چرا اشخاص کاوش می نمایند
اوایل، عموم کاوش می کردند تا لیستی از اسنادی را پیدا نمایند که آموزش خصوصی سئو دربردارنده کلماتی باشد که در آنان تایپ کرده اند.
 
ولی دیگر چنین وجود ندارد.
 
امروزه عموم برای حل ایرادات، ایفا وظایف و جاری ساختن کاری در وب به کاوش میپردازند.
 
ممکن میباشد برای رزرو پرواز، خرید جنس، اگاهی از واپسین اشعار تیلور سویفت یا این که دیدن عکس گربه کاوش نمایند.
 
همان گونه که بیل گیتس به آن‌ها اشاره نمود، کلیه این جستجوها افعال (شغل) می باشند.
 
وقتی که یک استفاده کننده جستجویی را آغاز می نماید، آن‌ها حقیقتاً یک هجرت را آغاز کرده اند.
 
بازاریابان دوست دارا‌هستند درباره ی هجرت مصرف کنندگان (Consumer journey) کلام نمایند.
 
این تنها یک طریق جذاب برای مراجعه به مسیر استفاده کننده از استارت فعالیت آن ها تا مجال اتمام آن میباشد و بیشتر این سفرها با کاوش استارت می گردند.
 
هجرت مصرف کننده کم کم نقش بیشتری در کاوش در زمان ده سال پیشین داشته میباشد.
 
Consumer journey در صدر به صورت یک قیف به تصویر کشیده میشد که در آن یوزرها از دور اندیشی به سمت خرید جنبش می نمایند.
 
این سبک اخلاق مصرف کننده دیگر منسوخ گردیده‌است (اگرچه هنوز از این سبک برای هدف ها مصور یا این که توضیحی به کارگیری می‌گردد).
 
 
 
 
 
سیر تکامل کاوش و هجرت مصرف کننده
هجرت مصرف کننده امروزی دیگر مانند قیف وجود ندارد، بلکه بیشتر مشابه یک حصیر درهم تنیده میباشد.
 
مهاجرت مصرف کنندگان مسیر مالامال پیچ و تابی میان شبکه ها، رسانه ها و دستگاه های مختلفی میباشد که یوزرها امروزه با آنان در تعامل می باشند.
 
برای مطلوب سازی این سبک نو، کاوش می بایست از عبارات بی آلایش در ورقه ساخت‌و‌ساز خواهد شد تا بتوان مقصود مخاطب در هر مرحله از مهاجرت را فهم و شعور کرد.