مقصود از seo و seo یک سایت، افزایش مرتبه و بهبود جایگاه آن در موتورهای کاوش می باشد؛ ولی بهینه سازی و سئو به گروه های مختلفی تقسیم میشود که کلیه آنها در کنار هم میتواند به پرورش یک وبسایت یاری دهد. seo داخلی سایت یکی‌از گونه های تکنیک های بهینه سازی است که به بهبود حالت داخلی تارنما امداد می نماید. به دنبال این نوشته‌ی علمی خوا‌هیم اذعان کرد که سئو داخلی چیست و به یادگرفتن نکات اساسی on page سئو را نیز آموزش خصوصی سئو

 میپردازیم.
seo داخلی وبسایت چیست؟
در جواب به پرسش on page بهینه سازی چیست؟ می بایست بگوییم، seo داخلی وب سایت به گروه اقداماتی گفته میشود که مستقیما در باطن تارنما و برای بهبود سکو و مقام وبسایت در گوگل انجام می گردد. برخی از اقداماتی که در این باره ایفا می شود، عبارت میباشد از ساخت محتوای یونیک، بهینه سازی توضیحات متا و …
چرا seo داخلی سایت اصلی هست؟
seo on page این قابلیت را به گوگل میدهد تا فهم بهتری از وب سایت شما داشته و بتواند در نتیجه ها کاوش آن را نشانه بدهد. در واقع با بهینه سازی on page، طبق واپسین الگوریتم های گوگل سایتتان را با صرفه می‌کنید. در فایده مرتبه وب سایت شما در نتایج SERP گوگل افزایش پیدا می نماید.
نکات بهینه سازی داخلی
1. ساخت و ساز محتوای یونیک و مخاطب پسند
اولی و مطرح ترین اقداماتی که در راستای سئو داخلی وبسایت می بایست جاری ساختن بدهید، تولید محتوا یونیک و کاربر پسند می باشد. غرض از ساخت و ساز محتوا جايگاه دریافت کردن در کلماتی می‌باشد که یوزرها آن‌ها‌را در موتورهای کاوش، سرچ می نمایند. اما هر محتوایی نمی تواند به آسانی در گوگل رتبه گرفته و به مقام شما یاری دهد. 
 
برای تایپ کردن یک محتوای یونیک مایحتاج می باشد که مورد ها تحت را در نظر بگیرید:
 
استیناف لغت ها کلیدی
 
قدم اول برای تایپ کردن یک محتوای یونیک، پژوهش کلمات کلیدی است. شما بایستی قبل از تایپ کردن هر محتوا لیستی از لغت ها کلیدی مربوط به حوزه کاری خویش را مهیا کرده و مطابق آنان محتوایی را ایجاد فرمایید. ولی چطور کلمات کلیدی یک وب سایت را پیدا کنیم؟ برای این عمل سفارش می کنیم نوشته‌ی علمی \\\" طرز گزینش کلمه ها کلیدی در نوشته‌ی‌علمی \\\" را قطعا استیناف فرمائید.
 
تایپ کردن محتوای مرتبط 
 
بعضی از اشخاص تصور می نمایند تایپ کردن هر محتوایی می‌تواند به seo داخلی سایت آن‌ها یاری دهد؛ اما می بایست به این نکته توجه فرمایید که محتوای ساخت‌و‌ساز گردیده می بایست به حوزه کاری شما و سوالهای یوزرها مرتبط باشد. 
 
ساخت محتوای مخصوص
 
محتوای مندرج باید داده ها جدیدی را به یوزرها شما بدهد؛ در‌حالتی که قرار باشد محتوای شما نیز مانند بقیه تارنما ها دقیقا به عبارتی نکات را بگوید، یوزرها از تفحص آن پشیمان خواهند شد. 
 
ایجاد کرد محتوای عمیق و کامل
 
نکته آجل در ساخت محتوا سئو گردیده، تایپ کردن محتوایی عمیق، کامل و اثر گذار است. درصورتی که محتوای شما نتواند داده ها ظریف، بدون نقص و صحت را به یوزرها بدهد، آن ها را نسبت به شما بی پشت گرمی می نماید. در بهره برای حصول داده ها درست به سراغ رقبای شما میروند.
 
 
 
2. بهینه سازی تیتر کاغذ یا این که Page Title
یکی‌از دیگر از نکات سئو داخلی، سئو تیتر صفحه ها می‌باشد. برای درک عالی این مورد خوب میباشد به اخلاق خودمان در سطح اینترنت نگاه کنیم؛ فرض نمائید موضوعی را در وب کاوش میکنید، شما اصولا روی کدام وب سایت کلیک خواهید کرد؟ مطلقا روی لینکی کلیک میکنید که تیتر جذابی داشته و بیان‌کننده آنچه نیاز دارید، باشد. می توان اظهار‌کرد بقیه یوزرها سطح اینترنت نیز عملکردی شبیه شما را خواهند داشت؛ یعنی قبل از آنکه سایتی را برای پژوهش گزینش نمایند، شروع تحت عنوان آن شیت اعتنا می نمایند.
 
 
 
عنوانی که برای هر صفحه تعیین می‌کنید بایستی دارنده کلمه کلیدی آن محتوا باشد؛ گوگل توصیه می دهد که عالی میباشد کلمه و واژه کلیدی ترجیحا در اولِ تیتر چشم شود. اگر که کلمه کلیدی هدف را در تیتر محتوای خویش به کارگیری نمائید، شانس خویش را برای قرار به دست آوردن در نتایج به عبارتی کلمه و واژه کلیدی ارتقاء خواهید اعطا کرد.
 
 
 
3. بهینه سازی تگ توضیحات یا این که Meta Description
یک کدام از از دیگر از اقداماتی که برای seo on page می بایست انجام بدهید، seo توضیحات متا میباشد. مراد از Meta Description، متنی میباشد که تحت پیوند هر وب سایت در نتیجه ها کاوش نشان داده میشود. بخش اعظمی از مالکان سایت ها از اهمیت این تگ غافل می‌باشند؛ این در حالیست که که Meta Description شایسته ترین جا برای به فعالیت بردن کلمات کلیدی می‌باشد.
 
 
 
به عنوان مثال در صورتی‌که سئو داخلی را در گوگل کاوش فرمایید، گوگل این واژه و کلمه را در توضیحات متا سایت ها بولد نموده است. این عمل سبب می‌شود تا گوگل وب سایت شما را در حاصل نشان بدهد و از طرفی استفاده کننده نیز با اعتقاد و باور بیشتری روی سایتتان کلیک نماید. 
 
برای seo Meta Description، توصیه می‌کنیم نوشته‌ی علمی \\\" شیوه تایپ کردن توضیحات متا \\\" را پژوهش نمائید.
 
 
 
4. سئو ساختار محتوای وبسایت
پیرو یادگرفتن seo on page، نکته مهم دیگری که بایستی به آن دقت داشته باشید، سئو ساختار محتوای وب سایت میباشد. هنگامی محتوای شما در گوگل رتبه می گیرد که به طور اصولی seo گردیده باشد؛ همان طور که در صدر به آن اشاره کردیم، قدم اولیه برای تایپ کردن محتوای یونیک و بهینه سازی گردیده، کاوش کلمه ها کلیدی می باشد. اما این لغات کلیدی را باید به گونه ای در محتوا به شغل ببریم.
 
شما بایستی علاوه بر کلمه و واژه کلیدی اصلی و مقصود، کلمه ها کلیدی فرعی و مربوط به آن را نیز پیدا نمایید. آن گاه در پاراگراف ابتدایی محتوا و همینطور در حین آن به تعداد مطلوب این عبارات را به کارگیری فرمائید. به این نکته دقت نمائید که از به فعالیت بردن بیش تر از اندازه عبارات کلیدی در بدنه محتوا هجران فرمائید؛ به این دلیل‌که با این فعالیت در گیر کیورد استافینگ خواهید شد.
 
نکات مهم برای بهینه سازی محتوا تارنما:
 
هر واژه کلیدی را بهتر میباشد صرفا یکبار بولد نمایید.
تلاش نمایید صرفا موردها اصلی و ترجیحا کلمات کلیدی را بولد نمائید.
از کلمه ها کلیدی LSI نیز به کارگیری نمائید.
 
 
5. سئو تگ های بدنه محتوا
یک کدام از‌از دیگر از مورد ها مهم در اموزش بهینه سازی داخلی، seo تگ های بدنه میباشد. کلاً تگ های هدینگ برای قسمت بندی کردن یک محتوا و علامت دادن اهمیت هر قسمت برای گوگل میباشد. تگ های بدنه از H1 تا H6 هستند که هر یک را می بایست با تمرکز به محتوا در مکان مطلوب به فعالیت موفقیت. روی هم رفته هر محتوا یک تگ H1 داراست که تیتر آن کاغذ را معلوم می نماید. همان طور که گفتیم این تگ بایستی دارنده واژه و کلمه کلیدی اصلی بوده و جالب نوشته شود.
 
 
در بدنه محتوا می توانید هر یک سری که میخواهید از تگ های H2 تا H6 را استعمال کنید. عموما تگ های H2 را عنوان مهم و تگ های H3 را تحت عنوان آن‌ها می‌گویند. به کار گیری از عبارات کلیدی و تایپ کردن هر تگ با اعتنا به آیتم جمله خویش، از نکاتی است که بایستی به آن دقت ویژه نمائید.
 
 
 
6. بهینه سازی ساختار URL ها
یکی از از دیگر از تکنیک های بهینه سازی داخلی، seo نشانی صفحه ها وبسایت می‌باشد. نشانی هر شیت می بایست یکتا و بهینه سازی گردیده باشد؛ مراد از سئو گردیده این میباشد که به اندازه کافی کوتاه بوده و واژه و کلمه کلیدی هدف در آن مستعمل باشد.