سئوی فنی چیست؟
سئو فنی به بهبود جنبه های فنی و فنی یک وب سایت برای افزایش رتبه صفحه آن در موتورهای جستجو اشاره دارد. جنبه های فنی سئو باعث می شود که محتوای وب سایت تا حد امکان برای موتور جستجو قابل درک باشد و همچنین روند تجزیه و تحلیل آن سریعتر و آسان تر شود. به عبارت دیگر، با استفاده از تکنیک‌های سئو به موتورهای جستجو کمک  آموزش خصوصی سئو می‌کنید تا وب‌سایت شما را راحت‌تر پیدا و تجزیه و تحلیل کنند. دلیل ذکر سئو فنی یا سئو فنی این است که اساسا این نوع سئو ربطی به محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی امکانات وب سایت شما می باشد.

سئو داخلی یا سئو داخلی چیست؟
On Page Seo فرآیند بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. زیرا بهینه سازی صفحه برای موتورهای جستجو در این روش بهینه سازی به بهینه سازی صفحه برای کاربر بستگی دارد. فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo علاوه بر ارسال محتوای مرتبط و با کیفیت، شامل مواردی مانند بهینه سازی عناوین، برچسب ها و تصاویر می شود. با سئو داخلی، وب سایت خود را برای کاربران مفیدتر و ارزشمندتر می کنید. هر چه وب سایت شما موفق تر و کاربرپسندتر باشد، بازدید و بازدید بیشتری خواهید داشت. و این به معنای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوگر است. محتوای منحصر به فرد و سئو به شما در این امر کمک زیادی می کند. نوشتن مطالب ساده اما پر از نکات مفید برای کاربران با رعایت علائم نگارشی، پاراگراف های کوتاه، متن جالب، ارتباط صمیمانه با کاربران به شما در روند سئو داخلی شما کمک می کند.
سئو خارج از صفحه چیست؟
سئوی خارج از صفحه به کلیه فعالیت هایی گفته می شود که خارج از وب سایت با هدف ارتقای رتبه صفحه در موتورهای جستجو انجام می شود. سایتی با بک لینک های با ارزش تر معمولاً رتبه بهتری نسبت به وب سایت های مشابه با لینک های کمتر دارد. موتورهای جستجو، بک لینک ها را نشانه ای از محتوای باکیفیت می دانند که می توان به آن ها اشاره و ارجاع داد. با این حال، بسیاری از مردم فکر می کنند که Off Page Seo همان لینک بیلدینگ است، در حالی که اینطور نیست، و لینک بیلدینگ تنها بخش بزرگی از این روش بهینه سازی است. به عنوان مثال، مواردی مانند بازاریابی شبکه های اجتماعی و برندسازی نیز سئو خارجی محسوب می شوند و بسیار مهم هستند. به عبارت دیگر Off Page Seo تمام کارهایی است که در خارج از وب سایت انجام می شود تا موتورهای جستجو این وب سایت را قابل اعتماد و قابل اعتماد بدانند.