seo متا دیسکریپشن یکی از مهم ترین جنبه های بهینه سازی داخلی به شمار می رود. متاسفانه چون متا دیسکریپشن جز فاکتورهای بی واسطه درجه بندی محسوب نمی‌شود، بنابراین بسیاری از متخصصین سئو دقت کافی به آن نمیکنند.
نوشتن متا دیسکریپشن های با صرفه نقش مهمی در جذب کاربران برای کلیک بر روی وب سایت شما در حاصل جستجو دارد. در واقع آنان تبلیغات کوچکی محسوب می شوند که عالی نوشتن آنان موجب افزایش نرخ کلیک می گردد. آموزش خصوصی سئو

در شرایطی که آماده صرف زمان برای افزایش و دوباره نویسی متا دیسکریپشن صفحه ها سایت خود می باشید، خوب است که شروع از شش خطای رایجی که در سئو این بخش اتفاق می افتد، آگاه شوید.
نادرست اول: متا دیسکریپشن های تکراری
اگرچه وجود متا دیسکریپشن های تکراری موجب پنالتی شدن وبسایت نمیشود، اما بهتر هست که هر صفحه دارای یک متا دیسکریپشن جدا باشد. طبق گفته گوگل:
“متا دیسکریپشن های خوب توضیحات کوتاهی می باشند که به طور دقیقی محتوای شیت را تعریف‌و‌تمجید می کنند. این توضیحات میتوانند در متقاعد کردن کاربران برای باور از همراستا بودن محتوای صفحه با پرسششان موءثر باشد.”
یک متا دیسکریپشن عالی می‌تواند شانس افزایش کلیک بر روی سایت شما در نتایج جستجو را ارتقاء داده و از این رو موجب بهبود CTR و ترافیک سایت شود. درصورتی که صفحات بسیاری از وب سایت دارای متا دیسکریپشن های تکراری باشند، موجب ارشادوراهنمایی نادرست کاربران شده و چنین توضیحاتی دیگر کمک کننده نخواهد بود.
در‌حالتی که زمان کافی برای نوشتن متا دیسکریپشن را ندارید، بهتر است که نصیب مرتبط با آن را خالی گذارده و به گوگل اجازه دهید تا آن را برای شما ساخت و ساز کند. گوگل در چنین شرایطی بر پایه ی عبارت آیتم جستجوی کاربران بخشی از محتوای کاغذ را برای نمایش در حاصل جستجو و تحت آدرس وب سایت شما انتخاب می کند.
به خیال داشته باشید که خوب می‌باشد برای صفحات مهم سایت مانند شیت اصلی، صفحات مجموعه بندی و صفحات پربازدید سایت دست به نوشتن متا دیسکریپشن های منحصر بزنید. برای سایر صفحه ها وب سایت نیز که دارای الگوی مشخصی می‌باشند نیز می توانید یک مدل برای متا دیسکریپشن ساخت‌و‌ساز کرده و تنها با تغییر و تحول کلمه کلیدی، متا دیسکریپشن ها را به طور اتومات تولید کنید.
 
نادرست دوم: وسواس در شمارش کاراکترها
برای سال های متمادی سفارش می‌شد که در راستای سئو عالی وب سایت طول متا دیسکریپشن را فی مابین 135 تا 160 کاراکتر نگه دارید. این نکته در سال 2017 تغییر و تحول کرد و گوگل موقتا می تواند تا 320 کاراکتر توضیحات نصیب متا دیسکریپشن را نمایش دهد.
 
در تصویر پایین به چشم می‌خورد که طول متادیسکریپشن گزینه نخستین 161 کاراکتر و طول متا دیسکریشپن آیتم دوم بدون حذف شدن، 240 کاراکتر می باشد.
 
 
 
در واقع بهتر می‌باشد بدانید که آنچه که به عنوان محدودیت از طرف گوگل در نوشتن متا دیسکریپشن به چشم می خورد، طول متن بر اساس پیکسل هست و نه کاراکترها.
 
مهمتر از این قضیه آنست که گوگل همیشه توضیحات نوشته شده شما در بخش متا دیسکریپشن را برای نمایش در نتایج جستجو گزینش نمی کند. در‌حالتی که متا دیسکریپشن پیشنهادی شما مناسب با عبارت آیتم جستجو نباشد، گوگل به صورت اتومات قسمت مناسبتری از محتوای برگه را گزینش می کند.
 
به عبارت دیگر مقصود از بیان این نکته اینست که خیلی فرصت خود را برای بهینه سازی متا دیسکریپشن تلف نکرده و ذهن خود را مشغول مسائلی مانند تعداد کاراکترها نکنید.
 
غلط سوم: عدم به کارگیری از کلمه ها کلیدی
متا دیسکریپشن صفحات می بایست شامل کلمات کلیدی صحیح نیز باشد. شما بهتر هست از کلمات کلیدی به کار گیری فرمائید که:
 
مرتبط با محتوای شیت هستند.
مشتریان شما در جستجوی آن می باشند.
درصورتی که که متا دیسکریپشن شما مرتبط با کاغذ نباشد، گوگل غالبا مثلا ها ابتدایی صفحه که دارای کلمات کلیدی مناسبی میباشند برای نمایش در حاصل جستجو به کارگیری می کند. در نوشتن متا دیسکریپشن اعتنا داشته باشید که این متن به نحوی درپی عنوان ورقه بوده و بی ارتباط با محتوا نباشد.
 
غلط چهارم: عدم بهینه سازی برای ریچ اسنیپت ها
seo اسکیما مارک آپ ها باید در صدر تقدم شما باشد. متا دیسکریپشن شما در صورت وجود ریچ اسنیپت نمایش بهتری نسبت به سایر وب سایت ها خواهد داشت. کافیست که به مثال ذیل دقت فرمایید:
 
 
 
اسکیماهای متفاوتی برای به کارگیری در صفحه های وبسایت وجود دارا هستند که میتوانید از آنان استفاده نمایید. البته رایج ترینشان عبارتند از:
 
Review
Aggregate Review
Product
Offer
Place
Local Business
Person
Event
Creative Work
لیست کامل اسکیماهای وب سایت از اینجا قابل مشاهده هستند. پیرو سفارش میکنیم که نوشته‌ی علمی یادگرفتن اسکیما مارک آپ را از دست ندهید. همچنین ابزارهای زیر نیز در تشکیل داد و تست اسکیما مارک آپ می توانند بسیار موثر باشد:
 
Schema Markup Generator
The Ultimate Web Code Generator
Google Structured Data Testing Tool
به طور خلاصه ریچ اسنیپت ها می توانند موجب ارتقا نمایش متا دیسکریپشن ها شده و در سود سئو آنان امری ضروری به لحاظ میرسد.
 
نادرست پنجم: اجتناب از جدول های HTML برای جستجوهای از نوع Direct Answer
از‌آنجا که هدف گوگل سازمان دهی داده های وب و در دسترس قرار دادن آن‌ها برای عموم می باشد، از این رو این موتور جستجو به طور طبیعی امتیازاتی را برای سایت هایی که پاسخ های مستقیمی به پرسش کاربران می دهند در نظر می گیرد.
 
در این نصیب جدول های HTML می توانند دست شما را نسبت به رقبا بالاتر ببرند. به دو مورد پایین در هنگام جستجوی عبارت مختصات samsung galaxy s8 plus دقت فرمایید:
 
 
 
 
 
سود دوم تعریف و تمجید بسیار دقیق تری از پاسخ پرسش کاربران داشته و تفکیک آن بسیار بی آلایش تر است. درین اکران شما میتوانید بدون مشاهده محتوای کاغذ، اطلاعات زیادی از موبایل تلفن همراه گزینه نظرتان استحصال فرمائید.
 
به‌این پاسخ های گوگل direct answer نقل شده و از طرف کاربران بسیار گزینه مقبولیت قرار می گیرد. جای تعجب ندارد که گوگل آن را بالاتر از اغلب حاصل جستجو (حتی بالاتر از وبسایت رسمی سامسونگ) قرار داده می‌باشد.
 
با توجه بدین سخنها بایستی سوالهای کاربران را شناسایی کرده و پاسخ های دقیقی از آنها‌را در قابل HTML و به همدم استراکچر دیتا پیاده سازی فرمایید. در نهایت چیزی که عاید شما خواهد شد، لذت بردن از مشاهده مرتبه بالای گوگل به این گونه صفحه ها شماست.
 
تنهای چیزی که نیاز دارید آشنایی با مبانی جداول HTML و کمی توانگری در پیاده سازی اسکیما مارک آپ هاست.
 
اشتباه ششم: نوشتن توضیحات کسل کننده
نوشتن توضیحات طاقت سر بر و تکراری در بسیاری از وبسایت ها امری رایج تلقی می گردد. در اینک که اغلب کاربران بدین گونه توضیحات توجهی نمی کنند. نوشتن توضیحات خلاقانه موجب ایجاد تفاوتی فی مابین سایت شما و دیگر رقبا شده و در منفعت از ترافیک بیشتر و CTR بهتری برخوردار خواهید شد.
 
در‌پی به عنوان کردن پنج دستورالعمل معمولی برای ارتقا متا دیسکریپشن های وب سایتتان پرداخته ایم.