آیا تبلیغ در گوگل برای حصول و شغل های خرد مطلوب میباشد؟
مجموعاًًًَ ارتفاع روز و در هر لحظه در سرتاسر دانا، میلیاردها نفر از جستجوی گوگل، برای یافتن چیزی که می‌خواهند استفاده می‌نمایند… در واقعیت، این اشخاص از گوگل درخواست کمک می‌نمایند.
63000 کاوش در ثانیه؛ آموزش خصوصی سئو

3.8 میلیون کاوش در هر دقیقه؛
228 میلیون کاوش در ساعت
و 5.6 میلیارد کاوش در روز
مهم وجود ندارد که کسب و کار شما در چه مورد‌ای است! بعضی از جستجوهای گوگل مرتبط با حداقل یک متاع، یا این که سرویس ها و یا این که حتی علم شما میباشد.
احتمالا بگویید که: اینجانب با در حدود دو میلیارد وبسایت دیگر در فقید رقابت می‌کنم. از میان تمامی تولید ها و سرویس ها بالقوه موجود در اینترنت، چگونه می توانم اطمینان پیدا کنم که گوگل برای افزایش فروش اینجانب مطلوب میباشد؟
اولی شیوه: جستجوی ارگانیک
ما به گوگل متوسل می‌شویم؛ زیرا این ابزار، به صورت مداوم جواب‌های مربوط به جستجوهای مارا به اکران می دهد. الگوریتم گوگل، طی یک عملیات کلان بر روی اطلاعات، اینترنت را تجزیه و تفحص کرده و از یک الگوریتم غامض (الگوریتم ریاضی) برای مرتب‌سازی و سکو‌بندی تمامی نتایج استفاده می‌نماید. ولی که گوگل این شغل را بسیار خارق العاده و حرفه‌ای انجام می‌دهد. تا حدودی شیوه شغل الگوریتم گوگل کشف گردیده، ولی متاسفانه تا به امروز هیچ کس بطور ظریف، درباره اینکه چرا درجه یک تارنما از سایتی دیگر فراتر میباشد، چیزی نمی‌داند!
 
از این پیشین، گوگل به صورت تر و تمیز تغییرات جزئی و مهم را در الگوریتم خویش طراحی و اجرا می‌نماید.
 
حتی گاهی برای اشخاص کارشناس و آشنا به الگوریتم گوگل، فهم و شعور روش‌های این الگوریتم می تواند مرموز و بغرنج باشد.
 
اما… در‌حالتی که می خواهید بر نتایج ارگانیک Google مسلط گردید، می بایست قسمت مهمی از زمان خویش را برای یادگیری بهینه سازی (سئو) و ارتقا بازدید وب سایت خویش، سپرده گذاری کنید، و یااینکه ایفا این کار اساسی را به یک متخصص سئو بسپارید.
 
تحقیق و پیگیری نحوه‌های بهبود سئوی وب سایت به شما یاری می‌نماید تا مرتبه وبسایت خویش را افزایش داده و ترافیک کاوش و بازدید بیشتری ساخت نمائید. ولی ممکن میباشد این آیتم برای ضمانت حضور سایت شما در بالای صفحه اولیه Google کافی نباشد.
 
 
 
نحوه تضمینی گوگل ادوردز: جستجوی مبلغی
Google Ads شیوه چشم شدن در تبلیغات شیت اولیه گوگل میباشد و مانند هر نحوه تبلیغاتی دیگری، می بایست برای صاحبان دستیابی و امور سودآور باشند. هنگامی که Google یک کاوش را تحت عنوان “هدفی تجاری” تشخیص می دهد، حداکثر چهار تبلیغ در بالای کاغذ نشان داده می شود.
 
هدف تجاری چیست؟ گه گاه ما به جهت اینکه میخواهیم چیزی را بشناسیم، به گوگل متوسل می شویم. وقتی هم که می‌خواهیم چیزی را بخریم، نیز به گوگل متوسل می‌شویم. در واقعیت، گوگل در تشخیص در بین این دو کاوش، بسیار ظریف عمل می‌نماید.
 
از جمله، در‌حالتی که جمله “شایسته ترین شرایط‌های یوگا” را کاوش نمائید، گوگل چنین حدس می‌زند که شاید شما می خواهید متد تمرین خویش را تغییر‌و تحول داده و نتایجی را به شما نشانه میدهد که چگونه این عمل به شایسته ترین وجه انجام دهید. البته، اگر جمله  “شایسته ترین تشک یوگا” را کاوش کنید، Google فرض می‌نماید که تشک فعلی شما رو به زوال هست و در فایده، تبلیغاتی را نشانه میدهد که در آن میتوانید تشکی مطلوب را جایگزین تشک قبلی خویش فرمایید.
 
در حالتی‌که می‌خواهید تارنما شما در بالای یک جستجوی خاص که Google تبلیغات آن را آرم داده هست ظواهر گردید، بایستی در فرآیندهای متعدد گوگل ادز کمپانی فرمائید.
 
 
 
فرآیندهای متعدد گوگل ادز
چه‌طور میتوانم از طریق جستجوی مبلغی (PAID SEARCH) برای رابطه با مشتریان بالقوه به کارگیری کنم؟
 
Google Ads طوری تهیه و تنظیم شده است که هرکسی قادر است با امداد آن در گوگل تبلیغ نماید. اما این گفته مثل این است که بگوییم هر کسی می‌تواند در لیگ دست اول فوتبال بازی نماید. (بایستی تخصص کافی بدست آورید)
 
برای استارت تبلیغات گوگل، شما سه مورد پیش رو دارید:
 
فیلم‌های YouTube، کلاس‌های آنلاین، وبینارها و عصر‌های فراگیری گوگل ادز را ببینید، بایستی روی آنها سپرده گذاری کنید.
استخدام یک دارای تخصص عالی میتواند در پهنا تعدادی ماه، ROI (نرخ رجوع سرمایه) مثبتی را برای شما مهیا نماید.
اکثری از کارشناسان میتوانند در آستانه عمل، در ارتقا معیار کلیک و ROI تارنما‌تان به شما یاری نمایند و فروش بالایی را برای شما به ارمغان آورند.
ممکن می باشد هرمورد از این‌شیوه‌ها برای شما مطلوب باشد.
 
چه طور تبلیغات گوگل برای کسب و شغل های خرد را هدفمندتر کنیم؟
هنگامی تبلیغات شما ارزشمندتر خواهد بود که مخاطبان هدف شما‌را مشغول نماید. در حوزه تبلیغات گوگل شیوه‌های اکثری است که به شما کمک می‌نماید تا اکران تبلیغات تان را محصور به کاربرانی فرمائید که در‌پی جنس، سرویس ها و یا این که اسم تجاری شما میباشند.
 
1. راجع به کلمه ها کلیدی و واحد سنجش سرمایه گزاریتان تصمیم گیری فرمائید
 
 
حتی بزرگترین کمپانی‌ها نیز ممکن است در استراتژی گزینش لغات کلیدی خویش دچار نادرست شوند. زمانی مطلوب صرف تعیین شایسته ترین و کاربردی‌ترین لغات کلیدی کرده و دارایی‌ای مطلوب نیز به‌این کار تخصیص دهید.
 
2. لغت ها کلیدی مرتبط با رقبایتان را هدفگیری فرمائید
ممکن می باشد این عمل کمی تعجب آور به نظر رسد، البته به طریق عجیبی زیرکانه هست!
 
کارایی فرمائید لغات کلیدی مربوط به اسم رقبایتان برای هدفگیری اکران تبلیغات استعمال نمائید. اما نباید در متن اطلاع رسانی خویش از اسم رقبا به کارگیری کنید. در این‌حالت میتوانید مشتریان رقبایتان را از چنگ‌شان دربیاورید!
 
3. از لغت ها کلیدی منفی به کار گیری فرمائید
استفاده از لغات کلیدی اگزکت، یک طرز بهتر برای بهبود چگونگی نتایج سایت شما در گوگل هست. حتی میتوانید از لغات کلیدی منفی به کار گیری فرمایید. مثلا، در صورتی کالا غذایی ایجاد کرد میکنید که دارنده گلوتن است، عبارت “فارغ از گلوتن” را تحت عنوان واژه و کلمه کلیدی منفی به کمپین خویش اضافه فرمائید.
 
4. تبلیغاتتان را فرصت‌بندی فرمائید
مشتری ایده‌آل شما ممکن می باشد در مواقع خاص به محصول یا این که سرویس ها شما عشق و علاقه بیشتری علامت دهد. تبلیغات سرویس ها تجاری از ساعت 9 تا 5 در روزهای کاری، خوب کار می‌نمایند. همانگونه که تبلیغات رستوران‌های شبانه نیز ممکن هست پس از ساعت 9 شب و در نقطه پایان هفته عملکرد بهتری داشته باشند.
 
 
5. مراقب امتیاز چگونگی (Quality Score) باشید
همگی چیز هزینه پیشنهادی به ازای کلیک وجود ندارد! تبلیغات بی‌چگونگی و کلیک‌های غیرمجاز را متوقف کنید. کوشش فرمائید در میان لغات کلیدی و متن تبلیغ و محتوای لندینگ پیج‌تان رابطه قابل قبولی برقرار خواهد شد. درباره امتیاز چگونگی تبلیغات گوگل در وب لاگ پارس ادوردز بیشتر بخوانید.
 
 
6. اطمینان نتیجه ها فرمایید که مشتریان بالقوه آنچه را مورد نیاز دارا هستند، اخذ می‌نمایند
در صورتیکه فردی پس از جستجوی کالا یا این که خدماتی خاص، بر روی تبلیغات کلیکی شما کلیک کرد و مستقیماً به برگه مهم شما رسول شد و آن گاه نیز، بدون چاره شد تا مجدد به صفحه نتیجه ها کاوش بازگردد، در این‌موقعیت‌، شما شانسی برای خرید آنان نخواهید داشت. شما برای آن کلیک، هزینه کرده‌اید و می خواهید از آن سودی بدست آورید! بدین ترتیب، عملکرد فرمایید لندینگ پیج باکیفیتی ساخت فرمائید تا یوزرها بیشتری را به مشتری تبدیل نماید.
 
7. از اکستنشن‌های تبلیغات گوگل ادز استفاده فرمائید
هر چه تبلیغات شما بزرگتر باشد، فضای بیشتری را در بالای شیت نخستین گوگل به خویش تخصیص میدهند. اکستنشن‌های تبلیغات گوگل، به شما در استحصال به لندینگ پیجی مطلوب یاری می‌نماید. شما می‌توانید به اطلاع رسانی‌تان، اکستنشن‌های دلخواهی اضافه نمائید. برخی از برنامه های افزودنی علاوه بر شیت فرود، دربرگیرنده موقعیت مکانی فیزیکی، شماره تلفن شما، فروش فصلی شما و پیوندهای مازاد به بقیه صفحه های تارنما شما محسوب می شوند.
 
8. لندینگ پیجی کارآمد و جذاب ساخت فرمائید
همانگونه که تا قبل از اینً گفته شد، کاغذ فرود یا این که لندینگ پیج شما روی امتیاز چگونگی سایت‌تان به شدت تأثیر میگذارد. لندینگ پیج عالی نیز تنها به معنای پوسته یا این که همانlayout  جذاب و مخاطب پسند وجود ندارد. Google بیشتر به این نگاه می‌نماید که لغات کلیدی متبوع را در شیت فرود شما مشاهده می‌نماید و این کلمات کلیدی به عبارتی پیام موردنظر شما را دارا هستند یا این که نه.
 
مثلا، در‌حالتی که شما صاحب و مالک یک کمپانی محوطه سازی میباشید و از لغات کلیدی “کاشت درخت” استعمال نموده اید، ولی با کلیک روی این تبلیغ، اشخاص را به ورقه سرویس ها همگانی خویش می‌فرستید که درباره ی حفظ از چمن، پیاده سازی پاسیو و کاشت درخت گفت و گو می‌نماید، ابدا لندینگ پیج قابل قبولی ندارید! صفحه فرود باید دقیقاً در مورد “کاشت درخت” باشد؛ چون به همین عامل فردی روی تبلیغ شما کلیک نموده است.
 
9. از درخواست کمک نترسید
همان طور که تا قبل از این اشاره کردیم، شرکت گوگل، گوگل ادز را تحت عنوان راهی برای تبلیغ در گوگل به وسیله صاحبان مشاغل پیاده سازی نموده است. این به آن شکل وجود ندارد که اشخاص نو وارد می توانند تخت‌گاز نتایج مثبتی را در کسب و کار خویش دستیابی نمایند. کمپانی‌هایی که برروی تبلیغات جستجوی مبلغی متمرکز هستند، از یک سری مزیت برخوردار می‌باشند که ممکن میباشد شما نیز از آن مزایا منتفع باشید؛ مانند دسترسی به آنالیزها و ابزارهای کاملاً تخصصی برای اندازه‌گیری تجربیات و با صرفه‌سازی نتیجه ها.
 
در صورتیکه وقت و منابع کافی برای ساخت یک کمپین استراتژیک و مطالعه و تحقیق تبلیغات PPC ندارید، ممکن است بیشترین معیار سودآوری را از سرمایه‌گذاری تبلیغات کلیکی (PPC) به دست نیاورید؛ بدین ترتیب، تلاش نمایید از تک تک امکاناتی که در مشت دارید به کار گیری نمائید.
 
 
 
و نکته حائض اهمیت آخری…
اصلی وجود ندارد این ایده را دوست دارید یا این که دوست ندارید که چرا Google فضای تبلیغاتی بالای نتیجه ها جستجوی خویش را می فروشد؟!
 
اساسی وجود ندارد که به نظر شما نتیجه ها ارگانیک سایت‌تان، “خوب” یا این که مرتبط‌خیس از تبلیغات مبلغی میباشند؛ اما همین تبلیغات شما را به سمت تحت برگه حاصل گوگل، سوق می دهند.
 
نکته پایانی این میباشد که مشاغل نسبتاًً مدام مجبور به پرداخت هزینه برای چشم شدن می باشند و موتورهای کاوش نیز در‌این ارتباط تفاوتی با هم ندارند.
 
تبلیغ گوگل در شکل ایفا صحیح، می‌تواند روشی مقرون به صرفه برای میسر کردن مشتریان نو و ارتقاء فروش شما باشند.
 
شما می‌توانید ROI هر تبلیغی را که جاری ساختن میکنید اندازه گیری نمائید. اینکار در نتایج ارگانیک کاملاً اشکار وجود ندارد. با اینکار شما میتوانید تبلیغات کم تاثیر را غیرفعال کرده و تبلیغاتی را نشان دهید که نتایج مثبتی در پی خواهند داشت.