مطالب و محتوای نسخه برداری
اسکن و دزدی مطالب از سایر تارنما ها یکی بدترین اقدامات ممکن مخصوصا برای وب سایت های جدید راه اندازی شد‌ه‌است که به وسیله گوگل به عنوان خطای بزرگی محسوب می شود و شدیدا و تخت‌گاز با آن عکس العمل می کند و جریمه های سنگینی را انتخاب می کند. به هیچ عنوان به تامل نسخه برداری مطالب نباشید ، الگوریتم ها و دیتابیس گوگل آنقدر پیشرفته شده اند که کوچکترین خطایی در این باره را تشخیص می دهند. آموزش خصوصی سئو

 
محتوای بی قیمت
با بروزرسانی الگوریتم پاندا ، ربات های گوگل امکان تشخیص کیفیت یک متن را دارا‌هستند و اگر محتوای نوشته شده بی ارزش و مطالب بی ربط باشد آن سایت را جریمه می کنند.
 
خرید بک لینک و پیوند یکی‌از مطرح ترین دلایل جریمه گوگل
تا یک سری سال پیشین ، خرید بک پیوند یکی از طرق بهتر در seo محسوب می شد اما دیگر اینگونه نیست و جالب اینکه خرید بک لینک و پیوند به عنوان شیوه تقلب محسوب می شود و گوگل وبسایت را جریمه می کند
 
جریمه سایت توسط گوگل به دلیل بک لینک انبوه
ثبت پیوند در انبوهی از دامنه ها و وب لاگ های دیگر ضربه سنگینی به سایت شما خواهد زد و موجب جریمه آن می گردد. در نوشته‌ی‌علمی التفات بک لینک در seo به‌این مورد اشاره داشته ایم که چه مواردی در ثبت بکلینک ها می بایست رعایت شود تا گوگل واکنش منفی به آن نداشته باشد
 
بک لینک های مخرب
همچنین درج لینکی از سایت در سایت های بی ربط با وب سایت شما و اسپم به عنوان بکلینک های مخرب شناخته می شود که جریمه گوگل را به دنبال داراست.
 
ساخت بک پیوند های اسپم و مخرب یک کدام از اقدامات منفی رقبا جهت ضربه زدن به یک وب سایت محسوب می شود که می بایست سریعا شناسایی و مرتفع گردد.
 
جریمه وب سایت به وسیله گوگل به علت محتوای تکراری
محتوای تکراری یا duplicate content  یعنی تکراری بودن متن ، عنوان یا تگ توضیحات یک یا چند ورقه از یک سایت که توسط گوگل به عنوان غلط شناخته میشود.
 
استعمال بیشتراز حد از تگ h1
تگ h1  مهم ترین تگ برگه میباشد که به عنوان مورد مهم تارنما درج می‌گردد و به کارگیری بیشتراز یک بار از آن احتمال جریمه شدن از سوی گوگل را به یار و همدم داراست. در هر کاغذ فقط می بایست از یک تگ h1  به کار گرفت ولی از سایر تگ های h2  تا h6  بنا به طول متن آزادی شغل وجود دارد.
 
لینک و پیوند های شکسته علت جریمه گوگل ؟
بله! لینک های ناقص ، بی هدف و شکسته یکی‌از عامل ها اصلی در افت درجه و تلف کردن مقام وبسایت در گوگل می‌باشد. لینک و پیوند های شکسته یا ناقص را در صفحه های خود بیابید و آن‌ها را حذف فرمایید.
 
لینک و پیوند فراهم نمودن از وبسایت هایی با لهجه متفاوت
احتمال اینکه به خیال دریافت بک لینک از یک وبسایت با زبان گوناگون از سایت شما ، جریمه شوید کم نیست به این مورد اعتنا داشته باشید
 
چگالی بیش تر از حد لغات کلیدی
به کار گیری بیش از حد از کلمه ها کلیدی به عنوان بهینه سازی منفی شناخته می‌شود و سبب به جریمه سایت می‌شود. موتورهای جستجو این اقدام هدفمند را دقیقا تشخیص می دهند و یکی‌از همه گیرترین دلایل جریمه وب سایت است.
 
جریمه تارنما به علت لینک و پیوند های فوتر
لینک های موجود در فوتر به صورت معمول نمی تواند مضر باشد البته در‌حالتی که در سایتی که تعداد صفحه های زیاد و بی ربطی دارد لینکی در فوتر ثبت گردد باعث به جریمه وب سایت غرض می گردد.
 
حذف اطلاعات نقشه وب سایت
در شرایطی‌که یکباره نقشه وب سایت شما در گیر اشکال خواهد شد و یا آن را از گوگل سرچ کنسول حذف نمایید امکان جریمه تارنما وجود دارد. در بیشتر تایم ها گوگل مطالب وبسایت را بواسطه نقشه تارنما شناسایی می کند و نقص‌ در sitemap  دردسرهای ناخوشایندی را به یار دارااست.
 
لینک و پیوند های مخفی علت جریمه گوگل
معمولا استعمال از لینک و پیوند های نهفته در صفحات سایت به عنوان خطا شناخته می‌گردد که نباید این کار را اعمال بخشید. در صورتی در صفحه های خود از پیوند های مخفی استعمال کرده اید قطعا نسبت به حذف آنها اقدام فرمایید و بعد مجددا شیت مورد نظر را در سرچ کنسول ثبت فرمایید تا نقص‌ برطرف شود.
 
خیل‌عظیم صفحات 404
در حالتی‌که در تارنما شما تعداد زیادی آدرس منتهی به صفحه های 404  ( صفحاتی که حذف شده اند ) وجود داشته باشد گوگل آن را به عنوان اسپم می شناسد و جریمه می کند. برای رویا رویی با این نوع غلط بایستی صفحه های از دست رفته را بازیابی کنید و یا آدرس های سابق را بر روی url  های جدید بصورت اصولی ریدایرکت نمائید.
 
جریمه وبسایت به وسیله گوگل به دلیل محتوای پنهان
یکی از از سایر از خطاهایی که گوگل هم به آن اشاره داشته استعمال از محتوای مخفی در متن صفحه ها میباشد که جریمه سایت را در پی داراست. ولی هنوز معین نیست که آیا استعمال از محتوای بازشو نیز مشتمل بر جریمه محتوای مخفی می شود یا خیر. ولی عالی می باشد ممورد به کار گیری قرار نگیرد.
 
افراط در تکرار انکرتکست
استفاده بیش از حد از انکرتکست عینا مشابه کلمه کلیدی یک وبسایت برای لینکدهی به آن به وسیله گوگل خطا شناخته می‌شود. مثلا فرض نمائید عبارت کلیدی یک برگه از وبسایت شما ” بهینه سازی وبسایت ” میباشد در این‌حالت‌ چنانچه از آحاد صفحات وب سایت با انکرتکست seo تارنما به آن لینک دهید جریمه خواهید شد.
 
عدم درج hreflang
این تگ مربوط به معلوم نمودن زبان تارنما است و مطلقا بایستی مشخص شده باشد در غیر این صورت خطا شناخته میگردد. تگ hreflang  یکی‌از تگ های اصلی برگه می باشد که در سرچ کنسول هم یک بخش جدا از هم به آن اختصاص داده شده و نماد از مداقه آن نزد گوگل داراست و در صورتیکه درج نشود بدون‌شک جریمه های سنگینی را به دنبال داراست.
 
خطای تایم اوت سرور وبسایت
نقص‌ در سرور و تایم اوت آن میتواند موجب از دست رفتن زحمات شما و حذف وب سایت از گوگل گردد. برای رفع این آیتم می‌توانید از شرکتهای مطرح راجع‌به ارائه سرویس های هاستینگ به کار گیری نمائید.
 
جریمه گوگل به دلیل سرعت ذیل وب سایت
باتوجه به معیارهای جدید گوگل ، سرعت یک عامل کلیدی در انالیز وب سایت ها محسوب می شود تا جایی که گوگل سایت های کند را به هیچ وجه در حاصل نمایش نمی دهد. هر تغییری که بر روی وب سایت اعمال می‌شود امکان تشکیل داد کدهای جدیدی روی آن گردد و در سرعت تاثیر منفی بگذارد برای همین شما روزانه باید سرعت وب سایت را با ابزاری مثل gtmetrix تست فرمائید.
 
مقاله اساسی پیشنهادی در‌این رابطه : معرفی gtmetrix برای بهینه سازی
 
هک شدن سایت و محتوا
هک شدن وب سایت بوسیله هکرها یک ادله بیرونی است که می‌تواند سبب ساز به جریمه وبسایت شما گردد. معمولا هک شدن وبسایت به دو صورت اتفاق می افتد ، یا کلا سایت شما از دسترس خارج می گردد و یا هکرها با قراردادن لینک و پیوند ها و کدهایی مخرب در تارنما شما موجب نقص‌ در سعی آن و ایجاد کرد خطاهای قابل تشخیص برای گوگل میشوند.
 
جریمه وب سایت به علت لینک سازی سریع
اگر در طول فرصت مقداری از فعال سازی وبسایت و یا در طول شغل سایت ، لینک و پیوند های زیادی به وب سایت داده گردد ، گوگل این کار غیرطبیعی را تشخص داده و وب سایت را جریمه می کند
 
لینک گیری از فروم و انجمن ها
در گذشته لینک گیری از فروم ها تاثیر مثبت داشت ولی امروزه اینگونه نیست ، مخصوصا لینک گیری از انجمن هایی که لینک به صورت امضا در اظهار نظر و مطالب درج می گردد موجب جریمه تارنما می گردد
 
خطا در فایل robots.txt
به مطرح شدن معمولی ، فولدر robots.txt  وظیفه دارااست که دسترسی یا عدم دسترسی موتورهای جستجو به آحاد وبسایت یا به بخشی از آن را تعیین کند و اگر اشتباهی در این فولدر باشد باعث به لطمه به وب سایت میگردد
 
لینکدهی به تارنما های اسپم ، فیلتر یا غیراخلاقی
در شرایطی‌که در ورقه ای از وبسایت شما به تارنما های اسپم یا غیراخلاقی لینک داده گردد ربات های گوگل این گزینه را شناسایی و جریمه خواهند کرد
 
تبلیغات زیاد علت جریمه سایت
تبلیغات و لینک و پیوند ها و بنرهای تبلیغاتی زیاد در سایت به هیچ وجه خوشایند نیست و ضمن کندی سایت موجب جریمه آن نیز می‌شود. ضمنا تبلیغات زیاد پیوند های خروجی از وبسایت را نیز ارتقاء میدهند که خود ادله ساخت نادرست از نظر گوگل میباشد.
 
تعداد زیاد لینک و پیوند های خروجی
تعداد بیشتراز حد لینک های خروجی از وب سایت نیز قادر است پنالتی شناخته خواهد شد. با این عمل گوگل تارنما شما‌را به عنوان اسپمر می شناسد. اما لینک های خارجی در حالت ساده نیز تاثیر منفی بر بهینه سازی دارا‌هستند و با این شغل link juice  کاغذ تضعیف می‌گردد.
 
ریدارکت نادرست صفحه ها از دلایل جریمه توسط گوگل
خطا در ریدایرکت صفحه ها میتواند سعی برگه غرض را تحت تاثیر قرار دهد. مقداری پیشین تر اشاره کردیم که url هایی که به ناکجا آباد اشاره دارند را اصولی ریدایرکت نمائید. ریدایرکت خطا نه فقط به بهبود بهینه سازی یاری نمی کند بلکه جریمه تارنما بوسیله گوگل را درپی خواهد داشت.
 
نقص‌ در کدنویسی قالب
معمولا کدنویسی قالب های اماده ای که بخش اعظمی از سایت ها به کارگیری می کنند به هیچ وجه با صرفه نیست و وجود خطاهای زیاد در کدنویسی قالب منجر به جریمه وب سایت توسط گوگل میشود. seo کدهای وبسایت می بایست به وسیله متخصصین اپ نویسی صورت بپذیرد.
 
ضعف نمایش تارنما در گوشی
یکی از سایر از تاثیرات آپدیت های نو گوگل ارتقاء اهمیت صفحات و عمکلرد موبایلی سایت میباشد. که در حالتی‌که سایتی در این باره ضعیف باشد از نتیجه ها گوگل حذف می گردد. seo صفحه ها گوشی قواعد مربوط به خود را داراست که رعایت آنها جهت هجران از خطاهای باعث به جریمه اهمیت دارااست.