آنچه درین نوشته ی علمی خواهید خواند: شیوه های تشخیص ترافیک غیرطبیعی وبسایت! معایب ایجاد کرد بازدید غیرطبیعی برای وب سایت توسط ربات ها. آموزش خصوصی سئو

 
مهم ترین مقصود هر تارنما حصول و کاری ، افزایش بازدید و ساخت و ساز ترافیک بیشتر میباشد. البته در حالی که ترافیک وب سایت نقش مهمی در درآمد و ارتقاء مشتریان داراست ، در صورت عدم پژوهش یا نادرست در ساخت و ساز ترافیک غیرطبیعی ، موجب افت وبسایت می گردد. متاسفانه بسیاری از افراد برای سایت خود بازدید های جعلی و غیرطبیعی ساخت‌و‌ساز می کنند و ندانسته به تارنما خود ضربه می زنند. ولی این فقط علت ایجاد کرد بازدید غیرطبیعی نیست و تقریبا نیمی از ترافیک وب بواسطه منابع غیر انسانی یعنی ربات ها و نرم افزارهای افزایش بازدید دریافت می‌شود.
 
ربات های عالی مانند ربات های موتور جستجو ، ربات های uptime ، ربات های پینگ و خزنده ها سبب ساز ساخت و ساز ترافیک طبیعی مطلوب می گردند. اما ربات های بد باعث تولید ترافیک جعلی میشوند که خسارات جدی به تجارت شما خواهند زد.
 
پیشنهاد ما به شما پژوهش نوشته ی علمی: راه‌های ارتقاء بازدید طبیعی وب سایت
 
معایب تشکیل داد ترافیک غیرطبیعی برای تارنما
چه شما برای سایتتان ترافیک غیرطبیعی ایجاد کرد فرمایید ، چه رقبا و چه بازدید غیر طبیعی توسط ربات ها ایجاد شود معایب زیادی به یار و همدم دارد.
 
کاهاش اعتبار سایت: زمانی که تعداد زیادی بازدید غیرطبیعی بوسیله ربات ها برای سایت تشکیل داد شود اعتبار تارنما شما در موتورهای جستجو کاهش می‌یابد و آن‌ها وب سایت را از نتیجه ها حذف می کنند که یکی از پیامدهای طریق های سئو منفی به شمار می رود و موجب از بین رفتن اعتماد موتور های جستجو به تارنما شما میگردد.
 
نرخ تبدیل فروش ضعیف: زمانی که ترافیک غیرطبیعی ساخت‌و‌ساز می شود ، نرخ تبدیل ورود کاربر به فروش محصول شدیدا کاهش می یابد. زیرا عملا کاربر انسانی وارد سایت نمی‌شود و مبرهن می‌باشد که ربات های بازدیدکننده از تارنما شما خرید جنس یا ثبت سفارش را جاری ساختن نمی دهند
 
حذف تارنما از google adsense : شبکه های تبلیغاتی بازدیدهای جعلی را به عنوان نوعی کلاهبرداری درنظر می گیرند و برای مثال در صورت این اتفاق گوگل وب سایت شمارا از کلیه پلتفرم های تبلیغاتی حذف خواهد کرد
 
مصرف بالای حجم هاست و پهنای باند: به ازای هر بازدیدی که از سایت شما می گردد مقداری از حجم هاست شما مصرف می گردد ، چنانچه تعداد زیادی بازدید غیرطبیعی برای وب سایت ساخت‌و‌ساز خواهد شد نه تنها هیچ تاثیر مثبتی ندارد بلکه موجب از دست رفتن پهنای باند و افزایش هزینه های سرور می شود.
 
چه طور ترافیک غیرطبیعی تارنما را تشخیص دهیم؟
تشکیل داد بازدید های غیرطبیعی برای تارنما با نماد هایی مثل تغییر‌و تحول در نرخ کلیک ، کاهش فرصت بازدید و افزایش نرخ پرش همراه می باشد. معمولا این تغییرات در زمان بسیار کم در آمار وب سایت نوسان شدیدی ایجاد می کنند. برای تشخیص ترافیک غیرطبیعی سایت 3 شیوه جامع وجود دارد.
 
تغییرات غیرطبیعی بازدید و نرخ کلیک
هنگامی شاهد ارتقاء غیرطبیعی بازدیدهای برگه خود هستید ( مثلا تغییر یکسری برابری در یک زمان بسیار کوتاه )، احتمالاً دلیل اساسی آن ترافیک غیرطبیعی ناشی از ربات ها می‌باشد. در سرچ کنسول گوگل می توانید بازدیدهای روزانه تارنما خود را مشاهده فرمایید. همچنین در حالتی که که تغییر تحول زیادی در طول زمان کوتاه در نرخ کلیک CTR حادثه بیفتد میتواند به دلیل ترافیک غیرطبیعی باشد.
 
مقطع مجال معدود حضور در شیت
ربات ها پروسه بازدید را با سرعت بالا اعمال می دهند و به محض بار گذاری کاغذ نهایتا پس از یکسری ثانیه از کاغذ خارج می شوند. تعداد بالای این بازدیدها ، میانگین حضور استفاده کننده روی وب سایت را ذیل می آورد. این فاکتور را میتوانید از طریق وبسایت الکسا و یا گوگل آنالیتیک احتساب کنید. زمان زمان حضور در شیت یک کدام از مهم ترین فاکتور های بهینه سازی هم محسوب می شود و در حالتی‌که که این مجال نادر باشد ، مطمئنا در بهینه سازی و رتبه وب سایت اثر بسیاری بدی خواهد داشت
 
ارتقاء bounce rate
افزایش bounce rate قادر است دلیلی بر ایجاد کرد ترافیک غیرطبیعی توسط رباتها باشد ه دلیل ربات هایی باشد که تعداد صفحات زیادی را با سرعت بسیار زیاد طی می کنند. زمانی رباتها از صفحات بازدید می کنند ، مجال قابل توجهی در یک صفحه نمی مانند ، از این رو bounce rate افزایش مییابد که می تواند شمارا به‌این پندار بیاندازد که صفحه ها شما همت ما یحتاج را ندارند. بالا بودن این فاکتور در تصمیم گیری گوگل برای جايگاه بندی وبسایت نیز تاثیر منفی دارااست.
 
مهمترین نحوه ها برای ساخت و ساز ترافیک طبیعی و مثبت را بدانید: 9 طرز ارتقاء ترافیک وب سایت