ریسپانسیو(Responsive) یا این که برخورد‌گرا بودن به‌این معناست که آموزش خصوصی سئو یوزرها بتوانند با دستگاه‌های متعدد برای مثال تبلت، تلفن همراه و … از سایتتان استعمال نمایند. برخورد‌گرایی یک کدام از مهم ترین فاکتورهای UX به شمار میاید که بایستی حین کدنویسی و پیاده سازی پوسته به آن دقت کرد. از طرفی گوگل نیز مرتبه‌ی اینترنت‌تارنما‌هایی که عکس العمل‌گرا نباشند را در حاصل کاوش با تلفن همراه به‌شدت کاهش میدهد.
 
هر ساله بر تعداد کسانی که از گوشی و تبلت به کار گیری می‌نمایند، افزوده می شود؛ علیرغم هنوز بعضی از وبسایت‌ها برای این دستگاه‌ها باصرفه‌سازی نشده‌اند. باصرفه‌سازی ورژن موبایلی اینترنت‌تارنما‌ها دارای اهمیت میباشد به این دلیل که به‌ظواهر پردازنده ضعیف‌تری دارا‌هستند، نرم افزار‌های مرورگر توانگری بالایی ندارند، و اینکه یوزرها ممکن میباشد مدام در بخشها زیر پوشش وب پرسرعت نباشند. بد وجود ندارد به آماری که به دنبال ارائه میدهیم نگاهی بیاندازید تا متوجه عنایت این قضیه بشوید.
 
52.2 درصد از ترافیک یک اینترنت‌وبسایت وابسته به دستگاه‌های گوشی میباشد.
70 درصد از بازه‌هنگامی که اشخاص در وب سپری می‌نمایند، از روش تلفن همراه میباشد.
74 درصد از یوزرها بعداز بازدید از تارنما‌های سازگار با گوشی، ترغیب میگردند بازهم به آن مراجعه نمایند.
وب سایت‌های Mobile-Friendy رویت کرد 60 درصد از یوزرها را نسبت به تارنما بهبود می بخشد و سبب ساز می گردد تجارب کاربری بهتری داشته باشند.
67 درصد از مشتریان تائید کرده‌اند که ترجیح میدهند خریدشان را از تارنما‌های Mobile-Friendly اعمال دهند.
کسانی که میخواهند از روش گوشی به جستجوی اینترنتی بپردازند، در 96 درصد مواقع از موتور جستجوی گوگل به کارگیری می‌نمایند.
با اعتنا بدین داده های عددی، طبیعی میباشد که یوزرها تلفن همراه بسیار گزینه دقت گوگل باشند. ازاین‌رو سازش اینترنت‌تارنما با موبایل تلفن همراه یکی‌از معیارهای اساسی بهینه سازی و همینطور UX به حساب می آید. در حالتی‌که میخواهید یوزرها بیشتری را به سایتتان جذب و آنان‌را تبدیل به مشتریان متعهد خویش نمائید، بایستی طراحی سایت سایتتان را به سیرتکامل‌ای ایفا دهید که در ورژن تلفن همراه نیز کیفیت عالی بالایی اکران داده گردد. باصرفه‌سازی وبسایت برای تلفن همراه به فاکتورهایی همانند ساخت وب سایت، ساختار وبسایت، سرعت شیت و مواقعی این‌اینگونه که می توانند منجر شوند نصیب عظیمی از کاربرانتان از دست دهید، می پردازد. برای اینکه مطمئن گردید سایتتان با تلفن همراه سازش دارااست یا این که نه می توانید از ابزار Mobile-Friendly Test گوگل استعمال فرمایید. در تصویر تحت، به عبارتی‌طور که می بینید، ما تارنما همیار آکادمی را درین ابزار رسیدگی کردیم و فیض نظارت گوگل این بوده میباشد که‌این وبسایت به‌خیر و خوبی با گوشی سازش داراست.
 
 
رسیدگی گوشی فرندلی بودن وبسایت در Mobile-Friendly Test گوگل
جذاب میباشد بدانید امروزه کاوش از روش صدا و ذکر عبارت مدنظر به‌شکل شفاهی، موردتوجه موتورهای کاوش قرارگرفته میباشد. از این نکته می‌قدرت این‌طور برداشت کرد که در بعدی یوزرها بیشتری از جستجوهای صوتی در فضای اینترنت استعمال می‌نمایند و بدیهی میباشد که‌این نوع جستجوها نیز بیشتر از روش تلفن همراه اعمال می گردد.