در‌این نوشته‌ی علمی براتون یه دسته جامع درباره طریقه های جان مولر از گوگل رو گردآوری کردم و شما میتونین با تحقیق این موسسه علم و درایت خودتون رو در موضوع بهینه سازی بیشتر کنین و با نظرها گوگل بیشتر آشنا بشین. جان مولر تحت عنوان مدافع جست و جوی بار گوگل محسوب میشه و نگرش های خیلی متعددی رو در زمینه‌ی سئو به اشتراک گذارده که عمل کردن روی اون نظرها میتونه براتون خیلی اساسی باشه. بهتره بدونین که مولر هر هفته در یه نرم‌افزار زنده که به طور سوال و جواب برگزار میشه به مخاطبان کمک میکنه تا بتونن خطاها وبسایتشون رو برطرف کنن و به سوالات اونا جواب میده. و در همین روزگار که شما میتونین نکات متعددی در مورد بهینه سازی رو خیال بگیرین و از اونا در استخراج و کارتون استفاده کنین. همینطور کوشش کردم تا درین مطالب توده گردیده یسری نکات کلیدی رو هم از کلیپ های توضیح داده گردیده بیارم که‌این موارد رو مولر کمتر منتشر کرده. بنابراین در‌پی با اینجانب یاور باشین تا یه دسته جامع و اثر گذار رو در موضوع سئو داشته باشین و بتونین ازش استعمال کنین. در ادامه یسری از حرف های جان مولر رو آوردم.
عامل ها مرتبه بندی
گوگل بیشتر از 200 فاکتور جايگاه بندی نداره
پیش از این گوگل اینجوری میگفتن که بیشتر از 200 فاکتور درجه بندی داره و الگوریتم های اون در طی سکو بندی از این عامل ها برای جايگاه بندی وب سایت های گوناگون به کارگیری میکنن. البته گوگل داره به طور رسمی از این اعداد مسافت میگیره و اینجوری بنظر میرسه که‌این زمینه یه گزینه گمراه کننده محسوب میشده و یسری تصورات غلط رو درباره نحوه عملکرد الگوریتم های گوگل صحیح میکنه که‌این قضیه میتونه باعث یسری خطاها بشه. برای همین جان مولر اینجوری سخن کرده:

ما تا یه حدودی از قضیه بیشتر از 200 فاکتور رتبه بندی مسافت گرفتیم. این گزینه به‌این دلیله که به حیث میرسه حتی داشتن یه عددی مثل این میتونه برای یسری اشخاص یه گزینه منحرف کننده محسوب بشه. براین اساس بهتره اینجوری در لحاظ بگیرین که گوگل یه کاغذ کبیر از دست اندرکاران رتبه بندی داره که میتونه اونا رو بر طبق درجه بندیشون مرتب کنه و با به کار گیری از اونا جايگاه بندی وب سایت های متعدد رو به درستی انجام بده.

تعداد بک لینک ها یه آیتم اساسی محسوب نمیشه
بهتره بدونین که تعداد آحاد بک لینک هایی که به یه تارنما بخصوص اشاره میکنن برای گوگل یه مورد بی ربط محسوب میشه و به این مورد دقت متعددی نمیکنه. در شرایط کلی بهتره بدونین که داشتن یه بک لینک و پیوند مطلوب از یه سایت مرتبط میتونه اثر گذار خیس از میلیون ها بک لینک بی چگونگی باشه. و این مسئله میتونه مداقه چگونگی بک پیوند ها رو بهتون نشون بده. حرف های جان مولر در این مورد رو میتونین در پی ببینین:

اگه بخواین میتونین میلیون ها لینک رو در یسری تارنما بدون رابطه با سایت خودتون صحیح کنین، البته بهتره بدونین که‌این برنامه کودکان سود ی متعددی براتون نداره و نمیتونه بهتون امداد متعددی برسونه به دلیل آنکه این مفاد به وسیله گوگل نادیده گرفته میشن و بهشون دقت نمیشه. ولی با تمامی اینا ممکنه یه لینک حقیقتا مطلوب از یه تارنما مرتبط وجود داشته باشه که میتونه برای ما یه نشونه برای این مورد باشه که وبسایتتون حقیقتا یه وبسایت مناسبه، و بهتره اون رو در حاصل جست و جو نشون بدیم و در موضع های بالاتری قرار میگیره. براین اساس فقط تعداد وجود ندارد که درین قسمت میتونه بهتون یاری کنه.

عوض کردن تاریخ ها نمیتونه جايگاه بندی وبسایتتون رو بهبود بده
بهتره بدونین که عوض کردن تاریخ انتشار مطالبتون در صفحه ها وبسایتتون، سوای اینکه شما تغییرات مهمی رو برای اونا اجرا داده باشین، به بهبود درجه بندیتون کمک متعددی نمیرسونه:

اینجوری تامل نمیکنم که‌این مورد در مورد با نتیجه ها جست و جو بتونه چیزی رو تغییر تحول بده و مطمئن باشین ما اون شیت رو تنها به جهت تغییر‌و تحول تاریخ و فرصت اون به صورت متفاوتی در نتایج جست و جو سکو بندی نمی‌‌کنیم.

محتوای تکراری یه دلیل درجه بندی منفی محسوب نمیشه
محتوای تکراری از نگاه رتبه بندی ها به وبسایتتون آسیبی نمیرسونه. بلکه صرفا گوگل با نشون دادن یه ورژن از اون محتوای آیتم نظرتون و در نظرنگرفتن ورژن یکسان با اون، سعی میکنه تا نتیجه ها جست و جو رو به شایسته ترین صورت مدیر کنه:

بدین ترتیب اگه یسری محتوای تکراری در صفحات گوناگون داشته باشین، بهتره بدونین که ما همگی این صفحه های رو نشون نمیدیم. ما اینجوری همت می‌کنیم که یکی از اون صفحه ها رو انتخاب کنیم و اون رو در نتیجه ها جست و جو نشون بدیم. در بهره این مورد روی وبسایتتون تاثیرات منفی نداره و یه آیتم طبیعی محسوب میشه که شما در وبسایتتون یسری محتوای یکسان رو در چندین برگه دیگه خودتون هم داشته باشین.

ارائه میتونه روی جايگاه بندیتون اثر داشته باشه
بهتره بدونین که ارائه بصری وبسایتتون میتونه روی سکو بندی اون اثر بذاره. دراین باره هم جان مولر اینجوری کلام کرده:

برخی وقتا یسری تفاوت خیلی خرد میتونن روی شعور عموم از وبسایتتون نقش داشته باشن. مثلا اگه شما یه وبسایت درباره مفاد مالی داشته باشین و مخاطباتون بهتون بگن که یه مطلبتون بنظر بی آلایش خیس میاد، این آیتم میتونه به درک اونا از صفحه های وبسایتتون اشاره کنه و در دراز مجال این مورد میتونه یسری نتایج رو در واحد سنجش جست و جوی‌بار وبسایتتون بهتون نشون بده و یسری تغییرات رو در ترافیک ارگانیک وبسایتتون بوجود بیاره.

نظریات مشتریاتون یه استدلال رتبه بندی محسوب نمیشن
بهتره بدونین که نظرها مشتریاتون توسط الگوریتم های گوگل برای درجه بندی حاصل جست و جو به کارگیری نمیشن. و در شرایط کلی اونا برای مرتبه بندی نتیجه ها جست و جوی محلی به کارگیری میشن و خیر نتیجه ها رتبه بندی جست و جوهای اینترنت ارگانیک:

تا اونجایی که اینجانب میدونم، ما از واحد سنجش مشتریاتون و یا این که نظریات اونا برای رتبه بندی حاصل جست و جو به کار گیری نمی کنیم. البته بعضی وقتا ممکنه ما این داده ها رو از یه تارنما بدست بیاریم و اون تارنما رو تحت عنوان نتیجه ها بلندتر نشون بدیم.

ممکنه یه ماه ارتفاع بکشه تا شما بتونین تغییرات جايگاه بندی رو ببینین
بعداز اینکه شما مشکلات چگونگی وبسایتتون رو حل کرده باشین و یسری تغییرات رو در وبسایتتون اعمال داده باشین، اینکه شما بتونین تغییرات رو در جايگاه بندیتون ببینین ممکنه یه ماه هم ارتفاع بکشه:

اینکه بخوام بگم این مورد چقدر ارتفاع میکشه یکم سخته. کراول دوباره در یه وبسایت تبارک میتونه یکم وقتگیر باشه، مخصوصا اگه یسری تغییرات بلندمرتبه خیس رو اعمال داده باشین. و در حالت کلی اینجانب اینجوری فرض می کنم و تنها بهتون بهتره بگم که از حیث فنی شاید حدود یه ماه زمان ببره.

حذف کردن نظرها یه بلاگ میتونه بر سکو بندی اثر بذاره
در شرایط کلی بهتره بدونین که گوگل نظریات یه بلاگ رو هم دقیقا مثل مطالب دیگه ایندکس میکنه و این یعنی اینکه اونا میتونن روی رتبه بندیتون اثر داشته باشن. بنابراین حذف کلیه اونا میتونه روی رتبه بندیتون اثر داشته باشه. جان مولر دراین باره میگه:

اینجانب اینجوری فکر میکنم که در غایت به خودتون بستگی داره. ولی از نگاه ما نظرها هم یه قسمتی از محتواتون محسوب میشن. اما در خیلی از مفاد هم ما این مورد رو متوجه میشیم که اون قسمت متبوع نصیب دیدگاه ها وبلاگتون محسوب میشه و در فیض باید یکم متعدد خیس با اون خلق و خوی بشه. با کلیه اینا اگه یسری از مخاطباتون با به کارگیری از اون دیدگاه ها شیت شما رو پیدا کنن، حذف اون نظر ها میتونه باعث بشه که اون تیم از مخاطباتون وبسایتتون رو در نتیجه ها جست و جوهای خودشون نبینن.

Core Web Vitals یه مسئله گرانبها خیس از Tiebreaker محسوب میشه
برخلاف اون چیزی که قبلا تصور میشد مولر پذیرش کرده که Core Web Vitals یه آیتم بالاتر از tiebreaker محسوب میشه:

این گزینه یه فاکتور جايگاه بندی محسوب میشه و بیشتر از یه tie-breaker محسوب میشه. ولی بهتره بدونین که نمیتونه جایگزین مورد رابطه بشه. و بسته به اون وبسایتی که شما دارین ازش استفاده میکنین، ممکنه متوجه این موضوع بشین. یه نکته دیگه ای که بایستی بهش توجه کنین اینه که Core Web Vitals بیشتر از یه برهان درجه بندی تصادفیه. همینطور میتونه بر قابلیت به کارگیری وبسایتتون بعداز سکو بندی و در طی به کارگیری مخاطباتون از وبسایتتون اثر بذاره.

برهان مرتبه بندی Core Web Vitals به آرامی و در گذر فرصت احتساب میشه
داده های Core Web Vitals هر 28 روز گردآوری و به روزرسانی میشن. این قضیه در معنای اینه که داده های عددی و عدد هایی که در کنسول جست و جوی بار گوگل و یا این که یسری ابزار دیگه مثل PageSpeed Insights نشون داده میشن یسری مواقعی هستن که نزدیک به 28 روز قبل اندازه گیری شدن. بنابراین اگه شما سیگنال های این ادله رتبه بندی رو در وبسایتتون بهبود داده باشین، مشاهده تاثیرات اون بر درجه بندیتون به یه مدتی مجال نیاز داره. مولر اینجوری میگه که هنوز مشخص نشده این زمانه مجال مکث تغییر‌و تحول میکنه یا این که خیر البته هنوزم این بازه فرصت ارتفاع میکشه تا شما بتونین تاثیرات اون رو در وبسایتتون ببینین:

اینجانب هنوز از این مسئله اطلاعی ندارم که دراین باره یه تصمیم اصلی گرفته گردیده یا این که خیر. منظورم اینه که بخشی از زمینه هنوزم میباشد و اونم یه واحد سنجش تعقل برای نشون داده شدن نتایج تغییراتتون در ارتباط Core Web Vitals محسوب میشه. و ما می بایست یه مقطع زمانی رو درانتظار بمونیم تا یسری از اطلاعات برای این گزینه تماما و کافی عده بشن. و برای اینکه بتونیم به یه حاصل ظریف تری در زمینه‌ی یه تارنما برسیم، می بایست یسری داده ها کلی رو هم در این مورد از اون سایت داشته باشیم و این یه آیتم زمان بره.

ترافیک وبسایتتون روی Core Web Vitals اثر نداره
امتیاز هایی که در مسئله Core Web Vitals وجود دارن بر اساس ترافیک حقیقی وواقعی وبسایتتون محاسبه میشن اما خویش ترافیک وبسایتتون نمیتونه روی این آیتم اثر داشته باشه:

اساسی وجود ندارد که میلیون ها استفاده کننده اون رو ببینن و یا این که به عنوان مثال هزار نفر اون محتوا رو چشم باشن. تعداد تک تک بازدید کننده های خودتون نمیتونه تحت عنوان یه دلیل اثر گذار در Core Web Vitals و یا این که سکو بندیتون محسوب بشه.

Google My Business یه مورد ضروری برای درجه بندی جست و جوی محلی خودتون محسوب میشه
اگه میخواین یه جايگاه مطلوب فی مابین تجارت های محلی داشته باشین، بهتره بدونین که برای بدست آوردن این جايگاه مطلوب سئو فهرست Google My Business میتونه دقیقا به اندازه سئو خویش وبسایتتون اصلی باشه. به این ترتیب به این مورد هم به صورت مطلوب دقت کنین. جان مولر دراین باره هم اینجوری کلام کرده:

به لحاظ اینجانب اون موردی که شما میخواین یه سرویس ها محلی و یا این که یه تجارت محلی محسوب میشه. و برای این کار شما باید مطمئن بشین که یه ورودی قدرتمند برای Google My Business (یا این که همون گوگل برای کسب و کار اینجانب) خودتون فعال‌ساز‌ی کرده باشین. چرا که این زمینه یه موردیه که میشه توسط اون وبسایتتون در نتایج محلی شل خیس و بهتر نشون داده بشه. و به صورت منحصر بهتره این مسئله رو بدونین که برای جست و جوهایی مثل مورد ها مجاورت اینجانب، شما نباید برای این واژه و کلمه درجه بندی کنین، بلکه شما باید مطمئن بشین که حالت مکانی خودتون به صورت بدیهی و بی نقص در صفحاتتون تمجید گردیده باشن. در سود ما میتونیم تشخیص بدیم که جای خودتون با محتوای متبوع مخاطباتون هماهنگه و در فیض برای مخاطبانی که در مکانتون هستن نشون داده میشه.

بها جنس یه عامل مرتبه بندی محسوب نمیشه
بهتره بدونین که تحویل دادن یسری بها رقابتی میتونه برای جذب مشتریاتون یه آیتم اصلی باشه اما نمیتونه روی مرتبه بندی مغازه تجارت الکترونیک خودتون به صورت بدون واسطه اثر داشته باشه:

از دید سکو بندی جست و جوی‌بار اینترنت اینجوری وجود ندارد که ما قیمت ها رو استیناف کنیم و از اون تحت عنوان یه عامل مرتبه بندی استعمال کنیم. بدین ترتیب این قضیه که یه وبسایت پر ارزش های کمتر و بصرفه خیس می بایست در موضع های بهتری قرار بگیره از لحاظ گوگل یه مورد منطقی محسوب نمیشه.

تعداد عبارات یه ادله رتبه بندی محسوب نمیشه
عقیده ای که میگه تعداد لغت ها یه برهان رتبه بندی گوگل محسوب میشه واقعیت نداره. و این آیتم در معنای اینه که اگه یه متن کوتاه خیس یسری داده ها شبیه با یه محتوای زمان بر خیس رو به مخاطبان ارائه بده، در بهره اونا برای گوگل یه بها دارن و در یه جایگاه قرار میگیرن. و دقیقا همونجوری که مولر دراین مورد میگه، درجه بندی بر اساس تعداد کلمه ها یه سایت یه قضیه منطقی محسوب نمیشه:

ما از شمارش تعداد عبارات محتواتون تحت عنوان یه عامل مرتبه بندی استعمال نمی کنیم، ولی این مورد میتونه براتون تحت عنوان یه قضیه مطلوب محسوب بشه اگه شما بتونین با ارتقاء واحد سنجش لغت ها محتواتون ارزش اون رو هم ارتقاء به‌این.

عناوین اساسی صفحه ها خودتون هنوزم برای مرتبه بندی ها به کار گیری میشن
بعد از اینکه گوگل شیوه صحیح شدن عنوان ها شیت رو در حاصل گوگل بروزرسانی کرد، مولر این آیتم رو پذیرش کرد که قیمت عنا وین مهم از تا قبل از این کمتر نشده. و عنوان ها شیت هایی که با تمرکز تشکیل‌شده باشن هنوزم برای مرتبه بندیتون به کار گیری میشن، حتی با وجود اینکه گوگل اونا رو در SERP ها عوض کرده باشه. در این باره هم جان مولر گفته:

شما درباره اینکه این موردها در طی فرصت چجوری تکامل پیدا میکنن هنوز داده ها متعددی ندارین، اما دستکم الان اینجوریه که ما از اون مواقعی که در برچسب تیتر خودتون دارین تحت عنوان یه برهان درجه بندی نتیجه ها جست و جو استعمال می‌کنیم. این گزینه یه عاملی وجود ندارد که بخواد جایگزین همگی عامل ها دیگه بشه، ولی یه عاملیه که برای سکو بندیتون ازش به کار گیری میشه. ولی بهتره بدونین که در حین نشون داده شدن شیت هاتون ممکنه یسری از اونا با یه واژه و کلمه کلیدی دیگه نشون داده بشن که شما بیشتر بهش اعتنا کردین. ولی هنوزم از عنوان ها مهم تحت عنوان یه دلیل برای رتبه بندی اون صفحه به کارگیری میشه.

E-A-T یه دلیل سکو بندی محسوب نمیشه
پس از اینکه گوگل در آیین نامه های بررسی چگونگی خودش درباره E-A-T (تخصص،اعتبار و قابل پشت گرمی بودن) نوشت، این اعتقاد و باور شروع به صورت به دست آوردن کرد که بعضیا میگفتن این آیتم یه عامل سکو بندی بدون واسطه گوگل محسوب میشه. مولر این زمینه رو پذیرش کرده که‌این حرفا صحیح نیستن. و موضوعی به اسم نمره E-A-T هم وجود نداره:

اینجوری وجود ندارد که بخواین بگین گوگل یه امتیاز E-A-T داره و مبتنی بر اون سایت ها رو از این حیث سکو بندی میکنه. این آیتم بیشتر اینجوریه که الگوریتم های ما در گذر مجال توسعه میکنن و سعی میکنن که به‌این مفاد هم اعتنا کنن. براین اساس در این بخش ممکنه این موضوع یکم همپوشانی هم داشته باشه و با یسری دست اندرکاران رتبه بندی دیگه درباره ی باشه. ولی اینجوری وجود ندارد که E-A-T یه ادله رتبه بندی بی واسطه محسوب بشه و در بهینه سازی تحت عنوان یه استدلال درجه بندی مهم شناخته بشه.

صرفا یه برهان انتخاب کننده در نتیجه ها جست و جو وجود نداره
یه استدلال درجه بندی بخصوص وجود نداره که بشه بهش تحت عنوان یه ادله واحد و اساسی در درجه بندی اشاره نمود. به این ترتیب یه دلیل جايگاه بندی میتونه در یه جست و جوی‌بار بخصوص بها خیلی متعددی داشته باشه و برای یه جست و جوی‌بار دیگه ارزشی نداشته باشه:

اینجوری وجود ندارد که هر نوع عاملی در این کانال بزرگ یه استدلال انتخاب کننده محسوب بشه و مثلا مدام نمیشه ذکر کرد این ادله 10 درصد قیمت داره و یه استدلال دیگه بیشتر. به این دلیل‌که یه استدلال مرتبه بندی ممکنه برای یسری از جست و جوها یه عامل انتخاب کننده باشه و برای یه جست و جوی بار دیگه عنایت متعددی نداشته باشه و حقیقتا سخته که بخواین اونا رو در کنار همدیگه پژوهش کنین.

تگ های تیتر یه سیگنال قدرتمند محسوب میشن
متنی که در درون تگ های تیتر قرار میدین برای گوگل یه علامت اساسی هستن و میتونن به گوگل بگن که یه صفحه دقیقا درباره چه موضوعیه و بیشتر به چه مواقعی اعتنا میکنه و میخواد برای کدوم مورد ها درجه بندی بشه:

و هنگامی که نوبت به متن های درون شیت میرسه، تیتر یه سیگنال قادر محسوب میشه که میتونه به ما بگه که یه کاغذ درباره چه موضوعیه و روی چه مواقعی تمرکز کرده. این آیتم عنایت متعددی نداره که شما اون رو در موضع یه تگ H1، H2 و یا این که سایر اونا نهاده باشین. اما در موقعیت کلی این موردها میتونن به ما بگن که یه قسمت بخصوص از برگه درباره چه موردیه. و شاید یه قسمت دیگه از صفحتون درباره یه گزینه دیگه باشه.

عبارات کلیدی ای که در اسم دامنه قرار دارن روی جايگاه بندیتون اثر نمیذارن
بهتره بدونین که اگه یه کلمه کلیدی در اسم دامنه خودتون باشه، به احتمال زیاد وبسایتتون برای اون واژه کلیدی رتبه بندی نمیشه و اون کلمه کلیدی روی رتبتون اثر نداره. عبارات کلیدی ای که در اسم دامنه خودتون قرار دارن یه سیگنال درجه بندی محسوب نمیشن. و در شرایط کلی براتون بهتره که یه دامنه داشته باشین که اسم تجاریتون رو نشون بده و یا این که یه ارتباطی با اسم تجاری خودتون داشته باشه:

صرفا به دلیل آن که یه وب سایت از یه کلمه و واژه کلیدی در اسم دامنه خودش استعمال کرده باشه، در معنای این وجود ندارد که نسبت به رقبای خودش در زمینه اون واژه و کلمه کلیدی برتری  داره و برای اون واژه و کلمه کلیدی مرتبط تره. و اگه بخوام به صورت خلاصه بهتون بگم شما نیازی به قرار  دادن لغت ها کلیدی در اسم دامنه خودتون ندارین.

محتوای مهم خودتون
کلیدواژه اصلی خودتون رو تا حد قابلیت و امکان قابل مشاهده کنین
مولر مدام اینجوری پیشنهاد میکنه که کلیدواژه ای که شیوه تمرکز کردین رو در یه جایی از ورقه هاتون قرار به این که بیشترین امکان مشاهده رو داشته باشه. به عنوان مثال شما میتونین اون رو در عناوین اساسی و فرعی خودتون و یا این که مورد ها دیگه هم قرار بدین تا دقت بیشتری بهش بشه. مولر دراین باره میگه:

اینجانب بهتون سفارش می‌کنم که اگه یه موردی وجود داره که میخواین به ما بگین صفحتون در اون مورد محسوب میشه، بهتره اون گزینه رو تا حد قابلیت و امکان قابل مشاهده کنین. بنابراین فقط اون رو در پایان مطلبتون قرار ندین و همت کنین اون رو در عنا وین وبسایتتون و به شایسته ترین صورت ممکن نشون به‌این. همنین شما میتونین از اونا در عناوین فرعی خودتون و یا این که تفصیل تصاویرتون هم به کارگیری کنین. و همگی این کارا هم برای اینه که مخاطباتون و گوگل بتونن بهتر محتوای صفحتون رو شعور کنن.

یا این که می بایست زمینه گزینه نظرتون رو بهبود بدین و یا این که اون رو تماما از وبسایتتون حذف کنین
یه روزگار پیش از مولر پرسیده شد که یه محتوای نادر چگونگی خیس بهتره حذف بشه و یا این که بهبود داده بشه و مولر پاسخ داده بود که شایسته ترین راه بهبود دادن اونه. البته با کلیه اینا اگه نمیخواین اون رو بهبود به‌این، بهتره اون رو به طور کامل حذف کنین:

اینجانب اینجوری فکرمیکنم که اگه یه محتواتون مطالب خوبی داره بهتره اون رو نگه دارین و صرفا به انگیزه کهن بودن اون حذفش نکنین چرا که کهن بودن اون محتوا مدام در معنای بد بودنش وجود ندارد. ولی اگه یه محتوایی رو در وبسایتتون دیدین که بنظرتون مطلوب عدم وجود، بهتره اون رو بهبود به‌این و یا این که به طور کامل حذفش کنین.

محتوا های مخصوص بفرد خودتون رو در بالای صفحتون قرار به‌این
یه صفحه سایت می بایست دست‌کم یه محتوای مخصوص بفرد رو در بالای برگه خودش نشون بده. و مدام هم یسری محتوا وجود دارن که در صفحات متعدد وبسایتتون کپی میشن، اما بهتره محتوای منحصر بفرد و کیفیت خوب خودتون رو در بالای شیت هاتون به مخاطباتون نشون به این:

یه نصیب اصلی برای ما اینه که در یه وب سایت یه محتوای منحصر به فرد بفرد در بخش بالایی اون وجود داشته باشه. بدین ترتیب اگه شما یه محتوای خوب رو در بخش بالایی وبسایتتون قرار دادین، بهتره بدونین که برنامه کودکان به طور کامل صحیح بوده. اما دراین مورد باید بدونین که یه بخشی از محتوایی که در بخش بالا نشون داده میشه می بایست با محتوای ورقه متبوع کاربراتون رابطه هم داشته باشه.

املاء و دستور زبانتون باید در حق اولویت باشن
بهتره بدونین که املاء و امر گویش اشتباه میتونه سبب بشه که گوگل چگونگی وبسایتتون رو کمتر در لحاظ بگیره. به دلیل آنکه این مضووع میتونه به صورت مستقیم روی تجارب کاربراتون اثر داشته باشه:

اگه بخوایم گزینه اشتباهات دستوری و یا این که املایی رو در لحاظ بگیریم، بهتره بهتون بگم که‌این مورد میتونه سبب بشه گوگل نتونه به صحت محتوای شما رو فهم و شعور کنه و باعث دشوار خیس شدن کار گوگل برای ادراک موضوعات وبسایتتون میشه.همینطور ضمن اینکه این زمینه میتونه روی مرتبه بندیتون اثر بذاره، میتونه سبب ساز بشه که تجربیات کاربری مخاطباتون هم کاهش پیدا کنه و در سود اونا به وب سایت های دیگه میرن. بدین ترتیب تقریبا میتونم بهتون بگم که املاء و فرمان زبان به احتمال زیاد برای خیلی از تارنما ها قیمت بیشتری نسبت به broken HTML داره.

بیشتر محتوا ها در طی یه هفته ایندکس میشن
زمانی که یه ورقه تازه رو منتشر میکنین، ممکنه در بین یک سری ساعت تا چندین هفته ارتفاع بکشه تا اون شیت ایندکس بشه. مولر اینجوری درنگ میکنه که بیشتر وسعت یه محتوای مطلوب در طی یه هفته جمع و ایندکس میشه.

مطالب شبیه در فرمت های مختلف تکراری محسوب نمیشن
بهتره بدونین که محتوا های یکسانی که در پوسته های متعدد ارائه میدین، برای مثال ویدیو ها و یا این که پست های وبلاگتون، یه محتوای تکراری محسوب نمیشن. چرا که گوگل نمیتونه محتوای مو جود و گفته شده در یه ویدیو رو با یه محتوای نوشته شده در پست های وبلاگتون تطبیق بده و اونا رو یکسان در حیث بگیره. جان مولر دراین باره میگه:

اول از همگی بهتره بدونین که ما ویدیو ها رو پژوهش نمی کنیم که متن اونا رو برای شبیه بودن با یسری از محتوا های خودتون مقایسه کنیم. بنابراین اگه وبسایتتون یه متن یکسان با مفاد یه ویدیو خودتون داره، بازم اونا دو گزینه مختلف از دید گوگل محسوب میشن. چرا‌که برخی از مخاطباتون ممکنه بخوان درباره اون موارد گزینه نظرشون یسری نوشته‌ی‌علمی رو بخونن و یا این که ممکنه بخوان یه ویدئو در اون آیتم ببینن و این دو مورد از همدیگه مختلف هستن. در فایده ما به جهت یکسان بودن متن یه کلیپ با متن یه محتوای دیگه خودتون یک یا این که دو موردشون رو حذف نمی‌‌کنیم و براین اساس اگه یه ویدئوی مربوط به پست خودتون دارین، به لحاظ اینجانب خیلی خوبه که ازش در وبسایتتون استعمال کنین.

خیلی از لینک و پیوند های متعلق در شکل مطلوب بودن محتواشون میتونن یه آیتم بهتر محسوب بشن
اگه محتوای اصلی خودتون بها متعددی داشته باشه، اون وقته که افزودن یسری از پیوند های متعلق میتونه براتون مشکلی رو صحیح نکنه. و تا وقتیکه محتوای مفیدی داشته باشین، میتونین هر معیار که خواستین از پیوند های متعلق برای محتواتون استعمال کنین:

دراین مورد محدودیت خاصی وجود نداره. از طرف ما اینجوری وجود ندارد که بخوایم بگیم پیوند های متعلق براتون نقص‌ ساز باشن یا این که خیر. بلکه این موضوع بیشتر تحت عنوان خودتون بستگی داره، و در واقع شما می بایست یه مسئله و محتوای با کیفیت داشته باشین تا این پیوند ها براتون اثرگذار باشن. در بهره بهتره بدونین که‌این آیتم بیشتر به مطلوب بودن محتواتون رابطه داره و خیر به ارتفاع نوشته‌ی علمی گزینه نظرتون و یا این که موارد دیگه.

فیلم هایی که جاگذاری شدن ارزششون با فیلم های آپلود گردیده یکسانه
بهتره بدونین که فیلم های جاسازی گردیده از منابع دیگه دقیقا همون ارزش سئوی ویدئویی رو دارن که به طور ساکن در یه وبسایت پشتیبانی میشن:

اصولا این موارد یکسان هستن. خیلی عادیه که شما یه CDN یا این که همون کانال تحویل محتوای منقطع برای ویدیو های آیتم نظرتون داشته باشین و از حیث فنی این مورد میتونه یه وب سایت جدا محسوب بشه. از بینش ما، اگه این گزینه میتونه برای کاربراتون اثرگذار باشه و محتواتون برای ایندکس در دسترس باشه، این گزینه میتونه براتون مطلوب باشه.

تعداد خیلی زیاد لینک و پیوند های داخلی میتونه ارزششون رو کمتر کنه
به کارگیری خیلی زیاد از لینک های داخلی در یه صفحه بخصوص میتونه بها اونا رو کمتر کنه. وقتی که از مولر در این مورد پرسیده شد که خیل عظیم لینک و پیوند های داخلی چه تاثیراتی میتونه داشته باشه جواب اعطا کرد:

هم میتونه آری باشه و هم خیر. اینجانب اینجوری میپندارم که‌این قضیه میتونه در معنای این باشه که ما از لینک های داخلی برای فهم و شعور خوب ساختار یه شیت به کار گیری می کنیم. واگه شما تعداد متعددی از اونا رو در شیت خودتون داشته باشین، وقتی ما داریم سعی میکنیم که ساختار یه سایت رو فهم و شعور کنیم، این آیتم میتونه براتون مشکلاتی رو داشته باشه. بدین ترتیب اگه هر سکو و جایگاهی داشته باشین، این گزینه ساختار واضحی رو از وبسایتتون ارائه نمیده. و این برنامه خردسالان میتونه ادراک مورد صفحه ها مستقل شما رو برای موتور های جست و جو مشقت بار خیس کنه.

برخی وقتا تصاویر به مکان  HTML برای نمودار ها استعمال میشن
در یه صورته که مولر به کار بستن از تصاویر رو به مکان متن های بی آلایش توصیه میکنه و اونم زمانیه که شما میخواین یه نمودار رو در محتوای اساسی هودتون نشون بدین. و در این باره بهتره بدونین که کدنویسی یه نمودار با به کارگیری از HTML براتون خیلی موثر وجود ندارد. بلکه به کار بستن از یه تصویر با خصوصیت alt قابل فهم میتونه خیلی براتون موثر خیس باشه. مولر دراین مورد میگه:

اینجانب اینجوری فکر می‌کنم که‌این گزینه تا یه حدودی به اون موردی بستگی داره که شما میخواین با به کارگیری از اون نمودار بدست بیارین. معمولا این تیم از مورد ها رو اینجانب با به کار گیری از یه تصویر به محتوای متبوع اضافه میکنم. همینطور شما می بایست مطمئن بشین که یه خصوصیت alt قابل ادراک هم برای تصویر گزینه نظرتون داشته باشین. براین اساس اگه یسری داده ها اصلی در اون نمودار آیتم نظرتون دارین و بایستی به اون دسترسی داشته باشین، اون رو در خصوصیت های alt قرار به‌این. در سود میشه اون رو تحت عنوان یه متن هم گزینش کرد تا اون تیم از اشخاصی که نتونستن تصویر رو ببینن هم بتونن به یسری از داده ها دسترسی داشته باشن. البته مجموعاَ اینجانب تلاش می کنم صرفا از تصویر به کار گیری کنیم.

Anchor Text می بایست بتونه یه موضوع مطلوب رو به مخاطباتون ارائه بده
پیوند های داخلی میتونن به گوگل یاری کنن تا یسری نوشته‌ی علمی بیشتر رو در یه تارنما ببینه و اونا رو در تارنما متبوع شناسایی کنه. براین اساس anchor text بایستی بتونه یه مورد مطلوب رو برای ورقه ای که بهش لینک دادین ارائه بده:

در مورد لینک های داخلی بهتره بدونین که شما با استعمال از اونا میتونین یه سیگنال از قضیه وبسایتتون به ما به‌این. بدین ترتیب در اصل شما با استفاده از اونا به ما میگین که در یه قسمت به خصوص از محتواتون چه اطلاعاتی وجود داره. و این دقیقا همون جاییه که شما از anchor text برای لینک و پیوند های داخلی خودتون به کار گیری میکنین. و اگه در محتوا های وبسایتتون یسری لینک و پیوند فرنگی هم دارین می بایست بتونین به مخاطباتون داده ها مفیدی رو درباره محتوایی که میخوان با استعمال از اون لینک و پیوند ببینن رو ارائه به‌این تا بتونین یوزرها خودتون رو راضی نگه دارین.

Anchor Text زمان بر میتونه به گوگل موضوع ی بیشتری در اراتباط با محتواتون بده
به کار بستن از anchor text طولانی در برگه هاتون اشکالی نداره و حتی ممکنه بهتون یاری کنه. گوگل از anchor text برای بدست آوردن یسری داده ها بیشتر درباره اون کاغذ ای که بهش لینک و پیوند دادین استفاده میکنه. و در فایده هر چقدر که anchor text خودتون طولانی خیس باشه میتونه گزینه بیشتری رو درباره محتواتون به گوگل ارائه بده. و این داده ها هم در زمان جايگاه بندی وبسایتتون استعمال میشن:

بنظر نمیرسه که در بعدی کار خاصی برای معیار anchor text و قوائدی در این مورد ارائه بشه. اما در قبال ما از این مورد ها تحت عنوان یه راه برای ارائه آیتم مازاد در صفحه ها جداگانه خودتون استعمال می کنیم. و در موقعیت کلی اگه این مورد بتونه داده ها بیشتری رو به گوگل ارائه بده، میتونه برای جايگاه بندیتون هم موءثر خیس باشه.

گوگل نمیتونه سخنان طعنه آمیز رو به طور کامل درک کنه
تایپ کردن یسری محتوا با یه لحن طعنه آمیز ممکنه بتونه طرفداراتون رو به سمتتون بکشونه، البته بهتره بدونین که با این برنامه خردسالان شما نمیتونین امتیاز خاصی رو از گوگل بدست بیارین. به دلیل آن که احتمالا الگوریتم های گوگل طعنه ها رو خطا درک میکنن و در فایده شما نباید از اونا در زمان تایپ کردن داده ها اساسی وبسایتتون به کار گیری کنین:

بهتره اینجوری بهتون بگم که به طبع این احتمال وجود داره که گوگل نتونه یسری داده ها مثل اینا رو کاملا متوجه بشه و زمانی در یه ورقه طعنه و موردها دیگه مثل اون وجود داشته باشه، این اتفاقات ممکنه براتون بیفته. و مخصوصا اگه شما میخواین داده ها مهمی رو به مخاطباتون ارائه به این، بهتره عملکرد کنین اون رو به بدیهی ترین صورت ممکن بهشون ارائه به‌این. از جمله اگه دارین درباره یسری مفاد مثل داده ها پزشکی برای مخاطباتون سخن میکنین، بهتره موضوعات رو به صورت بدیهی بنویسین البته اگه دارین درباره مواقعی برای سرگرمی مخاطباتون مینویسین، اون وقته که به کار بستن از طعنه ها و موردها مزاح میتونه مفید باشه.

سئوی فنی
برخی از گونه های نشونه گذاری طرحواره رو نمیتونین با همدیگه ترکیب کنین
نتیجه ها عنی گوگل میتونه یسری از اشکال نشونه گذاری داده های ساختار یافته رو با همدیگه مخلوط کنه البته برخی از اونا رو هم نمیتونه:

در نتیجه ها جست و جو برخی از نتایج بی نیاز رو میشه با همدیگه ادغام کرد البته برخی از اونا هم این خصوصیت رو ندارن. از جمله اگه شما میخواین برای نتایجی در زمینه‌ی غذا جايگاه بندی داشته باشین، اغلب میتونیم اون رو در نتایج جست وجوی طعام ادغام کنیم. البته اگه شما یه سوال متداول و یا این که موارد دیگه داشته باشین، ممکنه این مفاد در یه نوع از حاصل بی نیاز مخلوط نشن. این گزینه در معنای اینه که سیستم های ما می بایست یکی‌از اونا رو برای نشون دادن گزینش کنن.

هیچ مزیتی برای ساختار URL مسطح وجود نداره
بهتره بدونین که یه ساختار URL که مسطح گردیده باشه، و در اون ورقه بنظر میرسه که یه کلیک با برگه مهم آیتم نظرتون مسافت داره، براتون یه مورد ضروری محسوب نمیشه. و در موقعیت کلی گوگل به تعداد اسلش ها در URL توجهی نمیکنه. بلکه اونا رو تحت عنوان یه شناسه محتوا در لحاظ میگیره و خیر تحت عنوان یه روش برای اینکه بتونه ساختار وبسایتتون رو درک کنه:

موردنیاز وجود ندارد که یه ساختار دایرکتوری این چنین داشته باشین. بلکه اگه شما یه ساختار دایرکتوری مطلوب دارین که کاربراتون میتونن اون رو تشخیص تن و همینطور سبب ساز بهبود تجارب کاربری میشه، بنظر اینجانب میتونه خیلی اثر گذار باشه. و درین زمان که نیازی به مخفی کردن این نوع ساختار URL از کاربراتون با جاری ساختن دادن بازنویسی اون و یا این که عمل های دیگه ندارین.

اشتباه های 404 یه مورد ساده برای وبسایت ها محسوب میشن
این یه مورد طبیعیه که وبسایتتون یه معیار خطای 404 داشته باشه. به این ترتیب گوگل این آیتم رو تحت عنوان یه برهان رتبه بندی منفی براتون در نظر نمیگیره. به این ترتیب هیچ دلیلی برای نگرانیتون از این نصیب وجود نداره و حتی اگه کنسول جست و جوی بار گوگل تا 40 درصد صفحاتتون رو با این نادرست نشون بده برای وبسایتتون مشکلی تشکیل داد نمیشه:

بنظر نمیرسه که‌این گزینه برای ما غیر بی آلایش باشه. اینجوری وجود ندارد که ما بخوایم اون رو تحت عنوان یه سیگنال کیفیت عالی و یا این که هر یک دیگه ببینیم. و تنها وقتی که اینجانب فکر می‌کنم این مورد میتونه براتون مشکلاتی رو ساخت کنه وقتیه که صفحه اصلی وبسایتتون این خطا رو به کاربراتون نشون بده. و این همون موقعیتیه که ممکنه ما تفحص کنیم که آیا وبسایتتون هنوز به شغل خودش ادامه میده یا این که خیر. اما اگه تنها یسری از بخش های وبسایتتون این نقص‌ رو داشته باشه، اون رو تحت عنوان یه نقص‌ فنی در نظر می گیریم که بهتره برطرف بشه اما روی رتبه بندیتون تاثیری نداره.

موردنیاز وجود ندارد از CCTLD برای غرض گذاری جغرافیایی خودتون به کار گیری کنین
بهتره بدونین که دامنه ی سطح فراتر کد سرزمین یا این که همون CCTLD مثل de. برای آلمان، برای مقصود قرار دادن جست و جوگر هایی که در اون کشور ها هستن یه قضیه ضروری محسوب نمیشه:

خیر این آیتم ضروری وجود ندارد. مجموعاَ اگه شما بخواین از مقصود گذاری جغرافیایی برای اون جای به کار گیری کنین دو رویکرد دارین. یک کدام از اون طرز ها به کار گیری از دامنه سطح بالا در سطح اون سرزمین آیتم نظرتونه که در این مورد به عنوان مثال برای آلمان .DE محسوب میشه. مورد دیگه ای که میتونین ازش استفاده کنین هم اینه که از دامنه ی سطح بالای همگانی و پیکربندی غرض گیری جغرافیایی در کنسول جست و جو استفاده کنین. بنابراین اطلاعاتتون میتونه دربرگیرنده یه وبسایت دات کام یا این که دات نت و موارد دیگه باشه. و در اون نمونه اگه بخواین وضعیت جغرافیایی رو مشخص و معلوم کنین، بهتره بدونین که روش های دیگه ای هم فعالیت میکنن و میتونین ازشون به کار گیری کنین.

ممکنه نیازی به تعمیرات فنی برای ایرادات چگونگی وبسایتتون نباشه
تعمیرات فنی فقط میتونن با بهبود درجه بندی جست و جو خودتون بهتون کمک کنن. برای اینکه یه سایت بتونه اعتنا گوگل رو به خودش جلب کنه، می بایست یه سطح بخصوصی از چگونگی رو به مخاطبان خودش ارائه بده و تنها با اصلاحات فنی نمیتونین بدین گزینه برسین:

چگونگی وبسایتتون یه موضوعی وجود ندارد که شما بتونین تنها با تغییرات فنی به اون دست پیدا کنین. و به این ترتیب اگه میخواین چگونگی وبسایتتون رو ارتقاء به‌این، بایستی به خیلی از دست اندرکاران دیگه هم دقت کنین.

ترازو ارتفاع URL میتونه یه سیگنال قوی برای متعارف سازی محسوب بشه
ارتفاع URL یه سیگنال مناسبه که گوگل از اون برای متعارف بودن وبسایتتون به کارگیری میکنه. بدین ترتیب گوگل به احتمال زیاد یه ورژن کوتاه خیس از URL رو برای نشون داده شدن در نتیجه ها جست و جو تعیین میکنه و این مسئله به شرطیه که عامل ها دیگه موازی باشن:

ما از ارتفاع URL برای متعارف سازی استفاده می‌کنیم البته این عامل اثر کمتری نسبت به دست اندرکاران دیگه داره. همینطور موردها کوتاه خیس در حق تقدم متعارف بودن هستن ولی این در صورتیه که مورد ها دیگه یکسان باشن. این مورد میتونه سبب ساز بشه تفکر کنین که URL های کوتاه خیس برای بهینه سازی عالی هستن البته بهتره بدونین که‌این گزینه فقط یه تاثیر جانبی محسوب میشه.

هنگامی دارین یه سایت رو اصلاح میکنین، URL ها رو یکسان نگه دارین
اگه تا اون قسمتی جلو برین که URL ها رو تغییر‌و تحول به این، اصلاح اون وب سایت میتونه مشکلاتی رو براتون بوجود بیاره. بدین ترتیب هنگامی دارین تغییراتی رو در وبسایتتون بوجود میارین، مطمئن بشین که URL ها اثبات باشن. به دلیل آن که اگه شما اونا رو تغییر به‌این، ممکنه گوگل اونا رو از اول کراول کنه و این در معنای اینه که می بایست مجدد مرتبه بندی بشین و مثل یه وبسایت جدید شروع کنین:

هنگامی دارین یسری اصلاحات رو در وبسایتتون بوجود میارین، خیلی از وقتا مفاد متعددی وجود دارن که با همدیگه بر روی وبسایتتون تاثیر میذارن و اینکه شما بتونین تاثیرات کلیه اونا رو فهم کنین میتونه یه مسئله مشقت بار خیس باشه. البته نکته مهم ای که بایستی بهش دقت کنین اینه که تا حد ممکن URL ها رو اثبات نگه دارین تا ساختارشون تغییر تحول نکنه. و در این باره می بایست لینک و پیوند های داخلی هم تا جایی که قابلیت داره اثبات بمونن. همینطور محتوا و چینش صفحاتتون