درین نوشته‌ی علمی توضیح می دهیم که گواهینامه ssl چیست ، چرا این پروتکل امنیتی برای تارنما ها و مغازه های اینترنتی ضروری میباشد؟ چه‌طور به بهینه سازی و درجه وب سایت در گوگل یاری می نماید؟ آیا به هیچ وجه گواهینامه ssl ( اس اس ال ) برای هر سایتی لزوم داراست؟ چگونه می قدرت آن را خریداری و فعال کرد؟ حقیقت دارد که وب سایت هایی که به صورت https  هستند معمولا مرتبه بهتری در گوگل دارا هستند؟ این پروتکل به چه آموزش خصوصی سئو

 شکل بر مرتبه بندی و seo تاثیر دارد؟
 
در این مقاله همت داریم به صورت دقیق به تک تک این سوالات پاسخ دهیم و شما را از مزیت های پروتکل ssl  با خبر نماییم. مطلقا در نتایج جستجو مشاهده کرده اید که آدرس بعضا از وب سایت ها با http  شروع می شود و برخی دیگر با https  ، باید گفت که این تفاوت صرفا در آدرس نیست بلکه برای کاربران و موتورهای جستجو نیز تفاوت هایی را ایجاد کرد می نماید.
 
پروتکل امنیتی ssl
گواهینامه ssl ( اس اس ال ) یک پروتکل امنیتی کد گذاری شده (Encryption) ، جهت استانداردسازی صفحه ها وب سایت برای جانبداری از اطلاعات انتقالی در میان مخاطب و تارنما میباشد که مخفف socket secure layer است. زمانی که یک وبسایت از ssl  به کار گیری می کند اطلاعات ارسالی به مخاطب و بالعکس ، بصورت کد شده یا رمزی مبادله می گردد و این فرایند موجب سو به کار گیری هکرها و اسپمرها می شود و از ربوده شدن اطلاعات دوری می نماید. التفات گواهینامه ssl  برای شرکت هایی که اطلاعات مهم کاربران را ذخیره می کنند یا درگاه پرداخت آنلاین دارا‌هستند به ویژه برای مغازه های اینترنتی عنایت زیادی دارااست. نوشته https در جلوی دامنه هر وب سایت می تواند موجب ارتقا اعتقادوباور کاربران خواهد شد و علاوه بر افزایش بازدید ، می تواند عاملی در جهت فروش بیشتر و دستیابی سود باشد.
 
آدرس هر سایتی که با https شروع خواهد شد ، به این مضمون‌ می باشد که این تارنما دارای گواهینامه ssl میباشد و برای پرداخت ، ثبت توصیه ، ارسال اطلاعات و تراکنش به طور کامل ایمن خواهد بود.
مزیت های استعمال از گواهینامه های ssl
افزایش اعتماد بازدیدکنندگان از سایت شما : این پروتکل موجب میگردد که کاربران با متکی بودن بیشتری نسبت به تارنما شما وارد آن شوند و این یعنی افزایش بازدید وب سایت
 
ارتقا اعتقاد و آسودگی مشتری از خرید: گواهینامه ssl  این قابلیت را دارد که با آرم سبز رنگی که در نوار آدرس تارنما ساخت می کند سبب ساز آسودگی خاطر مشتریان خواهد شد و آن ها رغبت بیشتری به خرید خواهند داشت و اینگونه نرخ تبدیل به بازدیدکننده به مشتری بالاتر می رود.
 
ارتقای سطح امنیتی تراکنش های مالی: هکرها همیشه معضلاتی بزرگی را در فضای مجازی ایجاد کرد کرده اند. سرقت از حساب کاربران یکی از عمده ترین مشکلاتی میباشد که بخش اعظمی از افراد را آزار داده می باشد. استفاده از پروتکل https مهر تضمینی بر ارتقای سطح امنیتی تراکنش های مالی کاربران است.
 
ساخت تمایز فی مابین وبسایت شما و رقبا: به علت اهمیتی که نشانه https برای کاربران دارااست ، استعمال از آن موجب تمایز شما با رقبا میگردد و نه صرفا افزایش بازدیدکننده را در ادامه دارد بلکه در برندینگ نیز تاثیر خیر خواهد داشت.
 
متکی بودن بیشتر گوگل به مطالب و محتوای ارائه شده وبسایت: برای گوگل و موتورهای جستجو ، امنیت اطلاعات از اهمیت بالایی شامل است. زمانی که سایتی از گواهینامه ssl  استعمال می کند گوگل این شغل را به عنوان یک سیگنال مثبت تلقی می کند و پشت گرمی به مطالب و محتوای تارنما ارتقا می یابد که میتواند به راحتی موجب ارتقاء مرتبه تارنما شود.
 
بایستگی ssl برای فروشگاه اینترنتی
ضمن اینکه گواهینامه ssl برای گونه های وب سایت های شرکتی ، خبری و…  نقش موثر و مثبتی دارد ، پروتکل https یک بایستگی برای همه فروشگاه های اینترنتی است. زیرا فارغ از گواهینامه ssl قابلیت دریافت درگاه پرداخت آنلاین وجود نداد. پس در حالتی که قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش آنلاین محصول ها و دریافت آنلاین هزینه را دارید ، به طبع می بایست آدرس تارنما را با https تهیه و تنظیم کنید.
 
همچنین چون در سیستم فروشگاهی ، مخاطب بایستی جهت دریافت فرآورده هزینه را انلاین پرداخت کند ، گواهیانه ssl موجب یقین خیال و آسودگی کاربر در طی پرداخت اینترنتی هزینه می‌گردد.
 
انواع گواهیانه ssl چیست؟
این گواهینامه انواع مختلفی داراست و براساس نوع کد گذاری و پروتکل های امنیتی به سه نوع اساسی تقسیم میشود. که البته مقصود تمامی آنها امنیت فی مابین سرور و کاربر میباشد. به نوعی که هیچ اطلاعاتی از کاربر و تارنما سرقت نشود یا بهتر بگوییم ، در تبادل اطلاعات در بین استفاده کننده و تارنما ، هیچ اطلاعاتی به فارغ این ارتباط درز پیدا نکند یا قابلیت و امکان دسترسی شخص ثالثی به آن نباشد. شما میتوانید بنا به نیاز خود هر یک از انواع ssl را انتخاب یا خریداری نمایید. درپی توضیحی در ارتباط این سه نوع ارائه میدهیم:
 
گواهینامه Domain Validation یا DV
 
گواهینامه Organization Validation یا OV
 
گواهینامه Extended Validation یا EV
 
اگرچه دو آیتم اولیه هم گواهینامه های معتبری می باشند و محدودیتی را برای شما ساخت نمیکنند و به راحتی قابلیت و امکان کار وبسایت را فراهم می‌آورند ، اما گزینه سوم بدون نقص ترین نوع گواهینامه های ssl می باشد.
 
آیا گواهینامه ssl  در مرتبه بندی وب سایت تاثیر دارااست؟
مت کاتس به عنوان یکی‌از مدیران و متخصصین گوگل در سال 2014 بیان کرد که به کار گیری از گواهینامه ssl  در درجه بندی و seo تارنما تاثیر دارااست. وی اشاره کرده که این فاکتور معیاری هرچند کوچک و سبک ولی اثر گذار در بهینه سازی میباشد. ولی ادراک این آیتم فعالیت رنج نیست و به راحتی می توان پیش بینی زد که گوگل به سایت هایی التفات بیشتری می‌دهد که تمام جزئیات امنیتی را برای خود و کاربرانشان رعایت کرده باشند. اما به این مضمون‌ نیست که تک تک وبسایت هایی که از https  به کارگیری می کنند نسبت به دامنه هایی که با http  بارگزاری می‌شوند مسلما درجه بهتری خواهند داشت! البته در صورتیکه دو سایت کاملا حالت یکسانی داشته باشند و یک کدام از ssl  به کارگیری کند و دیگری خیر، با یقین تاثیر ssl موجب درجه عالی برای وب سایت اولیه میگردد.
 
 
 
ارتقاء ترافیک طبیعی وب سایت
در بالا اشاره کردیم که چگونه ssl  موجب ارتقا بازدید و خرید بیشتر مشتریان می‌شود. این استدلال با تاثیر مثبت بر ترافیک طبیعی وبسایت بهبود درجه بندی آن در گوگل را به یاور دارااست. یک کدام از فاکتورهایی که بصورت بی واسطه در seo تاثیر داراست ، بالابردن ترافیک و ورودی های صفحه های وب میباشد که رتبه بندی را برای آن دامنه در موتورهای جستجو تقویت می کند.
 
تاثیر مثبت بر تجربه کاربری
دلیل دیگری که تاثیر ssl  بر رتبه بندی و بهینه سازی را مسجل می کند ، تاثیر مثبت آن بر بهبود تجارب کاربری است. از سال 2018 یک کدام از مهم ترین فاکتورهای اعلام شده توسط گوگل برای درجه بندی سایت ها ، تجربیات کاربری بوده هست. رضایت کاربران ، اتکا آن‌ها ، آسودگی در خرید آنلاین می‌تواند فرصت زمان حضور آنها‌را افزایش داده و به رضایت کاربری ختم شود.
 
سفارش می کنیم مسلما نوشته‌ی‌علمی روبرو را پژوهش فرمائید: تجربه کاربری چیست و به چه شکل seo سبب ساز رضایت مخاطب می‌شود؟
 
گوگل به سایت های امن علاقه مند میباشد
در نهایت می اقتدار تاکید کرد که گوگل به تارنما های امن عشق داراست و سایت هایی نا ایمن که قابلیت و امکان سرقت اطلاعات کاربران در آنان وجود دارااست را به رنج به جايگاه های بالای نتیجه ها می آورد. که منفعت سیاست های گوگل برای ارائه بهترین ، نزدیک ترین و ایمن ترین وب سایتها به هر مخاطب می باشد.
 
برای مثال در صورتی دو تارنما به نه بهینه سازی شده باشند ، بک پیوند های کار کشته دریافت کرده باشند ، تولید ها یکسانی ارائه دهند اما یکی از دارای گواهینامه ssl باشد و دیگری خیر ، سایت اول سکو به مراتب بهتری در نتایج موتور جستجو خواهد داشت.
 
آیا به کارگیری از گواهینامه بدون‌پول ssl  هم در سئو تاثیر دارااست؟
بسیاری از مخاطبان این سوال را می‌پرسند که آیا تفاوتی میان گواهینامه های رایگان ssl  با گواهینامه پولی وجود دارااست؟ آیا گواهینامه مجانی نیز به همان اندازه در بهینه سازی تاثیر داراست؟ در جواب بایستی اعلام کرد تنها تفاوتی که این دو نوع ssl  با هم دارا‌هستند درین میباشد که گواهینامه های رایگان برای بازه 60 روز فعال می باشند و خود به خود تمدید می شوند. اما برای گواهینامه پولی زمان تمدید یک ساله میباشد. تنها تفاوت آنان نیز همین هست. البته هیچ تفاوتی از حیث تاثیر بر جايگاه بندی میان آنان وجود ندارد و هر دو تاثیر مثبتی بر seo دارا‌هستند. پس گواهیانه های رایگان نیز هم مورد تایید میباشند ، هم برای کاربران تفاوتی با گواهینامه های دیگر ندارند و در نهایت اینکه خیال کاربر را بابت حضور در وبسایت و تبادل اطلاعات شل مینماید.