در پی به پژوهش بعضی از مزیت های تبلیغات کلیکی خوا‌هیم پرداخت:
 
1.  پرداخت هزینه ی محصور و به صرفه: در‌این سبک از تبلیغات، شما آموزش خصوصی سئو تنها هزینه ی بازدید هایی که اخذ می‌کنید را پرداخت می‌کنید البته در بقیه سبک های تبلیغاتی، تبلیغ کنندگان برای اکران اطلاع رسانی، هزینه ای میپردازند البته تضمینی برای بازدید (به اندازه کافی) از آن نیست. ولی PPCارتباط مستقیمی را در بین هزینه و بازدید تولید می نماید.
 
2.  درایت از همت تبلیغ:PPC داده ها جامعی را در زمینه‌ی اتفاقات مرتبط با تبلیغات مانند اکران ها، کلیک ها و تبدیل ها به شما ارائه میدهد.
 
3.  سئو: مزایت دیگر تبلیغات کلیکیبهینه سازی میباشد. با به کارگیری از اطلاعات و اطلاعاتی تبلیغات کلیکیدر ارتباط با تبلیغ به ما ارائه میدهد، به راحتی متوجه می شویم که تبلیغ ما تلاش مطلوب داشته میباشد یا این که خیر. یکی استراتژی ها این میباشد که گونه های مختلفی از هر تبلیغ ساخت و ساز فرمایید و آن‌ها‌را باهم مقایسه نمائید تا مشاهده کنید کدام یک شایسته ترین بازدهی را دارااست.
 
4.  کسب به مخاطبین متبوع: با به کار گیری تبلیغات کلیکی می قدرت کاری کرد که فقط یوزرها مقصود اطلاع رسانی را ببینند. احتمال چشم شدن و کلیک روی اطلاع رسانی بوسیله کاربری که جزو مخاطبین مقصود شما میباشد بیشتر از مخاطبینی میباشد که عشق و علاقه ای به تجارت شما ندارند. براین اساس استعمال از تبلیغات کلیکی قادر است برای شما کارآمد خیس فعالیت نماید.
 
5.  در دست گرفتن میزان دارایی و هزینه ها:تبلیغات کلیکی به شما این قابلیت را میدهد تا حداکثر میزان دارایی را در روز گزینش نمائید. این بدان معناست که می اقتدار دارایی را با تبلیغ کنندگان در تمامی اندازه ها تطبیق اعطا کرد.
 
6.  فرصت و شیوه اکران تبلیغ: تبلیغات کلیکی می قدرت تبلیغات خویش را در بخش اعظمی از پلتفرم ها و جای های متفاوت علامت دهیدو تارنما ها و پلتفرم هایی که بیشتر مدنظرتان می باشند را تعیین نمائید. همینطور برخی از وبسایت ها به شما قابلیت و امکان گزینش روز و فرصت اکران تبلیغات را نیز می‌دهند. در برخی از تارنما ها، شما میتوانید حتی جای ِ اطلاع رسانی خویش در ورقه را نیز معین نمایید که‌این یک خصوصیت بسیار عالی میباشد. به لطفPPC  میتوان تبلیغات را در بعضا تارنما هایی که بیشترین بازدید را دارا هستند اکران بخشید.