دربین کسانی که با ما برای بهینه سازی تماس می گیرند، اشخاصی می باشند با مضمون‌ seo شناخت دارا هستند و از اهمیت آن کاملاً مطلع هستند، ولی اطلاعاتی که در دست دارا هستند تا حد متعددی اشتباه است. آنان با مضمون‌ seo تحت عنوان یک افسانه نگاه می‌نمایند و همواره تاکید دارا هستند که بهینه سازی آن چیزی وجود ندارد که کمپانی‌های دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌نمایند. البته می بایست خاطرنشان کرد که عمل اسپم‌سیرتکامل بسیاری از متخصصان seo و تجارب بد قبل نیز در صورت‌گیری این طرز اندیشه چندان بی‌اثر نبوده است.
 
درین نوشته‌علمی قصد دارم تفکرات و باورهای خطا درباره سئو را برایتان اسم ببرم. این باورهای نادرست سبب گردیده است تا صاحبان استحصال و امور اذن ندهند تجارتشان با کل توان در دنیای دیجیتال شغل نماید. پس برای آنکه بتوانید شایسته ترین فیض را برای وب سایت خویش به دست آورید، می بایست این باورهای اشتباه درباره بهینه سازی و با صرفه‌سازی وب سایت را بشناسید.
 
پیش از هر شروع در صورتی میخواهید داده ها درستی در ارتباط بهینه سازی داشته باشید میتوانید از آموزش‌های بدون‌پول آکادمی نوین درباره seo و باصرفه‌ساز تارنما استفاده فرمائید.
 
seo کلاهبرداری میباشد
اولی فکر غلط درباره سئو مرتبط با افرادی می باشد که باور دارا‌هستند بهینه سازی کلاهبرداری می‌باشد. این اشخاص تصور می‌نمایند یک سایت به خودی خویش در نتیجه ها کاوش ظواهر میگردد. این در حالی میباشد که گوگل همواره در جهت بهبود وضعیت سکو‌بندی سایت‌ها کارایی می‌نماید.
 
 
 
تصویر بالا، اسکرین‌شاتی از فرایند رو به رویش ترافیک صفحه مهم اینترنت‌وبسایت Moz می باشد. آماده ساختن اینگونه آماری برای اشخاصی که به صدق بر روی بهینه سازی و با صرفه‌سازی سایتشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، چندان دور از ذهن وجود ندارد.
 
متاسفانه، اکثری از تارنما‌ها با کمپانی‌های سئوی مبتدی و تازه کار همیاری داشته‌اند، سئوکارانی که علی رغم اخذ مبلغ زیاد نتوانسته‌اند ترافیک مناسبی را بدین اینترنت‌وب سایت ها روانه نمایند. درصورتی که شما ماهانه مبلغ 1 میلیون تومان بابت فراهم نمودن رتبه یک گوگل برای یک واژه کلیدی معدود رقابت پرداخت می‌کنید، مطمئن باشید که سئوکار متبوع شخصی کلاهبردار است.
 
عموماً افرادی که اعتقاد دارا هستند سئو کلاهبرداری میباشد، افرادی هستند که تمایل داشتند با کارایی معدود و در مدتی کوتاه به حاصل خارق العاده برسند. شاید مثال‌های انگشت شماری باشند که توانسته اند با این معیارها در بهینه سازی  غالب فعالیت نمایند، البته بایستی بدانید که سئوی اصولی به فرصت و تلاش اکثری نیاز دارد و در‌صورتی‌که به صحت صورت پذیرد خلال ارتقا ترافیک، مزایای دیگری نیز به همراه دارااست.
 
گوگل خودش می فهمد!
در پاسخ این اشخاص می بایست بیان کنم: خیر. متاسفانه گوگل به خودی خویش متوجه نمی شود.
 
هنگامی که اینترنت‌سایت‌تان را برای موتورهای کاوش با صرفه‌سازی نکنید و تمامی چیز را به موتور جستجوی گوگل واگذار نمائید، شک و تردید نکنید که با اینگونه نتایجی روبرو خواهید شد:
 
 
 
این اشخاص تصور می‌نمایند با تشکیل داد هزاران URL و قرار دادن آن‌ها در دسترس خزنده‌های گوگل، اینترنت‌سایتشان به طور اعجاز آسایی در دسترس یوزرها علاقمند قرار می گیرد. این وبمسترها توقع دارند موتورهای کاوش گر همۀ امور را برایشان اجرا دهند.
 
فراموش نکنید که گوگل تیزهوش است، ولی اعجاز‌گر وجود ندارد!
 
نکته‌ای که در این جا فراموش گردیده این میباشد که گوگل و دیگر موتورهای کاوش تلاش می‌نمایند برای به حساب آوردن چگونگی محتوای یک سایت رفتار یوزرها را تفحص نمایند. مطمئناً هیچ کاربری خیر تنها میان میلیون‌ها محتوای تکراری کاوش نمی‌نماید، بلکه به معیارهای مرتبه‌بندی انسانی مانند بک‌لینک و پیوند نیز اعتماد نمی‌نماید.
 
هر ورقه‌ای که در نتیجه ها جستجوی گوگل قرار میگیرد بایستی هم از حیث محتوا و هم از حیث فنی گرانبها و کیفیت بالا باشد. در شرایطی‌که اینترنت‌سایت شما اینگونه معیارهایی را ندارد، بدانید در بازی کمپانی کرده‌اید که احتمالاً در آن بازنده خواهید بود.