«برای seo تارنما بایستی بک پیوند داشت». «به هیچ عنوان نمی شود سوای خریداری نمودن بک لینک و پیوند وب سایت را بهینه سازی کرد». «۱۵ وبسایت که به شما بک‌ پیوند بدون‌پول می دهند». «ما برای شما بک پیوند‌های ارزان و مستمر می خریم». «چه‌گونه سوای جریمه‌شدن بک لینک و پیوند بخرید؟». در شرایطی که با seo تارنما سروکار داشتید به طبع یکی آن جمله ها را شنیدید. برخی از آن جمله ها صحیح میباشند و برخی دیگر خطا.
بک لینک و پیوند‌ها (Backlinks) در seo تارنما اساسی می‌باشند. صراحت دارد که تارنما برای جايگاه‌به چنگ آوردن به بک پیوند احتیاج داراست. و صراحت دارد که سوای بک‌ لینک و پیوند بسیار نماید رویش خواهد کرد. البته هر بک‌ لینکی پر ارزش وجود ندارد. بک‌ لینکی که به بهینه سازی وبسایت امداد می‌نماید می بایست خصوصیت‌هایی داشته باشد. یعنی موتورهای کاوش  (گوگل) برخی بک‌ لینک و پیوند‌ها را اصلی و موءثر میبینند و سایر را به هیچ وجه نمی‌پذیرند. موتورهای کاوش ممکن میباشد سایتی را به‌خیال و خاطر به دست آوردن برخی بک پیوند‌ها جریمه نمایند. 
با این اوضاع و احوال متخصص بهینه سازی چه بایستی بکند؟ چطور بایستی بک‌ پیوند‌های گرانبها و دارای اعتبار بسازد؟ می بایست بک پیوند بخرد یا این که خیر؟ آیا راهی است که بک لینک و پیوند خرید البته جریمه نشد؟ صاحبان وبسایت‌ها چطور؟ آنان تا چه ‌حد می توانند به تبلیغات و کلام‌های کارشناسان seo باور نمایند؟ در‌این فراگیری جامع، براساس منابع دارای اعتبار در بهینه سازی وبسایت جواب‌های صحیح و قابل‌باور بدین سوال ها داده میشود. 
آنچه در‌این نوشته خوا‌هیم داشت
چطور بک لینک و پیوند های با ارزش بسازیم؟ 
بک لینک و پیوند چیست و چرا تشکیل داد بک لینک و پیوند در بهینه سازی تارنما اساسی میباشد؟ 
۱. با محتوای مرجع و راهنماهای تخصصی بک پیوند بگیرید
۲. از وب سایت‌هایی که طرفدار محتوای شما می باشند بک لینک و پیوند بگیرید
۳. با تبادل لینک و پیوند بک لینک و پیوند بگیرید 
۴. با به کارگیری از بک پیوند‌های رقبا برای خویش بک لینک و پیوند بسازید
۵. با اینفوگرافی‌ها بک پیوند بگیرید 
۶. با تایپ کردن برای سایرافراد (Guest Blogging/Guest Post) بک لینک و پیوند بگیرید 
۷. از پادکست‌ها، گفتگو‌ها و فروم‌ها بک پیوند بگیرید 
توده‌بندی و سود‌گیری 
تالیف کننده
مهدیه اسماعیلی
چطور بک پیوند های باارزش بسازیم؟ 
گذشته‌از اینکه وارد دعوا اساسی شویم می بایست یکسری نکته‌ی اساسی را بیان کنم. درین یادگرفتن به‌هیچ‌وجه در ارتباط خرید بک لینک و پیوند حرف نمی شود. زیرا تهیه کردن بک پیوند خطرناک میباشد و از تکنیک‌های بهینه سازی سیاه میباشد. بعضا از این بک لینک و پیوند‌ها موقت میباشند و زمانی دیگر نباشند، به‌شدت به تارنما و سکو‌اش جراحت وارد میگردد. گوگل الگوریتم پنگوئن را باهدف پیداکردن و جریمه‌کردن وبسایت‌هایی که بک پیوند‌های غیرواقعی برای خودشان ساختند یا این که خریدند پیاده سازی نموده است. 

گوگل بک لینک و پیوند‌ها را به‌اعتنا زیرنظر می گیرد و  بالاخره می فهمد بک لینکی غیرطبیعی میباشد و خریداری گردیده. آن‌وقت مسلما وبسایت را جریمه می‌نماید.  

علاوه‌بر خریداری کردن بک پیوند، تکنیک دیگری وجود دارااست به‌‌اسم  پیوند‌سازی پی بی ان یا این که Private Blog Network. این تکنیک نیز بهینه سازی سیاه میباشد و به هیچ عنوان سفارش نمی شود. درین تکنیک دارای تخصص seo چند وبسایت یا این که بلاگ دیگر را با اسم‌های متعدد می‌سازد و محتواهایی در آن منتشر می‌نماید. از این وب سایت‌ها یا این که بلاگ‌ها به وب سایت مهم پیوند میدهد. برخی کارشناسان seo خیلی بااحتیاط و با ترفندهایی از این کانال سازی استعمال می‌نمایند. البته درهرحال بایستی بدانید که ریسک این شغل بسیار بالاست.
آنچه درادامه به شما معرفی می شود شیوه‌هایی میباشد برای ساختن بک لینک و پیوند‌های طبیعی و بدون‌پول و حقیقی وواقعی که گوگل را به شما و پیوند‌سازی‌هایتان مشکوک نمی‌نماید. فقط نکات اساسی باقی‌مانده که می بایست گفته خواهد شد این میباشد که بک پیوند چیست و چرا اساسی میباشد. 
بک لینک و پیوند چیست و چرا تشکیل داد بک لینک و پیوند در بهینه سازی وب سایت اصلی میباشد؟ 
فکر کنید شما فریلنسر seo میباشید. این مقاله را خواندید و به‌نظرتان بسیار آموزنده بود. تصمیم میگیرید در بلاگ یا این که وبسایت یا این که رخ‌بوکتان در باب بک لینک و پیوند مطلبی بنویسید. درآخر آن مقاله، پیوند این محتوا را می گذارید. با این عمل شما بدین وبسایت بک پیوند دادید. این محتوا و وب سایت هم از شما بک پیوند گرفته. این بک لینک و پیوند برای گوگل و این وبسایت بسیار پر ارزش میباشد. زیرا کاربری حقیقی و واقعی و به‌طور طبیعی بک پیوند را ساخته میباشد. 
بک لینک و پیوند‌ها درواقع حیث یوزرها حقیقی را در زمینه‌ی تارنما و محتوایی به گوگل میگویند. به‌این استدلال اصلی می‌باشند. زیرا گوگل با بک لینک و پیوند میفهمد که محتوایی برای یوزرها اثرگذار بوده و به سوالشان جواب داده و محتوایی میباشد که می گردد به آن باور کرد. پس گوگل هم به وی سکو‌ی بهتری میدهد. به‌همین‌استدلال میباشد که گفته میشود هرچه بک لینک و پیوند‌های سایتی بیشتر باشد، جايگاه‌ی بهتری خواهد گرفت. 
بالاخره برویم سراغ اصل مقاله!
۱. با محتوای مرجع و راهنماهای تخصصی بک پیوند بگیرید
این‌راه دشوار و فرصت‌بر میباشد. ولی فیض‌اش باورنکردنی میباشد. شما بایستی راجع‌به یکی‌از کلمه ها کلیدی سایتتان چنان محتوای جامع‌وکاملی بنویسید که نظیرش در وب سایت‌های حریف و در هیچ‌کجای فضای مجازی نباشد. اسم این محتوای جامع ممکن میباشد راهنمای تخصصی یا این که راهنمای جامع باشد. هنگامی واژه و کلمه کلیدی را تعیین کردید، آن را در گوگل سرچ فرمائید. محتواهای خط نخستین تا سوم را پژوهش نمایید. محتوایی بنویسید خیلی خوب و جامع‌خیس از آن محتواها. تمامی‌ی آن چیزهایی که در آن محتواها گفته نشده شما بگویید. آن‌گاه، که محتوای جامع را نوشتید و منتشر کردید، آن را در کانال‌های اجتماعی پخش فرمایید. بگذارید عده ای‌که در آن حوزه عمل می‌نمایند، محتوای شمارا ببینند. 
۲. از وب سایت‌هایی که طرفدار محتوای شما می باشند بک لینک و پیوند بگیرید
تحقیق فرمائید کدام وبسایت‌ها به کدام محتواهای شما پیوند دادند. با این تحقیق متوجه می شوید کدام نوع از محتوای شما پرطرفدارتر میباشد. پس می توانید از آن نوع محتوا ساخت نمائید. درین‌آیتم سرچ کنسول به شما امداد می‌نماید. از این ابزار می توانید گزارش Top Linking site  را به‌دست آورید. زمانی لیستی از وبسایت‌هایی که به شما بک لینک و پیوند دادند داشته باشید، میتوانید تحقیق نمائید آن وبسایت‌ها چه موضوعات مشترک دیگری با تارنما شما دارا هستند. راجع‌به آن موضوعات نیز میتوانید محتوا ایجاد فرمایید. 
۳. با تبادل پیوند بک لینک و پیوند بگیرید 
فکر کنید شما سایتی دارید که اسباب و اثاث عکاسی می فروشد. سایتی آموزشی هم می باشد که زمان‌های عکاسی برگزار می‌نماید. خب در حالتی که شما در محتواهای خویش به آن وب سایت پیوند بدهید و وی هم به شما، هر دو به‌همدیگر امداد کردید. این نوع تبادل لینک و پیوند و همیاری بین وبسایت‌ها بسیار متداول میباشد. شما برای پیداکردن تارنما‌های معتبری که با حیطهی کاری شما مرتبط می باشند شیوه های متعددی دارید. یک رویکرد این میباشد که می توانید وب سایت‌های اشخاص پر اسم و رسم در منطقهی کاری خویش را پیدا نمائید؛ برای مثال، تارنما عکاسی دارای شهرت. وی می تواند به وب سایت شما لینک و پیوند دهد و شما هم می توانید به وبسایت وی (عکس‌های وی) پیوند دهید. اما اعتنا فرمایید که نباید درین همیاری افراط کرد. زیرا لینک و پیوند‌سازی تصنعی می شود. 
۴. با به کارگیری از بک پیوند‌های رقبا برای خویش بک لینک و پیوند بسازید
در seo وبسایت، شما از وبسایت رقبای خویش بسیار خاطر می گیرید. تارنما حریف شما از چه تارنما‌ها و وب لاگ‌هایی پیوند گرفته؟ با کدام محتواهایش؟ با کدام لغت ها کلیدی؟ با رسیدگی این مفاد، شما هم میتوانید بروید سراغ به عبارتی عبارات کلیدی و محتواها. تنها اعتنا نمائید که همگی‌ی بک‌ پیوند‌ها به وب سایت حریف می بایست همیشگی باشند. در حالتی‌که لینک و پیوند موقت باشد، بهره‌ای ندارد. پس نخستین بایستی اعتبار منبع و نوع لینکی را که به حریف داده میباشد محاسبه فرمایید. در اصل این قاعده‌ی کلی در بک لینک و پیوند به دست آوردن نباید فراموش گردد:
Look for websites that have high domain authority (DA). That’s because search engines consider links from high DA sites to be high-quality backlinks.
دنبال تارنما‌هایی باشید که اعتبار دامنه‌ی بالایی دارا‌هستند. زیرا موتورهای کاوش لینک و پیوند‌هایی را که دامنه‌های دارای اعتبار میدهند، پیوند‌های با کیفیت و گران بها می بینند.  
۵. با اینفوگرافی‌ها بک پیوند بگیرید 
اینفوگرافی‌ها دیدنی میباشند. آن ها وسعت متعددی از داده را بی آلایش‌‌ و بصری‌گردیده دراختیار یوزرها قرار می دهند. پس یادتان باشد، به ساخت یک نوع محتوا ( تنها متنی) اکتفا نکنید. نیازی هم وجود ندارد یک سری اینفوگرافی صحیح فرمائید. در‌حالتی که یک اینفوگرافی دیدنی و جامع که مربوط به کلمه و واژه‌ کلیدی اساسی شماست صحیح فرمایید و در کانال‌های اجتماعی هم بازنشرش دهید، کافی میباشد و همین بک لینک و پیوند‌های نیکی برای شما میگیرد. مثال‌ای که  تارنما wpbeginner ساخته خوب میباشد. اینفوگرافی تحت بیشتراز ۷۰۰ بک پیوند برای این وبسایت گرفته میباشد. 
۶. با تایپ کردن برای سایرافراد (Guest Blogging/Guest Post) بک پیوند بگیرید 
در بک لینک و پیوند ساختن می بایست در پی مجال‌های تازه و ساختن همیاری با وب سایت‌های دارای اعتبار در حیطهی کاری وب سایت خودتان باشید. خیلی از تارنما‌ها، مخصوصا فروشگاهی‌ها، درپی این می‌باشند که مشتری‌هایشان (یوزرها حقیقی وواقعی) برای محصولاتشان حیث (رضایت مشتری) بنویسند. شما میتوانید از این مجال به کار گیری نمایید. برای محصولاتی که مربوط به ناحیهی کاری شماست لحاظ بنویسید و درعوض از آن وب سایت هم بک پیوند به تارنما خودتان بخواهید. کلا از کامنت‌گذاشتن برای مطالب مرتبط و موءثر وب سایت‌های دارای اعتبار دیگر و تایپ کردن برای آنها نباید غافل شد.
پست‌‌های مهمان زمان دیگری برای این می‌باشند که با تایپ کردن برای وبسایت‌ها یا این که بلاگ‌های دیگر بشود بک پیوند تشکیل داد. برخی تارنما‌ها میباشند که محتواهایشان را نویسندگان متفاوت می‌نویسند، چیزی مشابه به ویرگول در فارسی و مدیوم در اینترنت انگلیسی. این وبسایت‌ها معمولا اذن میدهند که نویسندگان مهمان لینک و پیوند هم در محتواهایشان بگذارند. 
۷. از پادکست‌ها، مذاکره‌ها و فروم‌ها بک لینک و پیوند بگیرید 
تارنما‌ها و افرادی‌که در حیطهی کاری و تخصصی شما پادکست ساخت و ساز می‌نمایند شناسایی نمایید. از آن ها بپرسید که چطور میتوانید مهمان یک کدام از پادکست‌هایشان گردید یا این که چطور می گردد در پادکستی که به یکی محتواهای شما مرتبط میباشد، شما‌را هم معرفی نمایند و به تارنما شما هم پیوند دهند. حتی ممکن میباشد بتوانید حامی مالی اپیزودی گردید (که ولی این دیگر بدون‌پول وجود ندارد). شاید شما درحوزه‌ی تخصصی خودتان حرفی برای بیان کردن دارید یا این که چیزی که میتوانید معرفی فرمایید. از جمله دیجیتال مارکتر موفقی می باشید. می بایست مجلات اینترنتی یا این که رسانه‌های خبری که خبر ها فناوری و وب را هم پوشش میدهند پیدا فرمائید. مشاهده کنید چه قوانینی دارا هستند برای مذاکره‌کردن و چه موضوعاتی برایشان دیدنی میباشد. این هم اساسی میباشد که مطمئن گردید در رای زنی یا این که نقطه پایان آن لینک و پیوند میدهند به وب سایت دیگر. 
لینک و پیوند‌هایی که از انجمن‌های تخصصی و فروم‌ها به سایتی داده می‌گردد از شایسته ترین و معتبرترین بک پیوند‌هاست. زیرا گوگل میداند این لینک و پیوند‌ها را یوزرها به سایتی میدهند. پیداکردن فروم‌ها مشقت بار وجود ندارد. کافی میباشد اسم حیطهای که میخواهید را به‌علاوه‌ی کلمه و واژه‌ی فروم در گوگل سرچ نمایید. 
عده‌بندی و فیض‌گیری 
۱. بک لینک و پیوند دارای اعتبار و پر ارزش ساختن عمل مشقت میباشد. لینک و پیوند‌سازی در seo مثل شغل های دیگر مستلزم شکیبایی و طاقت و وقت‌گذاشتن میباشد. 
۲. گام نخستین برای ساختن بک پیوند‌های کیفیت عالی ایجاد محتوای بهتر و زیرکانه میباشد.
۳. با تکنیک‌های بهینه سازی سیاه هم میگردد بک پیوند ایجاد کرد. میگردد بک پیوند خرید. ظاهرا بک لینک و پیوند‌های همیشگی هم می گردد خرید. البته مدام خطر جریمه‌شدن وجود دارااست.
۴. برخی‌ها اسم این‌راه‌ها را  استراتژی‌های بک پیوند ساختن میگذارند. ولی درحقیقت تمامی‌ی آنچه درین فراگیری معرفی شد مجال‌هایی بود برای بک لینک و پیوند ساختن.  زمان‌های دیگری هم وجود دارااست. هیچ گاه کسی نمی‌تواند لیست جامعی از این‌راه‌ها را بنویسد.
۵. دارای تخصص بهینه سازی مدام می بایست، باتوجه به اصول بک لینک و پیوند ساختن،  در پی رویه‌‌های خلاقانه و مجال‌های تازه  باشد.
۶. دارای تخصص بهینه سازی قادر است برای ارزیابی بک لینک و پیوند‌های وب سایت خودش و رقبا (درواقع نظارت‌کردن بک پیوند‌های هر سایتی) از دو ابزار کار کشته Semrush و  ahrefs به کار گیری نماید. 
۷. از اقتدار کانال‌های اجتماعی و توان سیگنال این کانال‌‌ها در seo تارنما نباید غافل شد. در کانال‌های اجتماعی زمان‌های زیادی برای بک پیوند ساختن وجود داراست. از جمله، میتوانید در یوتیوب شبکه بسازید. محتوای ویدئویی ساخت و ساز فرمائید و از یوتیوب بک لینک و پیوند بگیرید. 
۸. اعتنا نمایید که در هیچ‌کدام از طریق‌های لینک و پیوند‌سازی فرنگی نباید افراط کرد. بک پیوند‌ها بایستی متنوع باشند و  تاجای ممکن طبیعی و حقیقی وواقعی.  نباید اذن دهید بک لینک و پیوند‌ها تصنعی و مصنوعی به‌لحاظ برسند.
۹. از بک لینک و پیوند ساختن در گفت و گو پیوند‌سازی فرنگی، که از سرفصل‌های مهم و اساسی در فراگیری بهینه سازی و ساخت‌و‌ساز محتواست، کامل سخن میشود.