهر کارساز باشد. اما به حافظه داشته باشید اینگونه وب سایت هایی سریع توسط گوگل شناخته می‌شوند و بسیار سریع مجازات میگردند.
 
گوگل برای وب سایت هایی که از بهینه سازی سیاه به کار گیری کرده اند ، مجازاتی به اسم اسپم نظر خواهد کرد. اسپم شدن میتواند نهایی بر کار تجاری شما باشد.
 
از طرفی seo کلاه سپید که شایسته ترین نوع انجام سئو است ، مشمول طریق ها و ترفند هایی میباشد که به طور کامل بر طبق قوانین موتور جست و جو میباشد و این شغل می‌تواند از دید گوگل محرک نیز داشته باشد.
 
براین اساس تعیین یک ماشین کرایه ای دیجیتال مارکتینک دارای اعتبار بسیار مهم خواهد بود. سئو کلاه سیاه ممکن میباشد تا مدتی در ظواهر بسیار خوب به حیث رسد ، اما کافیست گوگل متوجه تقلب شما خواهد شد ، در این مجال میباشد که گوگل تارنما شمارا اسپم شناسایی می نماید و ان را از نتیجه ها خویش خذف خواهد کرد.
 

 

 

اجتناب از خرید نام دامنه های اسپم شده و نحوه تشخیص اسپم

بک پیوند چیست ؟
به زبان ساده، وقتی‌که یک وب‌سایت به یک وب‌وبسایت دیگر لینک و پیوند میدهد، یک بک لینک ایجاد شده است. به بک پیوند، inbound link یا «لینک ورودی» هم گفته میگردد، زیرا منجر می‌شود که مردم «وارد» وبسایت ما شوند.  External link یا «لینک خارجی» هم یک کدام از‌از سایر از عناوین بک لینک می‌باشد و علت این نامگذاری آن هست که کاربران به «خارج» از وب‌سایتی که در آن حضور دارند هدایت می شوند. آموزش خصوصی سئو

 
تفاوت لینک و پیوند سازی داخلی و خارجی
لینک و پیوند سازی داخلی و خارجی برای بهینه سازی موتور جستجو (بهینه سازی) مهم‌ترین نصیب offpage را تشکیل می دهند. کیفیت پیوندهای داخلی و پیوندهای خارجی سایت شما قادر است مستقیماً بر میزان بهتر یا ضعیف قرار دریافت کردن شیت شما در نتیجه ها یک موتور جستجو تأثیر بگذارد.
 
لینک سازی داخلی به لینک‌هایی اطلاق می شود که کاربر را به ورقه دیگری در همان دامنه هدایت کند. استعمال از لینک‌های داخلی منجر می شود محتوای مربوطه در سراسر وبسایت شما متصل خواهد شد و کاربران را قادر می‌سازد صفحات تارنما شما‌را عالی مرور کنند.
 
از همه مهمتر، لینک سازی داخلی به ساخت سلسله مراتب اطلاعات و گسترش توان رتبه بندی سایت یاری می‌کند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را جستجو کنند، بایستی دارای یک شبکه لینک سازی منسجم باشد تا عنکبوت‌های موتور جستجو بتوانند صفحه های منفرد وب سایت شما را بیابند و آنها را در پایگاه داده خود ذخیره کنند. بدین ترتیب لینک سازی داخلی پتانسیل سکو بندی وب سایت شما برای هر برگه را افزایش می‌دهد.
 
البته لینک سازی خارجی مشتمل بر لینک‌هایی میگردد که از سایت ما به سایتی با دامنه دیگر و یا برعکس لینک داده شده باشد. که به‌دنبال درباره بک لینک‌ها و روش‌ی به کار بردن آنان کلام می‌کنیم.
 
تاثیر بک لینک در بهینه سازی سایت
همانطور که گفتیم، زمانی که یک سایت در بخشی از محتوای خود به وب سایت دیگری اشاره می‌کند (همراه با لینک آن وب سایت)، این فعالیت اصطلاحا بک پیوند نامیده میگردد. این لینک بایستی یک لینک قابل کلیک باشد تا موتورهای جستجو بتوانند آن‌ها را به عنوان بک لینک و پیوند شناسایی کنند.
 
بک لینک یکی از موادسازنده مهم در اصول بهینه سازی محسوب میشود. وقتی وبسایتی به ورقه‌ای از سایت ما لینک و پیوند می‌دهد درواقع به موتورهای جستجو می‌گوید: “این محتوا گران بها ، معتبر و اثرگذار هست”. گوگل و سایر موتورهای جستجوی اساسی بک پیوند‌ها را برای وبسایت ما “امتیاز مثبت” در نظر می‌گیرند. صفحاتی که بک لینک‌های بیشتری داشته باشند دارای سکو بندی ارگانیک بالاتری در موتورهای جستجو هستند.
 
متخصصان seo معتقدند که بک لینک و پیوند های با باکیفیت، عامل ها تعیین کننده ای برای seo هستند که به شما یاری می‌کند درجه وب سایت خود را در نتیجه ها موتور جستجو بهبود دهید. ضمن این، بک لینک ها باید در سایت‌های دارای محتوای مرتبط باشند. و مطلقا مهم می‌باشد که این سایت‌ها معتبر و پر طرفدار باشند و رتبه و اعتبار دامنه بالایی داشته باشند. هرچه بک لینک‌ها با کیفیت‌تر باشند، رتبه بندی وب سایت شما بالاتر خواهد رفت.
 
نوشته‌ی‌علمی پیشنهادی : با تعدادی نمونه رپورتاژ غالب ایرانی آشنا شوید!
تفاوت بک لینک فالو و نوفالو و تاثیرات آن‌ها
در کل لینک‌ها به دو تیم‌ی فالو (follow) و نوفالو (nofollow) تقسیم می شوند که تفاوت‌هایی هم بایکدیگر دارند که به‌دنبال آن‌ها‌را تحقیق خواهیم کرد.
 
بک پیوند‌ها به طور پیش‌فرض «فالو» می باشند، بدین معنی که پیوند دهنده اعتبار لینک و پیوند و تارنما ما‌را تایید می‌کند.
 
در یک پیوند فالو هیچ مشخصه‌ی خاصی در کد دیده نمیشود و ظاهر لینک و پیوند به طور بی آلایش خود مانده هست. پیوند‌های فالو همان لینک و پیوند‌هایی میباشند که از حیث گوگل ارزشمندند و می توانند بر جايگاه وب‌وبسایت اثر بگذارند و ما در seo وب‌سایت به آنها نیاز داریم!
 
از طرف دیگر، لینک‌های «نوفالو» (nofollow) را داریم که گوگل برای آن‌ها نسبتاً هیچ ارزشی قائل نیست. تفاوت لینک و پیوند فالو و نوفالو در ساختار آن می‌باشد. زمانی یک لینک نوفالو ساخت میشود که در ساختار لینک عبارت rel=nofollow مندرج باشد. یعنی فقط با افزودن این عبارت به یک لینک و پیوند فالو می‌توانید آن را به یک لینک و پیوند نوفالو تبدیل نمائید. با این فعالیت به موتورهای جستجو می‌گویید که هیچگونه تایید یا عدم تاییدی روی لینک و پیوند قرار داده شده ندارید. درکل در بسیار از موقعیت‌ها، استفاده از لینک نوفالو میتواند به جهت جلوگیری از پنالتی گوگل مفید باشد.
 
‌لینک‌های شبکه‌های اجتماعی، نظریات وب لاگ‌ها و بک‌پیوند‌های ویکی‌پدیا همه نوفالو هستند.
 
طبیعتاً ازآنجایی‌که فقط پیوند‌های فالو ارزش وب‌وب سایت منبع را به وب‌وبسایت پیوند شده انتقال می‌دهند، پس برای بهبود سئوی وب‌وب سایت‌های خود باید در پی دریافت کردن بک‌لینک‌های فالو باشید. درعین‌در حال حاضر، اینکه تنها لینک و پیوند‌های فالو داشته باشید می‌تواند از لحاظ موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر برسد. درواقع، لینک و پیوند‌های نوفالو هم میتوانند به طور غیرمستقیم بر درجه شما تأثیر بگذارند!
 
دانلود بدون‌پول تولکیت احتساب محتوای متنی
دانلود مجانی تولکیت تحقیق محتوای متنی
این تولکیت مشمول یک پوشه راهنما و یک بررسی‌لیست است که تحقیق کیفیت محتوای متنی را سهل و آسان می‌کند. با این به حساب آوردن‌لیست محتواهایی کیفیت عالی بالاتر ایجاد کرد می کنید و نتیجه ها بهتری از بازاریابی محتوایی می گیرید.

آیا گوگل خودش می‌فهمد!

 

 
دربین کسانی که با ما برای بهینه سازی تماس می گیرند، اشخاصی می باشند با مضمون‌ seo شناخت دارا هستند و از اهمیت آن کاملاً مطلع هستند، ولی اطلاعاتی که در دست دارا هستند تا حد متعددی اشتباه است. آنان با مضمون‌ seo تحت عنوان یک افسانه نگاه می‌نمایند و همواره تاکید دارا هستند که بهینه سازی آن چیزی وجود ندارد که کمپانی‌های دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌نمایند. البته می بایست خاطرنشان کرد که عمل اسپم‌سیرتکامل بسیاری از متخصصان seo و تجارب بد قبل نیز در صورت‌گیری این طرز اندیشه چندان بی‌اثر نبوده است.
 
درین نوشته‌علمی قصد دارم تفکرات و باورهای خطا درباره سئو را برایتان اسم ببرم. این باورهای نادرست سبب گردیده است تا صاحبان استحصال و امور اذن ندهند تجارتشان با کل توان در دنیای دیجیتال شغل نماید. پس برای آنکه بتوانید شایسته ترین فیض را برای وب سایت خویش به دست آورید، می بایست این باورهای اشتباه درباره بهینه سازی و با صرفه‌سازی وب سایت را بشناسید.
 
پیش از هر شروع در صورتی میخواهید داده ها درستی در ارتباط بهینه سازی داشته باشید میتوانید از آموزش‌های بدون‌پول آکادمی نوین درباره seo و باصرفه‌ساز تارنما استفاده فرمائید.
 
seo کلاهبرداری میباشد
اولی فکر غلط درباره سئو مرتبط با افرادی می باشد که باور دارا‌هستند بهینه سازی کلاهبرداری می‌باشد. این اشخاص تصور می‌نمایند یک سایت به خودی خویش در نتیجه ها کاوش ظواهر میگردد. این در حالی میباشد که گوگل همواره در جهت بهبود وضعیت سکو‌بندی سایت‌ها کارایی می‌نماید.
 
 
 
تصویر بالا، اسکرین‌شاتی از فرایند رو به رویش ترافیک صفحه مهم اینترنت‌وبسایت Moz می باشد. آماده ساختن اینگونه آماری برای اشخاصی که به صدق بر روی بهینه سازی و با صرفه‌سازی سایتشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، چندان دور از ذهن وجود ندارد.
 
متاسفانه، اکثری از تارنما‌ها با کمپانی‌های سئوی مبتدی و تازه کار همیاری داشته‌اند، سئوکارانی که علی رغم اخذ مبلغ زیاد نتوانسته‌اند ترافیک مناسبی را بدین اینترنت‌وب سایت ها روانه نمایند. درصورتی که شما ماهانه مبلغ 1 میلیون تومان بابت فراهم نمودن رتبه یک گوگل برای یک واژه کلیدی معدود رقابت پرداخت می‌کنید، مطمئن باشید که سئوکار متبوع شخصی کلاهبردار است.
 
عموماً افرادی که اعتقاد دارا هستند سئو کلاهبرداری میباشد، افرادی هستند که تمایل داشتند با کارایی معدود و در مدتی کوتاه به حاصل خارق العاده برسند. شاید مثال‌های انگشت شماری باشند که توانسته اند با این معیارها در بهینه سازی  غالب فعالیت نمایند، البته بایستی بدانید که سئوی اصولی به فرصت و تلاش اکثری نیاز دارد و در‌صورتی‌که به صحت صورت پذیرد خلال ارتقا ترافیک، مزایای دیگری نیز به همراه دارااست.
 
گوگل خودش می فهمد!
در پاسخ این اشخاص می بایست بیان کنم: خیر. متاسفانه گوگل به خودی خویش متوجه نمی شود.
 
هنگامی که اینترنت‌سایت‌تان را برای موتورهای کاوش با صرفه‌سازی نکنید و تمامی چیز را به موتور جستجوی گوگل واگذار نمائید، شک و تردید نکنید که با اینگونه نتایجی روبرو خواهید شد:
 
 
 
این اشخاص تصور می‌نمایند با تشکیل داد هزاران URL و قرار دادن آن‌ها در دسترس خزنده‌های گوگل، اینترنت‌سایتشان به طور اعجاز آسایی در دسترس یوزرها علاقمند قرار می گیرد. این وبمسترها توقع دارند موتورهای کاوش گر همۀ امور را برایشان اجرا دهند.
 
فراموش نکنید که گوگل تیزهوش است، ولی اعجاز‌گر وجود ندارد!
 
نکته‌ای که در این جا فراموش گردیده این میباشد که گوگل و دیگر موتورهای کاوش تلاش می‌نمایند برای به حساب آوردن چگونگی محتوای یک سایت رفتار یوزرها را تفحص نمایند. مطمئناً هیچ کاربری خیر تنها میان میلیون‌ها محتوای تکراری کاوش نمی‌نماید، بلکه به معیارهای مرتبه‌بندی انسانی مانند بک‌لینک و پیوند نیز اعتماد نمی‌نماید.
 
هر ورقه‌ای که در نتیجه ها جستجوی گوگل قرار میگیرد بایستی هم از حیث محتوا و هم از حیث فنی گرانبها و کیفیت بالا باشد. در شرایطی‌که اینترنت‌سایت شما اینگونه معیارهایی را ندارد، بدانید در بازی کمپانی کرده‌اید که احتمالاً در آن بازنده خواهید بود.
 

 

 

متا دیسکریپشن چیست؟

 

 
همیشه در هنگام seo محتوای وب سایت صحبت های زیادی درباره تعیین کلمه ها کلیدی مناسب و تیترهای جذاب می شود. ولی در اغلب مواقع اهمیت متا دیسکریپشن ها در بهینه سازی داخلی دست کم گرفته می شود.
دقیقا هنگامی که تصور میکنید که کلیه اقدامات لازم برای هر چه بیشتر دیده شدن وبسایت را اعمال داده اید، ننوشتن یک متا دیسکریپشن صحیح می‌تواند به بهای عدم جذب ترافیک و فروشتان منتهی شود. 
اما متا دیسکریپشن چیست؟ متا دیسکریپشن توضیحات کوتاهی می‌باشند که به تعریف‌و‌تمجید محتوای یک صفحه می پردازند. تصور کنید که قصد تبلیغ یک ورقه را دارید. متا دیسکریپشن همان جملاتیست که برای تبلیغ شیت می‌خواهید به کار ببرید.
بسیاری از افراد، متا دیسکریپشن را برای صفحه های خالی می گذارند، فارغ از اینکه بدانند این مسئله می تواند بر روی نمایش صفحه ها در نتایج جستجو موثر باشد. یک متا دیسکریپشن توانا، منتهی به افزایش نرخ کلیک شده و این گزینه نیز مستقیما بر روی درجه تارنما در حاصل جستجو مفید است. متا دیسکریپشن اولی توضیحاتیست که مخاطب از یک سایت مشاهده می کند.
 
به دنبال به معرفی شش شیوه seo متا دیسکریپشن با هدف نرخ کلیک بیشتر می پردازیم.
 
1. پاسخ به سوالات
مقصود اکثر زمان ها کاربران از جستجو، یافتن پاسخ سوالهای و رفع مشکلاتشان می‌باشد. خود را جای کاربران قرار داده و پیش گویی بزنید که صفحات وب سایت شما قرار است به چه سوال های یا مشکلاتی از کاربران پاسخ دهد. در متا دیسکریشپن صفحه ها تارنما می بایست استارت سوال مورد نظر کاربران را مطرح کرده و بعد آنان‌را ترغیب به کلیک بر روی وب سایت کنیم.
 
با اینکه توضیحات یک ورقه می‌تواند تا 300 کارکتر نیز ادامه یابد، ولی خوب است که طول متا دیسکریپشن بیشتر از 160 کاراکتر نگردد. به دلیل آن که گوگل، متا دیسکریپشن های بلندتر را در نتیجه ها جستجو نماد نخواهد داد و ادامه توضیحات را با سه نقطه نمایش می دهد. این حالتی نیست که موجب جلب رضایت کاربران گردد.
 
2. برانگیختن احساسات
برانگیختن احساسات افراد برای ایفا کاری مطمئنا عالی از مجبور کردن آنهاست. این گزینه در نوشتن متا دیسکریپشن ها می بایست گزینه اعتنا قرار گیرد.
 
شما بایستی احساسی که موجب ترغیب کاربران به کلیک بر روی سایت شما و خرید محصولاتتان می شود آگاه شده و در نوشتن متا دیسکریپشن نیز در همین راستا قدم بردارید. استعمال از کلماتی مانند دیدنی، فوق العاده، کارکشته و بی نظیر میتواند کاربران را به کلیک بر روی نتایج جستجو تشویق کند.
 
3. فراخوانی برای اقدام
فراخوانی هایی که برای اقدام صورت می گیرند، لغت ها قدرتمندی می باشند که می بایست در متا دیسکریپشن حضور داشته باشند، به دلیل آن که این عبارت به صورت واضحی کاربران را به عمل مشخصی ترغیب کرده و آن‌ها‌را یک قدم به جلو دعوت می کنند.
 
با این اکنون به کارگیری از فراخوانایی هایی مانند “بیشتر بخوانید” در متا دیسکریپشن عملکرد زیادی ندارند. در قبال عبارتی مانند تخفیف 30% یا اشتراک مجانی 30 روزه می تواند در متا دیسکریپشن ها تلاش بی نظیری داشته باشد.
 
4. استعمال از کلمه ها کلیدی
انتخاب عبارات کلیدی مناسب یکی‌از مهمترین فرایند سئو و seo به شمار می رود. اما باید دقت داشته باشید که به کارگیری بی شیوه از کلمه ها کلیدی در محتوا، به هیچ وجه موجب رسیدن شما به هدفتان نخواهد شد. اما به کارگیری طبیعی از لغت ها کلیدی در مکان های اثرگذار مانند متا دیسکریپشن همواره پیشنهاد می شود.
 
گوگل همواره عبارات جستجو شده توسط کاربران را در صورت وجود در متا دیسکریپشن ها پاره ای پررنگ تر نماد می دهد. این قضیه موجب توجه بیشتر کاربران شده و به آنان این طور القا می کند که کاغذ مورد نظر با عبارت مورد جستجوی او ارتباط بیشتری دارااست.
 
شما می توانید با مشاهده عبارات کلیدی پیشنهادی گوگل آن ها را حق اولویت بندی کرده و موارد مرتبط را در متا دیسکریپشن به عمل ببرید.
 
5. پرهیز از تکرار متا دیسکریشپن ها
هر یک از صفحه های وب سایت، محتوای مستقلی از یکدیگر دارند و از این رو نوشتن متا دیسکریپشن های یکسان نیز برای آنان توجیهی نخواهد داشت. در شرایطی که دو یا یک‌سری ورقه از وب سایت شما دارای متا دیسکریپشن های یکسان باشند، بدین معنیست که در رقابت با یکدیگر قرار دارا‌هستند، به دلیل آنکه توضیحات آنها یکسان هست. این زمینه میتواند موجب افت درجه سایت در نتایج جستجو گردد.
 
به این ترتیب کمی صبر به خرج داده و متا دیسکریپشن های مجزایی برای مهم‌ترین صفحه های تارنما خود بنویسید. به دلیل آن که در صورت عدم اجرا این کار، سیگنال های اشتباهی به گوگل خواهید بخشید.
 
6. به کارگیری از ریچ اسنیپت ها
آیا تاکنون اعتنا کرده اید که بعضا از متا دیسکریپشن های سایر وب سایت ها دارای اطلاعات اضافی مانند تصویر، تعداد انتقاد و پژوهش یا امتیاز میباشند؟ به این اطلاعات بیشتر ریچ اسنیپت گفته می شود. ریچ اسنیپت ها از اطلاعات مندرج در داده های ساختار یافته به کار گیری می کنند و وجود آنان به کاربران یاری می کند تا تصمیم بهتری برای کلیک بر روی نتیجه ها جستجو بگیرند.
 
ریچ اسنیپت ها موجب دسترسی سریعتر کاربران به اطلاعات مهم ورقه شده و آنها را با فرمت بصری بهتری به نمایش میگذارند. همچنین نرخ کلیک را نیز میتوانند تا حد زیادی افزایش دهند. اطلاعات ریچ اسنیپت ها هر چه که باشند، در نهایت به افزایش جذابیت نتیحه جستجو و احتمال کلیک کاربران، کمک زیادی می کند.
 
جمع بندی
با اینکه متا دیکریپشن ها مستقیما بر روی رتبه صفحه ها موءثر نیستند، ولی بهینه سازی آن ها در جهت افزایش نرخ کلیک و ترافیک تارنما همواره پیشنهاد می شود. در صورت نیاز می توانید از ابزار مجانی totheweb استفاده کرده و نوع نمایش صفحه در حاصل جستجو را قبل از آنلاین کردن آن ملاحظه کنید.
 

 

سئو کلاه سیاه چیست؟

seo کلاه سیاه به گروه اقداماتی گفته می‌گردد که مغایر مقررات موتورهای کاوش بوده و در عین حالا ممکن میباشد که موجب ارتقاء سکو وب سایت در حاصل کاوش گردند.
این نحوه های غیر مجاز، شاید در کوتاه زمان اثربخش باشند، البته نهایتا در دراز بازه موجب جریمه شدن وبسایت از طرف موتورهای کاوش آموزش خصوصی سئو میگردند. بعضا از تکنیک های seo کلاه سیاه عبارتند از: به کارگیری بی راه از لغات کلیدی، پنهان کاری و ساخت و ساز کانال های بزرگ بک لینک و پیوند.
اکران در حاصل کاوش برای رویش حصول و امور، امری ضروری به حساب آورده می شود، ولی نحوه های درست و غلطی برای seo وب سایت و وصال به اینگونه هدفی وجود دارااست. بهینه سازی کلاه سیاه به عبارتی شیوه خطا درین فعالیت میباشد. طریق های seo کلاه سیاه به مکان جواب به نیاز و خطاها یوزرها، با مقصود فریب موتورهای کاوش طراحی می گردند.
 
در واقع با به کار گیری از تکنیک های seo کلاه سیاه، شما جای این که حق کافی برای حضور در حاصل کاوش را داشته باشید، موتورهای کاوش را فریب می دهید تا وبسایت شمارا در حاصل بالا قرار دهند. استعمال همیشگی از تکنیک های بهینه سازی کلاه سیاه به مکان ارتقا جايگاه تارنما، دیر یا این که زود موجب حذف شما از حاصل کاوش شود.
 
در صورتیکه در مسائل مربوط به تارنما و seo مبتدی می باشید، اعتنا داشته باشید که مقصود موتورهای کاوش مانند گوگل ارائه شایسته ترین جواب ها به کاربرانشان در هنگام جستجوی یک عبارت میباشد. موتورهای کاوش دارنده ساز و کارهایی می باشند تا شایسته ترین نتیجه ها را به کاربرانشان نماد دهند، نتایجی که دربرگیرنده اسپم نیست. آنان این عمل را به یاری الگوریتم های خویش و به طور خود کار یا این که دستی اجرا می دهند تا وبسایت هایی را که مبادرت به ایفا بهینه سازی کلاه سیاه کرده اند را شناسایی نمایند.
 
الگوریتم های موتورهای کاوش در گذر فرصت در گیر بسط های متعددی گردیده اند و این قضیه به ما تذکر می نماید تا اصلا سمت بهینه سازی کلاه سیاه نرویم. مطمئنا seo کلاه سپید مورد بهتری برای seo وبسایت ها محسوب میگردد. بهینه سازی کلاه سپید روشیست که تماما بر طبق با آیین نامه ای موتورهای جستجوست. به طور خلاصه بهینه سازی کلاه سپید اقداماتیست که به واسطه ساخت محتوای کیفیت بالا صورت گرفته و مقصود از آن، ساخت‌و‌ساز یک تجارب کاربری کار کشته برای افرادیست که به مشاهده تارنما می‌پردازند.
 
تفاوت بهینه سازی کلاه سیاه با بهینه سازی کلاه سپید
seo کلاه سیاه خلاف قانون ها موتورهای جستجوست و مقصود از آن، فریب آن ها در جهت ارتقاء جايگاه تارنما میباشد. اینگونه تکنیک هایی در غایت موجب حذف تارنما از نتیجه ها کاوش گردیده و دست‌کم جریمه آن افت شدید سکو تارنما میباشد. در مقابل بهینه سازی کلاه سپید اقداماتیست که بر پایه ی با مقررات موتورهای جستجوست و در حین آن محتوایی باکیفیت برای استحصال حداکثر رضایت یوزرها در وبسایت ایجاد می‌شود.
 
چه‌طور بهینه سازی کلاه سیاه را گزارش دهیم؟
در شرایط کلی دو ادله برای گزارش دادن seo کلاه سیاه ممکن میباشد وجود داشته باشد. در شرایط اولیه سایت شما به خیال و خاطر عواملی همانند هک شدن، اشتباهات ویروسی، seo منفی یا این که بک پیوند های مضر ممکن میباشد پایین جراحت قرار گرفته باشد. در وضعیت دوم نیز ممکن میباشد که شما نتیجه ها اسپمی را در نتیجه ها کاوش مشاهده کرده باشید.
 
برای وضعیت دوم گوگل کاغذ ای را با اسم webspam report تعبیه و در آن میتوانید مشاهدات خویش را گزارش کنید. لطفا از این ابزار با احتیاط به کارگیری فرمایید. هر سایتی که سکو بالاتری نسبت به وبسایت شما داشته باشد به معنای اسپم نخواهد بود. گزارشات اسپمی که خویش از نوع اسپم میباشند، به منزله seo کلاه سیاه در لحاظ گرفته خواهند شد.
 
در موقعیت اولیه که تارنما شما پایین اثر عامل ها مخربی مانند هک شدن قرار گرفته میتوانید گزارشی را تهیه و تنظیم کرده و آن را از روش malware review در کنسول جستجوی گوگل تصویب فرمائید.
 
در‌حالتی که کمپین های seo منفی بر علیه وبسایت شما تولید شده می‌توانید از ابزار Disavow Links گوگل بنا شده در کنسول جستجوی آن به کارگیری کرده و بک لینک و پیوند های اسپم شناسایی گردیده را گزارش دهید.
 
چرا باید از بهینه سازی کلاه سیاه غربت کنیم؟
نحوه های بهینه سازی کلاه سیاه موجب جریمه شدن از طرف گوگل و بقیه موتورهای کاوش میشوند.
 
با اینکه این سیرتکامل طریق ها ممکن میباشد تا بازه کوتاهی موجب استخراج ترافیک و سکو بالا برای وبسایت شما شوند، ولی مطمئن باشید که موتورهای کاوش با بروزرسانی های مکرر خویش بالاخره متوجه این موضوع گردیده و تارنما متخلف را با پنالتی رو به رو میسازند. اعتنا داشته باشید که بیرون شدن از پنالتی گوگل فعالیت سادگی وجود ندارد. با اعتنا به وسعت متعددی از یوزرها که از موتورهای کاوش به کارگیری می نمایند، حذف شدن از نتیجه ها کاوش به معنای از دست رفتن تجارت شما تلقی شود.
 
در‌پی مقاله به معرفی طرز های بهینه سازی کلاه سیاه میپردازیم تا در هنگام گزینش استراتژی seo وبسایت از گزینش آنان اجتناب فرمایید.
 

بهترین روش های لینک سازی

 

استراتژی های مثال در پیوند سازی
1. مشتریان خویش را ترغیب به لینک و پیوند دادن به خویش نمائید
در‌صورتی‌که که مشتریان همیشگی داشته و کاربرانی دارید که مارک شما را دوست دارند، می‌توانید از آنان مستقیما بخواهید که لینک و پیوند سایت شما را در شیت ای از تارنما خویش قرار دهند. این شغل در دنیای آفلاین مانند اینست که یوزرها شما تیشرتی با لوگوی مارک شمارا بر بدن داشته باشند!
 
2. وبلاگی ایجاد کرد کرده و محتواهای مشغول کننده در آن منتشر فرمائید
این استراتژی لینک و پیوند سازی و تشکیل داد محتوا یکی دوست داستنی ترین طریق های برندهای بلندمرتبه بوده و به وسیله مهندسین گوگل نیز توصیه گردیده‌است. بلاگ ها قابلیت و امکان بروزرسانی محتوای سایت با مطالب نو را داشته و موجب میگردند که لینک و پیوند های سایت شما در دیگر وب لاگ ها نیز به اشراک گذاشته شود.
 
3. محتوای با قابلیت دوست داستنی شدن و اشتراک گذاری ساخت و ساز نمائید
محتوایی که دارنده اطلاعت جذابی بوده و مقداری از عنصر جوک نیز در آن مصرف شده باشد، پتانسیل بالایی برای اشتراک گذاری داراست. وبمسترها به این محتوا ها عشق مند بوده و یوزرها نیز لینک و پیوند آنان را دربین دوستان خویش به اشتراک می‌گذارند. این سیرتکامل محتواها موجب استحصال اعتبار بیشتر و پشت گرمی یوزرها به شما شود.
 
4. دقت وب سایت های قوی را به خویش جلب نمایید
جلب دقت تارنما های خبری، وبلاگ نویس ها و کانال های خبری یکی از موثرترین شیوه های جذب بک پیوند میباشد. گاهی اوقات معرفی یک محصول تازه یا این که نشر محتوایی گفت و گو برانگیز می تواند موجب دست یافتن به اینگونه نتایجی خواهد شد.
 
شغل های موردنیاز در راستای لینک و پیوند سازی خیلی وقت ها به نوع وبسایت شما متعلق می‌باشد. برای تارنما های خرد احتمالا ایجاد کرد دستی لینک و پیوند ها، درخواست بک لینک و پیوند یا این که تبادل آن کافیست. اما برای وبسایت های بزرگتر نیاز می‌باشد که راهکارهای بزرگتری را گزینش کنیم.
 
درپی تارنما هایی بگردید که در کلمات کلید شبیه با شما دارنده سکو هستند. آنگاه آنهایی که حریف بدون واسطه شما نبوده را شناسایی و با آنان رابطه برقرار نمایید. بعد از آن طی یک همیاری مشترک از آن ها بخواهید که به مطالب سایت شما پیوند دهند.
 
خرید بک لینک های مبلغی، بهتر یا این که بد؟
گوگل و بینگ در هم اکنون کاهش اثر بک لینک و پیوند هایی می باشند که با پرداخت پول تولید میشوند. این دو موتور کاوش مخارج زیای را برای شناسایی این سیرتکامل بک لینک و پیوند ها می نمایند. تارنما هایی که مبادرت به خرید بک لینک و پیوند در بعد ها گسترده می نمایند، پس از شناسایی شدن به شدت در گیر افت سکو خواهند شد.
 

دیسکریپشن را اشتباه ننویسیم

 

 
seo متا دیسکریپشن یکی از مهم ترین جنبه های بهینه سازی داخلی به شمار می رود. متاسفانه چون متا دیسکریپشن جز فاکتورهای بی واسطه درجه بندی محسوب نمی‌شود، بنابراین بسیاری از متخصصین سئو دقت کافی به آن نمیکنند.
نوشتن متا دیسکریپشن های با صرفه نقش مهمی در جذب کاربران برای کلیک بر روی وب سایت شما در حاصل جستجو دارد. در واقع آنان تبلیغات کوچکی محسوب می شوند که عالی نوشتن آنان موجب افزایش نرخ کلیک می گردد. آموزش خصوصی سئو

در شرایطی که آماده صرف زمان برای افزایش و دوباره نویسی متا دیسکریپشن صفحه ها سایت خود می باشید، خوب است که شروع از شش خطای رایجی که در سئو این بخش اتفاق می افتد، آگاه شوید.
نادرست اول: متا دیسکریپشن های تکراری
اگرچه وجود متا دیسکریپشن های تکراری موجب پنالتی شدن وبسایت نمیشود، اما بهتر هست که هر صفحه دارای یک متا دیسکریپشن جدا باشد. طبق گفته گوگل:
“متا دیسکریپشن های خوب توضیحات کوتاهی می باشند که به طور دقیقی محتوای شیت را تعریف‌و‌تمجید می کنند. این توضیحات میتوانند در متقاعد کردن کاربران برای باور از همراستا بودن محتوای صفحه با پرسششان موءثر باشد.”
یک متا دیسکریپشن عالی می‌تواند شانس افزایش کلیک بر روی سایت شما در نتایج جستجو را ارتقاء داده و از این رو موجب بهبود CTR و ترافیک سایت شود. درصورتی که صفحات بسیاری از وب سایت دارای متا دیسکریپشن های تکراری باشند، موجب ارشادوراهنمایی نادرست کاربران شده و چنین توضیحاتی دیگر کمک کننده نخواهد بود.
در‌حالتی که زمان کافی برای نوشتن متا دیسکریپشن را ندارید، بهتر است که نصیب مرتبط با آن را خالی گذارده و به گوگل اجازه دهید تا آن را برای شما ساخت و ساز کند. گوگل در چنین شرایطی بر پایه ی عبارت آیتم جستجوی کاربران بخشی از محتوای کاغذ را برای نمایش در حاصل جستجو و تحت آدرس وب سایت شما انتخاب می کند.
به خیال داشته باشید که خوب می‌باشد برای صفحات مهم سایت مانند شیت اصلی، صفحات مجموعه بندی و صفحات پربازدید سایت دست به نوشتن متا دیسکریپشن های منحصر بزنید. برای سایر صفحه ها وب سایت نیز که دارای الگوی مشخصی می‌باشند نیز می توانید یک مدل برای متا دیسکریپشن ساخت‌و‌ساز کرده و تنها با تغییر و تحول کلمه کلیدی، متا دیسکریپشن ها را به طور اتومات تولید کنید.
 
نادرست دوم: وسواس در شمارش کاراکترها
برای سال های متمادی سفارش می‌شد که در راستای سئو عالی وب سایت طول متا دیسکریپشن را فی مابین 135 تا 160 کاراکتر نگه دارید. این نکته در سال 2017 تغییر و تحول کرد و گوگل موقتا می تواند تا 320 کاراکتر توضیحات نصیب متا دیسکریپشن را نمایش دهد.
 
در تصویر پایین به چشم می‌خورد که طول متادیسکریپشن گزینه نخستین 161 کاراکتر و طول متا دیسکریشپن آیتم دوم بدون حذف شدن، 240 کاراکتر می باشد.
 
 
 
در واقع بهتر می‌باشد بدانید که آنچه که به عنوان محدودیت از طرف گوگل در نوشتن متا دیسکریپشن به چشم می خورد، طول متن بر اساس پیکسل هست و نه کاراکترها.
 
مهمتر از این قضیه آنست که گوگل همیشه توضیحات نوشته شده شما در بخش متا دیسکریپشن را برای نمایش در نتایج جستجو گزینش نمی کند. در‌حالتی که متا دیسکریپشن پیشنهادی شما مناسب با عبارت آیتم جستجو نباشد، گوگل به صورت اتومات قسمت مناسبتری از محتوای برگه را گزینش می کند.
 
به عبارت دیگر مقصود از بیان این نکته اینست که خیلی فرصت خود را برای بهینه سازی متا دیسکریپشن تلف نکرده و ذهن خود را مشغول مسائلی مانند تعداد کاراکترها نکنید.
 
غلط سوم: عدم به کارگیری از کلمه ها کلیدی
متا دیسکریپشن صفحات می بایست شامل کلمات کلیدی صحیح نیز باشد. شما بهتر هست از کلمات کلیدی به کار گیری فرمائید که:
 
مرتبط با محتوای شیت هستند.
مشتریان شما در جستجوی آن می باشند.
درصورتی که که متا دیسکریپشن شما مرتبط با کاغذ نباشد، گوگل غالبا مثلا ها ابتدایی صفحه که دارای کلمات کلیدی مناسبی میباشند برای نمایش در حاصل جستجو به کارگیری می کند. در نوشتن متا دیسکریپشن اعتنا داشته باشید که این متن به نحوی درپی عنوان ورقه بوده و بی ارتباط با محتوا نباشد.
 
غلط چهارم: عدم بهینه سازی برای ریچ اسنیپت ها
seo اسکیما مارک آپ ها باید در صدر تقدم شما باشد. متا دیسکریپشن شما در صورت وجود ریچ اسنیپت نمایش بهتری نسبت به سایر وب سایت ها خواهد داشت. کافیست که به مثال ذیل دقت فرمایید:
 
 
 
اسکیماهای متفاوتی برای به کارگیری در صفحه های وبسایت وجود دارا هستند که میتوانید از آنان استفاده نمایید. البته رایج ترینشان عبارتند از:
 
Review
Aggregate Review
Product
Offer
Place
Local Business
Person
Event
Creative Work
لیست کامل اسکیماهای وب سایت از اینجا قابل مشاهده هستند. پیرو سفارش میکنیم که نوشته‌ی علمی یادگرفتن اسکیما مارک آپ را از دست ندهید. همچنین ابزارهای زیر نیز در تشکیل داد و تست اسکیما مارک آپ می توانند بسیار موثر باشد:
 
Schema Markup Generator
The Ultimate Web Code Generator
Google Structured Data Testing Tool
به طور خلاصه ریچ اسنیپت ها می توانند موجب ارتقا نمایش متا دیسکریپشن ها شده و در سود سئو آنان امری ضروری به لحاظ میرسد.
 
نادرست پنجم: اجتناب از جدول های HTML برای جستجوهای از نوع Direct Answer
از‌آنجا که هدف گوگل سازمان دهی داده های وب و در دسترس قرار دادن آن‌ها برای عموم می باشد، از این رو این موتور جستجو به طور طبیعی امتیازاتی را برای سایت هایی که پاسخ های مستقیمی به پرسش کاربران می دهند در نظر می گیرد.
 
در این نصیب جدول های HTML می توانند دست شما را نسبت به رقبا بالاتر ببرند. به دو مورد پایین در هنگام جستجوی عبارت مختصات samsung galaxy s8 plus دقت فرمایید:
 
 
 
 
 
سود دوم تعریف و تمجید بسیار دقیق تری از پاسخ پرسش کاربران داشته و تفکیک آن بسیار بی آلایش تر است. درین اکران شما میتوانید بدون مشاهده محتوای کاغذ، اطلاعات زیادی از موبایل تلفن همراه گزینه نظرتان استحصال فرمائید.
 
به‌این پاسخ های گوگل direct answer نقل شده و از طرف کاربران بسیار گزینه مقبولیت قرار می گیرد. جای تعجب ندارد که گوگل آن را بالاتر از اغلب حاصل جستجو (حتی بالاتر از وبسایت رسمی سامسونگ) قرار داده می‌باشد.
 
با توجه بدین سخنها بایستی سوالهای کاربران را شناسایی کرده و پاسخ های دقیقی از آنها‌را در قابل HTML و به همدم استراکچر دیتا پیاده سازی فرمایید. در نهایت چیزی که عاید شما خواهد شد، لذت بردن از مشاهده مرتبه بالای گوگل به این گونه صفحه ها شماست.
 
تنهای چیزی که نیاز دارید آشنایی با مبانی جداول HTML و کمی توانگری در پیاده سازی اسکیما مارک آپ هاست.
 
اشتباه ششم: نوشتن توضیحات کسل کننده
نوشتن توضیحات طاقت سر بر و تکراری در بسیاری از وبسایت ها امری رایج تلقی می گردد. در اینک که اغلب کاربران بدین گونه توضیحات توجهی نمی کنند. نوشتن توضیحات خلاقانه موجب ایجاد تفاوتی فی مابین سایت شما و دیگر رقبا شده و در منفعت از ترافیک بیشتر و CTR بهتری برخوردار خواهید شد.
 
در‌پی به عنوان کردن پنج دستورالعمل معمولی برای ارتقا متا دیسکریپشن های وب سایتتان پرداخته ایم.
 

 

 

جستجوی کلمات کلیدی

 

 
یکی مهم‌ترین اقدامات ابتدایی در سئو اینست که معین نمایید کدام کلمات کلیدی برای هدف گذاری در محتوای اینترنت سایتتان مطلوب بوده و به چه شکل آن محتوا را به شکلی تبدیل کنیم که هم یوزرها و هم موتورهای کاوش را راضی نماید.
جستجوی لغت ها کلیدی متعلق به شعور بهتر بازار هدف و چه‌گونه کاوش کردن یوزرها برای یافتن محتوا، سرویس ها و تولیدها شماست. فرآیند جستجوی کلمات کلیدی به شما داده هایی میدهد که می‌توانید به سوال ها زیر جواب دهید:
یوزرها به جستجوی چه عبارتی می‌پردازند؟ آموزش خصوصی سئو

چه تعداد کاربر به جستجوی یک عبارت میپردازند؟
فرمت داده ها دلخواه یوزرها در جستجوی هر عبارت چیست
در‌این بخش شما با ابزارهای و راهکارهایی آشنا خواهید شد که با آن ها می توانید به سوال های فوق جواب دهید. همینطور تاکتیک هایی در جهت هجران از گزینش های بد کلمات و همچنین ایجاد کرد محتواهای کارکشته خواهید آموخت. پس از آنکه شما با لغت ها کلیدی کاوش شونده توسط یوزرها باخبر میشوید، صورت جدید از دنیای بهینه سازی برایتان پدیدار می‌گردد.
جستجوی عبارات کلیدی (Keyword Research) چیست؟
جستجوی لغت ها کلیدی یک کدام از بزرگترین شغل های سئو می‌باشد که مشتمل بر یافتن لغت ها و عباراتیست که یوزرها در موتورهای کاوش می دهند و هدف از آن کوشش برای کشف کلماتیست که با ایجاد کرد محتوا درباره آن بتوان درجه خیر حصول کرد. یافتن لغت ها کلیدی به بازاریابان امداد می نماید تا فهم و شعور بهتری از مقدار نیاز به یک واژه و کلمه کلیدی مشخص، پیدا نمایند و ترازو رقابت در آن را بسنجند و سختی شغل در وصال به کاغذ اول گوگل را فهم نمایند.
جستوی لغت ها کلیدی صرفا مشمول تدبیر از تعداد کاوش های یک کلمه در موتورهای کاوش وجود ندارد و در این فرآیند ما با سازوکار گزینش لغت ها کلیدی بوسیله یوزرها آشنا می شویم. همینطور یافت کردن کلمات کلیدی پربیننده، بخش اعظم بهینه سازی محسوب نمی‌شود و تنها جزئی از بازاریابی محتوا هست. ادله این فرمان هم اینست که جستن کلمات کلیدی محبوب، به شما ایده های نو درباره تایپ کردن پست آجل وب لاگ تارنما می‌دهد و شما را با مراد های جدید یوزرها آشنا می نماید.
 
در غایت با یافتن عبارات کلیدی که یوزرها در موتورهای کاوش میدهند و به کار گیری از این داده ها در تشکیل داد محتوای هدفدار، موجب جذب ترافیک صحیح به وبسایت میشود. این نوع ترافیک چگونگی بالاتری داشته و نرخ تبدیل آن بیشتر هست.
 
چرا کشف کردن کلمه ها کلیدی اساسی است؟
جستن لغت ها کلیدی موجب درک کردن عبارات گزینه جستجوی یوزرها می‌شود و این گزینه از التفات متعددی شامل است. در اکثری از مفاد مشاهده می شود که وبمسترها از کلمات کلیدی متفاوتی نسبت به کلمه ها آیتم جستجوی یوزرها در محصول ها یا این که سرویس ها خویش به عمل میبرند. این نوع وبسیات ها به جهت انتخاب غلط لغات کلیدی شانسی برای توفیق نخواهند داشت.
 
seo سایت و صفحه ها آن در کلماتی که یوزرها از آن‌ها به کار گیری نمیکنند، بهره ای نخواهد داشت. داشتن یک استراتژی درست در جستجوی کلمه ها کلیدی موجب می‌گردد شما با عبارات و کلمه ها متبوع یوزرها آشنا گردیده و صفحه ها خویش را در ان کلمه ها سئو و سئو فرمایید.
 
پیش از شروع جستجوی کلمه ها کلیدی، شروع به سوال فرمائید
پیش از اینکه آغاز به بهینه سازی و پرورش یک کسب و کار فرمایید بایستی از خویش بپرسید که‌این تجارت چیست، مشتریانشان چه عده ای میباشند و هدف ها آنها چیست.
 
اکثری از اشخاص این نصیب حیاتی از کار را کنار میگذارند، به دلیل آن که جستجوی عبارات کلیدی فرصت متعددی می طلبد. اما چرا زمانی می‌دانید که کاربرانتان در ادامه چه موضوعات اصلی می‌باشند، گشوده هم بایست برای این شغل وقت بگذارید؟
 
جواب اینست که آنچه شما قصد کسب سکو در آن دارید با آنچه که مخاطبینتان به جستجوی آن میپرداند به طور بلندمرتبه ای با یگدیگر گوناگون میباشد. تمرکز بر روی لغات کلیدی که یوزرها به جستجوی آنان می پردازند به مکان لغت ها کلیدی فرضی خودتان، موجب ایحاد کارزار پیروز تری می گردد.
 
در اینجا به عنوان کردن مثالی می پردازیم. کمپانی بستنی سازی شانی که سازنده بستی های طبیعی سوای گلوتن میباشد درباره سئو چیزهایی شنیده و عشق مند به چشم شدن وب سایت خویش در حاصل ارگانیک جستجوست. شما برای امداد به آنها باید آغاز در امر مشتریانشان اطلاعاتی استحصال کنید. چهت نیل به‌این غرض ممکن هست سوال های زیر را مطرح نمایید.
 
یوزرها به‌دنبال جستجوی چه نوع کیم یا این که دسرهایی می‌باشند؟
چه کسانی این عبارت را کاوش می نمایند؟
یوزرها چه زمانی مبادرت به جستجوی این عبارت می نمایند؟
آیا جستجوی این عبارت در فصول متعدد کم و بیش می شود؟
 
چه تعداد از یوزرها موتورهای کاوش این عبارت را کاوش می نمایند؟
آنان از چه کلماتی استفاده می نمایند؟
 
آن‌ها چه سوالاتی را می پرسند؟
 
آیا اغلب این یوزرها از موبایل هایشان برای کاوش استعمال می نمایند؟
 
چرا یوزرها به دنبال بستنی قیفی می‌باشند؟
آیا این اشخاص فقط در‌پی یک بستنی قیفی تندرست می‌باشند، یااینکه صرفا شیرین بودن بستنی قیفی رضایت آن ها را جلب می نماید؟
 
مشتریان غرض در چه جای هایی معاش می نمایند؟
در غایت چه گونه می توان شایسته ترین محتوا را درباره بستنی برای یوزرها فراهم نمود و به سوال ها آن‌ها در این مورد جواب بخشید؟ جواب به این سوالات پیش نیازی برای جستجوی عبارات کلیدی و ساخت محتوای خوب است.
 
یوزرها چه عبارتی را کاوش می نمایند؟
مطمئنا شما روشی برای تمجید سرویس ها و محصولاتتان دارید، البته مخاطبینتان چگونه برای یافتن این سرویس ها و تولید ها دست به کاوش میزنند؟ جواب به‌این پرسش گامی بسیار مهم در روند جستجوی کلمات کلیدیست.
 
یافتن لغات کلیدی
مطمئنا شما در نخستینِ شغل یکسری واژه و کلمه کلیدی را در ذهن خویش دارید. این ها احتمالا اسم سرویس ها، محصولات یا این که موضوعاتی هستند که وب سایت شما مشمول آن ها می شود. اینها لغت ها کلیدی فوق العاده ای برای شروع فعالیت محسوب می‌شوند، بعد از همین جا شروع می‌کنیم. شما می‌توانید این لغت ها کلیدی را در ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی قرار داده و لغت ها کلیدی مشابهی را همدم با تعداد جستجوی آنان ببینید. ما در قسمت آجل به صورت عمیق تری به مورد تعداد کاوش ها خوا هیم پرداخت، اما این پارامتر در مرحله کاوش به شما کمک می نماید تا از کلمات کلیدی دوستداشتنی و پر بازدید فی مابین کاوش کنندگان آگاه گردید.
 
پس از وارد کردن کلمه ها کلیدی نخستین درین ابزارها با لیستی از عبارات کلیدی و سوالات رایج یوزرها آگاه می‌شوید که احتمالا در نگاه اولیه به آن‌ها توجه نکرده بودید. شاید به هیچ وجه نمی دانستید که یوزرها اینگونه چیزهایی را نیز کاوش می نمایند.
 
برای مثال گلفروشی که دارای تخصص گل آرایی عروسیست را در نظر بگیرید. با جستجوی تیم گل و عروسی در ابزارهای جستن لغت ها کلیدی احتمالا با کلمه ها کلیدی دوستداشتنی زیر مواجه می‌شوید:
 
مجموعه گل عروس
گلفروشی عروس
گل عروسی
در روند جستجوی لغات کلیدی احتمالا متوجه خواهید شد که تعداد جستجوی این عبارات با یکدیگر تفاوت متعددی دارند. در بخش اعظمی از مواقع مقصود گذاری بر روی کلمه ها کلیدی نادر کاوش خیس مزایایی بیشتری نسبت به عبارات کلیدی پر کاوش خیس داراست. مهم ترین مزیت آن وجود رقابت کمتر در‌این عبارات کلیدی نادر کاوش است.
 
اعتنا به هر دو نوع لغات کلیدی معدود رقابت و پر رقابت در سایت اصلی میباشد. از این رو دانایی از واحد سنجش تعداد کاوش ها می تواند به شما در حق تقدم بندی لغات کلیدی و گزینش شایسته ترین ها کمک شایانی نماید.
 
تنوع ساخت کنید
اعتنا داشته باشید که تنها ورقه اصلی وب سایت وجود ندارد که از جستجوی لغات کلیدی مرتبه کسب می نماید. در واقع تمامی صفحه های تارنما در این فرمان نقش دارا‌هستند. شاید برندهای تبارک درصد متعددی از ترافیکشان، شیت اساسی باشد، البته این زمینه راجع‌به اکثر اوقات وبسایت ها برعکس میباشد. در واقع بیشتر تارنما ها از روش صفحه ها داخلی خویش ترافیک کسب می نمایند. به این ترتیب بسیار اساسی است که در ساخت و ساز صفحه های تارنما تنوع به خرج داده و هر کدام را با توحه به یک یا این که یکسری کلمه و واژه کلیدی شبیه سئو فرمائید.
 
کلمات کلیدی چقدر کاوش می گردند؟
یافتن تعداد جستجوها
هرچه تعداد جستجوهای یک کلمخه کلیدی بیشتر باشد، معمولا نیاز به فعالیت بیشتری برای استخراج مرتبه در آن است. این مورد یکی عوامل اساسی موثر بر روی رنج واژه و کلمه کلیدی به‌حساب می‌آید. برندهای بلندمرتبه معمولا ده سکو نخستین نتیجه ها کاوش را در لغات کلیدی طاقت فرسا اشغال کرده اند. به این ترتیب در حالتی که شما نیز به دنبال استحصال جايگاه در به عبارتی کلمات کلیدی بروید، با فرض فعالیت مداوم و درست، شاید سالها بایستی در انتظار بمانید تا عملکرد های شما فایده دهد.
 
به صورت معمول هر چقدر تعداد جستجوهای یک واژه کلیدی بیشتر باشد، آن واژه رقابتی خیس بوده و نیاز به کارایی متعددی برای توفیق در حصول سکو در نتایج جستجوست. اگرچه ممکن است ترافیک مقداری از این‌شیوه به دست آید، البته شما همواره در بالا در ادامه عبارات کلیدی سهل خیس بروید. در اکثری از مواقع حصول رتبه در کلمات کلیدی که کمتر کاوش گردیده، البته بر روی نکته خاصی دست نهاده اند، امتیازات بیشتری برای شما به همدم خواهد داشت. در seo بدین عبارت، کلمه ها کلیدی بلند (long-tail) گفته می گردد.
 
فهم مضمون‌ لغات کلیدی بلند
آیا کسب رتبه در واژه و کلمه کلیدی “کفش” فایده ای فوق العاده به حساب آورده می شود؟
 
مطمئنا حصول درجه در واژه و کلمه کلیدی که ماهانه 50000 توشه کاوش میشود، دستاوردی شگفت انگیز می باشد. اما نکته در اینجاست که در جستجوی این کلمات کلیدی کلی غالبا یوزرها غرض مشخصی را دنبال نمیکنند. بنابراین ممکن هست که با جستجوی این نوع کلمه ها به وب سایت شما وارداتی، اما محتوای تارنما شما با نیاز آنها همخوانی نداشته باشد.
 
به نمونه ذیل اعتنا نمائید:
 
 
 
آیا یوزرها به دنبال ارزش غذایی پیتزا می‌باشند؟ می خواهند یک پیتزا توصیه دهند؟ در پی رستورانی برای بردن خانواده خویش به آنجا هستند؟ گوگل جواب ظریف این پرسش را نمی داند. هدف گذاری واژه پیتزا، با دقت به نوع کسب و کار شما یک ریسک محسوب می‌شود.
 
 
 
یا این که جستجوی پیتزا، گوگل حتی تصور می نماید شاید شما دنبال پنیر پیتزا میباشید. جذاب می باشد که‌این تصور خیلی هم دور از ذهن وجود ندارد.
 
 
 
آیا به‌دنبال رستورانی برای خوردن پیتزا هستید؟ گزینه Discover more Places این قابلیت و امکان را برای شما مهیا می نماید.
 
نسبتاً 75% مابقی جستجوها مختص عبارات کلیدی با ارتفاع میانگین یا این که بلند می باشد.
 
هیچوقت این عبارات کلیدی با محبوبیت کمتر را نادیده نگیرید. عبارات کلیدی بلند با تعداد جستجوی کم، اغلب دارنده نرخ تبدیل بیشتری می‌باشند. چرا که یوزرها کاوش کننده این نوع لغت ها کلیدی، دارنده غرض مشخصی از کاوش هستند. به عنوان مثال کاربر کاوش کننده کلمه “کفش” به احتمال زیاد صرفا به دنبال چرخیدن در اینترنت است. ار طرف دیگر کاربر کاوش کننده عبارت “کفش ورزشی زنانه مخصوص دویدن”، به احتمال فراوان فراهم خرید کردن هست.
 
سوالات در سئو طلا جواهرات محسوب میشوند
سوال های یوزرها در حوزه‌ تجارت خویش را یافته و به آن ها در صفحه ها متفاوت جواب دهید. این سیرتکامل، ترافیک ارگانیک متعددی را به سمت تارنما خویش هدایت خواهید کرد.
 
تشکیل داد اپلیکیشن با تعداد جستجوها
موقتی که با عبارات کلیدی مرتبط و تعداد جستجوهای آن ها آگاه گردیده اید، میتوانید با نگاه به رقبا و تغییرات کاوش در فصل ها و جای ها متعدد برنامه ریزی بهتری نمایید.
 
تعیین عبارات کلیدی با دقت به وضعیت رقبا
پس از ایفا فرایند جستجوی کلمات کلیدی احتمالا با انبوهی از آن ها رو به رو میباشید. اما از کدامیک باید آغاز نمایید؟ یک ایده عالی دراین‌صورت انتخاب عبارات کلیدی نسبتا پر جستجوییست که رقبایتان در آن فعالیتی نداشته اند. در شرایط معکوس میتوانید کلمات کلیدی که رقبا در آنان مرتبه استخراج کرده اند را شناسایی و آنها‌را به حق اولویت های ذیل خیس منتقل نمائید. این راه‌حل به شما امداد می نماید تا از حالت هایی که رقبا به آن توجهی نکرده اند، غایت سود را ببرید.
 
گزینش کلمات کلیدی با تمرکز به فصول متعدد
دوراندیشی از کلمه ها کلیدی که با تمرکز به وارد شدن فصلی تازه به یکباره محبوب میگردند نیز میتواند مزایای متعددی برای نصیب محتوا به یار داشته باشد. از جمله با تمرکز به اینکه خرید لوازم شنا در نخستینِ تابستان نقطع ی عطف می‌گیرد، شما میتوانید از ماه ها گذشته بر روی این گزینه برنامه ریزی کرده تا در آستانه فصل تابستان جايگاه خیر درین کلمه و واژه کلیدی و لغات مرتبط داشته باشید.
 
انتخاب کلمه ها کلیدی با تمرکز به جای ها
شما می توایند لغات کلیدی خویش را بر روی یک شهر، استان یا این که مرزو بوم به خصوص متمرکز فرمایید. برای دسترسی به داده ها با جزییات بیشتر در این باره می توانید از ابزار گوگل ترندز کمک گرفته و محبوبیت لغات کلیدی آیتم نظرتان را در جای های متعدد تحقیق نمایید. ایفا تحقیقاتی در این زمینه قادر است به مرتبط خیس شدن آن محتوا با نیاز یوزرها مقصود شما یاری دهد. مثلا ممکن است که در این پژوهش ها متوجه گردید که به آژانس تلفنی ها در مناطق شمالی کشور‌ایران ماشین کرایه ای گفته می‌شود، به این صورت برای مخاطبین هدف شمالی خویش بهتر میباشد که از کلمه آژانس استفاده نمایید.
 
کدام فرمت با نیاز یوزرها بیشتر هم راستاست؟
در قسمت دوم این راهنما با تجهیزات نتیجه ها کاوش آشنا شدیم. فرمت اکران داده شوند در گوگل به ازای یک واژه و کلمه کلیدی، می تواند علامت ای برای فرمت گزینه عشق یوزرها از جستجوی آن عبارت باشد. با اینکه اشکال کاوش ها به چندین گزینه پایان نمیگیرد، البته قصد داریم که نگاه مجاورت تری به مهمترین آنان داشته باشیم.
 
کاوش با هدف دستیابی داده ها: استفاده کننده مستلزم داده ها میباشد، مانند اسم یک مارک یا این که طول ساختمان بلند به دنیا آمدن.
 

سئو وردپرس با افزونه های زیر

برخلاف تصور عامه، seo ووکامرس از عنایت زیادی برخوردار‌است. همانند هر وبسایت وردپرسی دیگری، فروشگاه آنلاین ووکامرسی شما نیاز به بهنیه سازی برای موتورهای جستجو داراست و در غیر این صورت، ترافیک تارنما شما زیاد نبوده و این زمینه بر روی فروش سایت مفید خوهد بود. آموزش خصوصی سئو

خوشبختانه بهینه سازی ووکامرس عمل دشواری نیست، به این دلیل که افزونه های بسیار نه در اینترنت می توانید بیابید که به شما در‌این عمل کمک می کنند. بعضی از این افزونه ها نیازمند هزینه کردن می باشند و بعضی دیگر نیز به طور کامل رایگانند.
ولی در واقع یک افزونه سئو چیست؟ آیا افزونه های سئو واقعا کاری جاری ساختن می دهند؟ آیا آن ها به ارتقا مرتبه فروشگاه اینترنتی شما در نتیجه ها گوگل امداد می کنند؟ این ها سوالاتیست که در اینجا بوسیله بعضا افراد پرسیده می‌گردد.
یک افزونه بهینه سازی، افزونه ایست که به شما کمک می کند تا در ساده ترین شرایط ممکن به افزودن عنوان برگه، متا دیسکریپشن و سایر مورد ها اقدام فرمایید. به طور خلاصه آنها موجب بهبود سئو وردپرس یا افزونه ووکامرس شما می‌شوند. ولی در پاسخ به سوال دوم و سوم شما بایست عرض کنیم که خیر، افزونه های سئو به تنهایی موجب ارتقاء مرتبه وبسایت در موتورهای جستجو نمی گردند.
فاکتورهای زیادی مانند سرعت وب سایت، کیفیت هاست و غیره وجود دارند که بر روی این قضیه تاثیر گذارند. به این ترتیب دقت داشته باشید که فرایند سئو بسیار پیچیده تر از نصب تعدادی افزونه می باشد.
با این وجود افزونه های بهینه سازی وردپرس راه‌حل نیکی برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی شما به حساب می آیند و ما قصد داریم که در این نوشته‌ی علمی به معرفی بهترین افزونه های سئو ووکامرس بپردازیم. این افزونه ها توسط ما تست شده اند و تمامی جز پر اسم و رسم ترین ها به شمار می‌آیند.
 
1. Yoast بهینه سازی
 
 
افزونه Yoast seo با بیش تر از پنج میلیون نصب فعال و نقدهای مثبت فراوان قطعا یکی‌از بهترین افزونه های بهینه سازی وردپرس محسوب می شود. این افزونه به شما اجازه می دهد که اقدام به بهینه سازی های داخلی متعددی کرده و seo وب سایت خود را ارتقاء دهید. با وجود امکانات فراوان در آن، Yoast seo یک افزونه سئو همه کاره محسوب می شود.
 
با اینکه نسخه مجانی آن به اندازه کافی خوب هست، اما نسخه پرمیوم آن دارای امکانات بیشترییست. از جمله اینکه نسخه پرمیوم دارای الحاقیه ای با نام Woocommerce seo می باشد.
 
ویژگی های اصلی:
 
سئو لغت ها کلیدی
پیش نمایش صفحه در حاصل جستجو
آنالیز کردن خوانایی
کنترل بردکرامب
هشدار محتوای تکراری
امکانات تکنیکال در بک گراند
بروزرسانی یاروهمدم با الگوریتم های گوگل
پیشنهاد لینک و پیوند های داخلی
به حساب آوردن محتوا
رئیس ریدایرکت
 
افزونه سئو Yoast سئو Premium (یواست سئو)
2. All in One سئو Pack
 
 
افزونه All in One بهینه سازی Pack رقیب دیرینه Yoast بهینه سازی محسوب می شود و برای کاربران ووکامرس مناسب می باشد. ولی این افزونه نسبت به رقیب خود دارای امکانات کمتریست. در شرایطی‌که می خواهید نسبت به بهینه سازی جزئییات نیز اقدام کنید، ممکن می باشد این افزونه نتواند به شما کمک کند. اما از لحاظ سادگی این افزونه در سطح بسیار خوبیست.
 
برتری All in One seo Pack نسبت به خیلی از افزونه ها اینست که بسیاری از کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و نیاز به دخالت شما در تنظیمات آن نیست.
 
ویژگی های مهم:
 
پشتیانی از نقشه تارنما XML
پشتیانی از گوگل آنالیتیکس
API داخلی
متا تگ های شبکه های مردمی
بازنویسی robots.txt
ویرایشگر فولدر
بک آپ فراهم نمودن از تنظیمات
بلاک کردن ربات های مضر
 
افزونه All in One seo Pack Pro
4. WP Smushit
 
 
مطمئنا در فروشگاه ووکامرسی شما تصاویر زیادی از تولید ها وجود دارد. افزایش تعداد تصاویر در صفحه موجب کاهش سرعت بارگذاری آن میگردد. برای غربت از بروز چنین رخداد بدی می توانید از افزونه WP Smushit به کار گیری نمایید. این افزونه به شما قابلیت و امکان می دهد تا اقدام به تغییر‌و تحول سایز، بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر نمایید، سوای آنکه افت کیفیتی در تصاویر ساخت و ساز خواهد شد.
 
شاید خیلی از افراد از این موضوع باخبر نباشند، ولی افزایش سرعت سایت در فروشگاه اینترنتی موجب ارتقا بهینه سازی و حتی افزایش فروش محصول ها می‌گردد.
 
ویژگی های اصلی:
 
فشرده سازی تصاویر
سازگار با سایر پلاگین ها
نگهبانی از فرمت های JPG، JPEG، GIF و PNG
seo تصاویر از دیرکتوری وردپرس
وجود الحاقیه WMPL برای ترجمه متن جایگزین تصاویر در وبسایت های یک سری زبانه
 
افزونه فشرده سازی تصاویر WP Smush Pro
3. All In One Schema Rich Snippets
 
 
یکی از دیگر از افزونه های بسیار خوب برای ساخت اسکیما مارک آپ در وردپرس افزونه All In One Schema Rich Snippets می‌باشد. اسکیما مارک آپ ها موجب نمایش بهتر تولیدها شما در نتایج جستجو خواهند شد.
 
ویژگی های مهم:
 
seo نمایش محتوا در حاصل جستجو
سئو نرخ کلیک
یاری به ساخت و ساز ریچ اسنیپت
5. Broken Link Checker
 
 
صفحه های Broken صفحاتی هستند که در گذشته وجود داشته، البته موقتی به هر دلیلی وجود ندارند. چنین صفحاتی بین محصول ها موجب بروز خطای 404 میشود. از آن‌جا که این لینک ها تاثیر منفی بر روی بهینه سازی فروشگاه ووکامرسی ما می‌گذارند، بایستی آن‌ها‌را کشف و مشکلشان را رفع کنیم.
 
توصیه می کنیم که ماهی یک بار اقدام به فعالسازی افزونه Broken Link Checker و مطالعه سایت برای یافتن صفحات 404 نمایید. در صورت یافت کردن چنین لینک هایی، یکی از بهترین اقدامات ریدایرکت 303 آنها به صفحه ها مرتبط است.
 
ویژگی های اصلی:
 
استیناف بر روی پیوند های پست ها، ورقه ها و کامنت ها
شناسایی لینک و پیوند هایی که شغل نمی‌کنند
یافتن تصاویر و ریدایرکت های نامعتبر
نمایش لینک و پیوند های نامعتبر در پست ها
ارسال اطلاعیه از طریق داشبورد وردپرس به پست الکترونیک شما
6. WP-Backlinks
 
 
افزونه WP-Backlinks به شما امکان می‌دهد تا بک پیوند های جدید وبسایت را مستقیما از داشبورد وردپرس مشاهده کنید. همچنین شما می توانید بک لینک و پیوند های تارنما های رقیب را از همین طریق مشاهده کنید. در حالتی که که از نسخه بدون‌پول این افزونه راضی نیستید، می توانید نسخه پرمیوم آن را تهیه نمائید.
 
ویژگی های اصلی نسخه مجانی:
 
مانیتور کردن بک پیوند ها
بروزرسانی هفتگی
ویژگی های اصلی نسخه پرمیوم:
 
مانیتور کردن بک لینک و پیوند های قسمت وب لاگ
بروزرسانی روزانه
بررسی بک پیوند های رقبا تا سه عدد سایت
بروزرسانی های منظم
سیستم حفظ ابری
جمع بندی
seo همیشه جایگاه ویژه ای در بهینه سازی وب سایت های ووکامرسی داشته هست، به دلیل آن که موجب افزایش رتبه آن در نتایج جستجو می شود. با اینکه الگوریتم های seo همواره در حالا تغییر‌و تحول میباشند و شما کنترلی بر روی آن‌ها ندارید، البته با استفاده از افزونه های seo می توانید یقین نتیجه ها فرمایید که فروشگاه ووکامرسی شما در مسیر درست جای دارد.
 
ما در اینجا به معرفی برخی از بهترین افزونه های سئو ووکامرس پرداختیم. اینک نوبت شماست که با تمرکز به نیازهای خود اقدام به انتخاب یکی آن‌ها فرمائید. پس از نصب و فعالسازی آن، شما بایستی آغاز به پیکربندی آن متناسب با وب سایت خود فرمایید. اعتنا داشته باشید که در نصب افزونه ها زیاده روی نکنید، به دلیل آن که نصب زیاد افزونه موجب کاهش سرعت وب سایت شما می گردد و از این رو بر روی سئو تاثیر منفی خواهد گذاشت.
 

چرا سئوی تصاویر مهم است؟

 

 
استعمال از تصاویر و عکس‌ در وب سایت موجب بهبود تجربه کاربری و سادگی و سرعت در انتقال اطلاعات به مخاطب می‌شود. اساسی نیست تارنما شما چه ویژگی‌هایی دارااست، به احتمال زیاد به معضل گزینش عکس برای محصولات، پست‌های جانور در نصیب وب لاگ و یا سایر بخش‌ها در تارنما برخورده‌اید و از خود پرسیده‌اید از چه عکسی به کار گیری کنم؟ و اینکه به هیچ وجه آیا استفاده از عکس ضرورتی دارد؟ به آخرین باری که یک تصویر در وبسایت خود بار گذاری کردید فکر کنید. به احتمال زیاد آن عکس را از یک وبسایت عکاسی استوک یا جستجوی تصاویر گوگل دانلود کردید و در سایت خود قرار دادید. آموزش خصوصی سئو

 
طبق آمار Jumpshot در سال ۲۰۱۸ بیشتراز ۲۰ درصد از جستجوهای گوگل، جستجوی تصاویر بوده‌اند. سئو تصاویر و عکس‌های جان دار در وبسایت مزایای بخش اعظمی داراست. از بهبود تجربه کاربری گرفته تا سرعت لود بیشتر و بهبود جايگاه وب سایت تمامی از مزایای سئوی تصاویر در وب سایت میباشد. درین راهنما در ارتباط اینکه سئوی تصاویر چیست کلام خواهیم کرد، در زمینه ی مداقه seo تصاویر و دلایل اعتنا به آن خوا هیم بیان کرد و تمامی مواردی را که بایستی برای کاهش حجم و بهینه سازی عکس‌ها و تصاویر در سایت رعایت نمایید یار و همدم با مثال‌های متنوع آموزش می دهیم. همچنین درباره بهترین افزونه‌های سئو تصاویر در وردپرس بابیان مثال حرف خوا هیم کرد.
 
سئو تصاویر چیست؟
seo تصاویر (Image بهینه سازی) که از آن با نام سئوی عکس ذکر شده میگردد عبارت هست از فرایند seo عکس‌های موجود در یک وب سایت که قابلیت و امکان تلاوت و یافت کردن آنها برای موتورهای کاوش گر را تسهیل می‌کند و در نتیجه مرتبه‌ی تارنما در گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود می یابد. بهینه سازی عکس دربرگیرنده مورد ها متعددی نظیر انتخاب نام فایل عکس، فرمت عکس، اندازه عکس، بعد ها عکس و متن جایگزین و… میباشد.
 
سئوی تصاویر یکی‌از مفاد نسبتا نادیده گرفته شده از سئوی باطن برگه‌ای (On page seo) و سئوی محتوا میباشد که باید به آن توجه داشت. به‌دنبال به توضیح موردها متعدد در سئوی تصاویر خواهیم پرداخت و باور پیدا خوا‌هیم کرد که عکس‌های موجود در وبسایت برای موتورهای جستجو باصرفه‌سازی شده‌اند.
 
 
سایتت به seo نیاز داره؟
هر سایتی برای رتبه گرفتن، به سئو نیاز داره. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز آغاز کنی.
از اینجا استارت کن
میخوام بیشتر خیال و خاطر بگیرم
چرا سئوی تصاویر مهم میباشد؟
طبق آمار، جستجوی تصاویر حدود ۲۲ درصد از تمام جستجوهای صورت گرفته در گوگل را تشکیل میدهد. در‌صورتی‌که بیزنس شما در حوزه هنر، عکاسی، محتوای بصری و یا یک تارنما فروشگاهی می باشد سئوی تصاویر دارای حق اولویت بیشتری میباشد. برای مثال برای یک وبسایت فروشگاهی بخش اعظمی از مشتریان عکس فرآورده را برای کشف کردن آن در گوگل جستجو می‌کنند. پس seo عکس‌ها فارغ از تردید از مورد ها اصلی در سئوی تولیدات در وبسایت فروشگاهی هم میباشد.
 
خیلی‌ها معتقدند که با پیشرفت‌های اخیر گوگل در امر یادگیری ماشین و تشخیص محتوای عکس‌ها به وسیله گوگل، بهینه سازی عکس التفات کهن را ندارد. مثلا، با آپلود کردن تصویر یک سگ در ابزار تشخیص تصاویر گوگل، چنین نتایجی دریافت خواهید کرد:
 
 
گوگل به راحتی تشخیص می دهد که این یک سگ میباشد. معیار دقت این ابزار شگفت‌انگیز می‌باشد و نسبتاً هر تصویری را قادر است احتساب کرده و تشخیص دهد. از طرفی مدتی میباشد که نصیب جستجوی تصاویر گوگل، گوگل ایمیج (Google Image) امکانات و فیلترهای جدیدی را به سایر امکانات خود اضافه کرده است که نشان از بضاعت و توان گوگل در تشخیص اشکال تصاویر دارااست.
 
 
فیلترها و امکانات اضافه شده به نه آرم می‌دهد که فهم گوگل از محتوای تصاویر و ویژگی‌های گوناگون یک تصویر تا چه حدی بهبود پیدا کرده است.
سوالی که پیش میاید این میباشد که چنانچه گوگل میتواند تصاویر را تشخیص دهد، دیگر چه نیازی به متن‌های جایگزین و گزینش نام فولدر مناسب و سایر اقدامات مربوط به سئوی تصاویر در سایت میباشد؟ آیا دیگر نیازی به سئوی عکس نداریم؟ همانطور که در مثال قبل، دیدیم که گوگل قدرتمند بود به نه مورد تصویر را تشخیص دهد، البته بگذارید یک عکس دیگر را امتحان کنیم:
 
 
در این زمینه گوگل 95% مطمئن میباشد که این تصویر مربوط به پنیر می‌باشد. در حالی که عکس آپلود شده، عکس یک قالب کره می باشد. ممکن می باشد بگویید که این عکس می تواند شبیه پنیر هم باشد. نکته دقیقا همینجاست. مسلما گوگل و هوش تصنعی بی‌نقص نیست و ممکن می باشد خطا کند. شما بایستی هرکاری میتوانید بکنید تا به آنها یاری فرمایید تصاویرتان را بهتر درک کنند. بطور کلی مقصود از انواع متفاوت سئو، به عنوان مثال سئوی تصاویر، از بین بردن ابهام و ارائه سیگنال‌های معنایی و محتوایی یکدست به ربات خزنده موتورهای جستجو می باشد. سازگاری (Consistency) سر موفقیت در گوگل است.
 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 صفحه بعد