آیا شما هم دنبال نکات و طریق یادگرفتن برای نوشتن بیوگرافی تالیف کننده هستین؟
پس با یار باشین تا نکاتی رو در این مورد بهتون خاطر بدم و شما بتونین مثال هایی در این زمینه رو هم ببینین و با اونا آشنا بشین.
از اونجایی که الگوریتم های مختل کننده ای ممکنه وجود داشته باشه بدین ترتیب در صنعت اصطلاحی وجود داره به نام Medic Update که منجر رفع این اختلالات میشن.

دقیقا به همین دلیله که متخصصای بهینه سازی همیشه بیننده بروزرسانی های نو تر و گرانقدر تر از طرف گوگل هستن.
موتور های جست و جو هم نشون دادن که هیچ طرز برگشتی برای این به روز ها وجود نداره و شما تنها باید با اونا آشنایی پیدا کنین.
با این وجود متخصصای سئو مطالعات قانع کننده ای رو به عنوان مثال پژوهش ای که بوسیله Lily Ray انجام گرفته ارائه دادن.
که طبق اون مطالعات اگه شما E-A-T (تخصص، اقتدار و متکی بودن) رو در وبسایت خودتون نشون ندین، این آیتم سبب میشه که موتور های جست و جو شما رو کمتر در معرض نمایش کاربراتون بذارن.
در واقعیت هم اگه شما توجه کافی رو داشته باشین، متوجه میشین که گوگل هم در آیین نامه های درجه بندی کیفیت جست وجو در 167 کاغذ، E-A-T رو 137 بار تکرار کرده، و این مداقه این موضوع رو بهتون بیشتر از قبل نشون میده.
همچنین در این زمینه سفارش میشه که قطعا مطالعه کنین که اسم نویسنده رو هم در ورقه بذارین، و گستردن موقتی و مختصات مولف و یا مولف های اون نوشته‌علمی رو به خواننده هاتون نمایش به‌این.
همچنین اینو هم بدونین که شما نباید دستورالعمل های مرتبه دهنده های کیفیت رو به عنوان یه میزان بدون نقص برای سکو بندی در حیث بگیرین، چرا‌که اونا مستقیما بر روی سکو بندی ها تاثیر ندارن.
گوگل هم این مورد رو تایید کرده که اونا وب سایت ها رو بر پایه ی واحد سنجش محبوبیت و شهرت مولف اونا طبقه بندی نمیکنن.
بنابراین اینجا این زمینه پیش میاد که چرا انقدر بیوگرافی تالیف کننده میتونه عنایت داشته باشه و عنایت اون در سئو دقیقا چیه؟
پیرو در باب این موضوعات بیشتر خیال و خاطر میگیرین. همچنین در‌پی نوشته ی علمی نکات بیشتری برای نوشتن مطالب و همچنین بیوگرافی نویسنده رو متوجه میشین.

مسئله نویسندگان و گوگل
جان مولر از گوگل، ضرورت ساخت کردن یه کاغذ بیوگرافی برای نویسنه ها رو معدود اهمیت تر دونسته و توصیه کرده که بهتره این فعالیت ایفا بشه، البته بیشتر برای بهبود تجربیات کاربراتون از وبسایتتون سود داره.

درپی بخشی از صحبتای اونو میخونین:

با تمرکز به صفحه ها نویسنده و تخصص، اعتبار داشتن و قابل اعتقاد بودن اون، این چیزیه که من بهتون اون رو توصیه می کنم، با کاربرای خودتون مشورت کنین حتی اگه یه پژوهش کوتاه درباره کاربراتون باشه.

مخصوصا برای تنظیمات مختلف تارنما خودتون که میخواین اونا رو ایفا به این.

همیشه در راستای این گزینه عملکرد کنین که نشون به این که اونایی که برای وبسایتتون محتوا ساخت میکنن آدمای واقعا فوق العاده ای هستن، و میدونن که دارن درباره چی سخن میکنن و اعتبار کافی رو دارن.

وقت کافی روی فهم و شعور منش هایی برای این گزینه بذارین.
گوگل هم همیشه به قدرت نویسنده ها اهمیت میده. شما برای آغاز برنامه کودک هم، میتونین سکو نویسنده ها رو در حیث داشته باشین و با دقت به اون شغل خودتون رو شروع کنین.

این مورد زمانی آیتم اعتنا قرار گرفت که بیل اسلاوسکی در سال 2005 دقیقا وقتی که گوگل اختراع رتبه نمایندگی خودشو ثبت کرد، اون رو گزینه بحث قرار داد.

ایده مورد بحث اون هم این مورد بود که نمرات شهرت کسایی که اون صفحه رو نوشتن در درجه بندی اون شیت نقش داشتن.

پس از اون هم گوگل در سال 2011 علامت گذاری تایپ کردن خود رو یه روش برای ارتباط مولف ها با محتوای اونا در وب گفت.

در اون زمان نشانه گذاری صفحه های مولف هم یه شیوه استاندارد محسوب میشد.

اما نشونه گذاری نویسندگی هیچوقت این ادعا رو نداشته که از مزایای سکو بندی بدون واسطه برخورداره.

ولی بجاش اون به عنوان یه ابزار خوب برای امداد به موتور های جست و جو برای اینکه اونا یقین بیشتر درباره نام‌و‌نشان مولف پیدا کنن و حاصل نویسنده ها در جست و جو های کاربرا خوب نشون داده بشه محسوب میشه.

البته گوگل خیلی گذشته تر از این حرفا نشون دادن تالیف کننده در نتایج جست و جو رو متوقف کرد، و دیگه از گوگل پلاس به کار گیری نکرد.

ولی با وجود همه این آیتم هایی که بهشون اشاره کردیم و اونا رو براتون توضیح دادیم

گوگل در جدید ترین خبرای خودش این آیتم رو گفته که علاقه مندی کاربرا به مولف ها در نشون دادن نتایج جست و جو های اونا تاثیر میذاره.

این آیتم اهمیت تالیف کننده ها رو برای گوگل برای چندمین بار بهمون تذکر میکنه و شما هم می بایست اون رو در سایت خودتون در لحاظ داشته باشین.

با تمرکز بدین گزینه هم ساختن یه بیوگرافی تالیف کننده مناسب برای تالیف کننده های وبسایتتون میتونه برای جلب اعتماد کاربراتون خیلی موثر باشه.

گوگل هم این ادعا رو داره که میتونه متوجه بشه که کدوم مقاله مربوط به کدوم یک کدام از نویسنده هایه.

اونا همین الانم در اکنون آزمایش پنل های دانشی نو برای خبر نامه نگارا هستن، و جدیدترین مقالات اونا رو پررنگ میکنن و بیشتر در معرض نمایش میذارن.

کلاً بهتره اینجوری بگیم که صحبت رسمی گوگل اینه که بیوگرافی تالیف کننده ها به خودی خودش نمیتونه روی درجه بندی صفحه ها اثر بذاره

البته اگه یسری اطلاعات اشکار و دقیق و یه بیوگرافی کامل درباره مولف هاتون در محتواهای سایتتون قرار بدین میتونه برای سایتتون خیلی اثر گذار باشه.

و همچنین این شغل میتونه به الگوریتم های گوگل یاری کنه که E-A-T نویسنده هاتون رو خوب فهم کنن.

و این آیتم هم میتونه به نوبه خودش به درجه بندی وب سایت شما در اینترنت و نتیجه ها جست و جو ها امداد نه برسونه.

و چیزی که مجموع شواهد به ما میگن اینه که داشتن یه بیوگرافی تالیف کننده خوب میتونه برامون خیلی اثر گذار باشه.

بنابراین باتوجه به تمامی این موضوعات شما چطوری میتونین یه بیوگرافی شخصی عالی برای خودتون بنویسین؟

8 نکته برای اینکه شما بتونین بیوگرافی تالیف کننده رو بهتر درست کنین:
1.بصورت سوم شخص بیوگرافی خودتون رو درست کنین.

اگه شما بتونین به صورت سوم شخص بیوگرافی خودتون رو ایجاد کرد کنین، این شغل اقتدار درک خواننده ها رو بالاتر میبره و ساده تر زندگی نامه ای رو که درباره اون مندرج میخونن.

این کار ممکنه یکم خودخواهانه تر بنظر بیاد، اما مطمئن باشین خواننده های بیشتری رو به سمت خودش میکشونه.

2.بیوگرافی خودتون رو مختصر و کوتاه نگه دارین.

یه بیوگرافی عالی در اصل نباید خیلی زمانبر باشه. شما اگه به سایتای دیگه هم یه نگاه کلی بندازین متوجه میشین که بیشترشون در میان 50 تا 100 کلمه مینویسن و عملکرد میکنن که بیشتر از اون توضیح ندن.

3.یادتون باشه که بیوگرافیتون مشتمل بر اطلاعات مربوط به فعالیت و عملکردتون باشه.

اگه شما اطلاعاتی درباره فعالیت و همت خودتون رو هم به بیوگرافیتون اضافه کنین، سبب میشه که بیوگرافیتون اعتبار بیشتری پیدا کنه.

به عنوان مثال اگه شما دارین درباره seo یه مقاله مینویسین اگه خودتون متخصص بهینه سازی باشین مطلبتونن اعتبار بیشتری نسبت به وقتی پیدا میکنه که اون رو یه متخصص PPC نوشته باشه، برعکس این مورد هم درسته.

دراین باره به عملکردای خودتون هم دقت کنین. با وجود اینکه متخصصای سئو بایستی نقش های زیادی رو ایفا بدن، اما خود اینکه کارشناس seo باشین میتونه اعتبار مطلبتون رو بیشتر کنه.

4.درباره تجربه های خودتون هم بنویسین.

اینجا میتونین مواردی رو ببینین که میتونین اونا رو در بیوگرافی خودتون به کار گیری کنین:

سال هایی که درباره اون گزینه تجارب دارین.
آثاری که درباره اون آیتم قبلا منتشر کردین.
مقاطع تحصیلی و یا عناوینی که داشتین.
حضورایی که تا در حال حاضر در سخنرانی ها و کنفرانسای اصلی داشتین.
پوشش رسانه ای خودتون.
مشاغلی که در قبلی تجربیات اونا رو داشتین.
5.تخصص و امانتداری خودتون رو به طور کامل نمایش به این.

تخصص خودتون رو درباره اون چیزی که دربارش مینویسین خلاصه کنین.

به عنوان مثال اگه اون موضوعی که شما دربارش مینویسین درباره تندرست باشه، اطلاع رسانی کردن به مخاطباتون درباره اعتبارتون در اون آیتم میتونه مقالتون رو بسیار معتبر تر از نوشته ی علمی ای کنه که به وسیله یه وبلاگ نویس یا یه تالیف کننده دیگه کپی شده.

6.از پروفایل های شبکه‌های‌اجتماعی خودتون هم استفاده کنین.

اگه شما یسری لینک به شبکه های اجتماعی رو در برگه ی خودتون یا تالیف کننده هاتون بذارین، میتونه یه نحوه خوب باشه برای اینکه مخاطباتون به مطالب بیشتری ازشما هم دسترسی داشته باشن.

همچنین شما میتونین اونا رو به تارنما شخصی یا تجاریتون یا حتی پروفایل شبکه‌های‌مردمی خودتون هدایت کنین تا از مطالب اونجا هم به کار گیری کنن.

همچنین به اونا یاری میکنین تا بتونن راحت تر گروه های شبکه‌های‌اجتماعی شما رو برای نشانه کردن پیدا کنن و از اونا به کارگیری کنن.

7.یه عکس هم به کارتن اضافه کنین.

اگه شما یه عکس هم از خودتون به عنوان یه نصیب از بیوگرافیتون اضافه کنین، این شغل یه طریق واضحه و منجر میشه که مخاطباتون بفهمن که یه انسان حقیقی و واقعی پشت کلماتیه که الان خوندن.

شما بهتره که از همون عکس در مطالب خودتون استفاده کنین و همچنین بدین گزینه دقت کنین که اون عکس کاملا حرفه ای گرفته شده باشه، در فایده خواننده هاتون بیشتر با متن و عکس شما ارتباط برقرار میکنن و از اون به کارگیری میکنن.

8.کوشش کنین شخصیت خودتون رو هم در مطالبتون نشون به‌این.

با اینکه در بهینه سازی این گزینه خیلی التفات نداره، ولی اگه عشق و طنز شخصیتون رو هم به بیوگرافیتون اضافه کنین، این فعالیت میتونه سبب جذاب تر شدن بیوگرافیتون بشه.

با وجود آحاد این مورد هایی که گفتیم خواننده هاتون ممکنه صرفا به دونستن درباره زندگی شخصیتون عشق و علاقه داشته باشن.

بنابراین بیوگرافیتون احتمالا بهترین مکان برای به اشتراک گذاشتن تک تک اطلاعات شخصیتون نیست.

نکاتی برای بهینه سازی بیوگرافی تالیف کننده شما
از URL های غیر وابسته ای برای صفحه های بیوگرافی خودتون به کارگیری کنین

در seo اگه شما بتونین یه صفحه بیوگرافی در یه نشانی اینترنتی غیر وابسته درست کنین خیلی براتون وا رفته تر میشه تا اینکه بخواین در یه صفحه اسم همه مولف ها رو بنویسین.

شما همچنین دراین باره میتونین مواردی مثل Harvard Business Review) HBR) و The Guardian رو مورد پژوهش قرار بدین.

HBR از یه ورقه جدا درباره ما برای فهرست نویسنده های خودش استفاده میکنه.

به این نکته هم توجه کنین که بیشتر اونایی که دنبال یه تالیف کننده خاص میگردن اسمشو جست و جو میکنن نه فامیلشو.

همچنین طبق منفعت هایی که از جست و جویبار یه نام مثل Alison Beard بدست در میان، به ما یسری نتایج رو ارائه میده.

این نتایج نشون میدن که گوگل در نمودار داده های خودش Alison Beard رو با HBR مرتبط میکنه، ولی کاملا هم مطمئن نیست که دقیقا کی باید در حالت اول جست و جوی‌بار شما باشه.

اگه جست و جو های بیشتری با این مورد اجرا به‌این، سایت های شخص ثالث بیشتری با یه بخش برجسته شده نمایش داده میشن.

در این نصیب بایستی این مورد رو هم در لحاظ بگیرین که همیشه یه سایت خارجی در این باره بهترین مکان برای خوندن نوشته‌علمی های بیشتر HBR درباره Alison Beard محسوب نمیشه.

اجازه به‌این که صفحه های بیوگرافی نویسندتون فهرست بندی بشن
یه تصور غلطی که شما باید به اون اعتنا کامل داشته باشین اینه که بعضیا پندار میکنن که صفحه های بیوگرافی نیاز به فهرست بندی ندارن.

اما چرا اینجوری تفکر میکنن؟ چرا برخی وقتا Googlebot اون صفحه رو کاملا از نتایج جست و جو حذف کرده؟

همچنین ممکنه که اون ورقه توسط پوشه robots.txt مسدود بشه همونطوری که نمونه هاش رو پیش از این دیدین.

پس بهتره که بیوگرافی خودتون رو فهرست بندی کنین تا مشکلاتی براتون بوجود نیاد.

مردم هم این روزا در‌پی خبرنامه نگارا و تالیف کننده ها هستن، و خواننده هایی که متن اونا رو میخونن اونا رو دنبال میکنن، و حتی ممکنه در خبرنامه های شخصی اونا هم عضو بشن.

این نوع از آشفتگی و تلاطم، یه وفاداری رو به شما نشون میده.

ولی این استدلالم وجود داره که برخی از صفحات هم هستن که نمایه کم کیفیتی دارن و ممکنه که شما بخواین اونا رو فهرست بندی نکنین.

ولی شما بایستی همت کنین که تالیف کننده اون برگه بیوگرافیتون تمرکز کامل داشته باشه، و همچنین تالیف کننده یا تالیف کننده هایی که دارن اون رو مینویسن تخصص بدون نقص رو دراین مورد داشته باشن

اگه این کارا رو بی نقص ایفا به این، میتونین مطمئن باشین که صفحتون فهرست بندی نه داره، و seo صحیحی داشته.

نکاتی از seo برای صفحه ها بیوگرافی مولف 
یادتون باشه که کلمه و واژه کلیدی برای شیت بیوگرافی تالیف کننده همون نام نویسنده محسوب میشه.

بهترین کارایی روی کاغذ ی سئو همون به کارگیری از کلیدواژه ها مجموعاًًًَ مطلبتون و رعایت کردن سلسله مراتب اونایه.

اگه شما بازم به همون مثال جست و جوی خودتون که در بالا گفتیم اعتنا کنین هم این گزینه رو متوجه میشین.

گاردین ولی درباره پیوند های داخلی ورقه بیوگرافی نویسنده هم فعالیت نه اجرا میده.

اونا همچنین در زمینه‌ی این قسمت یه لینک و پیوند داخلی در این ورقه قرار میدن که شما میتونین در اون بخش کلیه تالیف کننده ها رو هم ببینین.

سعی کنین از داده های ساختاریافته استعمال کنین
اگه محتواتون با خط سیاق های اصلی Google News منطبق داشته باشه، در اون صورت شما بایستی از داده های ساختار یافته خاص نوشته ی علمی خودتون به کارگیری کنین تا مقالتون در روایت های بلندتر گوگل نمایش داده بشه.

از هنگامی که گوگل در سال 2019 مرکز ناشران خودشو فعال سازی کرده، دیگه شما برای ارسال محتوای سایتتون به Google News نیازی نیست که یه پروسه دستی رو انجام به‌این.

اگه علامت گذاری مولف رو کنار بذارین، نماد گذاری کردن مولف ها در داده های ساختار یافته، نه تنها میتونه برای سایتتون مفید باشه، بلکه میتونه برای آحاد اون سایتایی که محتوای خبری هم تشکیل داد میکنن موثر باشه و بهشون امداد کنه.

اما اگه میخواین در Google News باشین، باید مواردی رو هم در حیث داشته باشین.

همچنین اگه شما از داده های ساختار یافته به کار گیری کنین، این داده ها میتونن از E-A-T با تشکیل داد یه ارتباط نو که گوگل در داده های خودش تشکیل داد نمیکنه هم حمایت کنن.

در ادامه این نوشته‌ی علمی از 
میخوایم انواع مختلفی از صفحه های بیوگرافی مولف رو معرفی کنیم.

در فضای اینترنت، طریق ها و مدل های مختلفی برای ساختن یه بیوگرافی نویسنده بهتر وجود دارن که ما انجا بعضا از اونا رو بهتون معرفی میکنیم:

تنها نوشتن نام نویسنده
نوشتن نام نویسنده و یه عکس از صورت اون
یه بیوگرافی مولف کامل (نام اون، عکس، بیوگرافی، و ویژگی های دیگه)
در‌پی میتونین طریق هایی رو ببینین که با استفاده از اونا پروفایلتون به بهترین شکل ساخته میشه:

استفاده کردن از یه سلسله مراتب صحیح در زمان نوشتن مطالب
اعلام کردن یسری از مواردی که در اون تخصص دارین
نوشتن یه بیانیه شخصی سوم شخص و خصوصیات، مورد های تخصصی و صلاحیت ها
ساختن یه پیوند برای تشویق به برقراری ارتباط (برای مثال میتونین بنویسین که همین الان یه قرار ملاقات رزرو کنین)
وکلی مفاد دیگه به عنوان مثال کلیپ ها
مثال های بیشتر برای نوشتن ورقه بیوگرافی مولف رو میتونین پیرو نوشته‌ی علمی مشاهده کنین.

چاپ کننده

درین نصیب بیوگرافی یه ناشر رو براتون مثال میزنیم که بیوگرافی اون برای یه خبرنامه منحصر به فرد، دربرگیرنده چیزای مختلفی مثل تشویق برای ثبت نام، همچنین سابقه اون و جوایز صنعتی اون، لینک و پیوند هایی باطن محتواهاش به مسائل جالبی مثل ظهور شبکه های دیجیتال، و اطلاعاتی هم مربوط به تحصیلات اونه.

بازاریابی

اینجا هم یه مثال خوب از بازاریابی، اونیه که اولا اصول اولیه ای مثل سوم شخص بودن، اطلاعاتی درباره تجربیات ارائه دادن و گفتن تخصص رو رعایت کرده، و همچنین از CTA هم در برگه بیوگرافی خودش به کارگیری کرده باشه.

شما هم میتونین این عمل رو برای صفحه خودتون تکرار کنین و بهره اون رو ببینین.

در مثال های دیگه هم این مورد ها گزینه توجه قرار خریداری کردن، که مهم ترین اون مسائل استفاده کردن از پیوند هایی برای تشویق کاربرا به مورد ها مورد نظر خودشونه.

مشاغل حقوقی

در‌این نصیب هم یه مثال عالی اینه که از روش های بلندتر یه نویسنده بیوگرافی بهینه سازی استفاده کنین، و از تصاویر صحیح و بی نقص به کارگیری کنین.

تندستی و تندرستی

تعداد زیادی مثال عالی در این زمینه در تارنما های معتبر سالمی براتون وجود دارن.

این نوع از سایتا مستقیما در تیم YMYL قرار میگیرن و در قبل هم این اعتقاد و باور وجود داشت که اونا از نظر سئو در جایگاه نه قرار میگیرن.

جان مولر از گوگل هم روی التفات E-A-T برای این آیتم تاکید کرده، و به رتبه دهنده هایی که دراین مورد عمل میکنن سفارش کرده که زمانی بازخوردای خودشون رو ارائه میدن بیشتر بدین آیتم توجه کنن.

این گزینه هم بدین برمیگرده که با استفاده از گوگل خبرها زیادی که میتونن صحیح نباشن به مردم میرسه.

مثلا میتونیم به اخبار نادرست واکسن و اطلاعات پزشکی با کیفیت کمتر در برخی شبکه های احتماعی اشاره کنیم.