ورقه امان تازه Google Advanced سئو (بهینه سازی توسعه یافته گوگل) نماد میده که به چه شکل از اپراتورهای کاوش برای شناسایی اشتباهات و بهبود وبسایت استعمال کنین.
گوگل یک راهنمای seo توسعه یافته درباره به کار گیری از اپراتورهای جستجوی گوگل برای انواع زدایی یک تارنما منتشر کرد.
حاصل جستجوی اپراتور جستجوی گوگل با الگوریتم مرتبه بندی منظم گوگل مرتبط نیستن و شاخص آیتم استعمال محصور بوده و به روزرسانی نشده میباشد.
حتی با وجود این محدودیت ها، اپراتورهای کاوش داده ها مفیدی رو ارائه میدن که می تونه برای هدف ها مربوط به سئو موتور کاوش به کار گیری بشه.
آنان در مورد یادگیری الگوریتم های گوگل موءثر نیستن، البته این اپراتورها برای یادگیری بیشتر در باب یک سایت بسیار اثر گذار خواهند بود.
سندها نو دربردارنده گزارشی در باب محدودیت های داده میباشد:
“از‌آنجا که اپراتورهای کاوش محصور به محدودیت های ایندکس شدن و بازیابی هستن، ابزار رسیدگی URL در سرچ کنسول برای هدف ها انواع زدایی قابل اعتقاد و باور خیس میباشد.”
با این وجود می اقتدار از اپراتورهای کاوش برای کشف داده ها دیدنی در زمینه‌ی یک وبسایت استفاده نمود.
ورقه ها نو، اپراتور های جستجوی تحت رو پوشش میدن:
وب سایت
یاد مخفی
مرتبط بودن
src
اندازه تصویر
تارنما: اپراتور کاوش
اپراتور جستجوی تارنما مثال ای از صفحه های رو در گوگل نشانه میده.

اما تمامی صفحه ها رو اکران نمیده، چون هشدار گوگل به وضوح میگه اپراتورهای کاوش “محصور به ایندکس شدن و بازیابی هستن”.

جستجوی تارنما از الگوریتم جايگاه بندی منظم گوگل به کارگیری نمی کنه و صرفا مثال ای از صفحه های ایندکس گردیده رو نماد میده.

مدام یک چگونگی تصادفی برای همگی اپراتورهای کاوش وجود داشته و همین فرمان آنها رو از نگاه بی نقص بودن، به ویژه در همت برای یافتن دست اندرکاران مربوط به سکو بندی یا این که الگوریتم، غیر قابل پشت گرمی می کنه.

این قضیه برای کلیه اپراتورهای کاوش راست گو میباشد.

اینجانب از وب سایت: کاوش تحت عنوان یک شیوه سریع و آلوده برای یافتن صفحاتی با لغت ها کلیدی خاص در آنان استعمال میکنم، البته میدونم صفحاتی وجود دارن که ممکنه از دست رفته باشن.

برای مثال، اینجانب با محتوای ساخت‌و‌ساز گردیده بوسیله یوزرها (User Generated Content) مشکلی داشتم که در آن مشترکان دستگاه های اپل کاراکترهای حروف غیر UTF رو برش داده و به شیت اینترنت می چسباندن، در سود به مکان حروف، نمادهایی ساخت و ساز می‌شد.

اینجانب با به کارگیری از یک تارنما: اپراتور کاوش بخش اعظمی از آنها رو پیدا کردم و از اپ تارنما برای دستکاری نمادها به حروف در وب سایت به کارگیری کردم.

شیت امان تازه گوگل میگه:

“حاصل کاوش رو از یک دامنه خاص، URL یا این که پیشوند URL پیدا کنین. از جملهً: وبسایت: https: //www.google.com/ “

یاد نهفته: اپراتور کاوش
یاد نهفته: اپراتور کاوش، یاد مخفی گوگل مرتبط با یک شیت اینترنت رو به شما آرم میده که اسکن از واپسین کاغذ Googlebot کراول گردیده، میباشد. 

یاد نهفته راهی خوب برای تشخیص اینه که آیا سایتی هک گردیده و محتوای دیگه ای رو به گوگل نماد میده cloaking.

برگه دفاع گوگل برای اپراتور جستجوی یاد مخفی دارنده یک هشدار میباشد:

“ورژن حقیقی وواقعی یاد نهفته ممکنه در مفاد خاص ناقص یا این که حتی خالی به لحاظ برسه.

ممکنه بدین ادله باشه که عملیات جاوا اسکریپت در ورقه شما که مسئول ساخت‌و‌ساز طرح حقیقی و واقعی برگه میباشد، بوسیله سیاست های مبداء مرورگر شما مسدود گردیده.

این گونه های طبیعی میباشد و چیزی وجود ندارد که می بایست اصلاح بشه.

برای دیدن اینکه آیا تلاش JavaScript بوسیله مرورگر مسدود گردیده یا این که خیر، به‌دنبال غلط در کنسول اپ نویس مرورگر خویش باشین. “

مرتبط بودن: اپراتور کاوش
مرتبط بودن: اپراتور کاوش سعی خیر میباشد و به شما میگه که گوگل چه تارنما های دیگه ای رو با تارنما مرتبط کاوش می کنه.

اگه گوگل وبسایت های بی رابطه متعددی رو تحت عنوان موردها مرتبط علامت بده، مرتبط بودن اپراتور کاوش می تونه در مواقعی که رابطه محتوایی مشکلی داره، برای شما اثر گذار باشه.

این طریق استعمال از مرتبط بودن، اپراتور کاوش میباشد.

مرتبط بودن: https: //www.example.com

گوگل در زمینه‌ی این اپراتور کاوش نیز هشدار میده:

“عدم اکران URL های شما برای مورد ها مرتبط نمایانگر بی چگونگی بودن صفحه های شما و بقیه سیگنال های کاوش وجود ندارد. رابطه URL ها معمولاً صرفا برای دوست داستنی ترین URL ها در وب احتساب میشه.

خلال این، داده هایی که اپراتور مرتبط بودن، کاوش رو تغذیه می کنه در طول مطلوب رفرش و آپ تو دیت نمیشه، براین اساس ممکنه URL های دوست داستنی اخیر در نتیجه ها مرتبط بودن: اپراتور کاوش اکران داده نشن. مرتبط بودن اپراتور کاوش ابزار نیکی برای رفع انواع در URL های خاص وجود ندارد. “

src: کاوش گر هات پیوند (Hotlink)
src: اپراتور کاوش صفحاتی رو پیدا می کنه که به یک تصویر لینک و پیوند میدن.

این مثالی میباشد که src گوگل ورقه حامی اپراتور کاوش از آن به کار گیری می کنه: src: https: //example.com/media/carrot.jpg

اندازه تصویر:
اندازه تصویر: اپراتور کاوش تصاویر با اندازه خاص رو پیدا می کنه و معمولاً در وبسایت اپراتور کاوش استعمال میشه.

دو اپراتور جستجوی تصویر نیز محدودیت هایی دارن.

هشدار گوگل شبیه هشدارهای پیشین میباشد:

“از‌آنجا‌که اپراتورهای جستجوی تصویر محدودیت های ایندکس شدن و بازیابی رو دارن، ممکنه شما آحاد نتیجه ها ممکن رو برای یک جستجوی استاندارد مشاهده نکنین.”

از اپراتورهای جستجوی گوگل به کارگیری کنین
اپراتورهای جستجوی گوگل کاربردهای متعددی دارن؛ گرچه ممکنه در نگاه اولیه کلیه کاربردها معلوم نباشن.

از جمله، ممکنه هیچوقت از اپراتور جستجوی اندازه تصویر به کار گیری نکنین، ولی ممکنه روزی فرا برسه که ما یحتاج باشه بدونین گوگل تصویری با بعدها تصویر خاص رو کراول یا این که ایندکس نموده است.