کنونیکال چیست و چه کاربردی در سئوی وب سایت داراست؟
شعور طرز به کارگیری صحیح از canonicalization و تهیه آموزش خصوصی سئو و تنظیم URLهای کنونیکال، علم مهمی برای کل متخصصان بهینه سازی میباشد و اجرای اشتباه این موردها میتواند مسائل کلان‌ای را ساخت‌و‌ساز نماید که بر تلاش تارنما شما اثر منفی میگذارد.
 
‌تگ کنونیکال یا این که برچسب متعارف نخسین بار در سال ۲۰۰۹ برای امداد به اینترنت‌مستران معرفی شد تا بتوانند اختلال محتوای تکراری یا این که به طور کامل شبیه که در چند URL قابل دسترسی میباشند را حل نماید.
 
البته برای به کارگیری درست از این تگ‌ها، بایستی در بالا بدانید که آنها چیست‌اند؟ چه‌طور عمل می‌نمایند؟ و با چه روشی می‌اقتدار آن ها را پیاده‌سازی کرد.
 
در‌این نوشته‌ی‌علمی با مطالب ذیل آشنا میشوید:
URL کنونیکال و تگ کنونیکال چیست‌اند؟
این تگ، معمولا به طور  rel = “canonical” به کارگیری می گردد. ‌تگ‌های کنونیکال، راهی می باشند تا به موتورهای کاوش بگوییم کدام URL معین، ورژن اساسی برای یک ورقه میباشد. این تگ‌ها به شما قابلیت می دهند URL کنونیکال را برای یک ورقه مشخص و معلوم فرمائید. یک لینک و پیوند کنونیکال به اینترنت‎مسترها این قابلیت و امکان را می دهد تا با انتخاب ورژن «متعارف» یا این که «ترجیحی» یک شیت اینترنت، از بروز مطالب تکراری دوری نمایند.
 
برای فهم و شعور خوب این تگ کاربردی می‌توانید ویدئوی ذیل را مشاهده کنید:
 
 
البته تفاوت میان ‌تگ‎های کنونیکال و URLهای کنونیکال در چیست؟ آیا طریق‌های دیگری برای انتخاب این موردها وجود دارااست؟
 
‌تگ‌های کانونیکال
این تگ در قسمت از کد منبع HTML یک برگه اینترنت قرار می گیرد و این چنین میباشد:
 
 
این تگ یا این که می تواند خویش ارجاعی باشد (جایی که تگ کانونیکال به URL خویش برگه اشاره دارااست) یا این که میتواند برای مخلوط سیگنال‌ها به URL کاغذ دیگری ارجاع بدهد.
 
معمولا می بینیم که canonical tag و canonical URL را به مکان یکدیگر به کارگیری می‌نمایند؛ البته این عمل نادرست میباشد.
 
به همین استدلال معمولی میباشد که به کارگیری از ‌تگ  rel = “canonical” متداول‌ترین طریق برای تهیه URLهای متعارف میباشد – با این هم اکنون، به هیچ عنوان به‌این معنا وجود ندارد که‌این دو اصطلاح میتوانند به مکان هم به فعالیت بروند.
 
URLهای کنونیکال
لینک و پیوند کنونیکال چیست؟ این پیوند یک URL میباشد که تحت عنوان URL مهم برای گروه‌ای از صفحه ها تکراری تعیین میگردد.
 
گوگل می گوید:
 
URL کنونیکال، URL کاغذ‌ای میباشد که گوگل می پندارد از بین گروه‌ای از صفحه های تکراری تارنما شما، بازدیدکنندگان بیشتری داراست.
 
– دستور کار کنسول جستجوی گوگل
 
می توانید URL متعارف که مدنظرتان است را معلوم فرمائید. با این اکنون، گوگل ممکن میباشد به دلایل متعدد، کاغذ‌ای متعدد از چیزی که شما میخواهید را تعیین نماید. البته در اکثر زمان ها مفاد، در‌حالتی که پیکربندی‌تان را صحیح ایفا دهید، URLی که خودتان گزینش کرده‌اید تحت عنوان URL کنونیکال گزینش میگردد.
 
به ذکر بی آلایش، URLهای متعارف امر میدهند که کدام ورقه، معمولا در حاصل کاوش آرم داده گردد. (به استثنای مواقعی که یک ورژن تکراری برای استفاده کننده مطلوب‎خیس میباشد، برای مثال ورژن منحصر به فرد موبایل برای کاربرانی که از گوشی به کارگیری می‌نمایند.)
 
URL متعارف یک کاغذ میتواند روی یک دامنه متعدد باشد.