به عبارتی‌طور که کار‌های بهینه سازی به بخش‌های گوناگون تقسیم‌بندی می شود، استراتژی آموزش خصوصی سئو سئوی شما هم می بایست مشمول این نصیب‌ها باشد. در‌این نصیب به رسیدگی گونه های استراتژی seo میپردازیم:
 
استراتژی seo تکنیکال
داشتن استراتژی بهینه سازی در حوزه لغات کلیدی به تنهایی منجر نمیشود جايگاه‌های بالای نتیجه ها کاوش را بدست آورید. بلکه می بایست وب سایت را از نگاه فنی هم برای موتورهای کاوش باصرفه‌سازی فرمائید.
 
خطاها فنی تارنما موانعی می‌باشند که به صورت نامحسوس جلوی پرورش وب سایت شما‌را میگیرند. به این ترتیب ممکن میباشد کوشش متعددی برای لینک و پیوند سازی فرنگی وب سایت جاری ساختن دهید ولی گشوده هم نتوانید درجه‌های بالایی به دست آورید. به عنوان مثال نتایجی که در تاثیر خطاها فنی برای وب سایت شما ساخت و ساز می‌گردد، خزش‌نشدن و ایندکس‌نشدن صفحه ها و اثر منفی روی تجربیات کاربری وب سایت میباشد که جلوی پرورش تارنما شمارا در حاصل کاوش می گیرند.
 
درواقع سئوی تکنیکال را بایستی زیربنای مراحل با صرفه‌سازی وب سایت برای موتورهای کاوش در حیث گرفته و آن را در حق تقدم قرار دهید تا دیگر عمل‌های سئوی تارنما نتیجه ها پربارتری به یاروهمدم داشته باشند.
 
 
 
استراتژی بهینه سازی محتوا
متخصصین بهینه سازی معتقدند محتوا جزو سه فاکتور مهم جايگاه‌بندی در حاصل کاوش میباشد. یک استراتژی مطلوب در حوزه محتوا اثر شگرفی بر سئوی تارنما شما خواهد گذاشت. در‌این حوزه بایستی اعتنا داشته باشید که محتوای شما فقط برای موتورهای کاوش ایجاد نشود بلکه غرض اساسی آن رفع نیاز یوزرها باشد. چنانچه که محتوای شما بتواند تجربیات نیکی برای یوزرها بسازد، خواه ناخواه موردتوجه موتور کاوش هم قرار گرفته و سبب ساز به ارتقا درجه شما می گردد. خلال این جلب رضایت مخاطبان منجر جلب لینک و پیوند‌های فرنگی زیادی برای صفحه ها شما می‌گردد که‌این هم به نوبه خویش ارتقاء مرتبه تارنما را درپی داراست.