کلمه ها کلیدی فقط عنصر اصلی سئو نیستند. آموزش خصوصی سئو مفاد بخش اعظمی وجود دارااست که بر روش مرتبه بندی شما و رقبای شما در صفحه ها کاوش تأثیر میگذارد. ما در مورد ها گذشته به آنان اشاره کردیم، ولی بیایید آن را با تمرکز بیشتری پژوهش کنیم.

معمولاً یک مرجع دامنه وجود داراست، که نظارت می نماید یک وبسایت چقدر برای ناحیه تخصصی خویش موثر و با اعتبار میباشد. عنصر شبیه دیگر سن دامنه میباشد، چون دامنه های دیرین دارنده امتیازات و قدرت بیشتر می‌باشند. لینک و پیوند دهی یکی‌از مهم‌ترین بخش های بهینه سازی میباشد و دربرگیرنده داشتن پیوندهایی میباشد که به وبسایت شما در وبسایت های دیگر اشاره دارا‌هستند. این ارتباطات به موتور کاوش می‌گویند که وبسایت شما کیفیت خوب میباشد و بها پیوند دادن را داراست، و این زمینه به شما امتیاز و جايگاه ی بالاتری را میدهد.
 
مطمئن گردید که بک لینک و پیوند های حریف خویش را نظارت میکنید تا مشاهده کنید که آنها یک‌سری لینک و پیوند دارا‌هستند، درباره چه چیزی می‌باشند و کدام تارنما ها از آن‌ها بهره مند می‌باشند. این میتواند ایده هایی درباره‌ی موضوعاتی که می‌توانید درباره آن‌ها بنویسید و اشکال وبسایت هایی که میخواهید برای پیوند دهی فردی خویش به کارگیری نمائید، به شما ارائه دهد. برای حصول به‌این داده ها میتوانید از ابزار Link Explorer از Moz به کارگیری فرمایید. شایسته ترین ابزار محاسبه رقبا رو در نوشته ی علمی دیگر ژاکت بخوانید.
 
Link Explorer به شما قابلیت و امکان می‌دهد URL دامنه ریشه، ذیل دامنه یا این که ورقه ظریف را وارد فرمائید. آن گاه مقدار متعددی داده مرتبط با دامنه و نمایه پیوند دهی آن ساخت و ساز می‌گردد. پیوندهای ورودی دامنه، صفحه ها بالا و دامنه های لینک و پیوند دهنده را برای مثال موردها دیگر مشاهده خواهید کرد. همینطور میتوانید خصوصیات لینک دامنه را با دامنه دیگری مقایسه فرمایید.
 
محتوای آنان‌را تجزیه و آنالیز فرمایید.
محتوا یک کدام از مهم‌ترین عامل ها تأثیرگذار در بهینه سازی تارنما میباشد. گوگل به وب سایت هایی که محتوای کیفیت عالی و مربوط به جستجوی استفاده کننده دارا هستند سکو بالاتری ارائه می‌دهد. نگاهی به محتوای حریف خویش بیندازید. نرم افزار هایی مانند CompetitorSpyFX میتوانند به شما در محاسبه محتوای رقبا امداد نمایند.
 
تجزیه و بررسی محتوای رقبا به شما یاری می نماید محتوای بهتری در وب سایت خویش ساخت و ساز فرمائید. این بسیار گرانبها میباشد چون الگوریتم گوگل به وسیله محتوای کیفیت بالا هدایت می گردد. هنگامی محتوای کیفیت بالا ساخت می‌کنید به وبسایت خویش امداد میکنید درجه بهتری نسبت به رقبا داشته باشد.
 
اشکال مختلفی از محتوای ساخت‌و‌ساز گردیده بوسیله آن‌ها را ببینید و نظارت فرمایید که آیا آنها صرفا یک نوع محتوا دارا‌هستند و یا این که نه. در‌حالتی که رقبای شما در حالا وبلاگ نویسی یا این که تایپ کردن محتوا می باشند، می‌توانید تعداد عبارات و اطلاعات دردسترس در پست را تحقیق فرمائید. آیا آنها محتوای بلند می نویسند و یا این که محتوای کوتاه را ترجیح می‌دهند. همینطور اصلی میباشد که به محتوای مرتبط با لغات کلیدی نگاه نمائید.