در‌حالتی که از پلتفرم دیگری استعمال می‌کردید که به طور دیداری (visual) این قابلیت را در مشت شما نمی‌گذاشت که Alt tag را لبریز نمائید، میتوانید به سراغ کدهای HTML بروید. آموزش خصوصی سئو در پلتفرمی مانند وردپرس به ازای تغییراتی که شما در قسمت دیداری ایفا می‌دهید، کدهایHTML  به طور خودکار ساخت‌و‌ساز می گردند.

برای دسترسی به‌این قسمت کافی میباشد در بخش ویرایشگر، روی تب متن کلیک نمایید.  آکادمی رایا پارس هم اکنون کدی که برای خصوصیت متن جایگزین تصویر تاسیس شده است را می بینید.
 
در وبلاگ تریبون بخوانید: انکر تکست چیست؟ شناخت با اشکال انکر تکست
 
نکاتی برای خوب تایپ کردن خصوصیت Alt tag تصاویر
وقتی که میخواهید تگ جایگزین یک تصویر را مالامال فرمایید، اساسی میباشد که بدانید چه بنویسید تا هم از نگاه seo باصرفه باشد هم توضیح قابل قبولی به اکانت بیاید. درین نصیب چندین نکته کلیدی دراین مورد را با هم خوا هیم مشاهده کرد:
 
ظریف و توصیفی بنویسید: مقصود از ساخت و ساز تگ Alt توضیح تصویر میباشد، پس تا جایی که میتوانید توضیح دقیقی ارائه دهید. در شرایطی‌که نمی‌دانید چه عبارتی مطلوب میباشد، اینطور تصور کنید که آیا با قرائت این توضیح می‌قدرت چیزی شبیه این عکس را تصور کرد؟
از کلمه ها کلیدی بیشتراز حد استعمال نکنید: صحت دارد what is seo که برای بهینه سازی بایستی از عبارات کلیدی در تگ جایگزین تصاویر استعمال نمایید، ولی زیاده‌روی کردن درین‌شغل، قادر است امتیاز منفی در پی داشته باشد.
توضیح اضافه ننویسید: از عبارات اضافه که نیازی به آنان وجود ندارد به کار گیری نکنید. به عنوان مثالً ننویسید ” تصویری از یک مثال کد HTML” عبارت “مثال کد HTML” هم کفایت می‌نماید.
از عبارات کلیدی شبیه هم به کارگیری فرمائید: خلال واژه کلیدی مهم، می توانید از کلمات هم‌معنا و لغات کلیدی مرتبط (لغت ها کلیدی lsi) هم در تصاویر خویش به کارگیری فرمایید. با این‌شغل شانس چشم شدن در بقیه نتیجه ها کاوش را هم بالا میبیرید.
کوتاه بنویسید: کارایی نمائید توضیح خیر درباره تصویر بنویسید البته گزاره‌نویسی نکنید. نهایتاً ۱۰۰ الی ۱۲۵ کاراکتر برای این تگ کافی میباشد.
وقتی که میخواهید فیلد متن جایگزین را مالامال نمائید به خیال داشته باشید که مقصود، توضیح تصویر میباشد برای اشخاصی که نمی‌توانند خویش عکس را ببینند. حواستان به seo و به کارگیری از لغت ها کلیدی در alt tag هم باشد البته غرض، تایپ کردن برای یوزرها میباشد خیر ربات‌ها.