بک پیوند چیست ؟
به زبان ساده، وقتی‌که یک وب‌سایت به یک وب‌وبسایت دیگر لینک و پیوند میدهد، یک بک لینک ایجاد شده است. به بک پیوند، inbound link یا «لینک ورودی» هم گفته میگردد، زیرا منجر می‌شود که مردم «وارد» وبسایت ما شوند.  External link یا «لینک خارجی» هم یک کدام از‌از سایر از عناوین بک لینک می‌باشد و علت این نامگذاری آن هست که کاربران به «خارج» از وب‌سایتی که در آن حضور دارند هدایت می شوند. آموزش خصوصی سئو

 
تفاوت لینک و پیوند سازی داخلی و خارجی
لینک و پیوند سازی داخلی و خارجی برای بهینه سازی موتور جستجو (بهینه سازی) مهم‌ترین نصیب offpage را تشکیل می دهند. کیفیت پیوندهای داخلی و پیوندهای خارجی سایت شما قادر است مستقیماً بر میزان بهتر یا ضعیف قرار دریافت کردن شیت شما در نتیجه ها یک موتور جستجو تأثیر بگذارد.
 
لینک سازی داخلی به لینک‌هایی اطلاق می شود که کاربر را به ورقه دیگری در همان دامنه هدایت کند. استعمال از لینک‌های داخلی منجر می شود محتوای مربوطه در سراسر وبسایت شما متصل خواهد شد و کاربران را قادر می‌سازد صفحات تارنما شما‌را عالی مرور کنند.
 
از همه مهمتر، لینک سازی داخلی به ساخت سلسله مراتب اطلاعات و گسترش توان رتبه بندی سایت یاری می‌کند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند سایت شما را جستجو کنند، بایستی دارای یک شبکه لینک سازی منسجم باشد تا عنکبوت‌های موتور جستجو بتوانند صفحه های منفرد وب سایت شما را بیابند و آنها را در پایگاه داده خود ذخیره کنند. بدین ترتیب لینک سازی داخلی پتانسیل سکو بندی وب سایت شما برای هر برگه را افزایش می‌دهد.
 
البته لینک سازی خارجی مشتمل بر لینک‌هایی میگردد که از سایت ما به سایتی با دامنه دیگر و یا برعکس لینک داده شده باشد. که به‌دنبال درباره بک لینک‌ها و روش‌ی به کار بردن آنان کلام می‌کنیم.
 
تاثیر بک لینک در بهینه سازی سایت
همانطور که گفتیم، زمانی که یک سایت در بخشی از محتوای خود به وب سایت دیگری اشاره می‌کند (همراه با لینک آن وب سایت)، این فعالیت اصطلاحا بک پیوند نامیده میگردد. این لینک بایستی یک لینک قابل کلیک باشد تا موتورهای جستجو بتوانند آن‌ها را به عنوان بک لینک و پیوند شناسایی کنند.
 
بک لینک یکی از موادسازنده مهم در اصول بهینه سازی محسوب میشود. وقتی وبسایتی به ورقه‌ای از سایت ما لینک و پیوند می‌دهد درواقع به موتورهای جستجو می‌گوید: “این محتوا گران بها ، معتبر و اثرگذار هست”. گوگل و سایر موتورهای جستجوی اساسی بک پیوند‌ها را برای وبسایت ما “امتیاز مثبت” در نظر می‌گیرند. صفحاتی که بک لینک‌های بیشتری داشته باشند دارای سکو بندی ارگانیک بالاتری در موتورهای جستجو هستند.
 
متخصصان seo معتقدند که بک لینک و پیوند های با باکیفیت، عامل ها تعیین کننده ای برای seo هستند که به شما یاری می‌کند درجه وب سایت خود را در نتیجه ها موتور جستجو بهبود دهید. ضمن این، بک لینک ها باید در سایت‌های دارای محتوای مرتبط باشند. و مطلقا مهم می‌باشد که این سایت‌ها معتبر و پر طرفدار باشند و رتبه و اعتبار دامنه بالایی داشته باشند. هرچه بک لینک‌ها با کیفیت‌تر باشند، رتبه بندی وب سایت شما بالاتر خواهد رفت.
 
نوشته‌ی‌علمی پیشنهادی : با تعدادی نمونه رپورتاژ غالب ایرانی آشنا شوید!
تفاوت بک لینک فالو و نوفالو و تاثیرات آن‌ها
در کل لینک‌ها به دو تیم‌ی فالو (follow) و نوفالو (nofollow) تقسیم می شوند که تفاوت‌هایی هم بایکدیگر دارند که به‌دنبال آن‌ها‌را تحقیق خواهیم کرد.
 
بک پیوند‌ها به طور پیش‌فرض «فالو» می باشند، بدین معنی که پیوند دهنده اعتبار لینک و پیوند و تارنما ما‌را تایید می‌کند.
 
در یک پیوند فالو هیچ مشخصه‌ی خاصی در کد دیده نمیشود و ظاهر لینک و پیوند به طور بی آلایش خود مانده هست. پیوند‌های فالو همان لینک و پیوند‌هایی میباشند که از حیث گوگل ارزشمندند و می توانند بر جايگاه وب‌وبسایت اثر بگذارند و ما در seo وب‌سایت به آنها نیاز داریم!
 
از طرف دیگر، لینک‌های «نوفالو» (nofollow) را داریم که گوگل برای آن‌ها نسبتاً هیچ ارزشی قائل نیست. تفاوت لینک و پیوند فالو و نوفالو در ساختار آن می‌باشد. زمانی یک لینک نوفالو ساخت میشود که در ساختار لینک عبارت rel=nofollow مندرج باشد. یعنی فقط با افزودن این عبارت به یک لینک و پیوند فالو می‌توانید آن را به یک لینک و پیوند نوفالو تبدیل نمائید. با این فعالیت به موتورهای جستجو می‌گویید که هیچگونه تایید یا عدم تاییدی روی لینک و پیوند قرار داده شده ندارید. درکل در بسیار از موقعیت‌ها، استفاده از لینک نوفالو میتواند به جهت جلوگیری از پنالتی گوگل مفید باشد.
 
‌لینک‌های شبکه‌های اجتماعی، نظریات وب لاگ‌ها و بک‌پیوند‌های ویکی‌پدیا همه نوفالو هستند.
 
طبیعتاً ازآنجایی‌که فقط پیوند‌های فالو ارزش وب‌وب سایت منبع را به وب‌وبسایت پیوند شده انتقال می‌دهند، پس برای بهبود سئوی وب‌وب سایت‌های خود باید در پی دریافت کردن بک‌لینک‌های فالو باشید. درعین‌در حال حاضر، اینکه تنها لینک و پیوند‌های فالو داشته باشید می‌تواند از لحاظ موتورهای جستجو غیرطبیعی به نظر برسد. درواقع، لینک و پیوند‌های نوفالو هم میتوانند به طور غیرمستقیم بر درجه شما تأثیر بگذارند!
 
دانلود بدون‌پول تولکیت احتساب محتوای متنی
دانلود مجانی تولکیت تحقیق محتوای متنی
این تولکیت مشمول یک پوشه راهنما و یک بررسی‌لیست است که تحقیق کیفیت محتوای متنی را سهل و آسان می‌کند. با این به حساب آوردن‌لیست محتواهایی کیفیت عالی بالاتر ایجاد کرد می کنید و نتیجه ها بهتری از بازاریابی محتوایی می گیرید.