تا چند روز قبل مشاجره seo سايت تنها راجع به اینترنت‌وبسایت‌ها مطرح بود. ولی با اعتنا به بسط حوزه دیجیتال مارکتینگ با صرفه‌سازی در منطقههای متفاوت در اکنون توسعه و گسترش میباشد. آموزش خصوصی سئو درین نوشته‌علمی از وب لاگ اینترنت‌راز شمارا با ۱۸ ابزار سئو نرم افزار در اپلیکیشن استورها در سال ۲۰۱۹ آشنا خوا‌هیم کرد.

با صرفه‌سازی نرم افزار استور ناحیههای متعددی را پایین پوشش قرار میدهد و ابزارهای ASO نیز به گونه های متعدد به وجود آمده‌اند. مجموعاَ آن ها به مجموعه‌های ذیل تقسیم‌بندی می شوند:
 
۱. ابزارهای سئو واژه کلیدی نرم افزار
 
ابزارهای ASO از این نوع به شما یاری می‌نمایند آکادمی رایا پارس که لغت ها کلیدی برنامه خویش را باصرفه‌سازی فرمائید تا ترافیک سرچ نرم افزار خویش را ارتقا دهید.
 
خصوصیت‌های مرتبط با واژه و کلمه کلیدی نرم‌افزار عبارتند از: پیشنهادات واژه و کلمه کلیدی نرم‌افزار، باصرفه‌سازی واژه کلیدی، ردیابی واژه کلیدی و غیره.
 
ابزارهایASO همچون Mobile Action، Meatti، Sensor Tower، , App Radar، Priori Data، ASOdesk، Searchman، TheTool، Keyword Tool و AppKeywords.net، نمونه‌های خیر دراین مورد میباشند.
 
۲. ابزارهای باصرفه‌سازی برگه فرآورده نرم افزار
در ASO چیزی بیشتراز باصرفه‌سازی واژه و کلمه کلیدی وجود دارااست.
 
برخی از ابزارهای ASO همچون AppTweak و Meatti گزارش ASO را مهیا می آورند که ورقه کالا اپلیکیشن یا این که به عبارتی لیست‌بندی نرم افزار  شما‌را بررسی می‌نماید.
 
براساس محاسبه، آنها توصیه بهتری برای اسم نرم‌افزار، اسکرین شات‌ها،  what is seo محلی‌سازی، ارزش‌گذاری و سازش و غیره ارائه می دهند.
 
سفارش اینترنت راز: بازاریابی نرم افزار تلفن همراه یا این که نرم افزار مارکتینگ؛ ۱۰ استراتژی بسط برنامه‌های تلفن همراه
 
۳. ابزارهای بازبینی و چک احساسات
 
ابزارهای ASO از این سیرتکامل باصرفه‌سازی ایده ها و ریت‌های یوزرها شما‌را برعهده دارااست. ابزارهایی همچون Appbot، Apptentive، Mobile Action و TheTool، ریت‌ها و محتوای ایده ها یوزرها شما‌را بررسی می‌نماید و به شما میگوید چه چیزی آیتم پسند یوزرها شماست و چه چیزی وجود ندارد. با امداد چک احساسات میتوانید نقشه پیشرفت فرآورده خودتان را اصلاح فرمایید تا ریت بهتری اخذ نمائید.