x تبلیغات
آموزش خصوصی سئو

سئو دامنه جدید و کم سن

 

بخش اعظمی از کارشناسان براین باوراند سن وب سایت اثر مستقیمی در بهینه سازی دارااست ، در مقابل برخی بر این باورند که قدمت دامنه تارنما اهمیتی  در بهبود مرتبه وبسایت در حاصل جستجوی گوگل ندارد.در‌این نوشته‌ی علمی به شما توضیح میدهیم که چرا سن دامنه در باصرفه وبسایت آموزش خصوصی سئو

 برای موتورهای کاوش اثر دارد و به چه شکل یک وبسایت کهن خیس درجه بهتری در گوگل حصول می نماید.
کلاً 3 نوع نحوه تفکر را می اقتدار برای اثر سن یا این که فرصت تصویب دامنه در بهینه سازی یا این که سکو بندی نتایج گوگل ، مطرح نمود.
اول اینکه ، قدمت دامنه اصلا نمی تواند یک فاکتور جايگاه بندی تارنما باشد.
بعضا معتقدند ، سن سایت اگرچه که یک فاکتور در seo به حساب آورده می شود البته اثر بسیار مقداری بین صدها فاکتور مهم دارد.
و بخش اعظمی از کارشناسان سن دامنه را یکی از اثر گذارترین عوامل و فاکتور های seo و مرتبه بندی سایت ها می‌دانند.
نظر شما چیست؟
در بالا می بایست بگوییم که سن نقش مهمی در ابتدا بردن درجه سایت شما به ازای کلمه ها کلیدی در موتورهای کاوش را دارد.
پیش از استیناف بی نقص این نوشته ی علمی پیشنهاد می کنیم با قدمت وب سایت خویش یا این که دامنه ای که قصد خرید آن را دارید با این ابزار متوجه گردید: ابزار مجانی تعیین قدمت دامنه
التفات قدمت دامنه در مرتبه بندی گوگل
گوگل به این دلیل‌که یک سایت دوران بیشتری عمل داشته و محتوای بیشتر ( البته با رعایت اصول seo و باکیفیت ) منتشر کرده ، متکی بودن بیشتری نسبت به آن دامنه دارااست.
بعضی معتقدند که سن دامنه یک استدلال گرانقدر و اثرگذار در seo وجود ندارد ، البته در واقعیت این اندیشه به طور کامل اشتباه میباشد. گوگل به گذر زمان فرصت تارنما های کیفیت خوب را غربال می نماید و مدام به‌دنبال ارائه شایسته ترین نتیجه ها به یوزرها خویش میباشد. در شرایطی که سایتی چگونگی مورد نیاز را از حیث فاکتورهای سئو نداشته باشد ، دوام متعددی در گوگل نخواهد داشت. پس در‌صورتی‌که سایتی زمانه وقت گیر در حالا کار بوده یعنی نکات مثبت و باارزشی از نگاه ربات ها و الگوریتم های گوگل دارد. پس نسبت به یک وبسایت نوپا ، در حق تقدم و مورد اعتماد گوگل میباشد.
دامنه ای که سن 2-4 سال را داراست ، از سایتی که  1-2 سال از زمان تصویب آن میگذرد ، قادر است سکو بهتری در فهرست نتایج استخراج نماید. اما به حافظه داشته باشید که سن وب سایت ، فقط یک کدام از مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی است. برای مثال فرض نمایید که دو سایت کل اصول سئو را شبیه یکدیگر رعایت کرده باشند ، ولی یکی از 5 سال و دیگری 1‌سال سن دارا هستند ، به حیث شما کدام یک جايگاه بهتری به ازای یک عبارت کلیدی مشترک در گوگل بدست میاورد!؟
چرا گوگل به دامنه های سابق علاقه مند میباشد؟
مانند اکثر جواب های ارائه گردیده توسط گوگل ، این جواب برای بعضا ها کمی غیر قابل درک به نظر می رسد.
 
مت کاتس ، یک کدام از مدیران گوگل  در جواب به‌این پرسش از عباراتی مانند “خیلی نگران نباشید” به کارگیری می نماید و “تفاوت دامنه ای که شش ماه قدمت داراست را در مقابل دامنه ای که یک سالاز زمان تصویب آن می گذرد را زیاد نمی داند.
 
اما اختلاف متعددی در بین یک دامنه فعال و با پیشینه بهتر که 10 سال می باشد عمل مداوم داشته با یک سایت یک ساله وجود دارااست و درین شکی وجود ندارد.
 
یکی سؤالات مرتبط با سئو که اغلب در انجمن های اینترنتی مطرح می شود این هست که سن تصویب و قدمت دامنه وبسایت برای بهینه سازی چقدر مهم میباشد و چرا گوگل به دامنه قدیمی خیس عشق داراست؟ نکاتی که درین پرسش می بایست در نظر گرفته شوند:
 
سایتهایی که به خیر مصوب و دارنده دامنه دیرین می باشند ، اعتبار بیشتری برای موتورهای کاوش و یوزرها دارا هستند.
 
اکثری از اسپمر ها دامنه هایی جدید را تصویب می نمایند و بعداز مدتی که بوسیله گوگل تحت عنوان اسپم شناخته می شوند آن را رها می نمایند و سراغ دامنه دیگری می روند. پس سپری شد فرصت مجال طولانی از تصویب دامنه ، نماد از عدم اسپم بودن وب سایت هست.
 
عنایت پیشینه دامنه در بهینه سازی
آیا صرفا بالا بودن سن دامنه اصلی است؟ در پاسخ باید اذعان کرد نه. در قوانینی بالا بودن سن دامنه می‌تواند بی تاثیر یا این که حتی اثر منفی در سئو داشته باشد. مانند مفاد پایین:
 
دامنه ای که مجال طولانی تصویب گردیده البته مورد به کارگیری قرار نگرفته می باشد یا این که دامنه پارک گردیده‌است.
 
دامنه هایی که سن بالایی دارا هستند ولی از بدو تصویب بر روی دامنه دیگری ریدایرکت گردیده اند.
 
دامنه های اسپم و یا این که دامینی که در قبل آیتم به کار گیری غیررسمی و یا این که تکثیر مطالب و محتوای غیر اخلاقی داشته ، به هیچ عنوان نمی تواند آینده روشنی داشته باشد.
 
بعد از علاوه بر قدمت دامنه ، پیشینه و سابقه آن نیز در سئو اثر داراست. گوگل از وب سایت های غیراخلاقی و غیر قانونی متنفر می‌باشد. همینطور در حالتی‌که دامنه ای را خریداری می‌کنید که در قبلی برای ip  جمهوری اسلامی ایران غربال بوده ، هرچند که سن متعددی هم داشته باشد ، البته تاثیرات منفی در سئو خواهد داشت.
 
دامنه های سابق ممکن می باشد به جهت سابقه گذشته خویش قدرت بیشتری داشته باشند ، برای مثال به جهت تعداد بک لینک و پیوند ها و یا این که پیشینه خوب در انتشار محتوا. البته در حالتی‌که به دنبال تغییر تحول مارک سایت می‌باشید ، به کارگیری از دامنه هایی که قبلا مارک و مورد شغل متفاوتی داشته اند ، توصیه نمی‌شود.
 
بهینه سازی دامنه جدید و کم سن
البته با تک تک این احوال ، در‌صورتی‌که شما یک وبسایت نو فعال سازی نموده اید ، نباید دلسرد گردید. بهینه سازی و بقیه فاکتورهای مرتبه بندی ، این خلاء را برای شما لبریز خواهند کرد.
 
در بسیاری اوقات دامنه های قدیمی دارنده توان و اتوریتی بیشتری می‌باشند ، چون مجال بیشتری برای میسر کردن لینک و پیوند های ورودی داشته و صفحه های بیشتری را در لیست نتایج گوگل ، ایندکس کرده اند.
 
پس شما باید بعد از راه‌اندازی سایت تازه ، به شدت روی ساخت محتوای خوب و برندینگ ، اخذ بک لینک و پیوند های دارای اعتبار ، ارتقاء اتوریتی دامنه ، رعایت اصول و فاکتورهای سئو تمرکز فرمایید تا نسبت به رقبای خویش ، محبوبیت بیشتری در گوگل و بقیه موتورهای کاوش بدست آورید.
 

آیا استفاده از سئو مهم است

 بعد از سئو چه باید کرد؟
ابتدا باید با فرآیند بازاریابی و قیف فروش آنلاین آشنا شوید. یک قیف فروش آنلاین به طور کلی شامل 4 مرحله جذب، تبدیل، فروش و وفاداری است که در آن سئو فرآیند حفظ و سئو محتوای فرآیند تبدیل مشتری به مشتری و در نهایت ایجاد فروش و کسب درآمد است. پس از این فرآیند، مشتریان خود را با اقداماتی مانند بازاریابی ایمیلی و خلاقانه به مشتریان وفادار تبدیل می کنید.
سئو اهداف زیادی دارد که در این مقاله به برخی از آنها اشاره شده است:
سئو یکی از بهترین و موثرترین ابزارها برای جذب است.
سئو با جذب ترافیک ارگانیک و رایگان فروش محصول را افزایش می دهد.
سئو در افزایش بازدید وب سایت بسیار موثر است.
سئو باعث می شود رتبه سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهتر و بالاتر باشد.
سئو درآمد شما را افزایش می دهد.
هدف واقعی سئوی وب سایت شما چیست؟
گوگل همیشه گفته است که دوست دارد مقالات معتبر را به نمایش بگذارد و برای اینکه مقاله معتبر باشد، پارامترهایی را در نظر گرفته است که باعث بهبود عملکرد این پارامترها می شود، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. پس از انجام فرآیند سئو، باید بتوانید فرآیند برندسازی و تبلیغات برای گوگل را آغاز کنید.

دلایل استفاده از سئو

 سئوی فنی چیست؟
سئو فنی به بهبود جنبه های فنی و فنی یک وب سایت برای افزایش رتبه صفحه آن در موتورهای جستجو اشاره دارد. جنبه های فنی سئو باعث می شود که محتوای وب سایت تا حد امکان برای موتور جستجو قابل درک باشد و همچنین روند تجزیه و تحلیل آن سریعتر و آسان تر شود. به عبارت دیگر، با استفاده از تکنیک‌های سئو به موتورهای جستجو کمک  آموزش خصوصی سئو می‌کنید تا وب‌سایت شما را راحت‌تر پیدا و تجزیه و تحلیل کنند. دلیل ذکر سئو فنی یا سئو فنی این است که اساسا این نوع سئو ربطی به محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی امکانات وب سایت شما می باشد.

سئو داخلی یا سئو داخلی چیست؟
On Page Seo فرآیند بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. زیرا بهینه سازی صفحه برای موتورهای جستجو در این روش بهینه سازی به بهینه سازی صفحه برای کاربر بستگی دارد. فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر ارسال محتوای مرتبط و با کیفیت، شامل مواردی مانند بهینه سازی عناوین، برچسب ها و تصاویر می شود. با سئو داخلی، وب سایت خود را برای کاربران مفیدتر و ارزشمندتر می کنید. هر چه وب سایت شما موفق تر و کاربرپسندتر باشد، بازدید و بازدید بیشتری خواهید داشت. و این به معنای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوگر است. محتوای منحصر به فرد و سئو به شما در این امر کمک زیادی می کند. نوشتن مطالب ساده اما پر از نکات مفید برای کاربران با رعایت علائم نگارشی، پاراگراف های کوتاه، متن جالب، ارتباط صمیمانه با کاربران به شما در روند سئو داخلی شما کمک می کند.
سئو خارج از صفحه چیست؟
سئوی خارج از صفحه به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که خارج از وب سایت با هدف ارتقای رتبه صفحه در موتورهای جستجو انجام می شود. سایتی با بک لینک های با ارزش تر معمولاً رتبه بهتری نسبت به وب سایت های مشابه با لینک های کمتر دارد. موتورهای جستجو، بک لینک ها را نشانه ای از محتوای باکیفیت می دانند که می توان به آن ها اشاره و ارجاع داد. با این حال، بسیاری از مردم فکر می کنند که Off Page Seo همان لینک بیلدینگ است، در حالی که اینطور نیست، و لینک بیلدینگ تنها بخش بزرگی از این روش بهینه سازی است. به عنوان مثال، مواردی مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی و برندسازی نیز سئو خارجی محسوب می شوند و بسیار مهم هستند. به عبارت دیگر Off Page Seo تمام کارهایی است که در خارج از وب سایت انجام می شود تا موتورهای جستجو این وب سایت را قابل اعتماد و قابل اعتماد بدانند.

تاثیرات مثبت سئو

 چرا سئو برای ما مهم است؟
هر روز میلیاردها جستجو در گوگل انجام می شود، اما دلیل اهمیت سئو فقط تعداد جستجوها نیست.
با ظهور و گسترش تلفن های همراه، جستجوی اینترنتی به ابزاری قابل اعتماد و در دسترس برای یافتن پاسخ سوالات، تصمیم گیری در مورد خرید محصول یا حتی یافتن نزدیک ترین نانوایی تبدیل شده است. نتایجی که پس از جستجو به کاربر نشان داده می شود نقش مهمی در شناسایی و فرآیند تصمیم گیری آنها دارد.
با سرمایه گذاری در سئو می توانیم آموزش خصوصی سئو در زمان مناسب خود را به مخاطبان معرفی کنیم. هنگامی که به محصول یا خدماتی نیاز دارید و به دنبال پاسخ مناسب هستید، به دوست قابل اعتماد خود، گوگل مراجعه می کنید.

اعتماد کاربران؛ این برگ برنده ای است که گوگل را به یک شرکت بزرگ در جهان تبدیل کرده است. واقعیت این است؛ ما به نتایج جستجوی خود در گوگل بیشتر از محتوایی که در قالب تبلیغات به دست ما می رسد (بنر، پیامک، ایمیل و غیره) اعتماد داریم.
کسب و کارهای سنتی بر این باورند که داشتن یک سایت زیبا و قدرتمند برای ورود به عرصه دیجیتال مارکتینگ کافی است.
فروشگاه پوشاکی را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با کمترین قیمت عرضه می کند، اما در شهری کم جمعیت، زیرزمین دروازه بیابانی یا خیابان فرعی در یک منطقه مسکونی. فروش این فروشگاه چقدر با کیفیت محصولاتی که ارائه می دهد مطابقت دارد؟ او مطمئناً نمی تواند از همه پتانسیل هایش استفاده کند.
از آنجایی که مکان فروشگاه فیزیکی بر تعداد بازدیدها و فروش ها تأثیر می گذارد، مهم است که مکان آنلاین در نتایج جستجو و رتبه بندی کلمات کلیدی ظاهر شود، برای اطمینان از این امر، به چیزی نیاز داریم. سئو
چرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟
افراد مبتدی در سئو اغلب با سوالات منطقی مواجه می شوند که درک اهمیت سئو و نیاز به گوگل را دشوار می کند. سوالاتی مانند:
آیا گوگل از هوش مصنوعی استفاده نمی کند؟ گرد هم آوردن هزاران مهندس نخبه و سالها کار برای بهبود الگوریتم ها و ارائه بهترین پاسخ ممکن به کاربران؟ پس چرا هنوز قادر به تشخیص محتوای ارزشمند نیست؟ چرا برای کسب موقعیت باید استانداردهای سئو سایت را رعایت کنیم؟
فراموش نکنیم که هدف ما فقط تشخیص کیفیت محتوای شما و اصالت وب سایت شما نیست، بلکه قوانینی که به کاربران ارائه می دهد نیز بسیار مهم است.

چرا سئو مهم است

  SEO از کلمه Search Engine Optimization با کلماتی معادل SEO یا Search Engine Optimization گرفته شده است که به همین معنی است و می توان آن را به صورت زیر تعریف کرد:

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به معنای تقلب یا دستکاری موتور جستجو با استفاده از روش های غیراخلاقی نیست. برای کمک به افزایش آموزش خصوصی سئو  دید و ارتباط وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک با هدف دستیابی به رتبه های بالاتر ایجاد شده است.

بهینه سازی موتورهای جستجو را می توان مجموعه ای از تکنیک ها برای تغییر استراتژیک صفحات وب در نظر گرفت. این فرآیند مهمترین عوامل در مورد صفحه و اهمیت روزافزون آنها در صفحه نتایج جستجو را شرح می دهد.
سئو فرآیند ساده ای نیست زیرا به دانش زیادی، دانش پیش زمینه و صبر نیاز دارد. موتورهای جستجو با تغییر مداوم الگوریتم های رتبه بندی خود غیرقابل پیش بینی هستند. بنابراین وظیفه مهندسان سئو این است که دانش خود را در این زمینه به روز کنند.
سئو سایت یا بهینه سازی سایت یکی از فعالیت های سئو است.
الگوریتم رتبه بندی گوگل بیش از 200 معیار برای رتبه بندی یک وب سایت دارد. بنابراین مهندسان سئو باید این معیارها را برای اجرای موفق سئو در نظر بگیرند.
آغاز سئو
در اوایل دهه 90، اولین موتورهای جستجو راه اندازی شدند. محبوب‌ترین آنها Infoseek، Alta Vista و Yahoo بودند. در آن زمان، مردم فکر می‌کردند که موتورهای جستجو مانند صفحات زرد فهرست‌بندی شده‌اند و سئو اولیه یک فهرست الفبایی بود. این لیست دارای صفحاتی مانند AAA در بالای این لیست بود.
با ادامه رشد اینترنت، موتورهای جستجوی جدیدتری ظهور کردند که از الگوریتم های رتبه بندی پیچیده تری استفاده می کردند. این الگوریتم‌ها با معیارهای چگالی کلمه کلیدی (تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا عبارت در یک صفحه تقسیم بر تعداد کل کلمات موجود در صفحه استفاده می‌شود) و برچسب‌های کلیدواژه مشابه برای درک محتوای صفحات وب مورد استفاده قرار گرفتند. پس از این رشد، سئوبرا کسب و کار خود را برای افزایش دیده شدن سایت ها آغاز کرد. با توسعه رتبه بندی صفحات در موتورهای جستجو، مهندسان سئو به دنبال راه هایی برای تاثیرگذاری بر رتبه بندی این موتورهای جستجو با استفاده از روش های اخلاقی یا غیراخلاقی بوده اند.
مقاله ای که در نوامبر 1996 در نیویورک تایمز منتشر شد، در مورد توسعه دهندگان وب صحبت می کرد که از روش های غیراخلاقی SEO برای رسیدن به بالای صفحات نتایج جستجو استفاده می کردند. این مقاله توضیح می دهد که چگونه توسعه دهندگان وب به راحتی می توانند یک وب سایت را با کلمات کلیدی خاصی که معمولاً در پشت گرافیک وب سایت پنهان می شوند بارگذاری کنند تا موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را بشمارند و رتبه وب سایت را افزایش دهند.
همانطور که گفته شد، رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص در روزهای اولیه بسیار آسان تر از امروز بود. با استفاده از روش های اشتباه در آن زمان، تضمین می شود که در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و استفاده از موتورهای جستجو برای توسعه‌دهندگان خوب دشوارتر است، اگرچه این بازی موش و گربه بین توسعه‌دهندگان سئو و موتورهای جستجو هنوز وجود دارد و ادامه خواهد داشت.
اهداف سئو چیست؟
هدف از سئو کمک به وب سایت ها در رتبه بالاتر در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش تعداد لینک های بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نشان دادن مرتبط ترین صفحات برای یک عبارت جستجوی معین مزایای زیادی برای کاربر و موتور جستجو دارد، جایی که کاربر مرتبط ترین نتایج را دریافت می کند و موتور جستجو قابل اعتماد است زیرا الگوریتم آن مرتبط ترین صفحات را نشان می دهد. .
پس از اینکه سئوبرا کار خود را برای بهبود سایت در نتایج جستجوی طبیعی آغاز کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده سازی روش های آن است. بزرگترین سرمایه گذاری اولیه برای بهینه سازی سایت یا صفحه زمان است.
بسته به نحوه استفاده از کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی، سئو ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا نتیجه دهد. نتایج بهینه سازی جستجو ممکن است بلافاصله قابل مشاهده نباشد، اما در دراز مدت، مزایای سئو باعث افزایش رتبه سایت و افزایش تعداد بازدیدکنندگان می شود. بسیار مهم است که وب سایت ها در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرند، به خصوص در سه نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد از کلیک ها را تشکیل می دهند.
رقابت وب سایت ها با محصولات و خدماتی که می فروشند برای رسیدن به بالاترین نتایج جستجو غیر معمول نیست. به عنوان مثال، عبارت جستجوی رقابتی "بیمه خودرو" 1.5 میلیون جستجو در گوگل در ماه دریافت می کند، به این معنی که 3 موقعیت اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و رتبه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را دریافت می کنند. این موضوع برای بسیاری از وب سایت ها برای قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو مفید است، به خصوص وب سایت هایی که با افزایش ترافیک وب سایت مشتریان را افزایش می دهند.
مطالعه دیگری نشان می دهد که جستجوگران دوست دارند روی پیوندهای طبیعی در نتایج جستجو کلیک کنند. این مطالعه نشان می دهد که 72.3٪ از کاربران گوگل روی لینک های طبیعی از نتایج جستجو کلیک می کنند و تنها 27.3٪ از کاربران روی لینک های لیست های پولی کلیک می کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت ها تاثیر سئو را می دانند و مایلند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

پر اهمیت ترین متا تگ ها در سئو داخلی

 

 
همین که تصمیم گرفته اید درباره ی سئو داخلی سایت داده ها بیشتری حصول کنید، نشان می‌دهد که توسعه شما آغاز شده است. احتمالا مشکلات و سوالاتی مثل نکات زیر سبب ساز گردیده اند که به درنگ بهبود عملکرد خویش بیافتید:
 
چرا نوشته‌علمی های وبسایت اینجانب بازدید خیر ندارند؟
چرا جايگاه وب سایت اینجانب ارتقا پیدا نکرده میباشد؟
چرا هرچه محتواهای با کیفیت ایجاد کرد می کنم اما گشوده هم سایتم ارتقا پیدا نمی نماید؟
و …
جواب ساده میباشد؛ تنها آموزش خصوصی سئو دلیلی که‌این مشکلات شکل می‌دهند، تلاش ضعیف شما در seo داخلی سایتتان میباشد! سوای این قسمت بسیار اساسی از seo، به هیچ عنوان قابلیت و امکان ندارد که به توفیق های چشمگیری برسید. در صورتی بیان‌کنم که کسب و کار اینترنتی شما سوای آن نابود میشود، اغراق نکرده ام.
 
البته مکان هیچ نگرانی وجود ندارد؛ به خیال و خاطر درخواست های متعددی که دراین باره وجود داراست، تصمیم گرفته ام که در ابتدا ماهیت سئو داخلی سایت را توضیح دهم و شایسته ترین تکنیک های آن را تک به تک برای شما بیان کنم. با این موقتی شما بایستی مدام این نوشته‌ی‌علمی را در ذهن خویش داشته باشید که در یک فرصت آموزش seo مشهد، طهران، شیراز و … ممکن است نکاتی گفته گردد که شما آن‌ها را در هیچ نوشته‌ی علمی ای نتوانید پیدا فرمائید.
 

تاثیر کامنت کاربر در سئو سایت چگونه به کار گرفته شود ؟

 

 
تاثیر کامنت مخاطب در سئو سایت، این نوشته‌علمی بوسیله
با مورد تاثیر کامنت کاربر در سئو آورده شده تا از آن برای قرار آماده ساختن در جايگاه رفیعتر گوگل سود گیرید.
 
تاثیر کامنت استفاده کننده در seo وبسایت، معیار کامنت های هر محتوا در سایت، علامت میدهد که آن محتوا تا چه اندازه مورد توجه قرار گرفته و با عنایت بوده میباشد .
 
البته نکته قابل توجه تاثیر کامنت در seo وبسایت، مورد دقت قرار تصاحب کردن متن در گوگل است.
 
به هر مقدار که محتوای شما در گوگل کامنت های بیشتری دریافت کند، سئو قوی تری پیدا کرده و در حاصل جستجوی گوگل عالی نمایش داده میشود.
 
کامنت گذاشتن یعنی لحاظ دادن درباره یک پست، یک محتوا و… در شبکه های اجتماعی، کامنت ها نمایانگر بها و کیفیت یک محتوا هستند.
 
به هر مقدار که کامنت های یک محتوا بیشتر باشد، ارزش و کیفیت آن محتوا بیشتر خواهد بود.
 
گوگل بیشتر از افراد به ترازو کامنت التفات می دهد، به هر مقدار که کامنت های پست یا محتوای شما در شیت بیشتر باشد، گوگل به محتوای شما بیشتر مداقه داده و محتوا از درجه بهتری در گوگل بهره مند خواهد بود.
 
در سود زمانی که کلید کلمه آیتم استفاده شما در محتوا در گوگل سرچ گردد، محتوای شما جز نتایج بلندتر گوگل بوده و قبل از محتواهای دیگر در گوگل نشان داده می شود.
 
 
 
چرا کامنت کاربران روی بهینه سازی وب سایت موثر است ؟
تعامل کاربران یکی از مهم‌ترین استدلال های افزایش بهینه سازی تارنما میباشد، به هر ترازو که تعامل در یک شیت گوگل بیشتر باشد، آن صفحه بیشتر مورد اعتنا قرار میگیرد.
 
به همین استدلال کامنت های یک محتوا در seo وب سایت تاثیر میگذارند، زیرا هر کامنت سبب ساز بالا رفتن ترازو تعامل در سایت می شود.
 
دلایل تاثیر کامنت کاربر در بهینه سازی تارنما :
1 ــ نمایش دهنده واحد سنجش رضایت کاربران از محتوا :
گوگل در سال 2018 الگوریتم پیشرفته ای را به فقید معرفی کرد که رضایت کاربران از محتوا را به عنوان مهم‌ترین فاکتور برای التفات یک محتوا معرفی کرد، بعد از معرفی این الگوریتم توسط گوگل، صرفا مطالبی میتوانند به نتیجه ها اولیه گوگل نحوه پیدا کنند که از رضایت کاربران در گوگل بهره مند باشند.
 
با تمرکز به الگوریتم های دیگر گوگل،کامنت های هر محتوا یک کدام از مهم‌ترین فاکتور ها برای نمایش دادن رضایت کاربران میباشد.
 
همانطور که در نخستینِ متن گفته شد، به هر میزان که کامنت های یک محتوا بیشتر باشد، رضایت استفاده کننده بوسیله گوگل بیشتر شناخته می‌گردد.
 
در شرایطی‌که در ادامه جذب کامنت برای تاثیر کامنت استفاده کننده در سئو تارنما هستید، کوشش فرمائید محتواهای مشاجره برانگیز در گوگل منتشر نمایید، این محتواها کاربران را وادار می کند تا یک حیث برای شما ارائه کنند، همچنین می توانید در محتواهای خود از سوال های استعمال نمائید، در‌این‌حالت‌‌‌ کاربر انگیزه پیدا می کند تا پاسخی در جواب سوال شما در قالب یک کامنت بیان کند.
 
2 ــ کامنت گذاشتن استفاده کننده سبب ساز آپ دیت شدن وبسایت می شود :
زمانی که یک استفاده کننده برای شما کامنت می‌گذارد و شما به کامنت او پاسخ می دهید، باعث شده تا محتوای وبسایت شما به روز خواهد شد، در‌این‌صورت محتوا برای گوگل نسبت به دیگر محتوای مو جود بیشتر گزینه اعتنا قرار می‌گیرد.
 
همچنین یکی‌از مهم‌ترین فاکتورهای اینستاگرام برای ارتقا seo داخلی یک سایت، آپ دیت شدن محتوا به صورت مکرر میباشد.
 
در‌این‌صورت‌‌‌ کامنت مخاطب تاثیر در بهینه سازی سایت گذاشته و باعث قرار خریداری کردن محتوای شما در نتیجه ها برتر گوگل خواهد شد.
 
3 ــ استفاده از کلمه ها و عبارات کلیدی در کامنت ها :
آیا می دانستید که می‌توانید از طریق توضیحات متعدد در کامنت به کاربران جايگاه برتر را دریافت فرمائید؟
 
به عنوان مثال زمانی که شما یک متن درباره سئو چیست؟ در یک وب سایت قرار می دهید، ممکن میباشد کاربران در کامنت ها برای شما مشکلاتی که در بهینه سازی دارا هستند را بیان کنند، سپس شما می‌توانید با توضیحات مناسب و بی نقص در یک کامنت یاور با کلیدواژه به‌این سوالات، باعث دریافت جايگاه بلندتر در ورقه گوگل شوید.
 
در سود کامنت مخاطب در سئو سایت تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
 
چه کامنت هایی بیشتر در بهینه سازی تارنما تاثیر دارند ؟
کامنت ها با یکدیگر فرق می کنند ، برخی از کامنت ها با تمرکز به متن و ویژگی در سئو تارنما بیشتر تاثیر می‌گذارند، اما تاثیر کامنت کاربر در seo تارنما در بعضی مورد ها نیز بسیار معدود هست.
 
در واقع همانگونه که گفته شد تاثیر کامنت استفاده کننده در سئو وب سایت بستگی به آپدیت شدن تارنما شما داراست، کامنت هایی نسبت به دیگر کامنت ها برتری دارا‌هستند، که بتوانند به صورت همیشگی سبب آپدیت وب سایت شما شوند.
 
به عنوان مثال یک کامنت را در نظر بگیرید، یک فرد یک کامنت با عنوان سئو چیست؟ برای شما ارسال می کند و شما در یک کامنت زمانبر پاسخ او‌را می دهید، در فایده تارنما شما به روز می گردد.
 
سپس همان فرد از پاسخ دهی شما قدردانی می کند و شما نیز پاسخ او‌را در یک کامنت می دهید، این سبب ساز میگردد تا وبسایت شما به صورت مکرر آپ تو دیت شود.
 
حتما این کامنت از یک کامنت تبلیغات یا یک کامنت انتقادی در سایت شما ارزش بیشتری خواهد داشت.
 
تاثیر کامنت مخاطب در seo تارنما چه‌طور به شغل گرفته شود ؟
میان کاربران گوگل، تنها حدود 5% حاضر هستند که در ذیل پست های متنوع کامنت بگذارند، این سبب گردیده‌است.
 
تا جذب کامنت در گوگل به یک دغدغه اصلی تبدیل شود. از جمله در صورتی‌که شما یک نوشته‌ی‌علمی انگلیسی ترجمه نمایید و در یک وبسایت منتشر فرمایید، قطعا با حتی یک کامنت نیز روبرو نخواهد بود.
 
به همین دلیل برای آماده ساختن تاثیر کامنت استفاده کننده در seo وبسایت میتوانید از چاره های ذیل استعمال نمایید.
 
 
 
به کار گیری از محتوای کیفیت خوب و اثر گذار :
برای اینکه بتوانید از تاثیر کامنت کاربر در بهینه سازی تارنما بهره مند شوید ، بهترین راه حل ممکن برای شما استعمال از یک محتوای کیفیت عالی و اثر گذار می‌باشد .
 
شما می بایست از محتواهایی به کار گیری فرمایید که به هیچ عنوان کپی نشده باشند و برای کاربران جذابیت داشته باشند.
 

تفاوت (SEM) و (SEO) چیست؟

 


نظارت و تفاوت بازاریابی موتور کاوش (SEM) و seo موتور کاوش (سئو) را کاملا در گستردن خواهم بخشید.

در مطالب پیشین  راجب به SEM و سئو به صورت مفصلی توضیحاتی ارائه کردم و اگه آن ها رو خوانده باشین، شناخت جامعی با این دو قضیه رو به دست آوردین.

در‌این نوشته‌ی علمی می خوام مشابهت ها و تفاوت های این دو سوژه رو ارائه بدم و در غایت توضیح بدم که کدام یک تلاش بهتری داره.

مشابهت ها

هر دو به مارک امداد می کنن در نتیجه ها کاوش اکران داده بشه.

یکی‌از اصول سئو و SEM این میباشد که مقصود آن‌ها امداد به علامت دادن مارک در شرایط های پر رنگ SERP میباشد.

وقتی که یوزرها اصطلاحات خاص مرتبط با صنعت، بیزنس یا این که پیشنهادات تجاری رو کاوش می کنن، مقصود هر تاکتیک، یاری به علامت دادن مارک در نتیجه ها کاوش میباشد.

هر دو برای هدایت بازدید بیشتر به یک سایت پیاده سازی گردیده اند.

غرض هر دو حصول روئت کرد در SERP ها میباشد، ولی اساسی خیس از آن ، هدایت بازدید به یک تارنما میباشد.

هر استراتژی از طریق هایی برای ارتقا نرخ کلیک (CTR) و جذب یوزرها بیشتر برای کلیک روی نتیجه ها کاوش استعمال می نماید.

هر دو نیاز به آشنایی مخاطبان خویش دارن.

برای توفیق در هر دو استراتژی، می بایست شعور نیکی از مخاطبان و طریق همت آنان داشته باشین.

با به کارگیری از شخصیت خریدار و تقسیم بندی روانشناختی، می تونین مخاطبان خویش رو بشناسین، کشف کنین که نیازهای آن ها چیست و آن ها درپی چه چیزی هستن.

بعد می تونین محتوای ارزشمندی تولید کنین که زمانی به‌دنبال راه‌حل های مربوط به مارک شما هستن، نشانه داده بشه.

هر دو از پژوهش ها لغات کلیدی برای کشف عبارات دوست داستنی کاوش به کار گیری می کننن.

او‌لین گام برای SEM و بهینه سازی اعمال پژوهش ها کلمه ها کلیدی برای شناسایی شایسته ترین لغات کلیدی برای مقصود گذاری میباشد.

این رسیدگی دربرگیرنده پژوهش محبوبیت لغت ها کلیدی برای گزینش عبارات کلیدی رفیعتر یا این که خرید لغات کلیدی میباشد که کاربر ایده آل شما آن ها رو کاوش می کنه.

همینطور مشمول جستجوی رقابت عبارات کلیدی میباشد،  برای اینکه بدونین مارک های دیگه از چه عبارات کلیدی سود میبرن و برای رقابت با آنان چه کاری بایستی جاری ساختن به‌این.

هر دو کلمه ها کلیدی خاص رو غرض قرار میدن.

هر دو استراتژی بر روی مقصود قرار دادن عبارات کلیدی خاص متمرکز هستن که در طول پژوهش ها کلمه ها کلیدی مشخص و معلوم میشن.

هسته اساسی هر تاکتیک لغت ها کلیدی میباشد|
 
هر دو نیاز به تست و seo مداوم دارن.

هنگام مقایسه SEM و بهینه سازی، بایستی بدونین که هیچ کدام استراتژی ای وجود ندارد که بتوانید یکبار آن رو تهیه و بعد فراموش کنین. هر دو برای پیشرفت در عملکرد به تست، پژوهش و سئو مداوم نیاز دارن.

تفاوت ها

جای های جستجوی SEM دارنده اختصاص “اطلاع رسانی” هستن.

seo دارنده این اختصاص منزلت وجود ندارد.

حاصل کاوش که در فیض SEM یا این که سئو ظواهر میشن در SERP مختلف به حیث می رسن.

مبلغی که از روش تاکتیک های SEM جایگذاری میشن، اکثر اوقات تحت عنوان یک اطلاع رسانی مشخص و معلوم میشن (مثلا با نمادی که در کنار آن قرار داره)، در حالی که نتیجه ها کاوش که در فیض بهینه سازی طبیعی ظواهر میشن، علامتی ندارن.

حاصل جستجوی SEM دارنده پسوند تبلیغاتی هستن.

حاصل جستجوی بهینه سازی بخش های پر رنگ ای دارن.

هنگام مقایسه SEM و بهینه سازی، تفاوت هایی در ظواهر نتیجه ها کاوش خواهید یافت.

نتیجه ها جستجوی SEM ممکن میباشد دربرگیرنده پسوندهای اطلاع رسانی باشه، که می تونه به لینک و پیوند های مازاد، شماره تلفن ها و تماس ها اضافه بشه.

از طرف دیگه، نتیجه ها سئو ممکنه هم پا با قسمتهای پررنگ در کاوش ظواهر بشه.

هر توشه که استفاده کننده روی فیض SEM کلیک می کنه، هزینه پرداخت می کنین.

زمانی مخاطب روی سود بهینه سازی کلیک می کنه، هزینه ای پرداخت نمی کنین.

حاصل SEM جای های مبلغی هستن و هر توشه که مخاطب روی سود کلیک می کنه، مارک شما بایستی هزینه آن رو پرداخت کنه.

به این ترتیب، می بایست میزان دارایی ای برای اکران مداوم تبلیغات SEM و به کارگیری از مشتری سازی به وسیله استراتژی پرداخت در هر کلیک داشته باشین.

از طرف دیگه، هنگامی استفاده کننده روی فیض جستجوی طبیعی بهینه سازی کلیک می کنه، هیچوقت هزینه ای برای شما شارژ نمیشه.

نتیجه ها SEM به مخاطبان تعیین گردیده نشانه داده میشه. نتیجه ها سئو اینگونه وجود ندارد.

در حالی که استراتژی های توفیق آمیز بهینه سازی و SEM بوسیله برنامه ای برای رابطه با مخاطبان انتخابی هدایت میشن، شما صرفا می تونین مخاطبان مقصود رو از روش SEM مشخص و معلوم کنین.

از روش SEM می تونین (با دقت به چاپ کننده) با تخصیص فیلترها مبتنی بر سن، جای ، درآمد، عادت ها و مفاد دیگه، مخاطبان متبوع خویش رو برای دیدن نتیجه ها کاوش گزینش کنین.

از روش بهینه سازی، به صورت خاص نمی تونین تعیین کنین چه کسی حاصل جستجوی شما رو ببینه.

تأثیر SEM فوری میباشد. seo فرصت بیشتری نیاز داره.

از روش تبلیغات مبلغی SEM، می تونین نتیجه ها خویش رو صرفا با چندین کلیک در مقابل مخاطبان قرار به این.

به محض فعال سازی یک کمپین، تبلیغات شما در SERP استارت به اکران می کنه.

در هر مجال می تونین تبلیغات رو پر‌نور کنین تا بیشتر چشم بشه یا این که برای خودداری از اکران، آنان رو خموشی کنین.

برعکس، سئو چیزی میباشد که شما با سپری شد فرصت و به صورت معمول برای بازه زمانبر به دست می‌آورید.

پیش از استارت درجه بندی یک مارک در موتورهای کاوش، ممکنه استراتژی بهینه سازی ماه ها ارتفاع بکشه.

SEM برای آزمایش خوب از بهینه سازی میباشد.
ازآنجاکه می تونین فورا تبلیغات مبلغی SEM رو بی سر و صدا و پر‌نور کنین، این یک استراتژی بهتر برای تست میباشد.

می تونین برای تست تاکتیک های نو خویش، با گاز ورژن تبلیغاتی خویش رو تجدید لحاظ کنین، مخاطبان نو رو مقصود قرار به‌این و محتوای کاغذ سود رو تغییر تحول به این.

این انعطاف پذیری به شما قابلیت میده تفاوت های مو جود در استراتژی های خویش رو فورا مشاهده کنین.

شما نمی تونین این فعالیت رو از روش سئو ایفا به‌این، چون ساخت تغییرات و تحقیق بر اختلاف حاصل به فرصت متعددی نیاز داره.

بهینه سازی به گذر زمان قیمت خویش را ارتقا میده. SEM چنین وجود ندارد.

SEM صرفا تا هنگامی فعال میباشد که هزینه اکران نتیجه ها خویش رو پرداخت کنین.

به محض خموشی کردن تبلیغات، استراتژی SEM شما به نقطه نهایی رسیده میباشد.

بهینه سازی برعکس میباشد. استراتژی بهینه سازی با سپری شد مجال رویش کرده و حاصل ماندگاری رو به همپا داره.

سئو نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به SEM داره.

یک‌سری فیض اولیه جستجوی طبیعی بهینه سازی معمولاً بالاترین CTR رو دارن.

براین اساس اگه می تونین در او‌لین نتیجه ها ظواهر بشین، احتمالاً می تونین کوشش بهتری نسبت به تبلیغات SEM داشته باشین.

البته اگه در برگه دوم حاصل یا این که ذیل خیس ظواهر میشین، احتمالاً می تونین از روش SEM کلیک های بیشتری اخذ کنین.



بهینه سازی یا این که SEM ؟ کدامیک بهتره؟
اینک که SEM و سئو رو مقایسه کردیم، تصمیم گیری درباره ی روش شغل های مطلوب برای استراتژی های بازاریابی آسوده خیس خواهد بود.

برای تصمیم گیری درباره ی شایسته ترین استراتژی برای مارک شما، از آنچه می دونین به کارگیری کنین و مورد ها پایین رو در لحاظ بگیرین.

رقابت خویش رو در حیث بگیرین. پیش از اینکه تصمیم بگیرین چه‌گونه می تونین به شایسته ترین صورت با رقبا نبرد کنین، به آنچه رقبا در هم اکنون اجرا آن هستن و کوشش آن‌ها در بازاریابی کاوش نگاه کنین.

پژوهش کنین برای کدام اصطلاحات کاوش مرتبه بندی گردیده اند.

تحقیق کنین که چه‌گونه می تونین برنامه ای رو برای بالا بردن رده های SERP نسبت به آن‌ها جاری ساختن کنین.

همینطور، ببینین از چه وضعیت مبلغی برای هدایت بازدید به وب سایت های خویش استعمال می کنن.

زمانی که‌این پژوهش ها رو ایفا میدین، در ادامه خلاءهایی باشین که می تونین لبریز کنین و مناطقی در جستجوی مبلغی و سئو پیدا کنین که نمی تونین بر رمز آن ها رقابت کنین.

این الگوی تجزیه و چک رقابتی می تونه به شما یاری کنه تا نگاه جامعی به کیفیت رقابت داشته باشین و مجال های پرورش رو کشف کنین.

برای اینکه به استراتژی عبارات کلیدی رقبایتان عالی نگاه کنین، از ماتریس کلمه و واژه کلیدی رقابتی Alexa به کار گیری کنین.

حداکثر 10 تا از رقبای خویش رو وارد کنین تا هم اصطلاحات رفیعتر سئو و هم اصطلاحات مبلغی رو که بیشترین بازدید رو به وبسایت های آن ها می رسونه، نظارت کنه.

در لحاظ بگیرین که چقدر صنعت خویش رو می شناسین.

در حالتی که مدتی درگیر کسب و کار بودین و از پیشین می دونین مشتری های شما چه می‌خواهند و چه طور می تونین به شایسته ترین صورت به آن‌ها دسترسی پیدا کنین، ممکنه بخواهید استارت به ساختن یک استراتژی وقت گیر زمان سئو کنین که با سپری شد فرصت بها آن رو آماده می کنه.

اگه مطمئن نیستین که مشتریان و رقبا چه‌طور به پیشنهادات یا این که محتوای شما جواب میدن، ممکنه بخواهید یک کمپین SEM رو در حیث بگیرین که به شما قابلیت میده نظرها، تولید ها و سرویس ها خویش رو تست کنین.

ارتفاع عصر خرید مشتری خویش رو در حیث بگیرین.

اگه تولیدها و سرویس ها شما یک چرخه خرید مشتری کوتاه دارن، به‌این مفهوم که مشتریان شما می دونن چه میخواهند، آن رو کاوش می کنن و در غایت آن رو می خرن، بهتره از تبلیغات SEM فایده ببرین که مال شما رو در جایی که مشتریان مشاهده می کنن، قرار میده.

چرخه های خرید زمان بر خیس، جایی که مشتریان هفته ها یا این که ماه ها تفحص و مقایسه می کنن، ممکنه همت خیر با SEM نداشته باشن، چون با دیدن یک تبلیغ خرید فوری ایفا نمیشه.

میانگین هزینه هر کلیک در صنعت خویش رو در حیث بگیرین.

پیش از تصمیم گیری در زمینه‌ی مطلوب بودن SEM برای مشاغل خویش، بازرسی کنین و معیار هزینه ای رو که بایستی برای اکران در حاصل جستجوی پرداخت گردیده هزینه کنین، در حیث بگیرین.

لغت ها کلیدی مطابق رقابت، هزینه متغیری در هر کلیک دارن.

چنانچه هزینه هر کلیک شما معدود میباشد، ممکنه SEM استراتژی قابل قبولی برای شما باشه.

در ورقه نخستین، یک هزینه بسیار زیاد برای هر کلیک ممکنه منجر بشه روی سئو تمرکز کنین.

سن تجارت خویش رو در حیث بگیرین. در حالتی که اخیرا تجارت خویش رو بهره‌برداری کرده و سایت خویش رو فعال‌سازی نموده اید، بسط سئو شما نیاز به مجال داره و به طور طبیعی در کاوش ظواهر میشه.

اگرچه این بدان شکل وجود ندارد که شما نباید استراتژی بهینه سازی رو تهیه کنین، ولی بدان مضمون‌ میباشد که تاهنگامیکه بهینه سازی خویش رو ساخت و ساز نکرده این، می تونین از یک استراتژی SEM منتفع بشین.

در حالیکه بهینه سازی طبیعی ساخت می کنین، SEM یک شیوه موءثر برای تولید ترافیک میباشد.

حالت فعلی سایت خویش رو در لحاظ بگیرین.

زمانی که یک استراتژی بازاریابی تولید می کنین، درپی مجال هایی باشین که با کمترین فعالیت بیشترین تأثیر رو خواهند داشت.

به این ترتیب پیش از استارت یک کمپین بازاریابی کاوش، راجع‌به سایت خویش مطالعه کنین تا ببینین که در کجا می تونین استراتژی طبیعی seo رو پیش از هزینه کردن یک کمپین SEM، پیشرفت به‌این.

برای رسیدگی بدون نقص seo سایت خویش، از ابزار Alexa Audit سئو به کار گیری کنین.

تارنما خویش رو وارد کنین تا گزارش مفصلی از شرایط تارنما در ارتباط با ارکان سئو باطن برگه ای، سوا ورقه و فنی اخذ کنین.
 

 

 

نحوه اجرای کنونیکال

تگ کنونیکال چیست؟ و به چه معناست؟ چگونه از تگ کنونیکال استفاده کنیم؟ در این مقاله از فراگیری به کارگیری از rel=”canonical رو به طور بی نقص توضیح خواهم بخشید.
تگ کنونیکال (rel=”canonical”) قطعه ای از کد HTML می‌باشد که نسخه مهم رو برای صفحه های تکراری، یا به طور تقریبً تکراری و مشابه تعریف می کنه.
به عبارت دیگه، اگه محتوای مشابهی در URL های مختلف جان دار باشه، می تونین آن رو با استعمال از تگ های کنونیکال معلوم کنین کدام نسخه اساسی است و بنابراین می بایست ایندکس بشه.
تگ کنونیکال چه شکلی می‌باشد؟
تگ های کنونیکال از مخلوط ساده و سازگاری به کارگیری می کند و در بخش یک صفحه وب قرار می گیرن:
در اینجا مضمون‌ هر قسمت از آن کد گفته شده میباشد:
link rel =”canonical”: لینک و پیوند جان دار در این تگ نسخه مهم (کنونیکال) این کاغذ است.
/href =https://example.com/sample-page: نسخه کنونیکال رو می توان درین URL یافت.
چرا تگ های کنونیکال برای بهینه سازی اساسی میباشند؟
Google محتوای تکراری رو دوست نداره. گزینش این محتوا برای آن دشوارتر میباشد:
کدام نسخه از کاغذ می بایست ایندکس بشه؟ (گوگل تنها یک برگه رو ایندکس می کنه)
کدام نسخه از کاغذ برای جستجوی مرتبط مرتبه بندی میشه؟
آیا گوگل باید”Link equity” یا لینک نفیس رو در یک ورقه ادغام کنه یا آن رو فی مابین نسخه های متعدد تقسیم کنه؟
محتوای تکراری بیش از حد می تونه روی “بودجه خزیدن” شما هم تأثیر بذاره. حل نقص‌ محتوای تکراری در وب سایت رو در سئوروز آکادمی قطعا تحقیق فرمایید.
این بدان معناست که گوگل ممکنه به جای کشف سایر مطالب اصلی در سایت شما، در خزیدن چندین نسخه از همان صفحه وقت تلف کنه.
تگ های کنونیکال همه این مسائل رو حل می کنن.
آنها به شما این قابلیت رو میدن که به Google بگین کدام نسخه از شیت رو می بایست فهرست بندی و رتبه بندی و کجا لینک و پیوند گران بها رو تلفیق کنه.
اگه در گزینش URL کنونیکال ناموفق هستین، Google امور رو به دست خودش می گیره.
اتکا به Google ایده نه نیست. زیرا ممکنه نسخه ای از صفحه شما رو گزینش کنه که شما واقعاً نمیخواهید.
نکته حائض اهمیت:
Google اظهار داره که معمولاً به URL کنونیکالی که تنظیم کردین، احترام میذاره، اما نه همیشه.
ادله آن اینه که تگ های canonical به عنوان یک راهنما نیستن.
تا‌هنگامیکه به آن ها احترام گذارده بشه، می بایست سیگنال هایی مانند لینک و پیوند ها در URL کنونیکال مخلوط بشن.
همچنین استفاده از بهترین راه‌های تگ canonical به شما امداد می کنه خطر مشاهده گوگل از شیت نامطلوب نادر بشه.
اما اگه محتوای تکراری نداشتین چه؟
با تمرکز به اینکه احتمالاً چندین بار یک پست و صفحه مشابه منتشر نکردین، تصور اینکه تارنما شما هیچ محتوای تکراری نداره، وا رفته است.
ولی موتورهای جستجو، URL ها رو میخزن نه صفحه ها وب رو.
این بدان معنیه که آنان example.com/product و example.com/product؟color=red رو به عنوان صفحه ها منحصربه‌فرد می دونن، حتی اگه همان کاغذ وب با محتوای مشابه باشن.
اینها URL های پارامتر شده نامیده میشن و عامل مهم تولید محتوای تکراری میباشد، به ویژه در سایت های فروشگاهی با ناوبری وجهی/فیلتر شده.
از جمله، Brown Bag Clothing پیراهن می فروشه.
این URL برای صفحه مجموعه مهم آن ها میباشد:
https://www.example.com/en-gb/clothing/shirts.html
اگه صرفا برای پیراهن های XL فیلتر بذارین، یک پارامتر به URL اضافه میشه:
https://www.example.comen-gb/clothing/shirts.htm? Size=XL
اگه سپس تنها برای بلیز های آبی‌رنگ فیلتر بذارین، پارامتر دیگه ای اضافه میشه:
https://www.example.com/en-gb/clothing/shirts.html?Size=XL&color=Blue
اینها کلیه از نظر Google صفحه های غیر وابسته ای هستن، حتی اگه محتوا صرفا به ترازو پاره ای متفاوت باشه.
اما صرفا تارنما های فروشگاهی نیستن که قربانی محتوای تکراری میشن.

در اینجا بعضی دیگه از دلایل متداول محتوای تکراری وجود داره که برای انواع وب سایت ها ایفا میشه:

داشتن URL های پارامتر شده برای پارامترهای جستجو. به عنوان مثال، com?q=search-term
داشتن URL های پارامتر شده برای شناسه های گرد هم آیی. مثلا، https://example.com?sessionid=3
داشتن نسخه های قابل چاپ غیر وابسته از صفحه ها. برای مثال، com/page و example.com/print/page
داشتن URL های منحصربه‌فرد برای پست های پایین گروه های متعدد. به عنوان مثال، com/services/سئو/ و example.com/specials/بهینه سازی/)
داشتن صفحات برای اشکال گوناگون دستگاه. از جمله، com و m.example.com
داشتن نسخه های AMP و غیر AMP یک ورقه. برای مثال ، com/page و amp.example / page
ارائه محتوای یکسان در انواع غیر www و www . مثلا، http://example.com و http://www.example.com
ارائه محتوای یکسان در گونه های غیر https و https از جمله، http://www.example.com و https://www.example.com)
ارائه همان محتوا با و بدون خط مضراب. مثلا، https://example.com/page/ و http://www.example.com/page
ارائه همان مطالب در نسخه های پیش فرض شیت مانند صفحات فهرست. مانندhttps://www.example.com/ ، https://www.example.com/index.htm ، https: //www.example .com / index.html ، https://www.example.com/index.php : https://www.example.com/default.htm ، و غیره
ارائه همان محتوا با حروف تبارک و کوچک. از جمله، /https://example.com/page و /http://www.example.com/Page
درین‌موقعیت‌، استفاده مناسب از تگ های کنونیکال بسیار مهمه.

علاوه بر این، موارد محتوای تکراری در میان دامنه نیز یک مسئله میباشد.

اگه سندیکای محتوا ساخت‌و‌ساز کنین، بهترین شغل اینه که از یک تگ کنونیکال مرجع در نوشته‌ی‌علمی خود استفاده کنین تا محتوای صنفی شما رو به عنوان نسخه کنونیکال با تگ مشی متقابل دامنه معلوم کنه.

این فعالیت همیشه مانع از نمایش محتوای سندیکایی در نتایج جستجو نمیشه، اما به شما یاری می کنه ریسک خزیده شدن آن نسبت به محتوای اساسی کمتر بشه.

اگه افراد عمداً گزینش کنن که مطالب آنان همزمان باشه، شناسایی منبع دشواره.

به همین عامل من به کارگیری از کنونیکال یا مسدود کردن رو سفارش میکنم.

اصول اجرای تگ کنونیکال
اجرای کنونیکال شل و ول هست.

من چهار روش متعدد رو برای انجام آن در یک لحظه مطرح خواهم کرد.

اما اصلی نیست که از کدام طرز استعمال کنین.

پنج قانون طلایی وجود داره که بایستی آنها رو همیشه بخاطر بسپارین:

قانون شماره 1: از URL های مطلق به کار گیری کنین
جان مولر یکی‌از مهندسین گوگل اظهار داشت که بهترین نحوه اینه که از مسیرهای نسبی با عنصر لینک rel = “canonical” به کارگیری نکنین.

میشه از آن بهره مند شد، اما من پیشنهاد می‌کنم از URL های مطلق استعمال کنین تا مطمئن بشین که درست تعبیر و تفسیر شدن.

سئو صفحه شخصی خود را با TruSEO بهبود ببخشید

با تفحص فعال سازی سئو On-page در تارنما وردپرس خویش، می تونین به راحتی خطاهای seo رو پیدا کرده و آنان رو برطرف کنین، به این ترتیب می تونین درجه بندی موتور کاوش خویش رو بهبود ببخشین و بازدید بیشتری داشته باشین.
درین نوشته‌ی علمی، به شما نشان خواهم داد که چه طور می تونین وب سایت وردپرس خویش رو به طور قدم به قدم seo کنین.

چرا تحقیق با صرفه بودن seo وب سایت التفات دارااست؟
با تحقیق اینکه آیا وبسایت شما سئو گردیده است یا این که نه، می فهمین که آیا می تونین برای رشد ترافیک موتور کاوش پیشرفت هایی ساخت‌و‌ساز کنین؟

از‌آنجا که موتورهای کاوش اکثر زمان ها تعالی ترین منبع بازدید وب سایت هستن، این دستور می تونه برای سایت تجاری وردپرس شما بسیار با ارزش باشه.
با این فعلا، زمانی نوبت به بهینه سازی می رسه، موارد متعددی وجود داره که بایستی صحیح بشن، مثلا اصطلاحات فنی بسیار زیاد سئو که می تونه برای مبتدیان گیج کننده باشه.
خوشبختانه ابزارهای سئو متنوعی وجود داره که می تونین با به کارگیری از آن‌ها سئو وبسایت خویش رو تحقیق کنین و همینطور می تونین قدم هایی رو برای بهبود سئوی وب سایت خویش بردارین.
با این اوصاف، بهتره دو روشی رو که می تونین با یاری آنها تارنما یا این که سئو خویش رو سئو کنین، بیاموزین.
نحوه 1: برای تفحص و seo seo وردپرس خویش از AIOSEO استفاده فرمائید
All in One سئو شایسته ترین افزونه seo وردپرس در بازار است که بیشتراز 2 میلیون مخاطب از آن به کارگیری می کنن.
این افزونه به شما قابلیت و امکان میده فارغ از نیاز به یادگیری ریز داده ها seo، به راحتی رتبه موتور کاوش خویش رو بهبود بخشین و سایت خویش رو با صرفه کنین.
او‌لین کاری که می بایست انجام به‌این، نصب و فعال سازی افزونه میباشد.
توجه: ورژن مجانی AIOSEO در دسترس میباشد، ولی اینجانب از ورژن حرفه ای استعمال خواهم کرد، چون این ورژن مبلغی بهینه سازی رو بیشتر سئو می کنه.
پس از فعال شدن افزونه، یک منوی جدید به اسم “All in One بهینه سازی” دارین.
شما می بایست به داشبورد All in One بهینه سازی برین و پنل پیکربندی مهم رو گشوده کنین. بعد از آن، روی دکمه “Setup Wizard” کلیک کنین.
این فرمان شما رو در مراحل فعال‌سازی افزونه برای وب سایت راهنمایی می کنه. بعد از راه‌اندازی افزونه، به All in one> seo Analysis برین.
تب “seo Audit Checklist” ارزیابی نمره کلی seo شما رو علامت میده.
در پایین آن، “Complete بهینه سازی checklist” رو مشاهده خواهید کرد.
می تونین این گزینه رو تحت عنوان به حساب آوردن لیست seo درست تارنما وردپرس خویش در لحاظ بگیرین.
“Critical Issues” به عبارتی چیزی می‌باشد که شما بایستی در اولِ عمل حل کنین، چون بیشترین تأثیر رو در نمره بهینه سازی شما خواهد داشت.
به آسانی روی “Arrow” در سمت راست یک مشکل seo (بهینه سازی issue) کلیک کنین تا یک فریم زیر ظواهر بشه که نقص‌ رو توضیح میده و میگه برای رفع آن می تونین چه کاری اجرا بدین.
درین‌شرایط‌‌، با کلیک بر روی دکمه آبی “Edit your Page” به صفحه ای منتقل میشین که می بایست در آن تغییر‌و تحول تشکیل داد بشه.
بعداز ایجاد کرد تغییرات، می بایست به برگه سئو Analysis برین و روی دکمه “Refresh Results” کلیک کنین.
این پروسه حاصل شما رو به روز می کنه و گسترش های مثبتی رو که در زمینه بهینه سازی تشکیل داد کردین، منعکس می کنه.
می تونین در اینجا ببینین “Critical Issue” قرمز رنگ به یک “Checkbox” سبز عوض شده میباشد.
موقتا، می بایست فرآیند شبیه رو برای هرکدام از “Critical Issues” یافت گردیده توسط افزونه دنبال کرده و در شکل وجود هرگونه سفارش، قسمت “Recommended Improvement” رو فعال‌ساز‌ی کنین.

سئو تارنما رقیبان را رسیدگی نمایید
یک کدام از دیگه از خصوصیت های عالی این افزونه، ارزیابی حریف هست که به شما علامت میده seo سئو تارنما های حریف شما در چه سطحی است.

برای استعمال از این آیتم، می بایست به All in One بهینه سازی »بهینه سازی Analysis برین و روی مورد Analyze Competitor Site کلیک کنین.

نگران نباشین، URL حریف رو در قاب وارد کرده و روی Analyze کلیک کنین.



نتایجی که برای رقبای خویش خواهید گرفت شبیه نتیجه ها رسیدگی بهینه سازی برای وبسایت خویش شماست.

با دیدن کارهایی که آنها صحیح و نادرست اجرا میدن، می تونین به راحتی از رقبای خویش در صفحه ها نتایج موتور کاوش پیشی بگیرین.



seo صفحه فردی خویش را با TruSEO بهبود ببخشید
موقتی که برای بهبود بهینه سازی در وبسایت و رفع هرگونه اشتباه در سایت خویش تغییراتی ساخت‌و‌ساز کردین، گام بعدی به کار گیری از خصوصیت TruSEO analysis می باشد تا ببینین پست ها و صفحه های شما سئو سئو دارن یا این که نه.

به آسانی پست یا این که برگه ای رو که میخواهید بهینه سازی کنین، گشوده کرده و به ذیل ویرایشگر محتوا (content editor) برین.

در آنجا قسمت پیکربندی seo رو مشاهده خواهید کرد.



آغاز می تونین تیتر پست “Post Title” و توضیحات متا Meta Description خویش رو بهینه کنین.

این به عبارتی چیزی می باشد که در نتایج کاوش اکران داده میشه.

یک محاسبه تیتر داخلی وجود داره که به شما امداد می کنه نرخ کلیک خویش رو برای تهیه نمودن بازدید بیشتر به حداکثر برسونین.

در مرحله آتی، می تونین کلمات کلیدی متمرکز Focus Keyphrase خویش رو در کادر وارد کنین.



این واژه کلیدی به عبارتی چیزی هست که می خواهید پست یا این که ورقه برای آن درجه بندی بشه.

بعداز وارد کردن واژه کلیدی، این افزونه محتوای شما رو احتساب کرده و نکاتی رو برای بهبود شما ارائه میده.

همینطور می تونین یک‌سری واژه و کلمه کلیدی رو در کادر عبارت های مازاد “Additional keyphrases” وارد کنین.



با این فعالیت می تونین محتوای خویش رو برای تعدادی واژه و کلمه کلیدی باصرفه کرده و حتی بازدید بیشتری داشته باشین.

آنگاه، شما یک تحقیق برگه “Page Analysis” بدون نقص اخذ خواهید کرد که به شما میگه صفحه شما تا چه حد برای سئو سئو شده است.

ورقه «seo Basic» به شما میگه که محتوای شما برای ارشاد های رایج بهینه سازی چقدر باصرفه شده است.



تب Title به شما میگه که تیتر شما برای موتورهای کاوش چقدر باصرفه گردیده است.

روی این تب کلیک کنین تا ببینین همت تیتر شما چقدر عالی میباشد.



در مرحله بعدی، تب «خوانایی یا این که Readability» رو دارین. این تب به شما جزئیات متعددی از کیفیت شل قرائت محتوای شما رو ارائه میده.

این تب پیشنهاداتی برای بهبود محتوا ارائه میده و به شما میگه که چه کاری رو به خیر جاری ساختن میدین.



بعداز اعمال تغییرات برای seo محتوای خویش، مطمئن بشین که روی «Update» یا این که «Publish» کلیک کنین.

همینطور نمره TruSEO خویش رو در کناره سمت راست بالای شیت مشاهده خواهید کرد.

هرچه این عدد بیشتر باشه، محتوای شما برای موتورهای کاوش با صرفه خیس میشه.



نحوه 2: برای اخذ داده های توسعه یافته seo وردپرس از SEMRush به کار گیری کنید
SEMRush یکی دوستداشتنی ترین ابزارهای سئو می باشد و شایسته ترین ابزار رسیدگی کلمه ها کلیدی رو در بازار ارائه میده. این ابزاری می‌باشد که اینجانب برای استعمال می‌کنم.

شما می بایست از آن به همراه یک افزونه وردپرس مانند AIOSEO به کار گیری کنین. با کمک SEMRush می تونین ببینین که استراتژی بهینه سازی شما چقدر خوب فعالیت می کنه.

او‌لین کاری که بایستی ایفا به این بازدید از وبسایت SEMRush و کلیک بر روی نام نویسی یا این که “Sign up” برای ایجاد کرد اکانت کاربری می‌باشد.

شما می تونین یک اکانت کاربری بدون‌پول تشکیل داد کنین که مقدار محدودی از داده های بهینه سازی تارنما رو در دست شما قرار بده.

برای اخذ آحاد مختصات که کاملاً ارزشمند هست، باید در یک اشتراک SEMRush مبلغی نام نویسی کنین.

 



در مرحله آتی، از شما منظور میشه نشانی پست الکترونیک، سر ورود و شماره تلفن ارائه به این. بعد، به داشبورد seo خویش منتقل میشین، و در آنجا می تونین باصرفه بودن وب سایت وردپرس خویش رو پژوهش کنین.

اولین ابزاری که از آن استفاده خواهیم کرد، خصوصیت “Site Audit” است.

این خصوصیت به شما جزئیات نادرست در زمینه‌ی هرگونه خطای seo رو که در تارنما یا این که وب لاگ وردپرس شما وجود داره، میده.

بر روی Site Audit در ذیل آیتم On Page & Tech seo menu کلیک کرده و آن‌گاه اسم دامنه وبسایت خویش رو وارد کنین و Start Audit رو کلیک کنین.



گزارش به صورت اتوماتیک ایفا میشه. پس از کامل شدن، به تفصیل هرگونه خطای بهینه سازی در تارنما خویش رو اخذ خواهید کرد.



به زیر کاغذ برین تا مجموعه «Top Issues» رو ببینین و ایرادات اساسی سایت خویش رو مشاهده کنین.

برای گشوده شدن هر کدام از این بخشها، می تونین روی آنان کلیک کنین تا کلیه صفحاتی رو که دارنده این نقص‌ هستن، ببینین.



از جمله، در‌این تارنما، 2 پیوند فرنگی حاد می باشد.

اگه مطمئن نیستین نقص‌ چیست یا این که چه‌طور آن رو برطرف کنین، روی لینک و پیوند “Why and How to fix it”، “چرا و چه‌طور آن را برطرف کنیم” کلیک کنین.



با این کار یک پنجره بازشو ظواهر میشه که به صورت عمیق گزینه رو تفصیل میده. مهمه که تمامی مشکلات و هشدارها یا این که “Errors” & “Warnings” وبسایت خویش رو برطرف کنین.

رفع این خطاها به تنهایی کمک متعددی به بهبود سئو وبسایت شما می کنه.

بک لینک و پیوند ها و تفحص توسعه یافته تارنما خویش را کشف فرمائید
SEMRush بالاتر از یافتن و رفع خطاهای فنی seo، یکی شایسته ترین ابزارهای رسیدگی بک لینک و پیوند هست.

برای به کارگیری از این خصوصیت، Backlink Analytics رو از داشبورد SEMRush خویش گزینش کرده و بعد URL تارنما خویش رو وارد کنین و “Check it” رو کلیک کنین.



این بخش داده ها متعددی درباره ی اسم دامنه و بک پیوند های شما به ارمغان میاره.

به صورت کلی، هرچه بک لینک و پیوند های مرتبط و با باکیفیت به تارنما خویش وارد کنین، در موتورهای کاوش درجه بالاتری خواهید داشت.



اگه روی مورد Backlinks کلیک کنین، بازرسی ظریف اسم دامنه هایی که به سایت شما پیوند میشن رو مشاهده خواهید کرد.

این داده می تونه اثرگذار باشه، چون می تونه به شما یاری کنه هر مشکلی مانند لینک و پیوند های بی چگونگی رو مشخص و معلوم کنین.

می تونین تعداد آحاد لینک هایی رو که یک کاغذ لینک دهنده به شما داره، مشاهده کنین. اگه صدها پیوند داشته باشه، می تونه یک سایت ناخواسته باشه.



با سپری شد زمان، واحد سنجش بازدید و عبارات کلیدی خویش را پیگیری نمائید
یکی‌از دیگه از ابزارهای بسیار مفید خصوصیت ردیابی جايگاه کلمه ها کلیدی است.

این خصوصیت به شما استحضار میده که آیا تغییرات سئو seo به شما امداد می کنه بازدید بیشتری داشته باشین یا این که خیر.

در قسمت پژوهش ها رقابتی داشبورد SEMRush خویش به «Organic Research» برین. آن‌گاه، اسم دامنه خویش رو وارد کرده و روی “Search” کلیک کنین. این صفحه داده ها مفصلی درباره سعی وب سایت شما میده.



می تونین با کلیک بر روی تب “Positions” نمای کلی از لغت ها کلیدی که بیشترین بازدید رو برای سایت شما ایجاد می کنن، اخذ کنین.

این عبارات کلیدی برای وبسایت شما پر ارزش ترین هستن.



همان طور که seo وردپرس خویش رو بهینه می کنین، باید به تب “Position changes” توجه کنین. این تب به شما تغییراتی رو میده که در نتیجه ها جستجوی ارگانیک اتفاق می افته.

همانگونه که سایت خویش رو با صرفه می کنین، می بایست ببینین که تارنما شما برای برخی از کلمات کلیدی دارنده مرتبه فراتر و بازدید بیشتر میباشد.



یکی واپسین ابزارهای مفید سئو از SEMRush، دستیار تایپ کردن سئو (بهینه سازی Writing Assistant) میباشد.

این ابزار می تونه به شما در تایپ کردن مطالب با صرفه گردیده در seo، پوسته بندی مقاله‌ها، لحن نوشتار و مورد ها دیگه کمک کنه.
 

 

 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 صفحه بعد