برخلاف تصور عامه، seo ووکامرس از عنایت زیادی برخوردار‌است. همانند هر وبسایت وردپرسی دیگری، فروشگاه آنلاین ووکامرسی شما نیاز به بهنیه سازی برای موتورهای جستجو داراست و در غیر این صورت، ترافیک تارنما شما زیاد نبوده و این زمینه بر روی فروش سایت مفید خوهد بود. آموزش خصوصی سئو

خوشبختانه بهینه سازی ووکامرس عمل دشواری نیست، به این دلیل که افزونه های بسیار نه در اینترنت می توانید بیابید که به شما در‌این عمل کمک می کنند. بعضی از این افزونه ها نیازمند هزینه کردن می باشند و بعضی دیگر نیز به طور کامل رایگانند.
ولی در واقع یک افزونه سئو چیست؟ آیا افزونه های سئو واقعا کاری جاری ساختن می دهند؟ آیا آن ها به ارتقا مرتبه فروشگاه اینترنتی شما در نتیجه ها گوگل امداد می کنند؟ این ها سوالاتیست که در اینجا بوسیله بعضا افراد پرسیده می‌گردد.
یک افزونه بهینه سازی، افزونه ایست که به شما کمک می کند تا در ساده ترین شرایط ممکن به افزودن عنوان برگه، متا دیسکریپشن و سایر مورد ها اقدام فرمایید. به طور خلاصه آنها موجب بهبود سئو وردپرس یا افزونه ووکامرس شما می‌شوند. ولی در پاسخ به سوال دوم و سوم شما بایست عرض کنیم که خیر، افزونه های سئو به تنهایی موجب ارتقاء مرتبه وبسایت در موتورهای جستجو نمی گردند.
فاکتورهای زیادی مانند سرعت وب سایت، کیفیت هاست و غیره وجود دارند که بر روی این قضیه تاثیر گذارند. به این ترتیب دقت داشته باشید که فرایند سئو بسیار پیچیده تر از نصب تعدادی افزونه می باشد.
با این وجود افزونه های بهینه سازی وردپرس راه‌حل نیکی برای بهینه سازی فروشگاه اینترنتی شما به حساب می آیند و ما قصد داریم که در این نوشته‌ی علمی به معرفی بهترین افزونه های سئو ووکامرس بپردازیم. این افزونه ها توسط ما تست شده اند و تمامی جز پر اسم و رسم ترین ها به شمار می‌آیند.
 
1. Yoast بهینه سازی
 
 
افزونه Yoast seo با بیش تر از پنج میلیون نصب فعال و نقدهای مثبت فراوان قطعا یکی‌از بهترین افزونه های بهینه سازی وردپرس محسوب می شود. این افزونه به شما اجازه می دهد که اقدام به بهینه سازی های داخلی متعددی کرده و seo وب سایت خود را ارتقاء دهید. با وجود امکانات فراوان در آن، Yoast seo یک افزونه سئو همه کاره محسوب می شود.
 
با اینکه نسخه مجانی آن به اندازه کافی خوب هست، اما نسخه پرمیوم آن دارای امکانات بیشترییست. از جمله اینکه نسخه پرمیوم دارای الحاقیه ای با نام Woocommerce seo می باشد.
 
ویژگی های اصلی:
 
سئو لغت ها کلیدی
پیش نمایش صفحه در حاصل جستجو
آنالیز کردن خوانایی
کنترل بردکرامب
هشدار محتوای تکراری
امکانات تکنیکال در بک گراند
بروزرسانی یاروهمدم با الگوریتم های گوگل
پیشنهاد لینک و پیوند های داخلی
به حساب آوردن محتوا
رئیس ریدایرکت
 
افزونه سئو Yoast سئو Premium (یواست سئو)
2. All in One سئو Pack
 
 
افزونه All in One بهینه سازی Pack رقیب دیرینه Yoast بهینه سازی محسوب می شود و برای کاربران ووکامرس مناسب می باشد. ولی این افزونه نسبت به رقیب خود دارای امکانات کمتریست. در شرایطی‌که می خواهید نسبت به بهینه سازی جزئییات نیز اقدام کنید، ممکن می باشد این افزونه نتواند به شما کمک کند. اما از لحاظ سادگی این افزونه در سطح بسیار خوبیست.
 
برتری All in One seo Pack نسبت به خیلی از افزونه ها اینست که بسیاری از کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود و نیاز به دخالت شما در تنظیمات آن نیست.
 
ویژگی های مهم:
 
پشتیانی از نقشه تارنما XML
پشتیانی از گوگل آنالیتیکس
API داخلی
متا تگ های شبکه های مردمی
بازنویسی robots.txt
ویرایشگر فولدر
بک آپ فراهم نمودن از تنظیمات
بلاک کردن ربات های مضر
 
افزونه All in One seo Pack Pro
4. WP Smushit
 
 
مطمئنا در فروشگاه ووکامرسی شما تصاویر زیادی از تولید ها وجود دارد. افزایش تعداد تصاویر در صفحه موجب کاهش سرعت بارگذاری آن میگردد. برای غربت از بروز چنین رخداد بدی می توانید از افزونه WP Smushit به کار گیری نمایید. این افزونه به شما قابلیت و امکان می دهد تا اقدام به تغییر‌و تحول سایز، بهینه سازی و فشرده سازی تصاویر نمایید، سوای آنکه افت کیفیتی در تصاویر ساخت و ساز خواهد شد.
 
شاید خیلی از افراد از این موضوع باخبر نباشند، ولی افزایش سرعت سایت در فروشگاه اینترنتی موجب ارتقا بهینه سازی و حتی افزایش فروش محصول ها می‌گردد.
 
ویژگی های اصلی:
 
فشرده سازی تصاویر
سازگار با سایر پلاگین ها
نگهبانی از فرمت های JPG، JPEG، GIF و PNG
seo تصاویر از دیرکتوری وردپرس
وجود الحاقیه WMPL برای ترجمه متن جایگزین تصاویر در وبسایت های یک سری زبانه
 
افزونه فشرده سازی تصاویر WP Smush Pro
3. All In One Schema Rich Snippets
 
 
یکی از دیگر از افزونه های بسیار خوب برای ساخت اسکیما مارک آپ در وردپرس افزونه All In One Schema Rich Snippets می‌باشد. اسکیما مارک آپ ها موجب نمایش بهتر تولیدها شما در نتایج جستجو خواهند شد.
 
ویژگی های مهم:
 
seo نمایش محتوا در حاصل جستجو
سئو نرخ کلیک
یاری به ساخت و ساز ریچ اسنیپت
5. Broken Link Checker
 
 
صفحه های Broken صفحاتی هستند که در گذشته وجود داشته، البته موقتی به هر دلیلی وجود ندارند. چنین صفحاتی بین محصول ها موجب بروز خطای 404 میشود. از آن‌جا که این لینک ها تاثیر منفی بر روی بهینه سازی فروشگاه ووکامرسی ما می‌گذارند، بایستی آن‌ها‌را کشف و مشکلشان را رفع کنیم.
 
توصیه می کنیم که ماهی یک بار اقدام به فعالسازی افزونه Broken Link Checker و مطالعه سایت برای یافتن صفحات 404 نمایید. در صورت یافت کردن چنین لینک هایی، یکی از بهترین اقدامات ریدایرکت 303 آنها به صفحه ها مرتبط است.
 
ویژگی های اصلی:
 
استیناف بر روی پیوند های پست ها، ورقه ها و کامنت ها
شناسایی لینک و پیوند هایی که شغل نمی‌کنند
یافتن تصاویر و ریدایرکت های نامعتبر
نمایش لینک و پیوند های نامعتبر در پست ها
ارسال اطلاعیه از طریق داشبورد وردپرس به پست الکترونیک شما
6. WP-Backlinks
 
 
افزونه WP-Backlinks به شما امکان می‌دهد تا بک پیوند های جدید وبسایت را مستقیما از داشبورد وردپرس مشاهده کنید. همچنین شما می توانید بک لینک و پیوند های تارنما های رقیب را از همین طریق مشاهده کنید. در حالتی که که از نسخه بدون‌پول این افزونه راضی نیستید، می توانید نسخه پرمیوم آن را تهیه نمائید.
 
ویژگی های اصلی نسخه مجانی:
 
مانیتور کردن بک پیوند ها
بروزرسانی هفتگی
ویژگی های اصلی نسخه پرمیوم:
 
مانیتور کردن بک لینک و پیوند های قسمت وب لاگ
بروزرسانی روزانه
بررسی بک پیوند های رقبا تا سه عدد سایت
بروزرسانی های منظم
سیستم حفظ ابری
جمع بندی
seo همیشه جایگاه ویژه ای در بهینه سازی وب سایت های ووکامرسی داشته هست، به دلیل آن که موجب افزایش رتبه آن در نتایج جستجو می شود. با اینکه الگوریتم های seo همواره در حالا تغییر‌و تحول میباشند و شما کنترلی بر روی آن‌ها ندارید، البته با استفاده از افزونه های seo می توانید یقین نتیجه ها فرمایید که فروشگاه ووکامرسی شما در مسیر درست جای دارد.
 
ما در اینجا به معرفی برخی از بهترین افزونه های سئو ووکامرس پرداختیم. اینک نوبت شماست که با تمرکز به نیازهای خود اقدام به انتخاب یکی آن‌ها فرمائید. پس از نصب و فعالسازی آن، شما بایستی آغاز به پیکربندی آن متناسب با وب سایت خود فرمایید. اعتنا داشته باشید که در نصب افزونه ها زیاده روی نکنید، به دلیل آن که نصب زیاد افزونه موجب کاهش سرعت وب سایت شما می گردد و از این رو بر روی سئو تاثیر منفی خواهد گذاشت.