چرا کنونیکال اصلی میباشد؟
محتوای نسخه برداری گردیده و محتوای شبیه، زخم متعددی به seo (سئو) وبسایت وارد می‌نماید. آموزش خصوصی سئو به همین برهان در شرایطی که محتوای تکراری یا این که محتوای شبیه در وب سایت خویش ساخت و ساز کرده باشید، بایستی از برچسب Canonical به کار گیری فرمایید. در صورتیکه محتواهای تکراری یا این که شبیه تارنما خویش را کنونیکال نکنید، محتواهای شما برای مرتبه‌بندی بایستی با خودشان رقابت نمایند. به همین برهان موتورهای کاوش برای مثال گوگل به کل محتواهای شما جايگاه پایینی تخصیص می دهند. حتی برخی مواقع ممکن میباشد محتوای شما‌را در نتیجه ها کاوش اکران ندهند.
 
در واقع شما با کنونیکال کردن محتواهای تکراری یا این که شبیه، به گوگل و بقیه موتورهای کاوش آرم می‌دهید که کدام محتوا اساسی میباشد و از بها بیشتری برخوردار‌است. با اجرا این شغل، صرفا محتوای اساسی شما در حاصل کاوش اکران داده می شود.
 
اشتباهات نشانی‌ها (URL)
شاید به‌این تصور کنید که هیچ برگه تکراری در وب سایت خویش ندارید. ولی طاقت فرسا در نادرست می باشید! کاربرد تگ Canonical خیلی بیشتر از این میباشد که محتواهای نسخه برداری گردیده را پیدا نمایید و آنان‌را کنونیکال فرمائید. جذاب میباشد بدانید که موتورهای کاوشگر، هر URL را یک کاغذ غیروابسته و منحصر در حیث میگیرند. به همین برهان برخی مواقع خزنده‌های گوگل ممکن میباشد یک محتوا از تارنما شمارا با تعدادی نشانی یا این که URL متفاوت پیدا نمایند. شاید این قضیه برای شما خیلی تعجب آور بنظر بیاید. اکنون برای ادراک عالی این زمینه سفارش می کنیم به نمونه پایین دقت نمائید.
 
خزنده‌های موتور کاوش مثلا گوگل، ممکن میباشد به صورت‌های ذیل محتوای یک شیت از وب سایت شمارا ایندکس نمایند.
 
http://www.Abzarwp.com
https://www.Abzarwp.com
http://Abzarwp.com
http://Abzarwp.com/index.php
در شرایطی که پیوند‌های بالا را گشوده فرمائید، بدون واسطه وارد وبسایت ابزار وردپرس می شوید. هم اکنون شاید تصور کنید که آحاد این نشانی‌ها باهم یک کدام از میباشند؛ ولی به هیچ وجه اینطور وجود ندارد. از دید گوگل و بقیه موتورهای جستجو گر، هر URL یک شیت جدا از هم به حساب می آید. به این ترتیب در‌صورتی‌که یک مخاطب بتواند با نشانی‌های مختلفی وارد صفحه ها وب سایت خواهد شد، از حیث موتورهای کاوشگر، صفحه ها وب سایت اسکن گردیده‌است.
 
خطاها URL در سیستم‌های مدیر محتوا
جذاب میباشد بدانید که سیستم‌های مدیر محتوا با خطاها بسیار بیشتری گروه‌وپنجه قابل انعطاف می‌نمایند. مثلا ممکن میباشد وارد صفحه های مختلفی گردیده باشید و در نوار نشانی مرورگر، برچسب‌های مختلفی را مشاهده کرده باشید. وقتی که یوزرها و بازدیدکنندگان تارنما شما با این برچسب‌ها وارد یک ورقه یکسان میگردند، در واقع محتوای شما تکراری به حساب می‌آید. به همین عامل بایستی آلرژی بسیار متعددی روی این مسئله خرج فرمائید.
 
در‌صورتی‌که با سیستم رئیس محتوا وردپرس تارنما راه اندازی میکنید، به امداد پلاگین‌های بهینه سازی وردپرس به راحتی میتوانید از ساخت‌و‌ساز اینگونه مشکلاتی در تارنما خودداری فرمایید. در واقع پلاگین‌های بهینه سازی، یک تگ Canonical در برگه ساخت می‌نمایند و مجدد صفحه ها وب سایت را به خودشان پیوند می‌نمایند. این عمل منجر میگردد برچسب‌های مازاد که در پایان نشانی‌ها مشاهده می کنید، بی‌اثر شوند و صفحه های شما تکراری محسوب نشوند. 
 
چه موقع از کنونیکال به کار گیری کنیم؟
 
فرصت استعمال از تگ کنونیکال
اینکه دقیقا چه موقع از تگ Canonical بایستی به کارگیری کنیم، پرسش بسیار مشقت میباشد. چرا‌که مسائل مرتبط با صفحه های نسخه برداری گردیده مقداری بغرنج میباشد. با این حالا قصد داریم به مورد ها مهمی اشاره کنیم که فهمیدن آنان ضروری محسوب میشود.
 
کنونیکال به خویش کاغذ
به عبارتی‌طور که گفته شد، گه گاه ممکن میباشد بتوان با نشانی‌های متفاوت به صفحه های وبسایت دسترسی داشت. کاغذ مهم تارنما هم یک گزینه بسیار اساسی میباشد که معمولا با نشانی‌های متعدد یوزرها به آن دسترسی پیدا می‌نمایند. در سود عالی میباشد تک تک صفحه ها تارنما را به خودش کنونیکال نمائید.
 
کنونیکال به شیوه اصولی
بعضا یوزرها به صورت‌های نادرستی از تگ Canonical استعمال می‌نمایند. از جمله آغاز برگه A را به شیت B کنونیکال می‌نمایند؛ البته مجددا شیت B را به برگه A کنونیکال می‌نمایند. اعمال شغل های این چنینی سبب ساز می‌گردد موتورهای جستجو گر به عنوان مثال گوگل به نیکی محتوای اساسی را فهم و شعور نکنند.
 
در مواقعی دیگر مشاهده می‌گردد که یوزرها آغاز ورقه A به B و B به C و C به D را کنونیکال می‌نمایند. ولی ایفا این عمل هم منجر سردرگمی موتورهای کاوش گر می شود. می بایست آحاد صفحه ها شبیه را تنها به یک برگه کنونیکال فرمایید. ایفا Canonical به طور این چنینی درست و اصولی وجود ندارد. در اینگونه مواقعی تنها کافی میباشد صفحه های A و B و C را بی واسطه به ورقه D کنونیکال فرمایید.