گوگل با لود این عکس در وبلاگ خویش به صراحت گفت که منظورش آموزش خصوصی سئو از تلفن همراه-فرندلی بودن چیست. شما تحت عنوان یک مخاطب، با کدام وبسایت رابطه بهتری برقرار می کنید؟
 
 
 
پاسخ که معین میباشد. اینجانب که عطای این وب سایت‌های بدقواره را به لقایشان میبخشم و به سراغ یک صفحۀ دیگر می روم. احتمالاً شما هم با اینجانب موافق باشید؛ اما اکنون به لطف الگوریتم گوشی گدون صرفا وبسایت‌های گوشی فرندلی را در حاصل رفیعتر کاوش می بینیم.
 
به همین خیال و خاطر نباید تعجب نمایید که حاصل کاوش در تلفن همراه با کامپیوتر فردی متعدد باشد. از جملهً ممکن میباشد شما در رایانۀ خودتان عبارت «ساخت سایت» را کاوش کرده و وب سایت X در رتبۀ نخستین ببینید. ولی زمانی که همین عبارت را با تلفن همراهتان سرچ می کنید، این وبسایت را در صفحۀ دوم حاصل مشاهده کنید!
 
ولی گوگل در به عبارتی مجال یعنی سال 2015 خاطرنشان کرد که هر یکسری تلفن همراه فرندلی بودن اساسی میباشد، ولی هم‌چنان غرض و اخلاق یوزرها انتخاب کنندۀ سکو‌های کاوش میباشد. این یعنی حتی درصورتی که وبسایت شما تلفن همراه فرندلی نباشد اما محتوای آن از حیث یوزرها خوب باشد، هم‌چنان میتوانید در جايگاه‌های بلندتر کاوش حضور داشته باشید. ولی تا‌زمانیکه رقبای شما محتوای عالی و گوشی پسندتری ساخت نکرده باشند!
 
الگوریتم Mobilegeddon صرفا بر روی سه چیز اثر داشت:
 
مرتبه‌بندی حاصل کاوش در گوشی
حاصل کاوش در آحاد گویش‌های جهان
سکو‌بندی صفحه ها جدا از هم خیر آحاد اینترنت‌وب سایت
اما در آستانه فعالیت این الگوریتم، تغییرات در درجه‌بندی نتیجه ها خیلی محسوس عدم وجود؛ حتی‌د‌ر تحقیقاتی که یک تارنما فرنگی دارای اعتبار در به عبارتی سال اعمال بخشید، مشخص و معلوم شد سرعت بار گذاری تارنما، تأثیر بیشتری نسبت به تلفن همراه‌-فرندلی بودن داراست؛ ولی این فقط وقار پیش از گردباد بود!
 
آخرالزمان فرا می رسد...
کمتر از 1‌سال سپس (در سال 2016) گوگل گفت، قصد دارااست به تارنما‌های تلفن همراه فرندلی درجه‌های بهتری تخصیص داده و به اصطلاح سیگنال گوشی‌ فرندلی را تقویت نماید.
 
قطعا بخوانید: ریدایرکت 301 چیست و به چه شکل بایستی از آن به کار گرفت؟
هر چه کاوش در گوشی ارتقا پیدا می کرد، گوگل هم عنایت بیشتری به وب سایت‌های گوشی فرندلی می‌بخشید. تا اینکه بالاخره آخرالزمان موعود فرا رسید و گوگل با معرفی الگوریتم Mobile First Index اعلام‌کرد از این به آنگاه، نسخۀ تلفن همراه هر وبسایت‌ را تحت عنوان نسخۀ مهم در حیث میگیرد!