یکی مهم‌ترین اقدامات ابتدایی در سئو اینست که معین نمایید کدام کلمات کلیدی برای هدف گذاری در محتوای اینترنت سایتتان مطلوب بوده و به چه شکل آن محتوا را به شکلی تبدیل کنیم که هم یوزرها و هم موتورهای کاوش را راضی نماید.
جستجوی لغت ها کلیدی متعلق به شعور بهتر بازار هدف و چه‌گونه کاوش کردن یوزرها برای یافتن محتوا، سرویس ها و تولیدها شماست. فرآیند جستجوی کلمات کلیدی به شما داده هایی میدهد که می‌توانید به سوال ها زیر جواب دهید:
یوزرها به جستجوی چه عبارتی می‌پردازند؟ آموزش خصوصی سئو

چه تعداد کاربر به جستجوی یک عبارت میپردازند؟
فرمت داده ها دلخواه یوزرها در جستجوی هر عبارت چیست
در‌این بخش شما با ابزارهای و راهکارهایی آشنا خواهید شد که با آن ها می توانید به سوال های فوق جواب دهید. همینطور تاکتیک هایی در جهت هجران از گزینش های بد کلمات و همچنین ایجاد کرد محتواهای کارکشته خواهید آموخت. پس از آنکه شما با لغت ها کلیدی کاوش شونده توسط یوزرها باخبر میشوید، صورت جدید از دنیای بهینه سازی برایتان پدیدار می‌گردد.
جستجوی عبارات کلیدی (Keyword Research) چیست؟
جستجوی لغت ها کلیدی یک کدام از بزرگترین شغل های سئو می‌باشد که مشتمل بر یافتن لغت ها و عباراتیست که یوزرها در موتورهای کاوش می دهند و هدف از آن کوشش برای کشف کلماتیست که با ایجاد کرد محتوا درباره آن بتوان درجه خیر حصول کرد. یافتن لغت ها کلیدی به بازاریابان امداد می نماید تا فهم و شعور بهتری از مقدار نیاز به یک واژه و کلمه کلیدی مشخص، پیدا نمایند و ترازو رقابت در آن را بسنجند و سختی شغل در وصال به کاغذ اول گوگل را فهم نمایند.
جستوی لغت ها کلیدی صرفا مشمول تدبیر از تعداد کاوش های یک کلمه در موتورهای کاوش وجود ندارد و در این فرآیند ما با سازوکار گزینش لغت ها کلیدی بوسیله یوزرها آشنا می شویم. همینطور یافت کردن کلمات کلیدی پربیننده، بخش اعظم بهینه سازی محسوب نمی‌شود و تنها جزئی از بازاریابی محتوا هست. ادله این فرمان هم اینست که جستن کلمات کلیدی محبوب، به شما ایده های نو درباره تایپ کردن پست آجل وب لاگ تارنما می‌دهد و شما را با مراد های جدید یوزرها آشنا می نماید.
 
در غایت با یافتن عبارات کلیدی که یوزرها در موتورهای کاوش میدهند و به کار گیری از این داده ها در تشکیل داد محتوای هدفدار، موجب جذب ترافیک صحیح به وبسایت میشود. این نوع ترافیک چگونگی بالاتری داشته و نرخ تبدیل آن بیشتر هست.
 
چرا کشف کردن کلمه ها کلیدی اساسی است؟
جستن لغت ها کلیدی موجب درک کردن عبارات گزینه جستجوی یوزرها می‌شود و این گزینه از التفات متعددی شامل است. در اکثری از مفاد مشاهده می شود که وبمسترها از کلمات کلیدی متفاوتی نسبت به کلمه ها آیتم جستجوی یوزرها در محصول ها یا این که سرویس ها خویش به عمل میبرند. این نوع وبسیات ها به جهت انتخاب غلط لغات کلیدی شانسی برای توفیق نخواهند داشت.
 
seo سایت و صفحه ها آن در کلماتی که یوزرها از آن‌ها به کار گیری نمیکنند، بهره ای نخواهد داشت. داشتن یک استراتژی درست در جستجوی کلمه ها کلیدی موجب می‌گردد شما با عبارات و کلمه ها متبوع یوزرها آشنا گردیده و صفحه ها خویش را در ان کلمه ها سئو و سئو فرمایید.
 
پیش از شروع جستجوی کلمه ها کلیدی، شروع به سوال فرمائید
پیش از اینکه آغاز به بهینه سازی و پرورش یک کسب و کار فرمایید بایستی از خویش بپرسید که‌این تجارت چیست، مشتریانشان چه عده ای میباشند و هدف ها آنها چیست.
 
اکثری از اشخاص این نصیب حیاتی از کار را کنار میگذارند، به دلیل آن که جستجوی عبارات کلیدی فرصت متعددی می طلبد. اما چرا زمانی می‌دانید که کاربرانتان در ادامه چه موضوعات اصلی می‌باشند، گشوده هم بایست برای این شغل وقت بگذارید؟
 
جواب اینست که آنچه شما قصد کسب سکو در آن دارید با آنچه که مخاطبینتان به جستجوی آن میپرداند به طور بلندمرتبه ای با یگدیگر گوناگون میباشد. تمرکز بر روی لغات کلیدی که یوزرها به جستجوی آنان می پردازند به مکان لغت ها کلیدی فرضی خودتان، موجب ایحاد کارزار پیروز تری می گردد.
 
در اینجا به عنوان کردن مثالی می پردازیم. کمپانی بستنی سازی شانی که سازنده بستی های طبیعی سوای گلوتن میباشد درباره سئو چیزهایی شنیده و عشق مند به چشم شدن وب سایت خویش در حاصل ارگانیک جستجوست. شما برای امداد به آنها باید آغاز در امر مشتریانشان اطلاعاتی استحصال کنید. چهت نیل به‌این غرض ممکن هست سوال های زیر را مطرح نمایید.
 
یوزرها به‌دنبال جستجوی چه نوع کیم یا این که دسرهایی می‌باشند؟
چه کسانی این عبارت را کاوش می نمایند؟
یوزرها چه زمانی مبادرت به جستجوی این عبارت می نمایند؟
آیا جستجوی این عبارت در فصول متعدد کم و بیش می شود؟
 
چه تعداد از یوزرها موتورهای کاوش این عبارت را کاوش می نمایند؟
آنان از چه کلماتی استفاده می نمایند؟
 
آن‌ها چه سوالاتی را می پرسند؟
 
آیا اغلب این یوزرها از موبایل هایشان برای کاوش استعمال می نمایند؟
 
چرا یوزرها به دنبال بستنی قیفی می‌باشند؟
آیا این اشخاص فقط در‌پی یک بستنی قیفی تندرست می‌باشند، یااینکه صرفا شیرین بودن بستنی قیفی رضایت آن ها را جلب می نماید؟
 
مشتریان غرض در چه جای هایی معاش می نمایند؟
در غایت چه گونه می توان شایسته ترین محتوا را درباره بستنی برای یوزرها فراهم نمود و به سوال ها آن‌ها در این مورد جواب بخشید؟ جواب به این سوالات پیش نیازی برای جستجوی عبارات کلیدی و ساخت محتوای خوب است.
 
یوزرها چه عبارتی را کاوش می نمایند؟
مطمئنا شما روشی برای تمجید سرویس ها و محصولاتتان دارید، البته مخاطبینتان چگونه برای یافتن این سرویس ها و تولید ها دست به کاوش میزنند؟ جواب به‌این پرسش گامی بسیار مهم در روند جستجوی کلمات کلیدیست.
 
یافتن لغات کلیدی
مطمئنا شما در نخستینِ شغل یکسری واژه و کلمه کلیدی را در ذهن خویش دارید. این ها احتمالا اسم سرویس ها، محصولات یا این که موضوعاتی هستند که وب سایت شما مشمول آن ها می شود. اینها لغت ها کلیدی فوق العاده ای برای شروع فعالیت محسوب می‌شوند، بعد از همین جا شروع می‌کنیم. شما می‌توانید این لغت ها کلیدی را در ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی قرار داده و لغت ها کلیدی مشابهی را همدم با تعداد جستجوی آنان ببینید. ما در قسمت آجل به صورت عمیق تری به مورد تعداد کاوش ها خوا هیم پرداخت، اما این پارامتر در مرحله کاوش به شما کمک می نماید تا از کلمات کلیدی دوستداشتنی و پر بازدید فی مابین کاوش کنندگان آگاه گردید.
 
پس از وارد کردن کلمه ها کلیدی نخستین درین ابزارها با لیستی از عبارات کلیدی و سوالات رایج یوزرها آگاه می‌شوید که احتمالا در نگاه اولیه به آن‌ها توجه نکرده بودید. شاید به هیچ وجه نمی دانستید که یوزرها اینگونه چیزهایی را نیز کاوش می نمایند.
 
برای مثال گلفروشی که دارای تخصص گل آرایی عروسیست را در نظر بگیرید. با جستجوی تیم گل و عروسی در ابزارهای جستن لغت ها کلیدی احتمالا با کلمه ها کلیدی دوستداشتنی زیر مواجه می‌شوید:
 
مجموعه گل عروس
گلفروشی عروس
گل عروسی
در روند جستجوی لغات کلیدی احتمالا متوجه خواهید شد که تعداد جستجوی این عبارات با یکدیگر تفاوت متعددی دارند. در بخش اعظمی از مواقع مقصود گذاری بر روی کلمه ها کلیدی نادر کاوش خیس مزایایی بیشتری نسبت به عبارات کلیدی پر کاوش خیس داراست. مهم ترین مزیت آن وجود رقابت کمتر در‌این عبارات کلیدی نادر کاوش است.
 
اعتنا به هر دو نوع لغات کلیدی معدود رقابت و پر رقابت در سایت اصلی میباشد. از این رو دانایی از واحد سنجش تعداد کاوش ها می تواند به شما در حق تقدم بندی لغات کلیدی و گزینش شایسته ترین ها کمک شایانی نماید.
 
تنوع ساخت کنید
اعتنا داشته باشید که تنها ورقه اصلی وب سایت وجود ندارد که از جستجوی لغات کلیدی مرتبه کسب می نماید. در واقع تمامی صفحه های تارنما در این فرمان نقش دارا‌هستند. شاید برندهای تبارک درصد متعددی از ترافیکشان، شیت اساسی باشد، البته این زمینه راجع‌به اکثر اوقات وبسایت ها برعکس میباشد. در واقع بیشتر تارنما ها از روش صفحه ها داخلی خویش ترافیک کسب می نمایند. به این ترتیب بسیار اساسی است که در ساخت و ساز صفحه های تارنما تنوع به خرج داده و هر کدام را با توحه به یک یا این که یکسری کلمه و واژه کلیدی شبیه سئو فرمائید.
 
کلمات کلیدی چقدر کاوش می گردند؟
یافتن تعداد جستجوها
هرچه تعداد جستجوهای یک کلمخه کلیدی بیشتر باشد، معمولا نیاز به فعالیت بیشتری برای استخراج مرتبه در آن است. این مورد یکی عوامل اساسی موثر بر روی رنج واژه و کلمه کلیدی به‌حساب می‌آید. برندهای بلندمرتبه معمولا ده سکو نخستین نتیجه ها کاوش را در لغات کلیدی طاقت فرسا اشغال کرده اند. به این ترتیب در حالتی که شما نیز به دنبال استحصال جايگاه در به عبارتی کلمات کلیدی بروید، با فرض فعالیت مداوم و درست، شاید سالها بایستی در انتظار بمانید تا عملکرد های شما فایده دهد.
 
به صورت معمول هر چقدر تعداد جستجوهای یک واژه کلیدی بیشتر باشد، آن واژه رقابتی خیس بوده و نیاز به کارایی متعددی برای توفیق در حصول سکو در نتایج جستجوست. اگرچه ممکن است ترافیک مقداری از این‌شیوه به دست آید، البته شما همواره در بالا در ادامه عبارات کلیدی سهل خیس بروید. در اکثری از مواقع حصول رتبه در کلمات کلیدی که کمتر کاوش گردیده، البته بر روی نکته خاصی دست نهاده اند، امتیازات بیشتری برای شما به همدم خواهد داشت. در seo بدین عبارت، کلمه ها کلیدی بلند (long-tail) گفته می گردد.
 
فهم مضمون‌ لغات کلیدی بلند
آیا کسب رتبه در واژه و کلمه کلیدی “کفش” فایده ای فوق العاده به حساب آورده می شود؟
 
مطمئنا حصول درجه در واژه و کلمه کلیدی که ماهانه 50000 توشه کاوش میشود، دستاوردی شگفت انگیز می باشد. اما نکته در اینجاست که در جستجوی این کلمات کلیدی کلی غالبا یوزرها غرض مشخصی را دنبال نمیکنند. بنابراین ممکن هست که با جستجوی این نوع کلمه ها به وب سایت شما وارداتی، اما محتوای تارنما شما با نیاز آنها همخوانی نداشته باشد.
 
به نمونه ذیل اعتنا نمائید:
 
 
 
آیا یوزرها به دنبال ارزش غذایی پیتزا می‌باشند؟ می خواهند یک پیتزا توصیه دهند؟ در پی رستورانی برای بردن خانواده خویش به آنجا هستند؟ گوگل جواب ظریف این پرسش را نمی داند. هدف گذاری واژه پیتزا، با دقت به نوع کسب و کار شما یک ریسک محسوب می‌شود.
 
 
 
یا این که جستجوی پیتزا، گوگل حتی تصور می نماید شاید شما دنبال پنیر پیتزا میباشید. جذاب می باشد که‌این تصور خیلی هم دور از ذهن وجود ندارد.
 
 
 
آیا به‌دنبال رستورانی برای خوردن پیتزا هستید؟ گزینه Discover more Places این قابلیت و امکان را برای شما مهیا می نماید.
 
نسبتاً 75% مابقی جستجوها مختص عبارات کلیدی با ارتفاع میانگین یا این که بلند می باشد.
 
هیچوقت این عبارات کلیدی با محبوبیت کمتر را نادیده نگیرید. عبارات کلیدی بلند با تعداد جستجوی کم، اغلب دارنده نرخ تبدیل بیشتری می‌باشند. چرا که یوزرها کاوش کننده این نوع لغت ها کلیدی، دارنده غرض مشخصی از کاوش هستند. به عنوان مثال کاربر کاوش کننده کلمه “کفش” به احتمال زیاد صرفا به دنبال چرخیدن در اینترنت است. ار طرف دیگر کاربر کاوش کننده عبارت “کفش ورزشی زنانه مخصوص دویدن”، به احتمال فراوان فراهم خرید کردن هست.
 
سوالات در سئو طلا جواهرات محسوب میشوند
سوال های یوزرها در حوزه‌ تجارت خویش را یافته و به آن ها در صفحه ها متفاوت جواب دهید. این سیرتکامل، ترافیک ارگانیک متعددی را به سمت تارنما خویش هدایت خواهید کرد.
 
تشکیل داد اپلیکیشن با تعداد جستجوها
موقتی که با عبارات کلیدی مرتبط و تعداد جستجوهای آن ها آگاه گردیده اید، میتوانید با نگاه به رقبا و تغییرات کاوش در فصل ها و جای ها متعدد برنامه ریزی بهتری نمایید.
 
تعیین عبارات کلیدی با دقت به وضعیت رقبا
پس از ایفا فرایند جستجوی کلمات کلیدی احتمالا با انبوهی از آن ها رو به رو میباشید. اما از کدامیک باید آغاز نمایید؟ یک ایده عالی دراین‌صورت انتخاب عبارات کلیدی نسبتا پر جستجوییست که رقبایتان در آن فعالیتی نداشته اند. در شرایط معکوس میتوانید کلمات کلیدی که رقبا در آنان مرتبه استخراج کرده اند را شناسایی و آنها‌را به حق اولویت های ذیل خیس منتقل نمائید. این راه‌حل به شما امداد می نماید تا از حالت هایی که رقبا به آن توجهی نکرده اند، غایت سود را ببرید.
 
گزینش کلمات کلیدی با تمرکز به فصول متعدد
دوراندیشی از کلمه ها کلیدی که با تمرکز به وارد شدن فصلی تازه به یکباره محبوب میگردند نیز میتواند مزایای متعددی برای نصیب محتوا به یار داشته باشد. از جمله با تمرکز به اینکه خرید لوازم شنا در نخستینِ تابستان نقطع ی عطف می‌گیرد، شما میتوانید از ماه ها گذشته بر روی این گزینه برنامه ریزی کرده تا در آستانه فصل تابستان جايگاه خیر درین کلمه و واژه کلیدی و لغات مرتبط داشته باشید.
 
انتخاب کلمه ها کلیدی با تمرکز به جای ها
شما می توایند لغات کلیدی خویش را بر روی یک شهر، استان یا این که مرزو بوم به خصوص متمرکز فرمایید. برای دسترسی به داده ها با جزییات بیشتر در این باره می توانید از ابزار گوگل ترندز کمک گرفته و محبوبیت لغات کلیدی آیتم نظرتان را در جای های متعدد تحقیق نمایید. ایفا تحقیقاتی در این زمینه قادر است به مرتبط خیس شدن آن محتوا با نیاز یوزرها مقصود شما یاری دهد. مثلا ممکن است که در این پژوهش ها متوجه گردید که به آژانس تلفنی ها در مناطق شمالی کشور‌ایران ماشین کرایه ای گفته می‌شود، به این صورت برای مخاطبین هدف شمالی خویش بهتر میباشد که از کلمه آژانس استفاده نمایید.
 
کدام فرمت با نیاز یوزرها بیشتر هم راستاست؟
در قسمت دوم این راهنما با تجهیزات نتیجه ها کاوش آشنا شدیم. فرمت اکران داده شوند در گوگل به ازای یک واژه و کلمه کلیدی، می تواند علامت ای برای فرمت گزینه عشق یوزرها از جستجوی آن عبارت باشد. با اینکه اشکال کاوش ها به چندین گزینه پایان نمیگیرد، البته قصد داریم که نگاه مجاورت تری به مهمترین آنان داشته باشیم.
 
کاوش با هدف دستیابی داده ها: استفاده کننده مستلزم داده ها میباشد، مانند اسم یک مارک یا این که طول ساختمان بلند به دنیا آمدن.