الگوریتم گوگل، او‌لین و معتبرترین منبع برای پژوهش و آشنایی خلق موتور کاوش آموزش خصوصی سئو در نتیجه ها نماد دهنده به یوزرها وب میباشد. ضرورت شناخت با الگوریتم های گوگل بر هر مدیریت و حتی عشق و علاقه مندی که رده استخراج و کارش در اکران حاصل گوگل اساسی میباشد، پوشیده وجود ندارد. از این رو بر آن شدیم که هر هفته به سراغ یک کدام از الگوریتم های گوگل رفته و به بررسی خلق الگوریتم و مقررات حکم دهنده بر الگوریتم گوگل و حتی ادله به وجود وارد شدن آن بپردازیم. مهم‌ترین و کاربردی ترین الگوریتم گوگل، الگوریتم پانداست. این هفته به سراغ پاندای گوگل رفته و به نظارت بدون نقص و ظریف الگوریتم پاندا می‌پردازیم.
 
 
 
 
در سال ۲۰۱۰ نمایشی که از نتیجه ها گوگل برای یوزرها قابل مشاهده بود به ضعیف ترین وضعیت ممکن خویش رسیده و سبب ساز نارضایتی یوزرها گردیده بود. تا جایی که بعضی از مجله های قانونی در مقالاتی گوناگون خطاب به کمپانی گوگل این آیتم را مطرح کردند. بعد از وصال به‌این حالت و مشاهده اعتراض های گوناگون، گوگل در سال ۲۰۱۱ از الگوریتم Google Panda Update 1.0 که اسم قانونی آن الگوریتم پانداست برای کاهش محتوای بی چگونگی و هرزنامه Spam رونمایی کرد. یک روز بعداز رونمایی از الگوریتم پاندا در وبلاگ قانونی گوگل الگوریتم پاندا بدین شکل معرفی شد:
 
This update is designed to reduce rankings for low-quality sites—sites which are low-value add for users, copy content from other websites or sites that are just not very useful. At the same time, it will provide better rankings for high-quality sites—sites with original content and information such as research, in-depth reports, thoughtful analysis and so on
 
به روزرسانی گوگل پاندا، وبسایت ها را ناچار کرد تا بر روی محتواهای ساخت‌و‌ساز گردیده بازنگری داشته و در خصوص کیفیت ساخت‌و‌ساز محتوا بر اینترنت تغییرات مایحتاج را ایفا دهند. الگوریتم پاندا مغایر آنچه که مردم تصور می نمایند و اشتباهی رایج در محاسبه این الگوریتم میباشد از سوال های و عبارت های آیتم کاوش در قبلی یوزرها به کارگیری نمی نماید و بر این شالوده مبنا ریزی نشده میباشد. بلکه به طور پویا هر فولدر (محتوا) را مبنی بر سیگنال هایی که سیستم های یادگیری گوگل داشته و تابحال اصلا گوگل آنان را منتشر نکرده میباشد، فعالیت می نماید.
 
 
الگوریتم پاندا - panda algorithm
 
براساس سخن مدیران گوگل و نظارت گران و بزرگان این حوزه راجع به سیگنال هایی که به امداد آنها کار کشته به شناسایی محتوای قادر از ضعیف می باشند، جواب هایی میباشد که یوزرها به سوال ها گوگل می‌دهند و این جواب هاست که سیگنال های تایین چگونگی محتوا را آماده می‌آورند. سوالاتی از قبیل :
 
آیا اطلاعاتی که در‌این نوشته‌ی‌علمی ارائه گردیده‌است پشت گرمی دارید؟
آیا این نوشته‌ی علمی بوسیله کارشناس یا این که عشق مندی حافظه داده می‌گردد که مسئله را عالی می‌داند یا این که سطحی نگر میباشد؟
آیا تارنما دارنده مقاله ها تکراری، همپوشانی و یا این که بیشتراز حد در موضوعات شبیه یا این که شبیه با تغییرات گوناگون واژه و کلمه کلیدی میباشد؟
آیا این نوشته ی علمی خطاهای املا، مدل و یا این که واقعی دارااست؟
آیا موضوعاتی که منافع حقیقی خواننده گان وبسایت را هدایت می نمایند یااینکه وبسایت محتوا را با همت برای پیش گویی زدن آنچه که ممکن میباشد در موتورهای کاوش مرتبه بندی نماید، ساخت می نماید؟
آیا نوشته‌ی‌علمی محتوا یا این که داده ها اساسی، گزارش اساسی، بازرسی اساسی یا این که تجزیه و محاسبه اساسی را ارائه می‌دهد؟
آیا کاغذ در مقایسه با صفحه های دیگر در نتیجه ها کاوش، بها قابل توجهی دارااست؟
در اختیار گرفتن چگونگی چه قدر بر روی محتوا اعمال میشود؟
آیا نوشته‌ی‌علمی هر دو طرف روایت را تعریف می نماید؟
آیا نوشته‌علمی بهتر بازنویسی گردیده، یا این که به حیث می‌رسد انعطاف پذیر یا این که شتابزده ساخت شد‌ه‌است؟
برای یک پرس و جو مربوط به سالم، آیا داده ها نتیجه ها گردیده از این تارنما امکان اعتقاد دارااست؟
آیا این تارنما را بعنوان یک منبع دارای اعتبار در نامگذاری می‌دانید؟
آیا این نوشته‌ی‌علمی توضیح بی نقص یا این که جامع از قضیه ارائه میدهد؟
آیا این نوع برگه ای میباشد که، میخواهید با یک دوست به اشتراک بگذارید یا این که پیشنهاد نمایید؟
آیا این نوشته ی علمی دارنده تبلیغات بیشتراز حد میباشد که محتوای اساسی را گمراه می نماید؟
آیا می‌خواهید این نوشته‌علمی را در خبرنامه، دانشنامه یا این که کتاب چاپ فرمایید؟
آیا مقاله ها کوتاه، غیرمستقیم، و یا این که در غیر این شکل فاقد مفاهیم اثر گذار می‌باشند؟
آیا یوزرها هنگام بازدید از صفحه های این تارنما، گلایه دارا هستند؟
و ...