استعمال از تصاویر و عکس‌ در وب سایت موجب بهبود تجربه کاربری و سادگی و سرعت در انتقال اطلاعات به مخاطب می‌شود. اساسی نیست تارنما شما چه ویژگی‌هایی دارااست، به احتمال زیاد به معضل گزینش عکس برای محصولات، پست‌های جانور در نصیب وب لاگ و یا سایر بخش‌ها در تارنما برخورده‌اید و از خود پرسیده‌اید از چه عکسی به کار گیری کنم؟ و اینکه به هیچ وجه آیا استفاده از عکس ضرورتی دارد؟ به آخرین باری که یک تصویر در وبسایت خود بار گذاری کردید فکر کنید. به احتمال زیاد آن عکس را از یک وبسایت عکاسی استوک یا جستجوی تصاویر گوگل دانلود کردید و در سایت خود قرار دادید. آموزش خصوصی سئو

 
طبق آمار Jumpshot در سال ۲۰۱۸ بیشتراز ۲۰ درصد از جستجوهای گوگل، جستجوی تصاویر بوده‌اند. سئو تصاویر و عکس‌های جان دار در وبسایت مزایای بخش اعظمی داراست. از بهبود تجربه کاربری گرفته تا سرعت لود بیشتر و بهبود جايگاه وب سایت تمامی از مزایای سئوی تصاویر در وب سایت میباشد. درین راهنما در ارتباط اینکه سئوی تصاویر چیست کلام خواهیم کرد، در زمینه ی مداقه seo تصاویر و دلایل اعتنا به آن خوا هیم بیان کرد و تمامی مواردی را که بایستی برای کاهش حجم و بهینه سازی عکس‌ها و تصاویر در سایت رعایت نمایید یار و همدم با مثال‌های متنوع آموزش می دهیم. همچنین درباره بهترین افزونه‌های سئو تصاویر در وردپرس بابیان مثال حرف خوا هیم کرد.
 
سئو تصاویر چیست؟
seo تصاویر (Image بهینه سازی) که از آن با نام سئوی عکس ذکر شده میگردد عبارت هست از فرایند seo عکس‌های موجود در یک وب سایت که قابلیت و امکان تلاوت و یافت کردن آنها برای موتورهای کاوش گر را تسهیل می‌کند و در نتیجه مرتبه‌ی تارنما در گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود می یابد. بهینه سازی عکس دربرگیرنده مورد ها متعددی نظیر انتخاب نام فایل عکس، فرمت عکس، اندازه عکس، بعد ها عکس و متن جایگزین و… میباشد.
 
سئوی تصاویر یکی‌از مفاد نسبتا نادیده گرفته شده از سئوی باطن برگه‌ای (On page seo) و سئوی محتوا میباشد که باید به آن توجه داشت. به‌دنبال به توضیح موردها متعدد در سئوی تصاویر خواهیم پرداخت و باور پیدا خوا‌هیم کرد که عکس‌های موجود در وبسایت برای موتورهای جستجو باصرفه‌سازی شده‌اند.
 
 
سایتت به seo نیاز داره؟
هر سایتی برای رتبه گرفتن، به سئو نیاز داره. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز آغاز کنی.
از اینجا استارت کن
میخوام بیشتر خیال و خاطر بگیرم
چرا سئوی تصاویر مهم میباشد؟
طبق آمار، جستجوی تصاویر حدود ۲۲ درصد از تمام جستجوهای صورت گرفته در گوگل را تشکیل میدهد. در‌صورتی‌که بیزنس شما در حوزه هنر، عکاسی، محتوای بصری و یا یک تارنما فروشگاهی می باشد سئوی تصاویر دارای حق اولویت بیشتری میباشد. برای مثال برای یک وبسایت فروشگاهی بخش اعظمی از مشتریان عکس فرآورده را برای کشف کردن آن در گوگل جستجو می‌کنند. پس seo عکس‌ها فارغ از تردید از مورد ها اصلی در سئوی تولیدات در وبسایت فروشگاهی هم میباشد.
 
خیلی‌ها معتقدند که با پیشرفت‌های اخیر گوگل در امر یادگیری ماشین و تشخیص محتوای عکس‌ها به وسیله گوگل، بهینه سازی عکس التفات کهن را ندارد. مثلا، با آپلود کردن تصویر یک سگ در ابزار تشخیص تصاویر گوگل، چنین نتایجی دریافت خواهید کرد:
 
 
گوگل به راحتی تشخیص می دهد که این یک سگ میباشد. معیار دقت این ابزار شگفت‌انگیز می‌باشد و نسبتاً هر تصویری را قادر است احتساب کرده و تشخیص دهد. از طرفی مدتی میباشد که نصیب جستجوی تصاویر گوگل، گوگل ایمیج (Google Image) امکانات و فیلترهای جدیدی را به سایر امکانات خود اضافه کرده است که نشان از بضاعت و توان گوگل در تشخیص اشکال تصاویر دارااست.
 
 
فیلترها و امکانات اضافه شده به نه آرم می‌دهد که فهم گوگل از محتوای تصاویر و ویژگی‌های گوناگون یک تصویر تا چه حدی بهبود پیدا کرده است.
سوالی که پیش میاید این میباشد که چنانچه گوگل میتواند تصاویر را تشخیص دهد، دیگر چه نیازی به متن‌های جایگزین و گزینش نام فولدر مناسب و سایر اقدامات مربوط به سئوی تصاویر در سایت میباشد؟ آیا دیگر نیازی به سئوی عکس نداریم؟ همانطور که در مثال قبل، دیدیم که گوگل قدرتمند بود به نه مورد تصویر را تشخیص دهد، البته بگذارید یک عکس دیگر را امتحان کنیم:
 
 
در این زمینه گوگل 95% مطمئن میباشد که این تصویر مربوط به پنیر می‌باشد. در حالی که عکس آپلود شده، عکس یک قالب کره می باشد. ممکن می باشد بگویید که این عکس می تواند شبیه پنیر هم باشد. نکته دقیقا همینجاست. مسلما گوگل و هوش تصنعی بی‌نقص نیست و ممکن می باشد خطا کند. شما بایستی هرکاری میتوانید بکنید تا به آنها یاری فرمایید تصاویرتان را بهتر درک کنند. بطور کلی مقصود از انواع متفاوت سئو، به عنوان مثال سئوی تصاویر، از بین بردن ابهام و ارائه سیگنال‌های معنایی و محتوایی یکدست به ربات خزنده موتورهای جستجو می باشد. سازگاری (Consistency) سر موفقیت در گوگل است.