۲- ویدیوها را در هاستینگ خودتان آپلود نکنید. (Do not upload videos to your hosting)
 
با اینکه آپلود ویدیو در هاست خودتان، seo شیت را بهبود می‌بخشد البته می بایست بدانید که آموزش خصوصی سئو وجود ویدئوهای بلند کیفیت خوب های متفاوت می‌توانند فضای وب سایت شما لبریز کرده و سبب ساز افت سرعت وب سایت تان شوند. تلاش نمائید از سیستم های هاستینگ اشتراکی بدون‌پول کلیپ مثل آپارات، تماشا، نماشا و… استعمال نمایید. در شرایطی‌که هم نمیخواهید از این سیستم های بدون‌پول استعمال نمائید از سیستم های مخصوص و مبلغی مثل ابرآروان و… که هاستینگ های ویدئویی غیروابسته در چنگ شما قرار می‌دهند، به کار گیری نمائید.
 
تجارب نماد داده که فقط خدمت اشتراک گذاری کلیپ که مطلقاً می بایست بر روی آن سپرده گذاری (انرژی و مجال) فرمائید، یوتیوب میباشد. چرا؟ زیرا یوتیوب Libarary Base میباشد. ویدئوهای خویش را در یوتیوب آپلود فرمائید و به وبسایت تان پیوند دهید با این عمل هم به برندسازی و اقتدار به چنگ آوردن تارنما خویش امداد میکنید و هم در آتی خیر چندان بدور، درآمد دلاری خواهید داشت.
 
اینستاگرام یک رسانه Feed Base میباشد. رسانه های فیدبیس رسانه هایی می‌باشند مثل خبر ها. هیچکس تمایلی به دیدن یا این که شنیدن خبر‌ها ۷ روز پیش ندارد. تمامی پیگیر خبرها نو میباشند و نو های خبر ها برای‌شان جذابیت داراست. در واقع ارتفاع قدمت محتواها در اینستاگرام معدود میباشد. درصورتی که محتوای بهتر ساخت‌و‌ساز می‌کنید و صرفا در اینستاگرام منتشر میکنید، در واقع وقت خودتان را تلف می‌کنید.
 
یوتیوب یک رسانه Libarary Base میباشد. رسانه هایی مثل یوتیوب، آپارات و… لایبری بیس میباشند خیر فید بیس! یعنی وضعیت کتابخانه ای دارا هستند. هیچ کس برای استحضار از واپسین اتفاق ها وارد یوتیوب نمی‌شود بلکه برای سرچ کردن ویدئوی متبوع خویش از این رسانه استعمال می نماید. به این ترتیب ارتفاع قدمت محتواهای یوتیوب بسیار زیاد میباشد.
 
پس می اقتدار سود گرفت رسانه های لایبری بیس رسانه های پایدارتری نسبت به رسانه های فید بیس می‌باشند؛ پس در بهینه سازی ویدئو بدین دو مسئله اعتنا ویژه داشته باشید.
۳- برای ویدیوهای خودتان کپشن و توضیحات مطلوب بنویسید. (Write appropriate captions and descriptions for your videos)
 
هنگامی در اکنون کاوش در فید یوتیوب می‌باشید، احتمالاً چند کلیپ با زیرنویس مشاهده می‌کنید. به کارگیری از زیرنویس های ویدئویی خیر فقط منجر دسترسی بیشتر ویدئوهای شما به مخاطبان بیشتر میگردند، بلکه از‌آنجا که متن مازاد در کاغذ وجود داراست، ویدئوهای شما بوسیله ربات های کاوش قابل فهم و شعور خیس می گردند.
 
شما با تایپ کردن یک متن نسبتاًً ۲۰۰ کاراکتری در بخش کپشن و قرار دادن لینک و پیوند نوشته‌علمی مرتبط وب سایت خودتان در‌این بخش، میتوانید به موتورهای کاوش بفهمانید که ویدیوی شما درباره چیست. با این فعالیت می‌توانید شعور آنان‌را از زمینه ویدئوی خودتان عمیق خیس سازید.