در‌این نوشته‌علمی با مورد ها مهمی که در سئو داخلی، سئوی آف پیج و تکنیکال ما یحتاج میباشد، آشنا میشوید و با رعایت و پیاده سازی مفاد گفته شده در مطالعه لیست سئو، توسعه و گسترش تارنما و بیزنس را خواهید روئت کرد. به دنبال موردها مهم این لیست عنوان می شود. با ما همدم باشید.

منظور از تحقیق لیست seo چیست؟
تهیه و تنظیم استیناف لیست، از مهمترین عمل‌های سئو محسوب میشود. علت این است که تحقیق ۲۰۰ فاکتور گوناگون در بهینه سازی، شغل چندان آسانی نیست و ممکن میباشد در طی اجرا فعالیت، بعضا از آن ها فراموش شوند. هرچند نیازی نیست که همه فاکتورها به طور کامل بازرسی شوند.

۱- موبایل فرندلی (Mobile Friendly) بودن وب سایت
Mobile Friendly یا سئو تلفن همراه دارای اهمیت بسیار بالایی می‌باشد. ولی چرا؟

او‌لین استدلال التفات گوشی فرندلی، استفاده بیشتر کاربران از دستگاه های گوشی هست. نسبتاً ۶۵% جستجوها، بوسیله دیوایس های موبایلی ایفا می‌شود.

دومین استدلال مربوط به Mobile-First Algorithm می‌باشد که گوگل از این الگوریتم برای مرتبه بندی وب سایت‌ها در حاصل به کارگیری می‌کند. به عبارت معمولی تر گوگل برای رتبه بندی، نسخه تلفن همراه سایت‌‌ها را در حق تقدم قرار می‌‌دهد.

برای تست گوشی فرندلی بودن وب‌تارنما خود می‌توانید از ابزار Mobile Friendly گوگل به کارگیری فرمایید.



بیشتر بخوانید: هزینه seo وبسایت
 

۲- تفحص نسخه‌های گوناگون وبسایت
گوگل آدرس‌‌‌های متعددی از سایت شما در فهرست خود قرار داده و یا به اصطلاح Index می­­­­کند.

http://yoursite.com

https://yoursite.com

http://www.yoursite.com

https://www.yoursite.com

این آدرس­­ها برای کاربران یکسان هستند ولی برای ربات‌های گوگل نیز همین مضمون‌ را دارااست؟

مطلقا خیر! گوگل هر کدام از آدرس­ها را یک سایت مجزا در لحاظ می­گیرد مگر اینکه این آدرس‌ها به درستی تغییر‌و تحول مسیر دهند.

در واقع تمامی آدرس ها بایستی به یک URL واحد منتهی شوند.



در شرایطی که نسخه ­­ای از تارنما شما به آدرس اصلی تغییر مسیر نمی­­­دهد، می­­­توانید از ریدایرکت ۳۰۱ برای جاری ساختن این عمل استفاده نمائید. این نکته در لیست شما بسیار حائز اهمیت میباشد به دلیل آن که هر کدام از این ادرس ها در صورتی‌که به ادرس اساسی منتهی نشوند می‌تواند با ادرس اصلی رقابت داشته باشید و به بهینه سازی شما زیان برساند.

۳- ارتقاء سرعت وب سایت
یکی‌از سایر از عنوان های مطالعه لیست بهینه سازی ۲۰۲۲ ، ارتقاء سرعت وب سایت می‌باشد. تعدادی سال پیش گوگل تأیید کرد که سرعت بار گذاری وب سایت، یک برهان مهم برای سکو­­‌بندی است.

آپ تو دیت­­های اخیر گوگل علامت می­دهد که اهمیت این مورد حتی بیشتر از پیشین میباشد. فراموش نکنید که به core web vital نیز اعتنا فرمائید. دراین مورد نوشته ی علمی core web vitals چیست را یخوانید.

برای ارتقاء سرعت وبسایت می­توانید فعالیت­های زیر را اعمال دهید:

نظافت کردن کدهای HTML تارنما
نظافت کردن کد ها را می اقتدار پایه ای ترین و مطرح ترین اقدام در ارتقاء مرتبه وب سایت دانست. با به کار گیری از ابزار PageSpeed ​​Insights می­توانید ایرادات تارنما در زمینه‌ی کدنویسی را به راحتی پیدا کرده و رفع فرمائید.

نکته: صرفا صفحه اساسی وبسایت خود را تجزیه و تحقیق نکنید. صفحات دوست داستنی وب سایت مانند پست­های وبلاگ ، صفحه ها تولیدها و صفحه ها مجموعه­ بندی را نیز تحقیق فرمائید.

تست سرعت تارنما
با ایفا تست سرعت می­­توانید عناصری که سبب ساز کندی سایت شما می­شوند را شناسایی نمائید. ابزارهای مختلفی برای این فعالیت وجود دارااست که GTMetrix یکی‌از آن‌هاست.

 کاهش حجم تصاویر
با صرفه نبودن حجم و سایز تصاویر، یکی از فاکتورهایی می باشد که می تواند سرعت وب­سایت شما‌را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. به همین برهان سفارش می کنیم تصاویر خود را با ابزاری مانند  Kraken فشرده­ سازی نمائید.

ارتقای هاست
هاست خود را افزایش دهید. در حالتی‌که هزینه پاره ای برای میزبانی سایت خود پرداخت می کنید انتظار نداشته باشید تارنما شما دارای سرعت لود بالایی باشد. به شدت سفارش می­کنیم از یک هاست متناسب با حجم شغل خود به کار گیری کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر دراین مورد می­توانید به صورت ۲۴ ساعته با تامین سرزمین‌ماس نتایج نمایید.

۴- شناسایی و حذف صفحات اضافه در وبسایت
شناسایی و حذف صفحه ها اضافه در تارنما، گزینه آینده میباشد که در مطالعه لیست سئو ۲۰۲۲ باید به آن دقت ویژه داشت. برای این مراد با ما در پروسه زیر همراه باشید.

تارنما خود را مانند تصویر پایین در گوگل وارد نمایید.



این عمل به شما علامت می­دهد که گوگل چندین ورقه از وب سایت شما‌را در فهرست خود ذخیره کرده است. از جمله در تصویر زیر تعداد صفحه های ایندکس شده به وسیله گوگل برای تارنما مملکت ۴۹۴۰ سود است.



در حالتی که این تعداد از آن چه که تامل می­کردید بیشتر میباشد، مورد نیاز هست صفحه ها اضافه را حذف یا noindex فرمائید. حذف صفحه های اضافه می­تواند منجر توان بیشتر صفحات اصلی شده و دارایی کراول تارنما را ارتقا دهد.

همچنین حذف صفحات اضافه فرایند seo را وارفته­تر می کند. به عبارت دیگر : شیت کمتر = مشکلات کمتر

رایج ­ترین صفحه های اضافه در تارنما عبارتند از:

صفحه ها بایگانی
صفحه های برچسب
صفحه ها جستجو
صفحه های دارای محتوای ضعیف
صفحه ها حفاظت
۵- تحقیق صفحاتی که با نقص‌ ایندکس شدن مواجه میباشند
با بازرسی تب  “ Coverage” لیست صفحاتی که بنا به دلایلی برای ایندکس شدن با نقص‌ مواجه می‌باشند به شما نمایش داده خواهد شد. در مقاله نحوه ارتقاء سرعت ایندکس صفحات می توانید راجع‌به ترفند ایندکس صفحه ها در گوگل را بخوانید.



با پژوهش این صفحه ها و رفع اشتباهات نام برده می توانید چراغ سبز گوگل را دریافت نمائید و یکی‌از سایر از مورد ها تفحص لیست سئو ۲۰۲۲ خود را تیک بزنید.

۶- بازرسی میزان ترافیک ارگانیک تارنما
خُب، وقت آن میباشد که ترافیک ورودی سایت را رسیدگی کنیم. برای این فعالیت به گوگل آنالیتیکس وبسایت خود رفته و مسیر تحت را دنبال فرمائید:

Acquisition >> All Traffic >> Channels



آن‌گاه مانند تصویر زیر organic search را از میان مورد­ های موجود گزینش فرمائید.



بعد از آن فرصت خود را بر روی ۶ یا ۸ ماه قرار داده و تغییرات ورودی وبسایت را مشاهده کنید. نمودار بازدید نشان می­دهد که آیا ترافیک ارگانیک شما در مسیر صحیح جریان داراست یا خیر. البته مقصود از این مرحله انتخاب معیارهای جانور میباشد.



بیشتر بخوانید: چه گونه پیوند سازی داخلی جاری ساختن دهیم
 

۷- بهبود سئوی داخلی سایت
هیچ شکی نیست که سئوی داخلی صفحه ها تارنما دارای اهمیت ویژه­ای میباشد. البته احتمالا شما وقت کافی برای با صرفه­ سازی همگی صفحات را نداشته باشید. برای رفع این نقص‌ سفارش می­کنیم ۵ ورقه اصلی از وبسایت خود را گزینش کنید. از جمله صفحه های تحت می توانند حق اولویت بیشتری نسبت به سایر صفحات داشته باشند:

صفحاتی که یک کلیدواژه مهم را هدف قرار می­دهند.
صفحاتی که از ترافیک کمتری نسبت به روزهای گذشته بهره مند می باشند.
صفحاتی که پتانسیل قرارگیری در نتایج بلندتر گوگل را دارا هستند.
برای آشنایی بیشتر با سئوی داخلی یا on page سئو، می‌توانید نوشته‌ی علمی راهنمای جامع بهبود سئوی داخلی تارنما را تفحص نمائید. ولی در حالتی‌که فرصت شما محدود می باشد بر روی استراتژی­های زیر متمرکز شوید:

کلمه کلیدی خود را در عنوان وارد نمائید.
از کلیدواژه­های اصلی خود در ۱۰۰ کلمه و واژه اولیه به کارگیری نمایید.
از لینک و پیوند­های داخلی و خارجی استفاده نمائید.
از کلیدواژه‌‌‌های مترادف و هم معنی یا LSI Keywords به کارگیری نمایید.
در ارتباط بهبود بهینه سازی داخلی می‌توانید نوشته‌ی علمی سئو داخلی چیست را پژوهش نمایید.

۸- ردیابی کلمه ها کلیدی در نتیجه ها گوگل
بعد از بازرسی به حساب آوردن لیست سئو ۲۰۲۲ تا به اینجا و ایفا کار‌‎های مذکور وقت آن است که جایگاه سایت در کلیدواژه­ های متعدد را استیناف نمائید. ابزارهای مختلفی برای این فعالیت وجود دارد البته SEMRUSH برای کیورد ریسرچ انگلیسی و kwfinder برای کیورد ریسرچ فارسی یکی‌از بهترین ابزارهای جانور می باشد.

این ابزار خلال ردیابی کلمات کلیدی، اطلاعات بسیار مفیدی مانند تعداد بک پیوند­ها و.منابع آن­ها ، میزان رقابت در کلمات کلیدی  و … را در دست شما قرار می­دهد.

در نوشته‌ی علمی آموزش یافتن بهترین کلمه ها کلیدی دراین باره بطور بی نقص توضیح داده ایم.



۹- تفحص بک لینک ها در استیناف لیست بهینه سازی
درین نکته شکی نیست که بک لینک­ها به صورت بی واسطه بر روی جایگاه تارنما در حاصل گوگل نقش دارا‌هستند. پس تجزیه و ارزیابی بک لینک­ها یکی‌از فعالیتهایی میباشد که بایستی در لیست خود به آن دقت نمایید. برای تحقیق بک لینک­ها می­­توانید از ابزار rank signal استفاده فرمایید.

البته سئوال اینجاست که رسیدگی بک لینک­­ها چه منفعت ای برای ما دارد؟

این فعالیت به دو ادله دارای اهمیت هست:

دلیل اولیه: می‌توانید صفحاتی که به رقبای شما لینک داده‌اند را شناسایی فرمائید. در حالتی‌که یک وب سایت به رقیب شما لینک و پیوند داده است پس پتانسیل لینک دادن به شمارا نیز خواهد داشت.

برهان دوم: می­توانید دلایل لینک و پیوند دادن صفحه های مختلف به تارنما رقیب را پیدا کرده و برای آن نرم‌افزار­ ریزی نمایید.

۱۰- اصلاح لینک و پیوند ­های شکسته ی وبسایت
۱۰ امین عنوانی که در محاسبه لیست بهینه سازی ۲۰۲۲ خود باید به آن دقت ویژه داشته باشید، لینک­های شکسته یا Broken Link برای تجارب استفاده کننده بد است و از مواردی میباشد که می­­تواند به سئوی وب سایت شما زخم بزند. این لینک­ها ممکن میباشد به خیال حذف برخی از صفحه های اضافه در تارنما به وجود آیند.

برای یافت کردن آن ها می­توانید از گوگل سرچ کنسول کمک بگیرید. همچنین تارنما brokenlinkchek از ابزارهای بدون پول برای این فعالیت میباشد.



۱۱- تجزیه و پژوهش رقبا
در‌این مرحله دفعه به جاسوسی از رقباست! برای این شغل آغاز لیستی از بهترین کلیدواژه­ های رقیبان خود تهیه فرمایید. سپس صفحاتی که دارای جايگاه­  های بلندتر در گوگل می باشند را تحقیق کرده و همت نمایید ارتباط در بین این صفحه ها را کشف فرمائید.

۱۲- seo محتوا
در مرحله هفتم به عنایت با صرفه­ سازی محتوای وبسایت اشاره کردیم البته برای قرارگرفتن در رتبه­ های برتر شما نیاز دارید که یک محتوای بسیار جذاب به کاربران خود ارائه دهید. برای این کار می­توانید از تکنیک­ های ذیل استفاده فرمایید:

مقدمه ­های کوتاه
معمولا افراد عشق و علاقه ای به تلاوت مقدمه­های وقتگیر ندارند. مقدمه می بایست شیرین و کوتاه نوشته گردد و بتواند کاربران را ترغیب به تلاوت ادامه مقاله کند.

جمله های کوچک
نوشتن جمله­های بلند و نداشتن خوانایی مناسب نوشته‌علمی، از آفت­هایی هست که می­تواند سبب فراروگریز کاربران شود. تا حد امکان پاراگراف­های خود را خُرد کرده و آن‌ها را به بخش­های متفاوت تقسیم فرمایید.

استعمال از تگ‌های هدینگ
تگ­های h1  تا h6 که به آن ها تگ­های هدینگ نیز گفته می­گردد در تجزیه مطالب به بخش های جداازهم می­توانند بسیار موءثر باشند. سفارش می­کنیم در هنگام نوشتن نوشته‌ی‌علمی­های زمان بر مسلما از آنها برای خوانایی بهتر مطالب استعمال فرمایید.

استفاده از فیلم و تصاویر
استفاده از فرمت­های متعدد در نوشته ی علمی، می­تواند جذابیت محتوا را برای کاربران ارتقاء داده و سبب گردد تا آنان با مقاله ارتباط بیشتری برقرار کنند.

از مزایای دیگر درج عکس و فیلم در نوشته‌ی علمی، می توان به ارتقاء مجال زمان ماندگاری کاربران در برگه اشاره کرد.