درین نوشته‌ی‌علمی درباره ی با سئو url مشاجره خواهیم کرد. همینطور شایسته ترین روش نشانی دهی صفحه های اینترنت (url) را برای seo پژوهش می‌کنیم. url ها ،مستقل از مشاجره جذابیت برای اشخاص ،باید برای موتورهای جستجوگر نیز به شکلی مطلوب پیاده سازی گردیده باشند. به عبارت دیگر برای موتورهای کاوش نیز دیدنی باشند.

URL تحت عنوان هویت اینترنتی برای آحاد محتوای جانور در یک وب سایت به حساب می آید؛ چون یوزرها در نگاه نخستین، نشانی URL شما‌را می بینند و او‌لین برداشت آن ها را از URL شما حاصل شود. در شرایطی‌که یک URL منجر گمراهی موتورهای کاوش خواهد شد، ممکن می باشد ربات های کاوش گر نتوانند به محتوای تارنما شما آن طور که بایستی دسترسی پیدا نمایند.

به این ترتیب، ایجاد URL فارغ از علم و معماری مطلوب، ایرادات متعددی را در موتورهای کاوش و سئو، برای تارنما شما ساخت می نماید. انتخاب URL مطلوب که دربردارنده کلمه ها کلیدی مربوط به محتوای ورقه شما باشد، علاوه بر اینکه مرتبه شمارا در برگه حاصل کاوش بالا خواهد توفیق، مطلقا یوزرها را جذب سایت شما می نماید.

اثر url در سئو
اثر url در بهینه سازی به چه شکل مشخص و معلوم میشود؟ آیا ارتفاع و اندازه url یا این که به عبارتی نشانی صفحه های وبسایت بر seo اثر بدون واسطه دارااست؟ url کوتاه در ظواهر زیباتر به نظر می رسد، البته آیا کوتاه بودن آن تاثیری در رنکینگ و درجه بندی گوگل داراست؟ seo url برای سئو چه‌طور شکل میگیرد؟

سال های متعددی میباشد که متخصصان seo، قرار دادن لغات کلیدی مربوط به محتوای تارنما را در URL ها پیشنهاد میکنند، چون همان طور که بیان شد و خودتان نیز می دانید، اولی نقطه‌ی تاثیرگذاری یک ورقه وبسایت در ذهن مخاطبین شما، نشانی یا این که URL آن ورقه است. پس اثر نشانی در بهینه سازی، بیش آنچه که در بالا به لحاظ می آید مداقه دارااست. بنابراین برای سئو url بایستی به موارد ذیل توجه داشته باشید.

URL های مطلوب اثر نسبتا خیر در جايگاه بندی سایت شما دارا‌هستند.
URL های مطلوب، نشانه دهنده محتوای وب سایت شما می‌باشند.
داشتن کلمه کلیدی مطلوب و مرتبط در URL، به دستیابی جايگاه خوب در موتورهای کاوش یاری خواهند کرد.
نکات seo URL
همان طور که بیان شد، اثر نشانی در سئو دیده میشود و نمی قدرت از آن دیده پوشی کرد. براین اساس هنگام ساخت ایمیل صفحه های وب سایت خویش بایستی به نکاتی که در ادامه بیان می گردند، دقت ویژه‌ای داشته باشید.

ما در‌پی تمام نکات تئوری سئو url را بیان خوا هیم کرد، البته در صورتی‌که تمایل دارید به طور به طور کامل عملی موراد seo نشانی صفحات و کلیه نکات دیگر بهینه سازی را فرا بگیرید، می‌توانید از یادگرفتن غیر حضوری بهینه سازی به کار گیری کنید.

بی آلایش و خوانا بودن url ها
ساختار قرارگیری واژگان و کتابت آن‌ها برای ساخت و ساز یک URL می بایست معمولی، قابل تلاوت و حتی الامکان تک سیلابی باشد.

مانند صورت صحیح: www.example.com/سئو-advice-for-beginners

صورت اشتباه: www.example.com/index.php?id_sezione=360&sid=4j3898enno0223bns983201djis03

به کار گیری از خطه فاصله در جداسازی لغت ها URL
گوگل توصیه می نماید به مراد جداسازی کلمات در نشانی URL خویش از خط چین استعمال کنید. به صورت نمونه: www.example.com/سئو-advice-for-beginners

اعتنا داشه باشید که به کارگیری از علائم در بحث سئو اصلا سفارش نمی شود و فقط مجاز به استعمال از کارکترهای حروف و اعداد میباشید. فقط کارکتر علائم مجاز همان گونه که بیان شد، خط فاصله (-) می باشد که آن هم صرفا جهت جداسازی کلمه ها (بجای Space) استفاده می‌شود.

به کار گیری از حروف خرد در url
در صورتی‌که در نشانی های URL خویش حروف گران قدر انگلیسی قراردارد خوب میباشد کلیه آنان به حروف خرد تبدیل شوند؛ گوگل به حروف گران قدر و خرد حساس میباشد و با این خطا، ممکن است تارنما خویش را بی دلیلی دچار معضل کنید. این خطا از مفاد مهم اثر نشانی در seo میباشد و سبب ساز به نادرست Duplicate URL گردیده و در غایت خطاها متعددی را برای بهینه سازی وبسایت در ادامه خواهد داشت.

خطای Duplicate URL به آن معنی است که 2 پست الکترونیک (URL) مختلف، به یک شیت از سایت برسند.

به صورت نمونه نشانی example.com/webpage با نشانی example.com/WebPage از دید گوگل دو نشانی به طور کامل مختلف می باشند و نباید با وارد کردن آن‌ها در نشانی توشه مرورگر به یک شیت رسید؛ چون از دید گوگل هرمورد به تنهایی می توانند یک کاغذ منقطع باشند.

قرار دادن کلمه ها کلیدی در اولِ URL
سفارش گوگل قرار دادن کلمه ها کلیدی مهم و مرتبط در اولِ URL است (تا حد ممکن)؛ چون این فعالیت یاری به جذب ترافیک در سایت شما می نماید. وجود عبارات کلیدی در url، باعث میگردند خزنده های موتورهای کاوش زودتر قضیه شیت متبوع را درک کنند.

استعمال از دامنه و زیر دامنه های تک سیلابی
براساس گزارشی از تارنما moz به مراد افزایش رنکینگ، عالی می باشد از دامنه ها و تحت دامنه های تک سیلابی استفاده کنید. همینطور شواهد نشانه می دهد در جابجایی محتوا از دامنه مهم به تحت دامنه، معیار ترافیک بیشتری جذب وب سایت گردیده‌است و در افزایش خوانایی از دیدگاه گوگل بسیار تاثیرگذار می‌باشد.

این بدان معناست که در حالتی‌که شما در زیردامنه های تارنما خویش محتوای با کیفیت و ارزشمندی قراردهید که قیمت تشکیل داد یک زیردامنه را داشته باشد، از حیث گوگل بسیار تاثیرگذار میباشد.

به کارگیری کمتر از پایین پوشه و اسلش (/)
براساس گزارشی دیگر از وبسایت Moz و مقاله ها دارای اعتبار، خوب میباشد در URL از تعداد کمتری اسلش به کار گیری نمائید؛ چون به کارگیری تعداد متعددی اسلش سبب ساز درهم سروصدا و تشکیل داد پیچیدگی در ایندکس کردن صفحات به وسیله خزندگان یا این که ربات های گوگل شود.

نشانی URL ها باید از فعل بی آلایش تشکیل شوند
جهت بهینه سازی url ها، خوب میباشد در نشانی url ها از افعال معمولی به کار گیری فرمایید. به صورت نمونه از apply بجای applying استفاده نمایید.

از داشتن URL هایی با محتوای یکسان خودداری کنید
نشانی دهی صفحه های اینترنت,seo url,seo نشانی تارنما

ساخت‌و‌ساز URL ها با محتوای یکسان سبب تشکیل داد مشکلاتی سخت برای گوگل شود. به صورت نمونه گوگل نمی تواند در ایندکس کردن نشانی ها صحیح عمل نماید. در فایده صفحه شما در نتیجه ها کاوش ظواهر نخواهد شد. لذا به مراد غربت از این اختلال مطلقا باید از url ها گوناگون از یکدیگر بوده و هر مورد محتوای مختلف به کارگیری فرمایید.

در اینجا اگر مجبورید برای دو یا این که یکسری url متعدد، محتوای یکسان یا این که خیلی مشابه هم داشته باشید، می بایست یکی از url ها را تحت عنوان ورقه اساسی و مرجع تعیین کرده و بقیه صفحاتی که محتوای در حدود آن دارا‌هستند را به برگه مرجع کنونیکال دهید.

تعداد کاراکترهای مجاز برای url
گوگل url زمانبر را ترجیح می دهد یا این که کوتاه؟ این سوالی میباشد که مدام در حوزه بهینه سازی مطرح می گردد. یکی کمپانی کنندگان در گردهمایی اخیر سوال و جواب جان مولر(یکی از مدیران ارشد گوگل)، این پرسش را مطرح کرد که: “آیا url های کوتاه در مقایسه با url های بلند اثر متفاوتی در seo دارا‌هستند؟”

جان مولر در جواب به اثر url در seo چنین جواب می‌دهد که: “برخلاف تصوری که بعضا از اشخاص دارا‌هستند، کوتاه یا این که بلند بودن url تاثیری در بهینه سازی ندارد. جان مولر تیتر کرد که مبنی بر ترجیح فردی، url های کمتر از 1000 کاراکتر را مطلوب میداند؛ چون در‌این حالت‌ ردیابی داده‌ها بسیار معمولی‌خیس می‌گردد.

طبق گفته جان مولر، تنها در یک وضعیت ارتفاع url بسیار اصلی است و آن هم هنگام به کار گیری از کنونیکال (متعارف سازی) است. یعنی هنگامی که صفحه ها شبیه، محتوای یکسانی داشته باشند، گوگل همه سیگنال‌هایی که از این صفحه ها اخذ می‌نماید را به یک کاغذ جابجایی می‌دهد و آن را از لحاظ رنک کار کشته‌خیس می‌نماید.

به این صفحات در واقع url کنونیکال گردیده گفته می‌گردد و ایمیل کاغذ ای است که در حاصل گوگل به کاربر اکران داده می‌گردد. در هنگام پروسه تعیین url مطلوب در حاصل کاوش، گوگل ارتفاع پست الکترونیک یا این که به عبارتی url را یک کدام از فاکتورهای اثرگذار در لحاظ می گیرد. استفاده به موقع و صحیح از خصوصیت کنونیکل، یکی‌از نکات مهم در بهینه سازی url و دوری از اشتباهات احتمالی است.

چه گونه می اقتدار مشکلات URL ها را حل کرد؟
گوگل پیشنهاد می نماید که خطاها URL را با به عمل بردن موارد ذیل مرتفع فرمائید:

استفاده از فولدر robots.txt به خواسته پرهیز از دسترسی گوگل به نشانی های خاص.
هجران از دسترسی گوگل به Ids ها
کوتاه کردن URL ها بوسیله حذف پارامترهای غیر ضروری
تحقیق تارنما از حیث وجود لینک های شکسته در آن
در‌این نوشته‌ی‌علمی آحاد نکات seo URL و بایدها و نبایدهای نشانی دهی صفحه های اینترنت را مطرح کردیم. آرزو‌میباشد‌ این نوشته‌علمی گزینه دقت شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد و با به کار گیری از مطالب این شیت بتوانید به راحتی فرایند بهینه سازی url های تارنما خویش را اعمال دهید.