از دربین تمامی تکنیک های بازاریابی آموزش خصوصی سئو محتوا که امروزه به شغل گرفته می‌شود، بازاریابان B2B بلاگ نویسی را تحت عنوان شایسته ترین تاکتیک بازاریابی محتوا میدانند که برای توفیق کلی بازاریابی محتوا بسیار اساسی میباشد.از فرصت ظهور بلاگ نویسی در وسط ده سال 1990 تغییرات متعددی صورت گرفته میباشد.

 
 چگونگی محتوا 
با این درحال حاضر، خوشایندترین تغییر‌و تحول این میباشد که 70 درصد از بازاریابان ارائه چگونگی محتوا را بر کمیت حق تقدم می‌دهند. لذا ما یحتاج میباشد تا طرز های بلندتر وب لاگ نویسی را بدانید و از آن‌ها به کارگیری فرمایید. برای امداد به تصمیم گیری آگاهانه درباره ی استراتژی کلی خویش در سال 2018، اصلی میباشد که از واپسین روندهای بازاریابی محتوا تبعیت کنیم.درین بخش از Search Engine Nerds، ما با اندی کرستودینا درباره‌ی واپسین داده های عددی و روندهای بلاگ نویسی گفتمان کرده ایم.
 
 
 
کرستودینا، بنیانگذار و رئیس ارشد اجرایی Orbit Media، نظرسنجی هر ساله Blogger نمایندگی خویش را استارت کرد، که در حال حاضر در چهارمی سال خویش به رمز میبرد. وی همینطور نکات اصلی این نظرسنجی را که در آن بیش تر از 1000 بلاگ نویس کمپانی کرده بودند، به اشتراک می‌گذارد.