همان گونه که بن وود برای ایده آموزش خصوصی سئو محتوایی شما، به کار گیری از پژوهش ها رقبا را سفارش می نماید، برسی کوتاهی در زمینه‌ی رقبا میتواند چیزهای متعددی به شما بگوید، برای مثال: کدام قسمت از محتوا در بسط بیزنس شما بیشترین اشتراک گذاری را داراست. موضوعات و مسائل پرطرفدار بیزنس شما چه میباشند؛ چهنوع محتوایی

 برای رقبای شما پیوند به وجود میاورد. چه عده ای رقابت شما‌را دنبال می نمایند و گرایش دارا هستند چه چیزی را به اشتراک بگذارند. در غایت این که برندهای تبارک در بیزنس شما از چه نوع محتوایی استعمال می نمایند.