نظارت و تفاوت بازاریابی موتور کاوش (SEM) و seo موتور کاوش (سئو) را کاملا در گستردن خواهم بخشید.

در مطالب پیشین  راجب به SEM و سئو به صورت مفصلی توضیحاتی ارائه کردم و اگه آن ها رو خوانده باشین، شناخت جامعی با این دو قضیه رو به دست آوردین.

در‌این نوشته‌ی علمی می خوام مشابهت ها و تفاوت های این دو سوژه رو ارائه بدم و در غایت توضیح بدم که کدام یک تلاش بهتری داره.

مشابهت ها

هر دو به مارک امداد می کنن در نتیجه ها کاوش اکران داده بشه.

یکی‌از اصول سئو و SEM این میباشد که مقصود آن‌ها امداد به علامت دادن مارک در شرایط های پر رنگ SERP میباشد.

وقتی که یوزرها اصطلاحات خاص مرتبط با صنعت، بیزنس یا این که پیشنهادات تجاری رو کاوش می کنن، مقصود هر تاکتیک، یاری به علامت دادن مارک در نتیجه ها کاوش میباشد.

هر دو برای هدایت بازدید بیشتر به یک سایت پیاده سازی گردیده اند.

غرض هر دو حصول روئت کرد در SERP ها میباشد، ولی اساسی خیس از آن ، هدایت بازدید به یک تارنما میباشد.

هر استراتژی از طریق هایی برای ارتقا نرخ کلیک (CTR) و جذب یوزرها بیشتر برای کلیک روی نتیجه ها کاوش استعمال می نماید.

هر دو نیاز به آشنایی مخاطبان خویش دارن.

برای توفیق در هر دو استراتژی، می بایست شعور نیکی از مخاطبان و طریق همت آنان داشته باشین.

با به کارگیری از شخصیت خریدار و تقسیم بندی روانشناختی، می تونین مخاطبان خویش رو بشناسین، کشف کنین که نیازهای آن ها چیست و آن ها درپی چه چیزی هستن.

بعد می تونین محتوای ارزشمندی تولید کنین که زمانی به‌دنبال راه‌حل های مربوط به مارک شما هستن، نشانه داده بشه.

هر دو از پژوهش ها لغات کلیدی برای کشف عبارات دوست داستنی کاوش به کار گیری می کننن.

او‌لین گام برای SEM و بهینه سازی اعمال پژوهش ها کلمه ها کلیدی برای شناسایی شایسته ترین لغات کلیدی برای مقصود گذاری میباشد.

این رسیدگی دربرگیرنده پژوهش محبوبیت لغت ها کلیدی برای گزینش عبارات کلیدی رفیعتر یا این که خرید لغات کلیدی میباشد که کاربر ایده آل شما آن ها رو کاوش می کنه.

همینطور مشمول جستجوی رقابت عبارات کلیدی میباشد،  برای اینکه بدونین مارک های دیگه از چه عبارات کلیدی سود میبرن و برای رقابت با آنان چه کاری بایستی جاری ساختن به‌این.

هر دو کلمه ها کلیدی خاص رو غرض قرار میدن.

هر دو استراتژی بر روی مقصود قرار دادن عبارات کلیدی خاص متمرکز هستن که در طول پژوهش ها کلمه ها کلیدی مشخص و معلوم میشن.

هسته اساسی هر تاکتیک لغت ها کلیدی میباشد|
 
هر دو نیاز به تست و seo مداوم دارن.

هنگام مقایسه SEM و بهینه سازی، بایستی بدونین که هیچ کدام استراتژی ای وجود ندارد که بتوانید یکبار آن رو تهیه و بعد فراموش کنین. هر دو برای پیشرفت در عملکرد به تست، پژوهش و سئو مداوم نیاز دارن.

تفاوت ها

جای های جستجوی SEM دارنده اختصاص “اطلاع رسانی” هستن.

seo دارنده این اختصاص منزلت وجود ندارد.

حاصل کاوش که در فیض SEM یا این که سئو ظواهر میشن در SERP مختلف به حیث می رسن.

مبلغی که از روش تاکتیک های SEM جایگذاری میشن، اکثر اوقات تحت عنوان یک اطلاع رسانی مشخص و معلوم میشن (مثلا با نمادی که در کنار آن قرار داره)، در حالی که نتیجه ها کاوش که در فیض بهینه سازی طبیعی ظواهر میشن، علامتی ندارن.

حاصل جستجوی SEM دارنده پسوند تبلیغاتی هستن.

حاصل جستجوی بهینه سازی بخش های پر رنگ ای دارن.

هنگام مقایسه SEM و بهینه سازی، تفاوت هایی در ظواهر نتیجه ها کاوش خواهید یافت.

نتیجه ها جستجوی SEM ممکن میباشد دربرگیرنده پسوندهای اطلاع رسانی باشه، که می تونه به لینک و پیوند های مازاد، شماره تلفن ها و تماس ها اضافه بشه.

از طرف دیگه، نتیجه ها سئو ممکنه هم پا با قسمتهای پررنگ در کاوش ظواهر بشه.

هر توشه که استفاده کننده روی فیض SEM کلیک می کنه، هزینه پرداخت می کنین.

زمانی مخاطب روی سود بهینه سازی کلیک می کنه، هزینه ای پرداخت نمی کنین.

حاصل SEM جای های مبلغی هستن و هر توشه که مخاطب روی سود کلیک می کنه، مارک شما بایستی هزینه آن رو پرداخت کنه.

به این ترتیب، می بایست میزان دارایی ای برای اکران مداوم تبلیغات SEM و به کارگیری از مشتری سازی به وسیله استراتژی پرداخت در هر کلیک داشته باشین.

از طرف دیگه، هنگامی استفاده کننده روی فیض جستجوی طبیعی بهینه سازی کلیک می کنه، هیچوقت هزینه ای برای شما شارژ نمیشه.

نتیجه ها SEM به مخاطبان تعیین گردیده نشانه داده میشه. نتیجه ها سئو اینگونه وجود ندارد.

در حالی که استراتژی های توفیق آمیز بهینه سازی و SEM بوسیله برنامه ای برای رابطه با مخاطبان انتخابی هدایت میشن، شما صرفا می تونین مخاطبان مقصود رو از روش SEM مشخص و معلوم کنین.

از روش SEM می تونین (با دقت به چاپ کننده) با تخصیص فیلترها مبتنی بر سن، جای ، درآمد، عادت ها و مفاد دیگه، مخاطبان متبوع خویش رو برای دیدن نتیجه ها کاوش گزینش کنین.

از روش بهینه سازی، به صورت خاص نمی تونین تعیین کنین چه کسی حاصل جستجوی شما رو ببینه.

تأثیر SEM فوری میباشد. seo فرصت بیشتری نیاز داره.

از روش تبلیغات مبلغی SEM، می تونین نتیجه ها خویش رو صرفا با چندین کلیک در مقابل مخاطبان قرار به این.

به محض فعال سازی یک کمپین، تبلیغات شما در SERP استارت به اکران می کنه.

در هر مجال می تونین تبلیغات رو پر‌نور کنین تا بیشتر چشم بشه یا این که برای خودداری از اکران، آنان رو خموشی کنین.

برعکس، سئو چیزی میباشد که شما با سپری شد فرصت و به صورت معمول برای بازه زمانبر به دست می‌آورید.

پیش از استارت درجه بندی یک مارک در موتورهای کاوش، ممکنه استراتژی بهینه سازی ماه ها ارتفاع بکشه.

SEM برای آزمایش خوب از بهینه سازی میباشد.
ازآنجاکه می تونین فورا تبلیغات مبلغی SEM رو بی سر و صدا و پر‌نور کنین، این یک استراتژی بهتر برای تست میباشد.

می تونین برای تست تاکتیک های نو خویش، با گاز ورژن تبلیغاتی خویش رو تجدید لحاظ کنین، مخاطبان نو رو مقصود قرار به‌این و محتوای کاغذ سود رو تغییر تحول به این.

این انعطاف پذیری به شما قابلیت میده تفاوت های مو جود در استراتژی های خویش رو فورا مشاهده کنین.

شما نمی تونین این فعالیت رو از روش سئو ایفا به‌این، چون ساخت تغییرات و تحقیق بر اختلاف حاصل به فرصت متعددی نیاز داره.

بهینه سازی به گذر زمان قیمت خویش را ارتقا میده. SEM چنین وجود ندارد.

SEM صرفا تا هنگامی فعال میباشد که هزینه اکران نتیجه ها خویش رو پرداخت کنین.

به محض خموشی کردن تبلیغات، استراتژی SEM شما به نقطه نهایی رسیده میباشد.

بهینه سازی برعکس میباشد. استراتژی بهینه سازی با سپری شد مجال رویش کرده و حاصل ماندگاری رو به همپا داره.

سئو نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به SEM داره.

یک‌سری فیض اولیه جستجوی طبیعی بهینه سازی معمولاً بالاترین CTR رو دارن.

براین اساس اگه می تونین در او‌لین نتیجه ها ظواهر بشین، احتمالاً می تونین کوشش بهتری نسبت به تبلیغات SEM داشته باشین.

البته اگه در برگه دوم حاصل یا این که ذیل خیس ظواهر میشین، احتمالاً می تونین از روش SEM کلیک های بیشتری اخذ کنین.



بهینه سازی یا این که SEM ؟ کدامیک بهتره؟
اینک که SEM و سئو رو مقایسه کردیم، تصمیم گیری درباره ی روش شغل های مطلوب برای استراتژی های بازاریابی آسوده خیس خواهد بود.

برای تصمیم گیری درباره ی شایسته ترین استراتژی برای مارک شما، از آنچه می دونین به کارگیری کنین و مورد ها پایین رو در لحاظ بگیرین.

رقابت خویش رو در حیث بگیرین. پیش از اینکه تصمیم بگیرین چه‌گونه می تونین به شایسته ترین صورت با رقبا نبرد کنین، به آنچه رقبا در هم اکنون اجرا آن هستن و کوشش آن‌ها در بازاریابی کاوش نگاه کنین.

پژوهش کنین برای کدام اصطلاحات کاوش مرتبه بندی گردیده اند.

تحقیق کنین که چه‌گونه می تونین برنامه ای رو برای بالا بردن رده های SERP نسبت به آن‌ها جاری ساختن کنین.

همینطور، ببینین از چه وضعیت مبلغی برای هدایت بازدید به وب سایت های خویش استعمال می کنن.

زمانی که‌این پژوهش ها رو ایفا میدین، در ادامه خلاءهایی باشین که می تونین لبریز کنین و مناطقی در جستجوی مبلغی و سئو پیدا کنین که نمی تونین بر رمز آن ها رقابت کنین.

این الگوی تجزیه و چک رقابتی می تونه به شما یاری کنه تا نگاه جامعی به کیفیت رقابت داشته باشین و مجال های پرورش رو کشف کنین.

برای اینکه به استراتژی عبارات کلیدی رقبایتان عالی نگاه کنین، از ماتریس کلمه و واژه کلیدی رقابتی Alexa به کار گیری کنین.

حداکثر 10 تا از رقبای خویش رو وارد کنین تا هم اصطلاحات رفیعتر سئو و هم اصطلاحات مبلغی رو که بیشترین بازدید رو به وبسایت های آن ها می رسونه، نظارت کنه.

در لحاظ بگیرین که چقدر صنعت خویش رو می شناسین.

در حالتی که مدتی درگیر کسب و کار بودین و از پیشین می دونین مشتری های شما چه می‌خواهند و چه طور می تونین به شایسته ترین صورت به آن‌ها دسترسی پیدا کنین، ممکنه بخواهید استارت به ساختن یک استراتژی وقت گیر زمان سئو کنین که با سپری شد فرصت بها آن رو آماده می کنه.

اگه مطمئن نیستین که مشتریان و رقبا چه‌طور به پیشنهادات یا این که محتوای شما جواب میدن، ممکنه بخواهید یک کمپین SEM رو در حیث بگیرین که به شما قابلیت میده نظرها، تولید ها و سرویس ها خویش رو تست کنین.

ارتفاع عصر خرید مشتری خویش رو در حیث بگیرین.

اگه تولیدها و سرویس ها شما یک چرخه خرید مشتری کوتاه دارن، به‌این مفهوم که مشتریان شما می دونن چه میخواهند، آن رو کاوش می کنن و در غایت آن رو می خرن، بهتره از تبلیغات SEM فایده ببرین که مال شما رو در جایی که مشتریان مشاهده می کنن، قرار میده.

چرخه های خرید زمان بر خیس، جایی که مشتریان هفته ها یا این که ماه ها تفحص و مقایسه می کنن، ممکنه همت خیر با SEM نداشته باشن، چون با دیدن یک تبلیغ خرید فوری ایفا نمیشه.

میانگین هزینه هر کلیک در صنعت خویش رو در حیث بگیرین.

پیش از تصمیم گیری در زمینه‌ی مطلوب بودن SEM برای مشاغل خویش، بازرسی کنین و معیار هزینه ای رو که بایستی برای اکران در حاصل جستجوی پرداخت گردیده هزینه کنین، در حیث بگیرین.

لغت ها کلیدی مطابق رقابت، هزینه متغیری در هر کلیک دارن.

چنانچه هزینه هر کلیک شما معدود میباشد، ممکنه SEM استراتژی قابل قبولی برای شما باشه.

در ورقه نخستین، یک هزینه بسیار زیاد برای هر کلیک ممکنه منجر بشه روی سئو تمرکز کنین.

سن تجارت خویش رو در حیث بگیرین. در حالتی که اخیرا تجارت خویش رو بهره‌برداری کرده و سایت خویش رو فعال‌سازی نموده اید، بسط سئو شما نیاز به مجال داره و به طور طبیعی در کاوش ظواهر میشه.

اگرچه این بدان شکل وجود ندارد که شما نباید استراتژی بهینه سازی رو تهیه کنین، ولی بدان مضمون‌ میباشد که تاهنگامیکه بهینه سازی خویش رو ساخت و ساز نکرده این، می تونین از یک استراتژی SEM منتفع بشین.

در حالیکه بهینه سازی طبیعی ساخت می کنین، SEM یک شیوه موءثر برای تولید ترافیک میباشد.

حالت فعلی سایت خویش رو در لحاظ بگیرین.

زمانی که یک استراتژی بازاریابی تولید می کنین، درپی مجال هایی باشین که با کمترین فعالیت بیشترین تأثیر رو خواهند داشت.

به این ترتیب پیش از استارت یک کمپین بازاریابی کاوش، راجع‌به سایت خویش مطالعه کنین تا ببینین که در کجا می تونین استراتژی طبیعی seo رو پیش از هزینه کردن یک کمپین SEM، پیشرفت به‌این.

برای رسیدگی بدون نقص seo سایت خویش، از ابزار Alexa Audit سئو به کار گیری کنین.

تارنما خویش رو وارد کنین تا گزارش مفصلی از شرایط تارنما در ارتباط با ارکان سئو باطن برگه ای، سوا ورقه و فنی اخذ کنین.