بخش اعظمی از کارشناسان براین باوراند سن وب سایت اثر مستقیمی در بهینه سازی دارااست ، در مقابل برخی بر این باورند که قدمت دامنه تارنما اهمیتی  در بهبود مرتبه وبسایت در حاصل جستجوی گوگل ندارد.در‌این نوشته‌ی علمی به شما توضیح میدهیم که چرا سن دامنه در باصرفه وبسایت آموزش خصوصی سئو

 برای موتورهای کاوش اثر دارد و به چه شکل یک وبسایت کهن خیس درجه بهتری در گوگل حصول می نماید.
کلاً 3 نوع نحوه تفکر را می اقتدار برای اثر سن یا این که فرصت تصویب دامنه در بهینه سازی یا این که سکو بندی نتایج گوگل ، مطرح نمود.
اول اینکه ، قدمت دامنه اصلا نمی تواند یک فاکتور جايگاه بندی تارنما باشد.
بعضا معتقدند ، سن سایت اگرچه که یک فاکتور در seo به حساب آورده می شود البته اثر بسیار مقداری بین صدها فاکتور مهم دارد.
و بخش اعظمی از کارشناسان سن دامنه را یکی از اثر گذارترین عوامل و فاکتور های seo و مرتبه بندی سایت ها می‌دانند.
نظر شما چیست؟
در بالا می بایست بگوییم که سن نقش مهمی در ابتدا بردن درجه سایت شما به ازای کلمه ها کلیدی در موتورهای کاوش را دارد.
پیش از استیناف بی نقص این نوشته ی علمی پیشنهاد می کنیم با قدمت وب سایت خویش یا این که دامنه ای که قصد خرید آن را دارید با این ابزار متوجه گردید: ابزار مجانی تعیین قدمت دامنه
التفات قدمت دامنه در مرتبه بندی گوگل
گوگل به این دلیل‌که یک سایت دوران بیشتری عمل داشته و محتوای بیشتر ( البته با رعایت اصول seo و باکیفیت ) منتشر کرده ، متکی بودن بیشتری نسبت به آن دامنه دارااست.
بعضی معتقدند که سن دامنه یک استدلال گرانقدر و اثرگذار در seo وجود ندارد ، البته در واقعیت این اندیشه به طور کامل اشتباه میباشد. گوگل به گذر زمان فرصت تارنما های کیفیت خوب را غربال می نماید و مدام به‌دنبال ارائه شایسته ترین نتیجه ها به یوزرها خویش میباشد. در شرایطی که سایتی چگونگی مورد نیاز را از حیث فاکتورهای سئو نداشته باشد ، دوام متعددی در گوگل نخواهد داشت. پس در‌صورتی‌که سایتی زمانه وقت گیر در حالا کار بوده یعنی نکات مثبت و باارزشی از نگاه ربات ها و الگوریتم های گوگل دارد. پس نسبت به یک وبسایت نوپا ، در حق تقدم و مورد اعتماد گوگل میباشد.
دامنه ای که سن 2-4 سال را داراست ، از سایتی که  1-2 سال از زمان تصویب آن میگذرد ، قادر است سکو بهتری در فهرست نتایج استخراج نماید. اما به حافظه داشته باشید که سن وب سایت ، فقط یک کدام از مهم‌ترین فاکتورهای بهینه سازی است. برای مثال فرض نمایید که دو سایت کل اصول سئو را شبیه یکدیگر رعایت کرده باشند ، ولی یکی از 5 سال و دیگری 1‌سال سن دارا هستند ، به حیث شما کدام یک جايگاه بهتری به ازای یک عبارت کلیدی مشترک در گوگل بدست میاورد!؟
چرا گوگل به دامنه های سابق علاقه مند میباشد؟
مانند اکثر جواب های ارائه گردیده توسط گوگل ، این جواب برای بعضا ها کمی غیر قابل درک به نظر می رسد.
 
مت کاتس ، یک کدام از مدیران گوگل  در جواب به‌این پرسش از عباراتی مانند “خیلی نگران نباشید” به کارگیری می نماید و “تفاوت دامنه ای که شش ماه قدمت داراست را در مقابل دامنه ای که یک سالاز زمان تصویب آن می گذرد را زیاد نمی داند.
 
اما اختلاف متعددی در بین یک دامنه فعال و با پیشینه بهتر که 10 سال می باشد عمل مداوم داشته با یک سایت یک ساله وجود دارااست و درین شکی وجود ندارد.
 
یکی سؤالات مرتبط با سئو که اغلب در انجمن های اینترنتی مطرح می شود این هست که سن تصویب و قدمت دامنه وبسایت برای بهینه سازی چقدر مهم میباشد و چرا گوگل به دامنه قدیمی خیس عشق داراست؟ نکاتی که درین پرسش می بایست در نظر گرفته شوند:
 
سایتهایی که به خیر مصوب و دارنده دامنه دیرین می باشند ، اعتبار بیشتری برای موتورهای کاوش و یوزرها دارا هستند.
 
اکثری از اسپمر ها دامنه هایی جدید را تصویب می نمایند و بعداز مدتی که بوسیله گوگل تحت عنوان اسپم شناخته می شوند آن را رها می نمایند و سراغ دامنه دیگری می روند. پس سپری شد فرصت مجال طولانی از تصویب دامنه ، نماد از عدم اسپم بودن وب سایت هست.
 
عنایت پیشینه دامنه در بهینه سازی
آیا صرفا بالا بودن سن دامنه اصلی است؟ در پاسخ باید اذعان کرد نه. در قوانینی بالا بودن سن دامنه می‌تواند بی تاثیر یا این که حتی اثر منفی در سئو داشته باشد. مانند مفاد پایین:
 
دامنه ای که مجال طولانی تصویب گردیده البته مورد به کارگیری قرار نگرفته می باشد یا این که دامنه پارک گردیده‌است.
 
دامنه هایی که سن بالایی دارا هستند ولی از بدو تصویب بر روی دامنه دیگری ریدایرکت گردیده اند.
 
دامنه های اسپم و یا این که دامینی که در قبل آیتم به کار گیری غیررسمی و یا این که تکثیر مطالب و محتوای غیر اخلاقی داشته ، به هیچ عنوان نمی تواند آینده روشنی داشته باشد.
 
بعد از علاوه بر قدمت دامنه ، پیشینه و سابقه آن نیز در سئو اثر داراست. گوگل از وب سایت های غیراخلاقی و غیر قانونی متنفر می‌باشد. همینطور در حالتی‌که دامنه ای را خریداری می‌کنید که در قبلی برای ip  جمهوری اسلامی ایران غربال بوده ، هرچند که سن متعددی هم داشته باشد ، البته تاثیرات منفی در سئو خواهد داشت.
 
دامنه های سابق ممکن می باشد به جهت سابقه گذشته خویش قدرت بیشتری داشته باشند ، برای مثال به جهت تعداد بک لینک و پیوند ها و یا این که پیشینه خوب در انتشار محتوا. البته در حالتی‌که به دنبال تغییر تحول مارک سایت می‌باشید ، به کارگیری از دامنه هایی که قبلا مارک و مورد شغل متفاوتی داشته اند ، توصیه نمی‌شود.
 
بهینه سازی دامنه جدید و کم سن
البته با تک تک این احوال ، در‌صورتی‌که شما یک وبسایت نو فعال سازی نموده اید ، نباید دلسرد گردید. بهینه سازی و بقیه فاکتورهای مرتبه بندی ، این خلاء را برای شما لبریز خواهند کرد.
 
در بسیاری اوقات دامنه های قدیمی دارنده توان و اتوریتی بیشتری می‌باشند ، چون مجال بیشتری برای میسر کردن لینک و پیوند های ورودی داشته و صفحه های بیشتری را در لیست نتایج گوگل ، ایندکس کرده اند.
 
پس شما باید بعد از راه‌اندازی سایت تازه ، به شدت روی ساخت محتوای خوب و برندینگ ، اخذ بک لینک و پیوند های دارای اعتبار ، ارتقاء اتوریتی دامنه ، رعایت اصول و فاکتورهای سئو تمرکز فرمایید تا نسبت به رقبای خویش ، محبوبیت بیشتری در گوگل و بقیه موتورهای کاوش بدست آورید.