ما اکثر اوقات رقابت در نتیجه ها گوگل را به یک مسابقه محبوبیت تشبیه می‌کنیم. هزاران هزار تارنما وجود دارند که پایین تأثیر ده ها فاکتور، برای حصول رتبه های رفیعتر با یکدیگر مبارزه می نمایند. میان وسعت بالای سر و صدای این رقابت، بک پیوند ها نشان”رای اتکا” از یک تارنما به اینترنت سایتی دیگر میباشند. امروزه بک پیوند ها از دید گوگل بسیار باارزش هستند.
بسیاری از صاحبان تجارت یا این که بازاریابان آنلاین که اصول نخستین بهینه سازی برای موتورهای کاوش را درک می نمایند، اثر بک لینک و پیوند ها بر سئو و دستیابی رتبه در حاصل گوگل را تا حدی می فهمند. در ادامه این نوشته ی علمی، ما به استیناف اهمیت بک لینک و پیوند ها از حیث seo پرداخته ایم.
 
بک لینک و پیوند چیست؟
بک لینک و پیوند ها که با عنا وین لینک و پیوند های “inbound” یا این که “incoming” نیز شناخته میشود، هنگامی تشکیل داد می‌شوند که یک وبسایت به وبسایت دیگری لینک می دهد. از جمله، در صورتی یک وبسایت با موضوع کوهپیمایی (تارنما A) به یک پست دیگر که درباره شایسته ترین امکانات کوهنوردی (سایت B) میباشد لینک و پیوند دهد، وبسایت B از وبسایت A یک رای اتکا یا این که به صورت با جزییات بیشتر یک بک پیوند اخذ نموده است.
 
چرا بک لینک ها در سئو اصلی میباشند؟
بک پیوند ها در بهینه سازی مهمند، چون به گوگل این پیام را می‌دهند که وبسایت دیگری محتوای شمارا به اندازه ای ارزشمند می‌داند که در محتوای خویش به آن لینک میدهد. همان گونه که یک وبسایت بک لینک و پیوند های بیشتری به دست میاورد، موتورهای کاوش هم اینطور استنباط می نمایند که وب سایت مقصود دارنده محتوای ارزشمندی هست و لیاقت کسب مرتبه خوب در نتایج کاوش را دارااست.
 
اثر بک پیوند ها در seo چه گونه هست؟
بک لینک ها همگی جا هستند و در صورت دادن به چیزی که آن را وب می نامیم نقش مهمی دارا‌هستند. بک پیوند ها موجب رابطه تارنما های مختلف با یکدیگر میگردند و این سیرتکامل وب تکامل پیدا می نماید. زمانی سایت دیگری به تارنما شما لینک و پیوند می‌دهد، مثل این میباشد که به شما رای متکی بودن می دهد. به هر حالا، چرا آن ها بخواهند با پیوند دادن به سایتی که به اندازه وب سایت آنها بهتر وجود ندارد، اعتبار خویش را خدشه دار نمایند؟
 
تنها استفاده کننده شما نیستند که به امداد این بک پیوند ها متوجه حضور وب سایت شما می شوند. بلکه موتورهای کاوش نیز به صورت مداوم در فعلا پژوهش آنها می‌باشند. موتورهای کاوش مانند گوگل، این پیام ها را اخذ می نمایند و میزان اعتبار سایت شما را در الگوریتم خویش بروزرسانی می نمایند. گوگل به وب سایت هایی که همواره در موقتی کسب اعتبار بیشتر میباشند توجه ویژه ای دارااست. بک لینک و پیوند ها به شما امداد می نمایند تا به اعتبار بیشتری دست پیدا نمائید و نسبتاً مدام اثر مثبتی بر جايگاه وب سایت شما در نتایج گوگل دارا هستند.
 
به عبارت “نسبتاً مدام” در پاراگراف قبلی اعتنا فرمایید. گوگل فقط پیرو بک پیوند های وب سایت شما وجود ندارد. آنان بدین نکته توجه می نمایند که بک لینک ها از کدام وب سایت ها می‌آیند و آیا رتبه ای از رابطه بین وبسایت شما و سایتی که به شما پیوند داده میباشد وجود داراست یا این که نه. از جمله، در شرایطی‌که شما یک تعمیرگاه خودرو باشید و یک بک لینک و پیوند از تارنما یکی‌از توزیع کنندگان دارای اعتبار قطعات خودرو اخذ کنید، از حیث گوگل بک لینک و پیوند با کیفیتی به دست آورده اید.
 
درصورتی که تصمیم دارید با این‌راه پیش بروید که هر نوع بک لینکی، بک پیوند خیر می باشد و حتی از بک لینک از وبسایت های غیر مرتبط و نا دارای اعتبار دریغ نکنید، احتمال آن زیاد است که گوگل به شغل های شما شک وتردید کرده و وبسایت شما‌را با جریمه رو به رو سازد.
 
بک پیوند ها به روش های غیر مستقیم هم بر بهینه سازی اثر میگذارند. به عنوان مثال، ترافیکی که به واسطه بک لینک و پیوند ها به سمت وبسایت شما ایجاد کرد میشود، در کنار مدت هنگامی که‌این یوزرها در تارنما شما باقی می‌مانند، همگی و همه در جايگاه وب سایت شما در نتیجه ها گوگل موءثر هستند. بک لینک های باکیفیت می‌توانند منجر افزایش ترافیک برای سایت شما شوند و در شرایطی‌که از یک منبع مرتبط باشند، به طور طبیعی موجب بازدیدهای طولانی خیس میگردند. بک لینک ها همینطور تحت عنوان یک “نقشه طرز” شغل کرده و جستن و پایش سایت شما را برای گوگل شل خیس می نمایند. شما صرفا یک کدام از میلیاردها تارنما جان دار در وب می‌باشید. بک پیوند ها جاده های کوچکی می‌باشند که گوگل را به سمت شما هدایت می نمایند.