در اسفندماه سال ۹۸ که کووید 19 در بیشتر نقاط عالم و به خصوص جمهوری اسلامی ایران سرایت پیدا کرد بخش اعظمی از دستیابی و امور مجبور به تعدیل نیرو، کاهش سرویس ها حضوری، بستن موقت کمپانی و در غایت روی آوردن به دورکاری یا این که به عبارتی remote work کردند.
در این مجال برخی مشاغل IT برخلاف جریان رو به رکود بازار شروع به رشد کردند. یکی‌از این مشاغل پربازده سئو و seo وب سایت بود.
از آنجایی که بیشتر مشاغل حوزه IT قابلیت ریموت ورک دارا هستند متخصصان سئو توانستند با استعمال از این زمان و درخواست بالای شرکتهای برای بهینه سازی وب سایت و قصد به بازارآنلاین پروژه ها و بالطبع تجربه و درامد خویش را به صورت قابل توجهی بهبود ببخشند.
در‌صورتی‌که شما تحت عنوان یک متخصص سئو در‌این مودت سرگرم ایفا پروژه های دورکاری بوده اید و یا این که از الان قصد دارید این عمل را اجرا دهید به شما سفارش میکنم این نوشته‌ی‌علمی را با تمرکز تا نقطه پايان دنبال فرمائید.
در‌این نوشته ی علمی اینجانب قصد دارم تماما به مزایای فریلنسری بهینه سازی، خط مش اصولی ورود به دورکاری بهینه سازی و همینطور رسیدگی یک سری نکته قابل توجه برای فراهم نمودن پروژه بپردازم، پس یار ما باشید.

 

آنچه در‌این نوشته خواهیم داشت
چرا به فریلنسری(بهینه سازی) تحت عنوان یک گزینه دور از شوخی نگاه کنیم؟
مانع ها معدود برای ورود به بازار عمل
زمان کار با خودت!
رشد شایان توجه
کنترل کامل شغل
چطور یک متخصص بهینه سازی freelance شویم؟
نت ورک (کانال سازی) یک اصل اساسی
نرخ‌گذاري پروژه
تارنما خویش را راه اندازی فرمائید
نقش خویش را پیدا فرمائید
جمع بندی
مولف
علی سخا
چرا به فریلنسری(seo) تحت عنوان یک آیتم بدون شوخی نگاه کنیم؟
سوای هیچ پیشگفتار ای یک‌سری مورد از مهمترین مزایای دورکاری را در پی برای شما تیتر خواهم کرد:

آزادی بیشتر
اتلاف مجال کمتر
درامد عالی
بالانس خوب کار و معاش فردی/ تحصیلی
تجربیات منحصربه شخص حضور در پروژه های متنوع

اینجانب قبلی ازشیوع کووید سوابق کار ریموت نداشتم اما این جریان به اینجانب این زمان را اعطا کرد تا این‌راه عمل را نیز تجربیات کنم وحالا هم از هوا داران پروپاقرص دورکاری باشم.
جدا از مورد ها بالا چندمورد مهم دیگر نیز می بایست آیتم رسیدگی قرار بگیرد که پیرو به توضیح هرکدام خواهم پرداخت:

 

سختی ها معدود برای ورود به بازار عمل
برخلاف بسیاری از مشاغل Self employed کارشناسان سئو نیاز به هزینه قابل توجهی برای تشکیل داد پروژه، قبول پروژه و رهبری مجموعه ندارند. شما به جز مهارت هایی که باید بلد باشید در غایت نیاز به چندابزار مطالعه و بازرسی وبسایت مثل ahrefs، moz، semrush، خدمت الکسا سرچ کنسول وگوگل آنالیتیکس خواهید داشت.

به جز دو ابزار پایان که به طور بدون‌پول ارائه گردیده اند شما می‌توانید با صرف هزینه ای حدود ۲۵۰ هزارتومان تک تک ابزارهای فوق (وبیشتر از آن) را در اختیار خویش داشته باشید. و دیگر هیچ چیز بیشتری نیاز وجود ندارد!

 



 

فرصت شغل با خودت!
سیستم کاری کشور ایران سال هاست که برمبنای ۴۴ ساعت فعالیت در هفته تهیه گردیده‌است.
نمیخواهم وارد این مورد نحس که استاندارد شغل در هفته حدود ۷ ساعت ازاین‌مقدار نادر خیس است و چه قدر از این مجال مفید سپری می‌گردد و …
وقتی شما به طور فریلنسری عمل می کنید می توانید هرموقع روز با دقت به نرم افزار معاش فردی خودتان زمان عمل را  تهیه نمایید و این به شما انعطاف قابل توجهی در شغل خواهد بخشید.
غیر وابسته از این مورد شما با یک طراحی برنامه صحیح می توانید در ۴۴ ساعت فعالیت بسیار بیشتری نسبت به حضور در کمپانی جاری ساختن دهید و یا این که به عبارتی ترازو عمل را نزدیک به ۳۵ ساعت در هفته کل فرمایید.
این یعنی بیش از ۱ روز در هفته در جاری ساختن شغل های خویش صرفه جویی می‌کنید و میتوانید سایر هفته را به خودتان بپردازید و با انرژی به سرکار برگردید.موضوعی که اینجانب در کار حضوری به ندرت شاهدش بودم!

 

نکته: شما اگر برای فعالیت خویش حدی تعین نکنید آن کار مثل سیاه چاله شمارا خواهد بلعید و احتمالا خیلی خیلی دیر به نقطه پايان خواهد رسید.
خواسته اینجانب این هست که در فعالیت فریلنس معین کردن ساعت عمل به عنوان مثال( ۱۰ – ۱۵) بسیار اساسی میباشد.
شما نباید از صبح پشت سیستم بشینید و تا شب کار را ادامه دهید . درضمن عمل به چند مورد دیگر هم بپردازید.
رئیس و معلوم کردن فرصت کار از موضوعات بسیار مهمی است که در شرایطی‌که به ان دقت نشود از شغل حضوری برای شما فرسایشی خیس و خسته کننده خیس شود.

رویش شایان توجه
همگی ما می دانیم که کارفرماها حتی در صورتی رهبر نه باشند وقتی شما را ارتقاء می دهند که تا پای جان شغل کرده باشید، نادرست نکرده باشید، برای کمپانی موثر بوده باشید و…
موضوعی که در فعالیت فریلنس وجود دارااست این است که شما خودتان، خودتان را افزایش می‌دهید. هم ارتقای شرایط، هم ارتقای سطح عمل و هم ارتقای درامد در دستان خویش شماست.

 

در دست گرفتن بی نقص کار
چند بار در پروژه هایی کمپانی داشته اید که قلبا با آن موافق نبوده اید؟
چند دفعه مسئولیت هایی را پذیرفته اید که صرفا برای «مدام شایسته ترین بودن» حاضر شدید با مدیر خویش موافقت نمائید؟
چنانچه وارد کار فریلنسری گردیده اید بایستی به شما شادباش بیان کنم دیگر از این مشکلات نخواهید داشت!
در پروژه های دورکاری این شما میباشید که تصمیم میگیرید با چه کسی فعالیت فرمائید، چه پروژه هایی را بپذیرید، با چه عده ای مجموعه گردید و …
این یکی از شاخص ترین مزایی بود که کار فریلنس در مشت اینجانب قرار بخشید.



چطور یک کارشناس سئو freelance شویم؟
فریلنسیگ seo در ظواهر عمل بسیار ساده هست، شما seo یادمی‌گیرید، در وب سایت های فریلنسینگ نام نویسی می‌کنید، پروژه می‌گیرید و در عوض ایفا کار حقوق و دستمزد اخذ می کنید.
ولی در دل این سلسله مراتب به ظواهر ساده، چند و یکسری نکته بسیار مهم وجود داراست که اینجانب قصد دارم ۴ آیتم از مهم ترین اصول ورود به دنیای فریلنسری سئو را در‌پی برای شما مطرح کنم.

 

نت ورک (کانال سازی) یک اصل اساسی
شما تحت عنوان یک فریلنسر او‌لین کاری که بایستی نمائید این هست که کانال پیوندها خویش را گسترش دهید .
برای اینکار راه‌های متعددی پیش روی شماست. از کمپانی در وبینارها و سمینارهای مربوط به استحصال و کارتان تا تعقیب کردن اشخاص کارشناس در حوزه بهینه سازی در شبکه های مردمی به خصوص تویئتر و لینکدین.
بازنشر و ارائه مطالب دست اول بهینه سازی در حساب فردی، تبادل لحاظ و مدد از ایونت های بهینه سازی و ….
این قضیه یکی بزرگترین مواقعی میباشد که شما می‌بایست در آستانه فعالیت خویش تحت عنوان یک کارشناس قطعا به آن اعتنا نمائید تا عدم وجود حضور در کمپانی و شناخت و تعامل با متخصصان چه در حوزه سئو و چه در حوزه های مرتبط مثل دیجیتال مارکتینگ را کاهش دهید.

 

نرخ‌گذاري پروژه
معمولا کارشناسان بهینه سازی که جدید قصد ورود به بازارکار را دارا هستند و یا این که جدیدا درگیر دورکاری گردیده اند در قبول پروژه شتاب می‌نمایند.
این شتاب به صورت عمده موجب نرخ‌گذاري اشتباه پروژه به وسیله کارشناس می‌شود. بعضی وقتها ممکن می باشد شما ارزش پروژه را بیشتر از حد معمول تقریب زده و گه گاه به جهت هیجان زیاد از پروژه، ارزش آن را به صورت نامعقولی تحت خیس از آنچه بایستی توصیه کنید.
در صورتی‌که میخواهید پروژه ای قبول فرمایید به شما سفارش میکنم غیر وابسته ازبررسی مسائل فنی حتما دراین مورد با متخصصان حوزه seo مشورت کردن فرمائید.

 

سایت خویش را راه‌اندازی کنید
اینجانب توصیه میکنم یک وبسایت برای اسم تجاری خویش تشکیل داد نمایید. همانگونه که تام هرست در توئیتر خویش نوشت: سایت فردی شما رزومه شما در سال ۲۰۲۰ می باشد.
در‌صورتی‌که اینترنت سایتی ندارید سایرافراد چه طور می توانند درباره شما داده ها بیشتری کسب نمایند ؟ مثال شغل های شما را ببینند و بلاگ شما‌را تفحص نمایند؟ و … 

 

نقش خویش را پیدا فرمایید
برخلاف هنگامی که شما عضوی از یک تیم بودید وصرفا یک پوزیشن شغلی داشتید. با ورود به عمل آزاد فریلنسری شما بایستی غیر وابسته از مجری، ایده پردازو مدیر پروژه هم باشید.
در صورتی‌که ذاتا آدم منظمی نیستید یا این که به دلایل متفاوت اقتدار در اختیار گرفتن کردن و پایبند بودن به چند تسک مختلف را ندارید به شما پیشنهاد میکنم حتما پیش از فریلنسر شذن چهارچوب های خویش را مورد بازبینی قرار دهید.