پیش از ظهور گوگل کروم در سال ۲۰۰۸، دو مرورگر فایرفاکس و وب اکسپلورِر با هم رقابت تنگاتنگی داشتند؛ و هرمورد با قابلیت و تجهیزات جانبی جالبی که عرضه می‌کردند، سعی بر جذب یوزرها بیشتر به خویش داشتند.
دقیقا درین دربین، کمپانی گوگل تصمیم گرفت مرورگر پرقدرت خویش را در دست یوزرها قرار داده و فضای رقابتی آن مجال را، با رونمایی از برگ موفق خویش نقطه پایان دهد.
مرورگر گوگل کروم برای پلتفرم‌های گوناگون قابل به کار گیری بوده و داشتن تم‌های متنوع، محل نشان‌دار کردن و قراردادن میانبرها در ورقه مهم، حفاظت از پلاگین‌های متفاوت و… از خصوصیت‌های منحصر به فرد آن است.
گوگل برای مرورگر خاص خویش، فروشگاه خودش را قرار داده که در آن، هزاران پلاگین متعدد به طور بدون‌پول و مبلغی موجود می باشد. این پلاگین‌ها با غرض افزایش عملکرد مرورگر صرفا با یک کلیک قابل نصب و به کارگیری هستند و تجربه بهتری را برای اینترنت‌گردی در مشت یوزرها قرار می دهند.
خلاصه‌ای از آنچه قرار می باشد بازرسی بفرمایید:
امروزه ابزارها و سایت‌هایی که برای تحلیل کردن نکات فنی و محتوایی سئوسایت معرفی گردیده‌اند بخش طلاق‌ناپذیر از فرایند کاری هر مورد از متخصصان سئو میباشند.
کارشناسان seo در تجزیه و بازرسی محتوا، بخش فنی و همینطور کاوش لغت ها کلیدی بایستی به خیر کار نمایند تا با مشاهده کرد جامع‌خیس و رسیدگی ظریف‌خیس به تببین استراتژی‌های خویش بپردازند.
گوگل در مغازه مرورگر کروم خویش، که با تنها با جستجوی واژه (Extensions) می توانید به آن دسترسی پیدا فرمایید؛ اکثری از پلاگین‌های مرتبط با سئوسایت و دیجیتال مارکتینگ را در دست شما قرار می‌دهد تا هر چه سریع‌خیس بتوانید از روش آن به داده‌های لازم برای تجزیه و استیناف کاغذ تارنما خویش و یا این که رقبایتان بپردازید.

درین نوشته ی علمی از تیم مقاله‌ها یادگرفتن سئو اینجانب قصد دارم ۲۴ پلاگین‌ی قدرتمند و پر کاربرد که هر متخصص بهینه سازی به آن نیاز پیدا خواهد کرد را معرفی کنم پس همراه ما باشید.

 

آنچه درین نوشته خواهیم داشت
۱) Serpstat بهینه سازی & Website Analysis Plugin
۲) Google Analytics URL Builder
۳) tag assistant
۴) BuzzSumo
۵) seo TextOptimizer
۶) WooRank
۷) Keyword Everywhere
۸) User-Agent Switcher
۹) Window Resizer
۱۰) Check My Links
۱۱) OpenLink Structured Data Sniffer
۱۲) SimilarWeb
۱۳) Majestic Backlink Analyzer
۱۴) Nofollow
۱۵) Fatrank
۱۶) Redirect Path
۱۷) MozBar
۱۸) سئو Quake
۱۹) Ninja Outreach
۲۰) LinkMiner
۲۱) Page Load Time
۲۲) Bit.ly
۲۳) Wapplalyzer
۲۴) کانال‌های اجتماعی
۲۵) توده بندی
تالیف کننده
علی سخا
۱) Serpstat seo & Website Analysis Plugin
این پلاگین تنها با یک کلیک تحقیق عمقی بهینه سازی تارنما را سهل وآسان می‌نماید. با امداد پلاگین Serpstat میتوانید تعدادی پارامتر بهینه سازی یک شیت را یکجا پژوهش فرمائید.
این پارمترها دربرگیرنده پارمترهای on-page سئو یا این که به عبارتی سئو داخلی وبسایت، تجزیه و به حساب آوردن شیت، تجزیه و رسیدگی دامنه می‌باشد.
گزارش پارامترهای on-page سئو شامل مفاد تحت است:
داده ها کلی درباره ی خیال نهفته یا این که به عبارتی کَش گوگل، سرعت شیت، تاریخ راه اندازی وبسایت، متاتگ‌ها به عنوان مثال تگ تیتر (title)، توضیحات متا یا این که description، فاوایکن (favicon) و … 

گزارش بخش تجزیه تفحص صفحه نکات زیر را برای ما معلوم می‌نماید:
۱۰ واژه و کلمه کلیدی اساسی که تارنما با آن سکو گرفته را آرم داده و همینطور داده ها نشانی URL صفحه ها سکو گرفته با آن واژه و کلمه کلید خاص، حالت یا این که position مرتبه، تبلیغات کلیکی، تعداد رقبا برای نشانی وب سایت، کلمات کلیدی گم گردیده، عبارات کلیدی بهبود یافته و … را در مشت ما قرار می دهد.
۲) Google Analytics URL Builder
این پلاگین به شما امداد می‌نماید تا با اضافه کردن پارامترهای UTM، سعی، اثر و رشد کمپین‌های خویش در Google Analytics را استیناف کنید. همینطور باعث ایجاد کرد صرفه‌جویی در طول در مواقع تشکیل داد تگ‌های URL پشت‌سرهم می شود.
۳) tag assistant
پلاگین Tag Assistant به متخصصان بهینه سازی یاری می نماید تا نصب درست برچسب یا این که به عبارتی تگ‌های متفاوت گوگل برای مثال Google Tag manager ،Google Analytics و… را پژوهش نمایند. همینطور برای تفحص مسائل آنالیتیکس با بقیه کدهای پیگیری (tracking codes) مفید میباشد.
اگر به هر برگه بروید و ابزار Tag Assistant را فعال نمایید، می‌توانید به لیست برچسب یا این که به عبارتی تگ‌های آن صفحه دسترسی داشته باشید. در شرایطی که مشکلی در صفحه وجود داشته باشد، رنگ این پلاگین عوض شده و در‌صورتی‌که روی آن کلیک فرمائید توضیحی در زمینه‌ی ایراد به وجود آمده به شما می‌دهد.
۴) BuzzSumo
این پلاگین، اطلاعاتی در ارتباط کوشش شیت در کانال‌های اجتماعی به یوزرها ارائه می‌دهد. با یاری این پلاگین می توانید معیارهای تعامل و بک‌لینک و پیوند‌هایی که کاغذ متبوع ساخت نموده است را ببییند. این ابزار برای پژوهش و تجزیه و بازرسی فرمت‌های مختلف محتوا با بالاترین کوشش و همینطور، آن گروه محتوای وب سایت متبوع که بیشترین ترازو اشتراک را داشته اند، بسیار موءثر میباشد.
۵) سئو TextOptimizer
این پلاگین کروم محتوا را از دید seo کاملا رسیدگی می‌نماید، همان چگونگی متن را مطالعه کرده و آنگاه تقریب می زند که موتورهای کاوش چگونه متن را رسیدگی می‌نمایند و در همین راستا نکاتی برای بهبود محتوا پیرامون واژه و کلمه کلیدی متبوع ارائه می‌دهد.
این پلاگین همینطور این قابلیت و امکان را به شما می دهد تا برای صفحه ها جدید عبارات کلیدی صحیح را توده‌آوری نمائید؛ شما می‌توانید عبارت آیتم نظرتان را در نصیب کاوش وارد کرده آن گاه لیستی از عبارات کلیدی که به درجه بندی ورقه شما برای مورد امداد خواهد کرد را به سادگی به دست بیاورید.
این ابزار، گزارشات خویش را بر اساس تجزیه و احتساب صفحاتی که مرتبه‌های بالایی پیرامون کلمه و واژه کلیدی متبوع شما دارا‌هستند، ارائه میدهد.
۶) WooRank
این پلاگین گوگل کروم قسمت های متفاوت سئوی تلفن‌های هوشمند، seo محلی (local) و مسائل مرتبط با قابلیت و امکان استعمال از آن را ذیل پوشش قرار می دهد. شما فقط با کلیک بر روی آیکون WooRank میتوانید لیستی از امتیاز کلی تلاش بازاریابی کاغذ را مشاهده کنید.
همینطور این پلاگین، یک استیناف لیست سئو و مارکتینگ که حق اولویت‌هایی که شما می بایست آن را با صرفه کنید مشخص می‌نماید. در تحت این تحقیق لیست داده‌های کاملی راجع به سئو داخلی، بک‌لینک‌ها و پارامترهای تعامل در کانال‌های اجتماعی و این قبیل علامت می‌دهد.
۷) Keyword Everywhere
با کمک این پلاگین می‌توانید با نوشتن واژه و کلمه کلیدی در نصیب جستجوی گوگل معیار کاوش واژه و کلمه کلیدی متبوع، تبلیغات کلیکی CPC و نمره رقبا را مشاهده کنید.
زمانی‌که نتایج کاوش برای واژه و کلمه کلیدی مورد نظرتان را میبینید. ابزارک این پلاگین، با لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی در قسمت راست صفحه ظواهر می‌گردد. این ابزارک مشمول لغت ها کلیدی مربوط به عبارتی میباشد که در گوگل وارد کرده‌اید.
۸) User-Agent Switcher
با کمک این پلاگین میتوانید بفهمید که صفحه شما به مرورگرهای مختلف چه گونه عکس العمل می‌دهد. شما می توانید مرورگر پیش‌فرض خویش را انتخاب یا این که اضافه فرمائید. مثلا در مرورگر فایرفاکس یا این که اوپرا سایت شما چگونه چشم گردد.
تلاوت این مقالات به عزیزانی که پیرو بهبود seo تارنما خویش هستند، سفارش میشود:
چطور با تیتر نویسی،سئو وب سایت خویش را بهبود ببخشیم
۱۰ فاکتور مهم در سکو بندی گوگل که نباید نادیده گرفته شود
۹) Window Resizer
با یاری این پلاگین می‌توانید پنجره مرورگر خویش را خرد کنید تا ببینید صفحه های وب سایت شما در دستگاه‌های متعدد همانند گوشی‌های هوشمند، تبلت، دسکتاپ و… چطور چشم می‌شوند. در‌این پلاگین می‌توانید معیار رزولوشن را سفارشی نمائید. همینطور می‌توانید اندازه پنجره، وضعیت آن را تهیه و تنظیم کنید و بعدها جدیدی به پنجره جاری ساختن کنید.
۱۰) Check My Links
این پلاگین صفحه متبوع را بازرسی کرده و پیوند‌های شکسته را شناسایی می‌نماید. در صورتیکه دکمه این پلاگین را کلیک نمائید با‌گاز همه لینک‌های ورقه را آزمایش کرده و پیوند‌های دارای اعتبار و شکسته را برای شما معین می‌نماید؛ از آنجایی که پیوند سازی نصیب بسیار مهمی در seo وب سایت محسوب گردیده و گوگل در سال‌های اخیر خیلی بر پروسه لینک و پیوند‌سازی تارنما‌ها حساس گردیده‌است، این پلاگین عمل شما را بسیار شل و ول خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: “لینک سازی (Link Building) در بهینه سازی به چه معناست؟“
۱۱) OpenLink Structured Data Sniffer
این پلاگین داده‌های ساختاری که در اسناد HTML به کار رفته است را اکران می دهد. پلاگین OpenLink Structured Data Sniffer میکرودیتا، RDF/XML، RDFa، JSON-LD، Turtle و POSH را امان می‌نماید.
درضمن این پلاگین برای مرورگرهای Mozilla Firefox و Opera نیز جانور است.
۱۲) SimilarWeb
پلاگین SimilarWeb برای همگی‌ی متخصصان سئو، به ویژه دیجیتال مارکترها ضروری است.
این ابزار پارامترهای کلیدی هر تارنما مثلا ترافیک و بازدید ماهانه، داده‌های تعاملی مثل معدل دوران زمان بازدید، نرخ پریدن و بسیاری از داده ها مفید دیگر را در چنگ شما قرار میدهد.
این پلاگین مخصوصا برای استیناف و تجزیه و احتساب رقبا بسیار اثر گذار هست، شما میتوانید فقط با یک کلیک به داده های عددی هر اینترنت سایتی که می خواهید دسترسی پیدا نمائید.
۱۳) Majestic Backlink Analyzer
این پلاگین اطلاعاتی درباره ی بک‌پیوند‌ها که از مقر داده وبسایت Majestic گرفته شد‌ه‌میباشد به شما ارائه می‌دهد. خلاصه این گزارش بصورت بدون پول در دسترس می‌باشد. این گزارش مشمول مفاد تحت است:
• تعداد لینک و پیوند‌ها
• تعداد دامنه‌های اساسی
• معیارهای Trust Flow و Citation Flow
• نمودار دامنه‌های ارجاعی یا این که به عبارتی Referring domains
• نمودار تاریخچه بک‌پیوند
در صورتی‌که میخواهید داده ها بیشتر و جامع‌تری در خصوص انکرتکست‌ها، منابع URL و… به دست بیاورید باید در سایت Majestic پولی بپردازید و مخاطب آن گردید تا از دیگر سرویس ها آن فایده‌مند گردید.
۱۴) Nofollow
در حالتی که در‌پی فرصتی برای لینک‌سازی میباشید مسلما این پلاگین را به کار گیری نمایید.
این پلاگین صفحه را مورد پژوهش قرار داده و تمام لینک و پیوند‌های نوفالو آن را با رنگ قرمز رنگ معلوم می‌نماید. همینطور متاتگ‌های “no index” و “no follow” را شناسایی می‌نماید.
بیشتر بخوانید: “استراتژی پیوند سازی چیست؟ (شیوه نامه کامل)“
۱۵) Fatrank
یکی‌از شایسته ترین و کاربردی ترین پلاگین‌های کروم برای کارشناسان seo مطمئنا Fatrank است؛ از این پلاگین برای آنالیز کردن سکو صفحات سایت دربرگیرنده وبلاگ‌ها، فولدرها و… بر اساس کلمات کلیدی معرفی گردیده به گوگل می‌اقتدار استفاده کرد.
۱۶) Redirect Path
این پلاگین کلیه ریدایرکت‌های نشانی انتخابی به نشانی مقصد را معین می‌نماید. در‌حالتی که شما قصد تجزیه و استیناف سایت رقبا را دارید با یاری این پلاگین می توانید زنجیره ریدایرکت رقبا را فالو کرده و کل بک‌لینک و پیوند‌هایی که به هرکدام از نشانی‌ها اشاره دارا هستند را پیدا کنید. خلال این، این پلاگین برای یافت کردن مشکلات ریدایرکتی که در سایت صورت میدهد نیز بسیار اثر گذار است.
۱۷) MozBar
MozBar یک پلاگین از راس دارای اسم و رسم Moz (ماز) می باشد که داده ها بدون نقص در مورد کوشش سایت‌های متعدد یا این که نتایج صفحه ها موتورهای کاوش را در دست شما قرار می دهد.
در کنار معیارهای گوناگون بک لینک، می توانید در این پلاگین اعتبار دامنه و اعتبار پیج وبسایت خویش را نیز ببینید. اطلاعاتی که‌این پلاگین به دست می دهد تا حد بسیار متعددی قابل استناد می‌باشند و میتوانید به آن‌ها پشت گرمی فرمائید.
۱۸) seo Quake
بهینه سازی Quake یک پلاگین بهینه سازی برای مرورگر گوگل کروم می‌باشد که توسط راس SEMrush توسعه داده شد‌ه‌است و معیارهای مهمی مانند رنک الکسا، ایندکس گوگل، ایندکس بینگ و داده ها دیگر را نماد می‌دهد.
با استناد به نتیجه ها به دست آمده از روش این پلاگین می توانید از وضعیت بک‌لینک و پیوند‌های وبسایت، داده ها whois، داده ها ترافیکی، تعداد صفحه های ایندکس گردیده، ارتفاع قدمت دامین و رنک الکسا باخبر گردید.
۱۹) Ninja Outreach
نامی شناخته گردیده در مسئله بازاریابی و اینفلوئنسر مارکتینگ است. این راءس موقتا ورژن لایت و مدل گردیده خدمت خویش را به طور یک پلاگین و با اسم Ninja Outreach Lite برای مرورگر کروم پیشرفت داده میباشد.
در‌این خدمت می‌توانید به داده ها جامعی از یک وبسایت مانند اسم بی نقص، حالت مکانی، تعداد دنبال‌کنندگان در کانال‌های اجتماعی، نشانی آدرس اینترنتی، رنک الکسا، بک پیوند‌ها، اعتبار پیج، اعتباردامنه و… دسترسی داشته باشید.
همینطور قابلیت شناسایی اینفلوئنسرها و اکانت‌های کاربری پرطرفدار کانال‌های اجتماعی از روش این پلاگین فراهم است. این ابزار همینطور لینک‌ به صفحه های کلیدی وب سایت مانند صفحات تماس با ما، درباره ما، منابع، عیب گیری و تحلیل ها و… را نماد می‌دهد.
۲۰) LinkMiner
لینک بیلدینگ شکسته یکی‌از موثرترین طرز‌ها برای ایجاد کرد بک‌پیوند‌های وبسایت می باشد. اما این فرایند بسیار مجال‌بر بوده و فارغ از ابزارهای مطلوب نمی‌توانید به منفعت دلخواه دست پیدا نمایید. به همین استدلال میباشد که ابزاری به اسم LinkMiner پیشرفت داده گردیده است تا این مشکل را حل نماید.
پلاگین LinkMiner می‌تواند داده ها بک‌لینک‌ها و داده‌های اجتماعی را به شما آرم داده و این لینک و پیوند‌ها را در یک فایل CSV به شما تحویل دهد. با استعمال از این پلاگین همینطور میتوانید ملاحظه کنید که چه تعداد لینک یا این که لینک خروجی در یک برگه خاص وجود دارااست.
بارها و بارها در مقالات متعدد بلاگ بازاریابی دیجیتال آکادمی رایا پارس تاکید کرده‌ایم که سرعت بارگذاری وبسایت فاکتوری بسیار اصلی در بهینه سازی می‌باشد که روی سکو سایت در موتورهای کاوش تاثیر میگذارد. در حالتی که بازدیدکنندگان نتوانند تخت‌گاز یک شیت را مشاهده نمایند، از بازدید از آن پشیمان میگردند.
۲۱) Page Load Time
پلاگین Page Load Time قادر است زمان بارگذاری یک ورقه را اندازه‌گیری کرده و داده ها را در یک Toolbar اکران دهد. درین تولبار میتوانید ببینید که آیا وقتی صرف لود شدن ریدایرکت‌ها می‌گردد یا این که نه.
همینطور می‌توانید فرصت جواب‌دهی سرور را مشاهده کنید. از داده ها به دست آمده از این شیوه این پلاگین می‌توان برای بهبود سرعت بارگذاری وبسایت به کار گرفت.

 

۲۲) Bit.ly
خدمت‌های بسیار متعددی برای کوتاه کردن لینک وجود دارد، البته با یقین Bit.ly شایسته ترین سرویسی میباشد که میتوانید از آن به کار گیری کنید. با کمک پلاگین Bit.ly میتوانید سریعا پیوند‌های خویش را کوتاه کرده و حتی آن‌ها‌را رهگیری نمایید و به اطلاعاتی مانند تعداد کلیک‌های انجام شده روی لینک و پیوند دسترسی داشته باشید.

 

۲۳) Wapplalyzer
پلاگین wappalyzer به شما این قابلیت و امکان اثرگذار و کاربردی را میدهد که هنگامی وارد وبسایت می‌شوید ملاحظه کنید وب سایت به چه زبانی پیاده سازی شده است؛ پلاگین Wappalyzer یک پروژه متن گشوده بوده و به وسیله یک کمپانی آلمانی پیشرفته میباشد.
به عنوان مثال اطلاعاتی که با نصب این پلاگین متوجه آن خواهید شد می‌قدرت به مفاد تحت اشاره نمود:
سیستم رئیس محتوای تارنما، ابزارهای گوگل (فونت، جیمیل، آنالیتیکس و …)، لهجه برنامه‌نویسی وبسایت، گراواتار (Gravatar)، اسکریپت فروشگاه‌های اینترنتی، جاوا، جاوا اسکریپت، جی کوئری و…

۲۴) کانال‌های اجتماعی
شما می‌توانید برای دسترسی بهتر و دوری از اشغال شدن خیال و خاطر سیستم خویش از پلاگین‌های کروم که مخصوص کانال‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، لینکدین، توییتر و … است، به کار گیری نمائید. این خصوصیت برای آن گروه از متخصصان بهینه سازی که در کانال‌های اجتماعی متفاوت عمل می‌نمایند و در آن به نشر مطالب و لینک سازی می پردازند بسیار موثر است.